Close
Results 1 to 15 of 15
  1. #1

    Default בעיה בשילוב הילוכים

    בשעה טובה הנעתי את הטרקטורון היום(פולאריס 350),קיימת בעיה בשילוב הילוכים,כשאני מנסה לשלב הילוך,אני שומע את הרעש המצמרר של כאילו ג"גשים משתפשפים ולא משתלבים,בדקתי והבעיה היא לא כיוון של הכבל שמגיע מידית ההילוכים,הכבל מותח את המנוף עד הסוף וזה בסדר,
    הברקס הרגלי (האחורי) זה שיושב על הגיר? תקוע ולא בולם, האם בשלוב/העברת הילוכים חובה ללחוץ על הברקס הרגלי וזה קשור לבעיה או שאין קשר?
    כשאני מכבה אותו העברת ההילוכים תקינה,

  2. #2

    Default

    טוב הבעיה נפתרה,אכן צריך לבלום עם דוושת הרגל על מנת להחליף הילוך,השאלה היא איפה קונים רפידות ברקס?

  3. #3
    חבר רשום yoavshefer's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    דרום
    Posts
    708

    Default

    אם אני זוכר נכון. ידית הבלם שעל הכידון עוצרת את כל הגלגלים, בלם הרגל עוצר רק את האחוריים. ידית הבלם על הכידון הידראולית, בלם הרגל עובד מכנית על בלם הדיסק שעל הגיר. הרבה פעמים הוא לא מתפקד, מכמה סיבות:
    א.ליכלוך/ושימוש מועט של הרוכבים.
    ב. כיוונון לא טוב{יש כיוון מכאני על בלם הדיסק}.
    הפתרון פירוק וניקוי של המערכת המכנית, וכיוונון מחדש.
    בכל מקרה הרבה יותר נוח{לי לפחות} בזמן שילוב הגיר להשתמש בידית ההידראולית, שבעצם גם עוצרת את תנועת הגיר{כמו בלם הרגל}וגם את הגלגלים הקדמיים, וככה אתה יכול לשלב ללא בעיה. צריך לראות שמשבת ידית ההילוכים חוזר למקומו לאחר השילוב כדיי להמנע מקפיצת הילוך בעת הנסיעה.
    טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!

  4. #4

    Default

    לא הבנתי אם אתה מודע לכך שהטרק' חייב לעמוד במקום ללא תנועה בזמן שילוב הילוכים. אם אתה מקפיד על כך אז אין קשר לבלמים. הם לא עושים שום דבר מיוחד חוץ מלעצור את הכלי, ואם הוא כבר עומד אז אין להם השפעה. מסיבה כלשהי הפולי הקדמי שלך מסובב קצת את הרצועה ולכן הגיר לא משתלב יפה.

    זה יכול להיות בגלל שמשהו לא תקין/בלוי/חלוד בפולי הקדמי של הוואריאטור, או בגלל סל"ד סרק גבוה מדי (הכי סביר) . צריך להיות סבלני ולחכות עד שסל"ד הסרק ירד לרמה הכי נמוכה שלו. זה מנוע שתי פעימות ויכול להיות שהתהליך יימשך מספר שניות.

    בכל מקרה, ובלי קשר: שילוב גלגלי שיניים ללא סינכרונים, כמו בגיר של הפולריס, או גירים של אופנועים/טרקטורונים/רוורס של מכוניות, צריך להתבצע בצורה חדה והחלטית, ולא בצורה איטית כמו בגיר מסונכרן, שם האיטיות נועדה לאפשר לסינכרונים לבצע את מלאכתם. בגיר לא מסונכרן, השתהות גורמת לשיני "דוג קלאץ' " ריבועיות ל"רפרף" אחת על השניה ולהיהרס.
    תסתכל פעם ברמזור איך אופנוענים משלבים מניוטרל להילוך ראשון - דריכה מהירה על רגלית ההילוכים- זו הדרך הנכונה.

  5. #5

    Default

    רפידות ברקס קונים במוסכים רלוונטיים או בחנויות לאביזרי אופנועים "אבזריון" אופנועית" , צפה לשלם 110-140 ש"ח כולל מע"מ לזוג רפידות, יש שלושה סטים כאלה בטרק' . השגח בצורה קפדנית על הרפידות, הן נגמרות מהר בפולריס, ובמיוחד בתנאים של בוץ. טיול בוץ אחד יכול לגמור חצי מהעובי של כל הרפידות בטרקטורון!

  6. #6

    Default

    כן בנתיים גיליתי שבלם היד מפעיל גם את הבלם האחורי,הכל חלוד ופירקתי את כל מע' הבלמים כולל הצינורות שלהם ,וחידשתי את המער' והצינורות , עדיין לא קניתי רפידות ,התקשרתי לזום והוא רוצה 256 ש"ח על רפידות ל- 2 הבלמים הקדמיים ביחד ,ו-256 ש"ח לבלם האחורי ,נדמה לי שזה לא כוללל מ,ע,מ
    חנן אתה אומר שבזמן עמידה הדיסק האחורי לא אמור להסתובב ? אצלי הוא כן מסתובב ,כנראה שזה קורה אצלי מהסיבה שאמרת בקשר לטורים הגבוהים בסרק וזה בעקבות החורים הגדולים באגזוז שמעלים את הטורים :lol:
    טוב כנראה שהשיפוץ ימשך קצת יותר משחשבתי בהתחלה,לא נורא אני לא סובל

    עוד שאלה - אין לי כרגע מצבר בכלל ,הטרקטורון מניע עם ידית המשיכה ועובד גם ללא מצבר,אבל אין שום זכר לאורות,האם ברגע שאשים מצבר יתכן והאורות יעבדו או שאין קשר ?

  7. #7
    חבר רשום yoavshefer's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    דרום
    Posts
    708

    Default

    אריה המנורות נשרפות בגלל שההמערכת עובדת ללא מצבר. ברגע שתשים מצבר טוב, תחליף את המנורות. {לא לפניי זה אחרת הם יישרפו שוב}
    לגביי שילוב ההילוכים אני ממלציץ בחום תמיד ללחוץ על הבלם בעת השילוב. גם מסיבה בטיחותית, וגם תשמור על הגיר.
    טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!

  8. #8

    Default

    חנן אתה אומר שבזמן עמידה הדיסק האחורי לא אמור להסתובב ? אצלי הוא כן מסתובב ,כנראה שזה קורה אצלי מהסיבה שאמרת בקשר לטורים הגבוהים בסרק וזה בעקבות החורים הגדולים באגזוז שמעלים את הטורים
    או שאנחנו לא מבינים אחד את השני, או שאני ממש, אבל ממש לא מבין מה הולך אצלך בטרק' :
    לפחות אצלי, באקספלורר ובטרק' האחרים שראיתי, הציר האחורי מחובר עם שרשרת אל ציר היציאה מהגיר, כשעל הציר הזה נמצא דיסק הבלם האחורי. ע"פ התיאור הזה, איך יתכן שהדיסק האחורי יסתובב בלי שהגלגלים האחוריים יסתובבו? אין מצב כזה (אלא אם כן השרשרת קרועה/מנותקת או שהגג"ש קירח, אבל אתה כבר הייתי מודע למצב כזה כי הכלי לא היה נוסע) .

    זה גם לא נשמע לי סביר לגבי טרקטורון אחר, כי זה אומר שאין קשר חד-חד-ערכי בין תנועת הגלגלים לדיסק הבלם, אז מהי האפקטיביות של דיסק הבלם?

  9. #9
    חבר רשום yoavshefer's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    דרום
    Posts
    708

    Default

    חנן יש דגמים ישנים{350 מאד ישן} שדיסק הבלם יושב על ציר נפרד בגיר.
    טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!

  10. #10

    Default

    במחשבה שניה, הבנתי שהכלי שלך אולי עדיין לא נוסע, אז באמת יכול להיות שהשרשרת אצלך לא מחוברת עדיין, ולכן המצב של דיסק מסתובב בעמידה, אכן אפשרי. אם זה המצב, אז העסק מתבהר, כל עוד אתה מבין שבמצב נורמלי אתה לא משנה כלום אם אתה לוחץ על הבלם, כשהכלי עומד במקום.
    אם זה המצב ואם הדיסק מסתובב בעמידה בסרק, אז כנראה שבאמת סל"ד הסרק גבוה מדי. ניתן לכוון אותו באמצעות בורג גדול בצד ימין של המאייד, בלי קשר לחורים באגזוז.

  11. #11

    Default

    חנן יש דגמים ישנים{350 מאד ישן} שדיסק הבלם יושב על ציר נפרד בגיר.
    ואז? אתה יכול ללחוץ על הבלם האחורי כאשר הכלי בניוטרל והוא יתדרדר בירידה :?: :roll:

    אם כן, אז למדתי משהו חדש ולא מחמיא על מהנדסי פולריס.

    באילו שנים מדובר? אני אסתכל בספר שלי.

  12. #12
    חבר רשום yoavshefer's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    דרום
    Posts
    708

    Default

    Quote Originally Posted by חנן א.
    חנן יש דגמים ישנים{350 מאד ישן} שדיסק הבלם יושב על ציר נפרד בגיר.
    ואז? אתה יכול ללחוץ על הבלם האחורי כאשר הכלי בניוטרל והוא יתדרדר בירידה :?: :roll:

    אם כן, אז למדתי משהו חדש ולא מחמיא על מהנדסי פולריס.

    באילו שנים מדובר? אני אסתכל בספר שלי.
    חנן עברו כמה שנים טובות מאז שפרקתי גיר בפולריס. אז אני לא זוכר במדויק מה קורה בניוטרל, מאד אפשרי שמה שאתה מתאר נכון. אני בטוח שיש ציר נפרד לבלם. דגם ה350 היה בתחילת שנות ה90, והוחלף ע''י ה400 דיי מהר.
    טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!

  13. #13

    Default

    OK בדקתי שאני בניוטרל אכן הציר חופשי ולא מחובר לשרשרת ,רק שאני משלב הילוך זה מחבר את המע',כלומר נכון בניוטרל אם אבלום רק עם דוושת הרגל את הבלם האחורי אדרדר קדימה,
    אבל אפשר לבלום אם בלם היד שמפעיל את הקדמיים,ואז לא אדרדר,
    בקשר לטורים נראה לי שאתה צודק וזה הסיבה,יש לי חורים גדולים משפיעים משמעותית על עליית הטורים,כשאני סותם אותם הטורים יורדים הרבה,
    טוב אני נוסע לצפון לכמה ימים שנחזור נמשיך לשחק איתו,ונמשיך להטריד אותכם בשאלות
    תודה על עזרתכם

  14. #14
    חבר רשום yoavshefer's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    דרום
    Posts
    708

    Default

    לכן אתה חייב ללחוץ על הבלמים בעת השילוב, רק ככה תעצר התנועה בגיר.
    טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!

  15. #15
    חבר רשום yoavshefer's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    דרום
    Posts
    708

    Default

    בקשר לחורים, נראה לי פשוט שהאגזוז שלך סתום.וכשאתה סוגר אותם אתה פשוט חונק את הטרק', והטורים יורדים. טפל באגזוז ואז תכוון טורים סרק.
    טרנזיט, בניגוד לנון-נון, הוא לא ג'יפ!!!

Similar Threads

  1. בעיה בשילוב
    By 5099019 in forum פורום רכב פולסייז אמריקאי
    Replies: 2
    Last Post: 12-11-10, 19:00
  2. קושי בשילוב הילוכים ג'ימני ידני
    By efi-jimny in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 8
    Last Post: 28-10-10, 12:44
  3. בעיה בשילוב ה4 על 4
    By alex_kohan in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 2
    Last Post: 18-11-09, 20:27
  4. בעיה רצינית בשילוב הילוכים (דחוף)
    By גיתאי נוה in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 16
    Last Post: 07-04-07, 21:23
  5. קשיים בשילוב הילוכים במנוע חם
    By טלסקופ in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 2
    Last Post: 16-05-06, 12:27

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •