הי ניר,
התשובות לשתי השאלות הראשונות משולבות. ברכבים בהם יש הנעה לכל הגלגלים כל הזמן (AWD), קיים דיפרנציאל מרכזי (השלישי ...) אשר מחלק את התנועה בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים, בדיוק כמו שהדיפרנציאל בסרן אצלך ב- CJ מחלק את התנועה בין ימין לשמאל.
ברכבים אלו, כאשר כל הדיפרנציאלים משוחררים, מספיק גלגל אחד שמסתחרר חופשי כדי ששאר הגלגלים לא יקבלו תנועה. כאשר נועלים את הדיפרנציאל המרכזי, המצב נהיה כמו אצלך בג'יפ במצב 4X4: סכום המהירויות בגלגלים הקדמיים שווה לסכום המהירויות בגלגלים האחוריים - אם רק גלגל אחד מחליק אז זה שלצידו לא יקבל כוח, אבל השניים האחרים ימשיכו להניע את הרכב ...
ב- CJ אין דיפרנציאל מרכזי אלא תיבת העברה בה אתה יכול לבחור בין הנעה אחורית והנעה לכל הגלגלים בלי דיפרנציאל בין הקדמיים לאחוריים (וכן מצב 4X4 LOW שלא רלוונטי לדיון הזה)
לגבי סוגי הנעילות: הנשלטות ידנית טובות יותר, אך יקרות (הרבה) יותר. פרטים נוספים במדריך ג'יפולוג לנעילות דיפרנציאל.
לשאלות הנותרות: אין לי פרטים מדוייקים חוץ מלשלוח אותך לחפש באי-ביי... מי שיודע יותר מוזמן להשלים את החסר ...
להתראות בשטח,
נדב.
щоше тм чщш