איזה כיף להיות נווט ברכב הזה, יכול לתת קאפות לנהג,כל פעם שמעצבן אותו
דרך אגב, בקוברה הישיבה הפוכה, הטייס (הנהג) יושב מאחור.
הסובאגי נבנתה כשעשוע הנובע משעמום בשנת 2006
http://www.jeepolog.com/271.html
הבניה נעשתה ממכלולי סובארו B4 שהולבשו על שילדת צינורות, כאשר המתלים חוזקו במידת מה.
היא היתה חד מושבית וחמודה, עד שאריה פאהן החליט שיוכל להשתתף איתה בחוצה ישראל, וכך היה.
הרכב נסע מצויין עד שבאחת הקפיצות באזור הדרום קפצה רצועת הטיימינג, מה שבטעות אובחן כבעיית ראש מנוע, ולכן פרש.
במסגרת התכנית "כבקשתך", הופכת הסובאגי בתוך מספר ימים לדו מושבית, מושב אחרי מושב כמו במסוק קוברה, עם השלמת כלוב כמובן, בולמי מירוץ, כסאות, רתמות, מערכת קשר וכו', והיא תעשה הופעת בכורה במירוץ ההקפות בצאלים.
לא שהיא מתאימה לשטח כזה עם מהלכי מתלה של נמלהומנוע חלוש למדי(125 כ"ס), אבל בתור נסיעת אימון ראשונה, לה וגם לנהג ערן כהן שינהג לראשונה בחייו במירוץ ראלי רייד, זה אמור להיות חוויה נחמדה.
תמונות בקרוב.
הכל שטויות
איזה כיף להיות נווט ברכב הזה, יכול לתת קאפות לנהג,כל פעם שמעצבן אותו
דרך אגב, בקוברה הישיבה הפוכה, הטייס (הנהג) יושב מאחור.
זה בדיוק הפואנטה - ערן יהיה במירוץ הראשון שלו, אבל הנווט, ששמו עדיין לא הותר לפרסום ע"י מערכת הבטחון, היה נהג מירוצים זמן רב מאד, והוא נווט מצויין, כך שהפוזיציה הזאת תאפשר לו לדפוק כאפות בלי הכרה....
זה גם ניסוי מענין לראות איך יתפקד צוות נהג/נווט במבנה כסאות כזה.
היתרון של ריכוז מירב המאסה בקו המרכזי של הרכב, ברור. אם זה יעבוד טוב גם מבחינת תפקוד הצוות, אולי זאת התצורה שתהיה מועדפת גם ברכבים אחרים.
הכל שטויות
גם זו של אדג' עם מנוע סובארו וישיבת טנדם
http://www.youtube.com/watch?v=W61yyMkcjro
איל
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
בהצלחה במירוצים,
קראתי עכשיו את הכתבה שוב, האם הבאגי נישקלה? אם כן אפשר לדעת כמה היא שוקלת?
לא רוצה לפתח את כל נושא המישקל מחדש פשוט כאן מדובר במנוע יחסית חלש ומעניין אותי בכמה קוצץ המישקל יחסית ל B4 מקורית, אולי יום אחד גם אני אלך לכיוון ....
- זה מה יש ועם זה ננצח!
- הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ....
המושב האחורי גבוה מהקדמי באופן משמעותי, כך שלנווט יש שדה ראיה טוב.
יותר מזה, מכיוון שהרכב צר, ברוחב הדרוש לאדם אחד, יש שדה ראיה מצויין גם מהצדדים.
לגבי המשקל, לא שקלתי עדיין. מה שאני יכול לומר הוא שהסובארו המקורית שקלה כ 1450 ק"ג, ככל הזכור לי, וכאן כל הבודי איננו, אם כי יש במקומו שילדת צינורות.
אתמול, כשהיינו צריכים להזיז את הרכב ימינה, לא טרחנו להסיע אותו קדימה ואחורה, אלא שמשכנו אותו הצידה, על הצמיגים, ושני אנשים עשו זאת די בקלות.
אני רוצה לקוות שהרכב ישקול יבש כ 1100 ק"ג, מה שעושה אותו - עם מנוע שנותן בסביבות 125 כ"ס - נסבל, אולי אפילו סביר.
עמדתי להחליף לו את המנוע/גיר עכשיו מ-B4 שנת 2008(לאחר תאונה) עם 165 כ"ס, אבל כשהגענו למגרש, ראינו שהמנוע נדפק ולא היה טעם לגעת בו. אני מקווה שעד חוצה ישראל, יהיו לו כבר מנוע וגיר חדשים וחזקים הרבה יותר, אולי אפילו סובארו 3 ליטר 6 צילינדרים עם 245 כ"ס.
הכל שטויות
יש לי זכרונות יפים מהתחרות שהשתתפתי ברכב הזה, היתה חוויה מעניינת.
אפשר לשפר אותו כדי שיהיה באמת תחרותי, אני לא הייתי הופך אותו לרכב ראלי רייד שמצריך נווט.
הייתי משתמש בו לתחרויות כמו באחה הקפות בצאלים ותחרויות כמו ראליספרינט ( תחרויות שלא חייבים נווט )
מה היית עושה על מנת לשפר?
ענין הנווט כבר גמור - הכלוב הושלם, הכסא כבר כבר קיים, הרדיאטור עבר אחורה, כך גם מיכל הדלק, וגם מיקום הספיירים שונה.
דוקא צאלים? חשבתי שדוקא שם יהיה לו קשה בגלל תואי הקרקע, למרות שהופתעתי מהמהלכים שלו - יש לו בערך 18 ס"מ כניסה .....
הכל שטויות
הרכב שלי שוקל כ900 ק"ג עם 90 כ"ס ו14 קג"מ בגלגלים מצליח לנוע לא רע בשטח...
הרעיון של הרכב שבנית בזמנו היה טיל בליסטי, רכב 4*4 עם מנוע חזק ומשקל 600-700 ק"ג .
בסופו של דבר כנראה שהגדלת הצמיגים כבר האטה אותו מאוד יחסית לרכב כזה עם צמיגים רגילים.
אם היום תגדיל את השילדה והמרכב + נווט , לדעתי תוסיף משקל שיסרס את הרכב לגמרי.
דבר שני - המתלה הקדמי ( מקפרסון ) לא היה מוצלח, הייתי משנה אותו למשולשים .
דבר שלישי - היגוי, היו חופשים גדולים מאוד בהיגוי וכן ההיגוי שלו מאוד מעורפל ( הרבה סיבובי הגה ) , לדעתי צריך להחליף לו את מע' ההיגוי לגמרי .
דבר רביעי - בעיית קפיצת רצועת הטיימינג, בדיעבד הסתבר שהבעיה מוכרת בסובארו, בזמנו דיברתי עם המנהל הטכני של סובארו והיה לו פתרון לזה .
מעולם לא היה בסביבות הללו - נכון שאני קוסם, אבל גם אני לא הצלחתי להוריד את משקלו הרכב ל 600-700 ק"ג. בסה"כ הוחלף שם כל הבודי בשילדת צינורות חד מושבית, מה שהוריד להערכתי בין 400ל 500 ק"ג, כלומר כבר אז הרכב היה בסביבת ה 900-1000ק"ג.
צודק בהחלט, אבל זאת המגרעת העיקרית כאשר אתה משתמש ברכב נתון עם טראנסאקסל - קשה מאד לשנות יחסי הערבה, אם בכלל.
תוספת המשקל זניחה מאד מכיוון שרק הוספתי חלק קטן של כלוב מאחור לנווט, כאשר הבסיס לכלוב כבר היה קיים, מה גם שהכנסתי מיכל דלק קליל במקום הכבד שבניתי אז. אבל זה נכון שהגדלת הגלגל גרעה מאד מזריזות הרכב, ולכן מלכתחילה לא ייעדתי אותו למירוצים. אם אקבל את ה B4 עם מנוע ה 3 ליטר על ה 245 כ"ס שלו, זה כבר יהיה סיפור אחר.
צודק שוב. החיזוק שעשיתי למתלה מחזיק מעמד, אבל אין ספק שרצוי להחליפו למשולשים. גם זה בתכנית, מתישהו.
הענין הזה היה תקלה והוא סודר. לגבי מספר סיבובי ההגה, מדדתי קצת פחות משלושה מנעילה לנעילה. לא היגוי ספורטיבי במיוחד, אבל נראה לי שאפשר יהיה לחיות איתו.
זה מענין - מה התקלה ומה הפתרון? יש לך שם במחלקת השירות בסובארו או תפקיד?
הכל שטויות
אחרי ראלי סובארו- איתוראן שברוך שליט אירגן לפני בערך 4 שנים, קראו לי לישיבת הפקת לקחים בבית סובארו, פגשתי שם מישהו שאחראי על המערך הטכני של סובארו, אותו אדם סיפר לי שהוא זה שהצליח להוציא את הפורסטר מסובארו לטובת תחרויות הראלי רייד, זאת שיובל מלמד נהג בה.
דבר עם יובל מלמד הוא וודאי מכיר את האיש, אני לא זוכר את שמו.(נועם הימן גם היה שם ומכיר אותו)
בכל אופן שסיפרתי לו את המקרה של קפיצת רצועת הטיימינג בתחרות הוא אמר לי שזה תקלה מוכרת ברכב,הוא אמר שאביא לו את הרכב והוא יפתור את זה בדרך שתחזיק מעמד.
עוד משהו, לפני החלפת מנוע+גיר הייתי בודק אפשרות לשפר את המנוע הזה כדי שיתן עוד 30 כ"ס שיפצו על הגדלת הגלגלים, אולי ע"י משחק במחשב ניהול מנוע או משהו כזה, אני חושש שלשים מנוע של 245 כ"ס על על מכלולים שבנויים ל 125 כ"ס יגרום לשבירות.
עם המנוע הנוכחי הוא נסע יפה מאוד, חסר לו רק תוספת קטנה של כוח .
ואז בתחרויות ראליספרינט הוא יכול לתת הופעה מרשימה
תודה על העצות והרעיונות - אין חכם כבעל נסיון
הכל שטויות
ברוך, אני חושב שאתה מכיר מישהו שעובד בסובארו....?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
וואללה נכון, קטן כזה ורזה. אתה צודק 8-)
הכל שטויות
זה מענין - מה התקלה ומה הפתרון? יש לך שם במחלקת השירות בסובארו או תפקיד?[/quote]
מר ברוך!
כמו שכבר כתבו לך תתיעץ עם הקרובים אליך אחר כך עם אנשי סוברו:x:x:x:x:x
הבעיה בטימינג נובעת מפעולה של מותח הידראולי שלא עומד בעומסי הסל"ד הגבוהים
הפתאומים ישנם שני פיתרונות :
למותח ההידראולי יש גם מתיחה ידנית (יש לו חריצים אובלים)ואז פשוט ממקמים אותו
במקסימום מתיחה והוא בתור הידראולי עושה את שאר העבודה.פתרון טוב
עד שהמותח נחלש!
פתרון שני מתאים לרכבי ראלי ומנועי סוברו משופרים פשוט מבטלים את המתיחה ההידראולית
לטובת מתיחה מכנית והבעיה נפתרה!!!
נ.ב-למי להוציא חשבונית???
לי, אבל אחרי שתעשה את העבודה....:mrgreen:
הכל שטויות
שמרו על קשר