Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 28
  1. #1
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל שאלה בנושא עשן

    לפני שבוע החלפתי שמן מנוע, מסנן שמן ומסנן אויר.
    כמו כן ניקזתי את המסנן סולר.


    בערך מאז, אני לא יודע אם בדיוק מאותו היום כי לא שמתי לב אבל התחיל האוטו לעשן.

    דבר ראשון בבוקר, עשן לבן ל 5 דקות ראשונות של הנסיעה אחר כך זה נעלם. בערך עם הגעה לטמפ' עבודה

    ושנית, לעיתים, בעיקר אחרי נסיעה ארוכה מאוד וקשה ( למשל יקנעם - כפר ורדים - הכל בעליה ובממוצע 80 - 100 - אוטו עמוס ציוד ואנשים ) יש גם עשן קל מאוד אבל כהה יותר מהעשן של הבוקר ועם ריח מסריח של אולי שמן. ( בדרך חזרה מכ. ורדים ליוקנעם לא היה עשן ולא היה ריח - הדרך קלה בירידה ונסעתי יותר לאט, עם סל"ד ממוצע יותר נמוך ( טורבו ?? ) )

    מצד שני, שמן לא חסר !! ומים לא חסר, האוטו מניע ומגיב מצויין ( זה לא כמו שהיה קודם לפני האוברול שהיה מניע קשה מאוד עד לא מניע בכלל )

    קודם היה שמן 5W40 סינטטי מלא לפי המוסך שביצע את הטיפול הקודם.
    הפעם אני החלפתי לבד וקניתי שמן דומה 5W40 ס. מלא.
    הטיפול היה אחרי 12K ק"מ במקום 10K.

    אחת הסברות שהציעו לי היא הטורבו שעייף ...

    לא יודע, הוא באמת לא צעיר אבל מצד שני, למה ככה ביום בהיר ולמה בסמיכות מאוד מודגשת להחלפת שמן מנוע ?

    מאז ההחלפה עברו כמו אלפי ק"מ ולא חסר שמן לפי המדיד.

    רעיונות ?
    דעות ?

    תודה.
    צועניה ..

  2. #2

    ברירת מחדל

    דבר ראשון בבוקר, עשן לבן ל 5 דקות ראשונות של הנסיעה אחר כך זה נעלם. בערך עם הגעה לטמפ' עבודה

    ושנית, לעיתים, בעיקר אחרי נסיעה ארוכה מאוד וקשה ( למשל יקנעם - כפר ורדים - הכל בעליה ובממוצע 80 - 100 - אוטו עמוס ציוד ואנשים ) יש גם עשן קל מאוד אבל כהה יותר מהעשן של הבוקר ועם ריח מסריח של אולי שמן. ( בדרך חזרה מכ. ורדים ליוקנעם לא היה עשן ולא היה ריח - הדרך קלה בירידה ונסעתי יותר לאט, עם סל"ד ממוצע יותר נמוך ( טורבו ?? ) )
    זה נשמע לי כמו מנוע דיזל מיושן קמעה, אבל תקין לחלוטין.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  3. #3
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל

    מיושן או ישן ?

    כי תאורטית, זה לא מנוע ישן אלא חדש ....
    עבר אוברול כללי לפני 23K ק"מ .. ואני שומר עליו מאז כבבת עיני .... בסה"כ כבר 10 חודשים.
    צועניה ..

  4. #4

    ברירת מחדל

    מיושן. בלי מערכות בקרה שדואגות שהמנוע לא יעשן, מנוע דיזל מעשן מטבעו.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #5

    ברירת מחדל

    יכול להיות ששפכת שמן על המנוע/סעפת הפליטה באותה החלפה? זה מסביר את העשן הלבן על הבוקר ואת הריח. אם שפכת הרבה מאד, יכול להיות שזה נמשך כמה ימים.

  6. #6
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל

    כן

    בהחלט נישפך לי אבל זה נישפך על הסעפת בתא מנוע

    העשן שיוצא בבוקר זה מהאגזוז.

    טוב, מאיימים עלי פה שזה הטורבו .... אולי אני אפרק את הצינורות שלו לראות אם יש שם שמן או משהו.

    מישהו פה שה שיפוץ לטורבו ? או החלפה ? מה סדר גודל מחירים ?

    איפה / מה / מי / כמה / למה ? שאני אדע כמה כסף צריכים להכין ... :cry:
    צועניה ..

  7. #7
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל

    ואולי בכל זאת ?

    בטוח כבר היה מישהו שניתקל בבעיות טורבו פה .... לא ?
    צועניה ..

  8. #8

    ברירת מחדל

    :?: :?: :?: :lol:

  9. #9
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל

    מה אתה אומר איציק ?

    אין בעיות טורבו בל"ר ? אני הראשון ?!? :?: :!: :?:
    צועניה ..

  10. #10

    ברירת מחדל

    שינוי סוג השמן עשוי לגרום לדליפות פנימיות בטורבו
    אבל זה סתם ניחוש .
    ****
    איציק

  11. #11
    חבר רשום תומר א.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    גבוה מעל החרא של הפרות
    הודעות
    685

    ברירת מחדל

    בטורבו (לפחות בטאטא) אמור להיות קצת שמן כך שאם תפרק לא תוכל לדעת הרבה,
    במיוחד כאשר אתה אומר שלא חסר שמן, חוץ מזה כאשר הטורבו מזייף הדבר מתבטא
    בבעיות סחיבה בד"כ לא עשן.
    יכול להיות שהילד לא אוהב את השמן החדש.
    חוץ מזה קצת עשן שחור בעליה מיוקנעם? הלוואי עלי. (20K אחרי אוברול).
    אצלי עשן לבן בבוקר וגם מדי פעם באמצע היום נבע ממזרק סולר דפוק, (שבוע אחרי האוברול).
    מומלץ מאד מאד מאד לבדוק אותם.
    החיים קצרים מדי בכדי לעשות הכל בצורה מושלמת!
    It's a TATA thing, you wouldn't understand :!:ומה אתה עשית היום בכדי לשנות את המצב?

  12. #12
    חבר רשום asih's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2003
    מיקום
    ראשון
    הודעות
    366

    ברירת מחדל

    אם הטורבו עייף, אפשר לבדוק במוסך, עין מנוסה יכולה להבחין בטורבינה חופשית מדי ....
    בכל מקרה קצת שמן בטורבו זה נורמלי לחלוטין.
    בכל מקרה, צריך לדעת בדיוק איזה שמן הכנסתה, אם הוא דליל מדי הוא באמת יכול לזרום בכמות גדולה יותר דרך הטורבו לסעפת היניקה, לא חושב שזה מזיק מדי, וכמו שאמרת הרכב לא אוכל שמן, אז.....

    כמו כן עשן לבן בבוקר ועשן חום בהיר דקיק במעמס,

  13. #13
    חבר רשום חימושניק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2004
    מיקום
    ראשון לציון
    הודעות
    1,123

    ברירת מחדל

    התופעות שמתוארות בשרשור הזה נשמעות כמו תופעות נורמליות של מנועי דיזל, ולאו דווקא כתקלות.

    חלק גדול ממנועי הדיזל פולטים עשן לבן בבוקר מכיוון שהמנוע קר ושריפת הסולר במנוע אינה מלאה (העשן הלבן הוא למעשה אדי סולר שמעורבים בגזי הפליטה - בכלי רק"מ עושים את זה בכוונה - זה נקרא מיסוך עשן, למי שמכיר) אם התופעה התגברה לאחרונה, בדוק את מערכת חימום הקדם: האם אתה ממתין מספיק זמן לפני ההתנעה? אם כן, בדוק האם לא נשרף לך מצת חימום קדם אחד או יותר. אם כן הפתרון ברור ולא יקר...

    לגבי עשן חום/שחור בזמן מאמץ: כל מנוע דיזל, גם החדיש ביותר, יעשן בצבע כזה בזמן מאמץ, בטח שגם מנוע מיושן כזה יעשן בזמן מאמץ. אני לא הייתי דואג יותר מדי לגבי העשן הזה, אלא אם מדובר בעישון כבד לאורך כל קשת הסל"ד.

  14. #14
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל

    טוב אז ככה.
    עכשיו כבר כן ניכרת איזו שהיא אכילת שמן.
    קטנה אבל רואים שחסר בערך חצי ס"מ על המדיד.
    ב 10K הקודמים לא היה חסר אפילו מ"מ אחד.

    לפני שקניתי שמן התקשרתי למוסך שעשה את הטיפול 10 הקודם ושאלתי מה הם שמו במנוע, התשובה שקיבלתי היתה 5W40 סינטטי מלא.
    זה מה שקניתי וזה מה ששמתי הפעם.

    לפי קריאת התשובות פה אני יכול להסיק שלא היה באמת שמן דק כל כך במנוע ועכשיו כששמתי שמן דק יש דליפה במיסב החלקה של הטורבו ?

    ישנו ( או היה חופש קטן מאוד אבל מורגש בציר של הטורבו כשהוא היה מפורק לפני 20 K ק"מ באוברול ) אבל עשן לבן לא היה עד להחלפת השמן )

    בנתיים תופעת העשן מחמירה בסרק יש עישון לבן מסריח של שמן ועישון כבד.
    כשאני מעלה סל"ד העישון נעלם. הוסבר לי שזה מסביר שהעישון הוא לא מהמנוע אחרת זה היה ממשיך גם בסל"ד גבוה.

    אני יכול להסיק את זה שאמרו לי שהיה שמן מסויים ובאמת לא היה כזה שמן ?
    עבדו עלי ?

    מה המחיר של טורבו תחליפי ? או האם יש מצב לשיפוץ ? כדאי ?

    תודה.

    נ.ב - האוטו מניע בנגיעה קלילה ואני מקפיד לחם את הקדם תמיד. לא מניע אף פעם לפני שהאור כבה. ואם יצא שחיכיתי יותר מ 10 שניות אני מדליק אותו מחדש.
    כמו כן אני מקפיד גם על חצי דקה לפחות של האטת הטורבו לפני דימום מנוע.

    כניראה שקודמי לא הקפידו על זה.
    צועניה ..

  15. #15
    חבר רשום תומר א.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    גבוה מעל החרא של הפרות
    הודעות
    685

    ברירת מחדל

    גם אצלי יש חופש קל בטורבו זה לא אומר הרבה.
    אצלי עשו שלושה אוברולים בחודש, אולי גם אצלך הם פיספסו משהו?
    אינג'קטורים בדקת? לא מסובך ויכול לחסוך הרבה כסף.
    החיים קצרים מדי בכדי לעשות הכל בצורה מושלמת!
    It's a TATA thing, you wouldn't understand :!:ומה אתה עשית היום בכדי לשנות את המצב?

  16. #16
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל

    איך אתה בודק אותם ?
    צועניה ..

  17. #17
    חבר רשום תומר א.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    גבוה מעל החרא של הפרות
    הודעות
    685

    ברירת מחדל

    השיטה הפשוטה -מפרקים ובודקים אם יש רטיבות קלה בקצה או שהוא ספוג.
    השיטה הבטוחה- הולכים למוסך, בהנחה שאתה יכול לסמוך על התשובה.
    החיים קצרים מדי בכדי לעשות הכל בצורה מושלמת!
    It's a TATA thing, you wouldn't understand :!:ומה אתה עשית היום בכדי לשנות את המצב?

  18. #18
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל

    וזה עושים עם מנוע פועל או מכובה ?
    ואיך מוציאים אויר אחר כך ?
    צועניה ..

  19. #19
    חבר רשום תומר א.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    גבוה מעל החרא של הפרות
    הודעות
    685

    ברירת מחדל

    לפרק אינג' עם מנוע פועל זה קצת בעייתי.
    אצלי יש משאבה ידנית, וקצת סטרטר כשהצינורית של האחרון מנותקת.
    במוסך בדקו לי קומפרסיה לכל אינג' עם מכשיר מיוחד
    החיים קצרים מדי בכדי לעשות הכל בצורה מושלמת!
    It's a TATA thing, you wouldn't understand :!:ומה אתה עשית היום בכדי לשנות את המצב?

  20. #20

    ברירת מחדל

    אני לא בטוח אם מה שאני כותב זה רלוונטי ללחצים במערכת הזרקה:
    לשכן שלי יש אצבע מקוצרת כי הוא גישש פעם לאורך צינור הידראולי בטרקטור כדי למצוא חור שממנו יצא שמן. הוא מצא את החור לאחר שרסס השמן חורר לו את האצבע ומילא אותה בשמן הידראולי, מה שהוביל לקטיעה של חלק מהאצבע.
    אז לפני שאתם מניעים מנוע עם מזרק דלק חשוף, שימו לב!

    דיר באלאק!

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. שאלה בנושא שוק לפג'רו Q
    על ידי מוטי פרנצס בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 12
    עדכון אחרון: 13-12-10, 14:56
  2. שאלה בנושא דלק
    על ידי yarivsh בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 07-10-10, 16:31
  3. שאלה בנושא מכס!
    על ידי shimixx בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 15-06-10, 21:51
  4. שאלה בנושא חוק
    על ידי mik_l86 בפורום פורום טיולי ג'יפים ושטח
    תגובות: 9
    עדכון אחרון: 26-09-08, 16:23
  5. שאלה בנושא אלטרנטור
    על ידי צביקה5 בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 17-03-04, 23:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •