אוטו-אוטו. לטעמי האישי ומנסיון עם כמה וולבואים, זו הוולבו הכי טובה ומוצלחת.
במקרה הזה הק"מ סביר למודל, אבל קצת גבוה אבסולוטית... אפשר למצוא אקזמפלרים עם הרבה פחות ק"מ. אפילו חצי מזה.
וולבו 940 שמורה מאוד זה לא נדיר. איכות החומרים והרכבה מאוד גבוהה במקור, כך שרוב המכוניות מהדגמים הללו נראות טוב עד טוב מאוד כברירת מחדל, אלא אם הוזנחו.
בנהיגה - קצת טנק, מאוד לא ספורטיבית, אבל כיד שנייה יש בזה יתרון ברור - זו מכונית שמלכתחילה קרצה יותר לאנשים מבוגרים (לא רוצה לומר "זקנים") ומתונים באופיים, בהתנהגותם ובנהיגתם, אז הן שורדות ושורדות.
מדובר ברכב נוח ומפנק, מרווח מאוד, תענוג אמיתי בנסיעות ארוכות. בסך הכל מאוד חסון ומאוד אמין. בטיחות גבוהה מאוד יחסית לשנתון. עם מנוע 2.0 יש תחושה ברורה של תת-כוח. עם מנוע 2.3 הביצועים סבירים, פחות או יותר ברמה של משפחתית 1.6 ממוצעת, אבל התחושה עדיין קצת כבדה. צריכת דלק לא נמוכה, בעיקר בעיר. מחוץ לעיר ובנהיגה מתונה ורגועה אפשר להגיע לצריכה סבירה. אבא שלי עושה עם 740GLE בעלת מנוע 2.0 ליטר (דגם קודם אבל די דומה, ההבדל הוא במערכת ההזרקה ועוד כמה פרטים קטנים) 8 ק"מ/ליטר פלוס מינוס, בממוצע כולל. אצלי היתה במשך חודש וחצי 940GL עם מנוע 2.0 ליטר. הצריכה בעיר היתה סביב 6.5-7 ק"מ/ליטר ומחוץ לעיר עברתי את ה-10 בקלות. בנהיגה עדינה הגעתי גם ל-12 ק"מ/ליטר. אני לא בטוח שמנוע ה-2.3 אוכל יותר דלק, כי בסה"כ הוא מתאמץ קצת פחות להזיז את הטנק הזה ממקומו...
מכונית בעלת מבנה פשוט יחסית. נגישות מצויינת בתא המנוע לכל המכלולים. מנוע מטופל היטב יכול להחזיק עוד לא מעט שנים וק"מ. יש מצב שכבר הוחלף/שופץ ראש המנוע, אם לא, ייתכן שבקרוב יהיה צורך.... תבדוק הסטוריית טיפולים.
בדוק בקפדנות את מצב הגיר האוטומטי, שזה בערך הק"מ שבו הוא מסיים את חייו ודורש שיפוץ/החלפה, וכל מיני מכללים היקפיים קטנים שיכולים להיות יקרים, כי ההיצע בפירוקים די דליל בדרך כלל.
איש מקצוע שמתמחה במכוניות האלה כמו איציק למשל, יוכל להרחיב.
כמה מבקשים עליו?
ωξψε ςμ χωψ