בדיוק. ולכן ריכוז האנטי פריז, אינו מעיד על איכות נוזל הקרור. יש איזון מסויים כדי לקבל את הביצועים המקסימליים לטמפרטורות עבודה וסביבה שונות.
אמרתי לך לך על מקורי ולא חשוב של איזה יצרן![]()
יש אפשרות לקבל את נוזל הקירור בריכוז של 100% והצרכן \ מוסך מדלל אותו במים רכים .
אבל זה יצר הרבה בעיות אחרות .
אז עברנו להשתמש באותו מוצר כאשר כבר מדולל 50% . וזה מתאים לרוב כלי הרכב בעולם .
מי שרוצה הגנה קור מיוחדת מוסיף אנטי פריז . ולזה מיועד המאמר .לא להעלות את הריכוז כי זה לא עושה טוב למנוע .
ומי שמעלה את הריכוז כי אין לו בררה . חובה עליו לדלל את הריכוז בסוף החורף .
איציק
בדיוק. ולכן ריכוז האנטי פריז, אינו מעיד על איכות נוזל הקרור. יש איזון מסויים כדי לקבל את הביצועים המקסימליים לטמפרטורות עבודה וסביבה שונות.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
למעשה ממה שידוע לי, כמה שריכוז הנוזל יהיה יותר נמוך (משמע יותר מים) יכולת הקירור תהיה גבוהה יותר, זאת כיוון שלמיים קיבול חום גבוהה יותר מאשר לאתילן גליקול שמשמש כאנטי פריז או פרופילן גליקול (האח הפחות רעיל שלו).
נדב
איציק אתה קובע עובדות בלי כל הסבר.
אז נכון שימך הולך לפניך. אבל איך אפשר להבין משהו?
אני מאמין שאם מישהו שלא קוראים לו איציק, היה כותב שפרסטון זה חרא
היו שולחים אותו ל.... אז אולי תסביר![]()
במוסך בו אני מטפל באוטו שאלו אותי "היית שם שמן של פרסטון?" אמרתי "לא" אז הוא אמר לי: "אז למה שתשים נוזל קירור שלהם???"
נדב
אני בפרוש לא כתבתי חרא !
יש הבדל גדול בין מוצר של פרסטון למוצר עם שמות תואר כפי שאתה משתמש .
בסה"כ אין הרבה מה להסביר .
אחרי כמה עשרות שנים וכמה משאבות מים שראיתי .
אפשר להבין מה זה מוצר איכותי . ומה זה מוצר חליפי .
ושלא יהיה ספק גם מוצרים מקורים לא תמיד איכותיים .
במקרה של נוזל צינון . לדעתי הנוזלים המקוריים עדיפים על רוב הנוזלים החליפים שמסתובבים בשוק .
( ראה סיפור משאבות הבלם החליפיות משבוע שעבר )
איציק
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
מקורי = מה שממומלץ ע"י היצרן רכב .
zagi - touch wood בניית דקים , פרגולות צימרים ובתי עץ
ובחורף גם שרות לתנורי ארובה ( עץ , גז ונפט\סולר ) שגיא - 0524752200
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
בואו תהיו יותר פרקטיים. מכיוון שאני פתחתי את השרשור אני מרשה לעצמי לשאול שאלה ספציפית:
מי יודע איזה נוזל נחשב "מקורי" לרכבי סוזוקי בכלל וסמוראי בפרט? שם ספציפי!
אני די בטוח שבמוסך החברה הם משתמשים בנוזלים המשתלמים להם ביותר ובד"כ זה ייצור מקומי...
אני טועה?
אני לא מבין מדוע התשובות נשארות ברמה הכללית ולא הועלה אפילו שם אחד בשרשור הזה שהוא לא "פרסטון". אם יש סיבה אז תכתבו. אם לא אז תנו שם...
יונתן
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
יונתן,
אם אתה שואל אותי, מספיק יצרן מוכר ומכובד וסוג נוזל קירור מתאים וזהו.
חבל להתפלצף בזה יותר מידי.
יש שלושה סוגי נוזלי קירור.
IAT - חבילת תוספים אנ-אורגניים (לרוב בצבע ירוק, לרוב לרכבים "ישנים").
OAT - חבילת תוספים אורגניים ( לרוב בצבע אדום).
HOAT - הייבריד, חבילת תוספים משולבת ( גם לרוב אדום ).
אני משוכנע שברכב שלך צריך נוזל "קלאסי", דהיינו IAT, אבל תברר את זה.
נוזל ברמה טובה עולה 60-70 שקל לגלון, אבל מחזיק בין שלוש לחמש שנים !
דוגמא לנוזל מעולה בהפצה רחבה הוא הנוזל ZEREX מבית VALVOLINE.
לבן = IAT
אפור = OAT
שחור = HOAT
עוד דוגמאות הן פרפלו של פיאט, וG12+ של משפחת VAG.
תודה
אני אנסה לברר.
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
....
וליתר דיוק...
קוויטציה נגרמת כאשר בנקודות מסויימות במערכת,הלחץ נופל לערך נמוך מלחץ האידוי של הנוזל.
תופעה זו גורמת ליצירת בועות אויר במערכת וליצירת שוקים הידראולים מסוכנים למכלולי המערכת.
הנקודות שבהן יש סכנה שתתפתח קוויטציה ושאותן בודקים בתכנון המערכת,יהיו בד"כ במעברים צרים ובנקודות גבוהות של המערכת.
התופעה המתוארת נקראת pitting והיא תופעה שונה מתופעת הקוויטציה.
טל.
טל,
קוויטציה מתרחשת גם בטמפרטורות נמוכות מאד, ומה שנוצר זה ואקום ולא בועות אויר.
זה מתרחש במידה זו או אחרת בכל נקודה שנוזל "מתנתק" מהמשטח עליו הוא זורם/חתך הצינור דרכו הוא זורם, בתנאי שאין אויר שימלא את החלל שנוצר.
אוניות מאבדות מדחפים בגלל הבעיה הזו..
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
דורון יש לי הרגשה שטל צודק
התופעה נגרמת מרתיחת הנוזל ויצירת בועות שמתנפצות על האימפלר.
הרתיחה נגרמת מירידת לחץ פתאומית. לכן גם בטמפרטורות נמוחות התופעה קיימת
יש מצב שאנחנו מדברים על אותו עניין, במינוחים שונים (או שסתאם תוחנים מיים)
אני מכיר את התופעה גם מתחום אחר לגמרי- בלייה של סלעים, אבל לשם הגדרת התופעה זה לא משנה- במערכת קירור של רכבים זה בטמפ' גבוה, במקומות אחרים בטמפ' נמוך מאד.
תופעת החירור מתרחשת במשטחי סלע משופעים עליהם זורמים מים במהירות רבה, ויוצרת תהליך בליה הרסני למדי.
השוקים ההידראוליים שהוא הזכיר אלו הפיצוצים שמתרחשים כשהבועת ואקום נסגרת.
זה קורה גם במים הקרובים לטמפ' קיפאון.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אחת הסיבות להעדיף משאבת מים עם כנפיי נירוסטה על כזו עם כנפיים מברזל יציקה המחוספסות ,
לגבי נוזל קירור אם אין המלצת יצרן הייתי הולך על סיטרואן , נוזל הקירור ממחלקת הכימיה ביצרן נועד לתקן טעויות תכנון מחלקת המטלורוגיה.
סיטרואן היו ידועים במנועי כל אלומיניום רגישים מאוד לשימוש במי ברז.
נוזל הקירור טוב גם למנועים מיצרנים אחרים.
אגב על פי מה שאני זוכר יש קשר בין לחץ לבין נקודת רתיחה למשל במקום כמו ים המלח טמפרטורת הרתיחה של מים היא נמוכה יותר מאשר במקומות גבוהים יותר.
דרור הראל[/quote]
ככל שהלחץ נמוך יותר,נקודת (טמפרטורת )הרתיחה נמוכה יותר !
take nothing but memories
leave nothing but footprints
שמרו על קשר