חיפשתי בפורום ולא מצאתי שרשור שעוסק בנושא.
בשלושת המרוצים האחרונים זכו האופנועים ביתרון גדול למדי על הארבע גלגלים, האם תמיד הם ינצחו?
האם רכב היודע לקחת פניות הדוקות וכן להגיע למהירויות סופיות גבוהות מאוד יכול להיות אלוף האלופים?
לי נראה כי רכב 2X4 קל (עד 800 ק"ג ), ייתכן חד מושבי, עם מתלים נפרדים מקדימה ומאחורה בעל מנוע של 200 וקצת סוסים יכול להיות מתאים. זה אפשרי בכלל?
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
התכוונתי לחוצה ישראל ולא לבאחה צאלים שם באמת עידו ניצח ולא בהפרש גדול...
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
זו שאלת מיליון דולר, חוצה ישראל מורכב מסטייגים שונים בעלי תוואי קרקע שונה וישורות ופניות שונות מאד בין סטייג' לסטייג'.
אפשר לראות בטבלת הזמנים כי בין הסטייג'ים, יש שוני במנצחים בין הרכבים לאופנועים.
לדוגמא,בסטייג' מאד טכני כדוגמת הר חורשן האופנועים הרבה יותר מהירים מהרכבים ובסטייג' של הערבה, הרכבים המהירים,יותר מהירים מהאופנועים.
אין תצורה אחת שמתאימה לכל סוגי המרוצים.
במצטבר כנראה שעדיין האופנועים יותר מהירים מהרכבים. עובדה.
וכמו שאני נוהג לומר: השעון מדבר.
בארוע האחרון באשלים,לדעתי יוני עדיין היה מהיר מעידו, הזמן שחושב ליוני על העזרה לפצוע הוא זמן נטו,אך עצם העצירה מורידה הרבה זמן,זמן שלא חושב.
תחשוב על הפסיכולוגיה שעברה ליוני בראש,להמשיך אחרי שחברו הטוב נפצע...מישהו יכול לחשב כמה זמן יוני לא נתן בגז אחרי שיצא לדרך מחדש ?
לדעתי, אופנוע מהיר יותר מכל כלי הרכב במסלולים שלנו.
בבאחה מקסיקו,הסיפור שונה,הישורות האין סופיות נותנות יתרון לרכבים.
אז בוא נתמקד בהר חורשן, אתה מאמין שרכב ראלי כגון WRC יכול להיות מתחרה באותם שבילים?
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
אני חושב שבארץ הכל אפשרי.
יש יתרונות טכניים לאופנועים - הם קודם כל, ובניגוד למכוניות, מכונות מרוצים יעודיות מתוצרת ייצרנים גדולים, הם חדשים לגמרי (מחליפים אותם כל שנה-שנתיים מקסימום), וכך לא נופלים על בעיות האמינות שמציקות ומפריעות לכל רכב בבנייה עצמית, וכל זה בתקציב נמוך בהרבה.
האופנוענים המובילים עצמם - אני מדבר על יוני לוי, ערן וולנברג ועוד כמה - הם צעירים, ממוקדים, "ספורטאים" יותר, לוקחים סיכונים גדולים יותר.
יש גם יתרון ברור לזינוק המוקדם יותר. זה בא לידי ביטוי במיוחד בבאחה במקסיקו - צוות הונדה 1X יוצא לדרך בשעה שש בבוקר, והדרך שלו פנויה! עד הסוף. הוא מקסימום מתערבב קצת עם 2X ו3X.
הטרופי טראק הראשון לעומת זאת מזנק בסביבות 10 בבוקר, עם שעה הפרש אחרי שזינק האחרון מבין מאות טרקטורונוים ואופנועים - והוא צריך לעקוף כל הזמן. המשמעות היא גם שלאופנועים יש יותר שעות של אור יום מאשר למכוניות - עניין חשוב ביותר!
פה במרוץ האחרון נועם עבר לשיטה של הזנקת האופנועים המקצועיים - 6-7 כלים - ומיד אחרי זה הT1 והטרופי-טראקס - ככה שעכשיו באמת יש לנהגים המהירים ביותר הרבה פחות אופנועים וטרקטורונים להתמודד איתם, ואני חושב שבין היתר זה איפשר לעידו להיות מהיר יותר. הוא לא היה צריך להתעכב אחרי, לעקוף ואף לסכן רוכבים ונהגי RZR כמו שקרה במרוץ האחרון של שנה שעברה בין גל לבין עמרי ארבל.
אבל כאמור, הכל יכול להיות, ולדעתי גם ימשיך להיות בארץ.
השאלה שלך היא יותר לגבי התצורה העדיפה למכונית בבנייה עצמית - וזו שאלת מליון הדולר. השיקול החשוב ביותר חד משמעית הוא תקציב, הן לבנייה והן לתפעול שוטף במהלך העונה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
כל הטיעונים שאמרת על מוכנות האופנועים, העובדה שהם צעירים ואמיצים נכונה כנראה, זה שהם מוזנקים קודם גם עוזר.
מעבר לזה עזוב שנייה תקציב, נניח בעוד שנה מהיום נרגיש שהחוק המוטורי עבר ושתמיד היה פה, עם אלפי צופים בכל ראלי, סיקורים נרחבים במדיה ואולי גם ריאליטי ....הנהג של המדינה.
באיזו תצורה תרצה את הרכב שלך?
האם חוקי להחלף במהלך המרוץ נניח מוט מייצב?
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
בלי שיקולי תקציב? תביא לי ג'ימקו דומינייטור חדשה אחת על הכיפאק. או לחלופין פולקסוואגן רייס-טוארג דור שני משומשת במצב טוב + עונה אחת אחריות מטמבון לטמבון, אקס ראלי דקאר של השנה. לא שווה להרים מברג, אם אין לך מגבלת תקציב
וברצינות? אני מאמין שתצורת ה2X4 "טנדר" עם סרן אחורי חי, היא האידיאלית לארץ. החוכמה היא להתאים את גודל הרכב ומורכבותו לתקציב כדי שהוא יהיה אמין ובר תחזוקה.
לבאגי הקלילה שאתה מתאר יש שם - Class 10 - וזו בהחלט תצורה שיכולה להיות תחרותית מאד, אבל בתנאי הארץ היא לאו דווקא זולה יותר. תנאי הארץ - זמינות של מכלולים, חלקי חילוף, ומאד חשוב - ידע מכונאי.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
למה אתה חושב שהיא צריכה להיות יקרה, אין לנו בארץ מכלולים יחסית זולים שיודעים להתמודד עם 200 כס?
החיסרון הגדול שאני רואה זה כמובן הגלגלים הקטנים יותר גם מכיוון של גיהוץ וגם מכיוון של שדה ראייה, יתרון גדול שיש לאופנוענים בעמידה, הם רואים רחוק, לדוגמא בסרטינה מה גובה העיניים של לירן?
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
אפשר לקחת בחשבון גם את תנאי מזג האוויר בכל נושא האחיזה
יש סיכוי טוב מאוד שאם תריץ עכשיו את ראלי חוזה ישראל בתקופת החורף בתנאי בוץ היה יתרון לרכבים ולרכבי ה4 על 4 במיוחד
למיטב הבנתי וחיפושי, אין שרשרת העברת כוח (גיר/טרנסאקסל--> ציריות-->נאבות) מרכב סטנדרטי שידעו להתמודד עם 200 כ"ס מצד אחד וגלגל 32-33 אינץ' מצד שני, בזויות עבודה הנדרשות ובתנאי מרוץ שטח.
אבל אתה מוזמן לבדוק ולהעלות רעיונות, הלוואי שימצא כזה דבר.
בערך 1.40-1.50 מטר.החיסרון הגדול שאני רואה זה כמובן הגלגלים הקטנים יותר גם מכיוון של גיהוץ וגם מכיוון של שדה ראייה, יתרון גדול שיש לאופנוענים בעמידה, הם רואים רחוק, לדוגמא בסרטינה מה גובה העיניים של לירן?
![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
הג'וק נכנס בי שוב, אתמול לא נרדמתי בלילה, חלמתי על סרנים ובולמים, על נאבות ומיסבים, בא לי לבנות מכונית!
אבל איפה? החלום שלי זה סדנא בבית כמו למוטי אלמגור בקליפורניה, אבל סחבק נמצא בקומה חמישית באמצע העיר, אני רוצה לקום ביום שישי בבוקר ולהעיר את השכונה עם הדיסק...
נו מילא, בינתיים עד שנעבור לבית עם מוסך אולי אתחיל לתכנן אותה, בנוסף קניתי כלי עבודה לשענות ביותר מ 500 שקל, מנסה לפתח תחביב חדש, האמת גם שם יש דברים מדליקים.
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
עומר, הייתי בדיוק במצב שלך, לפני 5 שנים, ועשיתי משהו בנידון: http://www.jeepolog.com/144.html
עדיין אין לי בית עם מוסך (יהיה לי עוד פחות משנה). תחשוב team, לא לאונרדו דה-וינצ'י עם רתכת.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
קודם כל מזל טוב על הבית החדש, מה ממש מוסך בגודל לבניית מכונית?
וכן יכול להיות שאעשה משהו בדומה למה שעשיתם אבל אני רוצה לעשות בעצמי, רוצה לרתך, רוצה לעשות במו ידיי, אני מרגיש שרק לאחר שאעשה בעצמי אוכל לתת למישהו אחר, מבחינתי הבנייה עצמה היא כיף שאי אפשר לוותר עליו גם אם לא ייצא הכי מקצועי. רוצה להיות כמו עידו לוריה:> ריתוכי TIG והכל למרות שאני לא בטוח שאני מספיק מוכשר.
ראיתי פעם סטיקר שנראה לי מתאים פה לחלק מהחבר'ה ואני רוצה שיתאים לי.
IF YOU DON'T GET GREASE, BLOOD OR DIRT UNDER YOUR NAILS IT'S NOT A HOBBY
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
אתה צודק לגבי הכיף שבבנייה. בניתי גם במקביל משהו צנוע יותר - ג'יפ CJ. פגוש, מתקן לגלגל, תושבת למצבר, גגון... אתה לא יכול לבנות מחר מכונית כנראה - בכל מקרה לא מכונית ברמה ראויה. אבל אתה כן יכול להתחיל מצד אחד לרתך ולבנות דברים פשוטים יותר בשביל הדם והאורות הסגולים-לבנים בעיניים, ובינתיים להתאמן על תכנון. זה שני דברים משלימים.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
לעניות דעתי ולאחר שבניתי אי אילו רכבים, הייתי אומר שטרופי טראק "מוקטן" יהיה כנראה הרכב המתאים ביותר למטרה הזאת.
טרופי טראק מוקטן =
גלגל - "33-"34
הנעה 2X4
סרן אחורי חי קל(גג טויוטה/דנה 44)
מתלים נפרדים מקדימה
מהלכי מתלה קדימה/אחורה = "20/"22
מנוע עם כ - 300 כ"ס/גיר 4 הילוכים לפחות
קוילאוברים "2 + ביפאסים "2 + רצוי אירשוקים "2(כולם באורך "14 לכל היותר)
דו מושבי
בסיס גלגלים עד 300 ס"מ
רוחב עד 200 ס"מ
משקל כולל עד 1600 ק"ג
זה, פחות או יותר, מה שתיארתי שהייתי רוצה לבנות על בסיס הב.מ.וו שהתגלגלה לידי, עם מנוע 275 כ"ס + גיר אוטומאטי 6 הילוכים.
הלואי ויהיו לי הזמן והכסף להגשים את התכנון הזה בשנה-שנתיים הקרובות.
אילו השאלה היתה מה הכי טוב ומה ינצח הכל, הייתי אומר טרופי טראק בגודל מלא עם כל הדברים הטובים והיקרים שדוחפים לה באמריקה, בעיקר מנוע 800 כ"ס, אבל אני יודע שזה לא מציאותי לישראל, מה גם שגם בארה"ב לא כל אחד יכול להשיג כזה רכב חלומי במחיר של כמה מאות אלפי דולרים.
בעיניים מקומיות - וכמו שנמרוד אמר ובצדק לגבי שיקולי תקציב - המפרט הנ"ל נראה לי המנצח והאפשרי מבחינת יכולות התקצוב והבניה המקומיות.
הכל שטויות
שמעתי שבסדנת רמות נבנה FJ לראלי רייד. למישהו יש פרטים,תמונות ?
למרות שלא צועקו את זה....שמעת נכון.
הוא צהוב ולוגם בנזין.....
מפיץ מורשה כליי עבודה "בוש" "סיגנט" "שטל"
נעלי "רד-בק" מכונות שטיפה של "קארשר" וצבעיי נירלט
אני מנסה לראות לאיזה משקל רכב אני מתכנס בתצורה של טרופי טראק לייט, ניסיתי להעריך משקל של רכיבים חשובים אשמח מאוד לתיקון,
גלגלים- 6 של 33" כל אחד 40 קג סהכ 240 קג
נאבות- 4X7 שווה 28
משולשים קדמיים- עליון +תחתון 30 סהכ 60
זרועות אחוריות 15X2 שווה 30
בולמים 2.5"- בערך 5X4 סהכ 20
בייפאסס-בערך כמו הבולמים 20
שילדה- ?? 250
כסאות- 2X10
מנוע+גיר 200 כ"ס בערך 150
סרן חי דנה 44 120
רדיאטור- 10
מיכל דלק ריק- 10
סה"כ בנתיים קצת פחות מטון
כמובן שיש עוד דברים כגון דאשבורד, חיפויים למינינם, ברגים ואומים.
תודה לעונים.
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
שמרו על קשר