Close
Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    חבר רשום מיקי וייס's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    צפון
    Posts
    45

    Default החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    ברשותי לנדקרוזר 2008 ובקרוב אמורה להסתיים תקופת האחריות.
    אני עומד להגביה את הרכב בכ- 3 אינטש .
    אני רוצה להגדיל את הגלגלים ל- 32" (255/75/17).
    ברכב הזה הדיפרנציאלי הקדמי הוא 7.5" - IFS והאחורי 7.5" עם יחסי ההעברה של3.56 .
    אני רוצה לשנות את יחסי ההעברה ל- 4.11 ע"י החלפת קורונה ופיניון קדמי IFS 7.5 וקורונה פיניון אחורי 8" .
    המחשבה לבצע את השינוי נובעת ממס' סיבות:
    1. הדיפרנציאל האחורי הוא עקב אכילס בלנדקרוזר 120 (7.5") ועלול להשבר עם הגדלת הגלגלים. עלות דיפ' כזה בחברה כ- 15000 ש"ח. לעומת זאת קורונה פיניון קדמית עם יחסי ההעברה שהזכרתי עולה כ- 200$ , אחורית 8" שהיא חזקה יותר ועמידה יותר כנ"ל. ז"א כ- 400$ ללא עבודה.
    2.תיקון לשינוי במידת הגלגל ע"י שינוי יחסי ההעברה.
    3. יעיל יותר בשטח (בכביש יאיט מעט את המהירות הסופית).
    האם מישהו יודע אם ניתן להכניס קורונה 8" לאיבר השלישי (בית הדיפרנציאל) של הלנדדקרוזר הזה?
    האם מכירים בעל מקצוע טוב המתעסק בשינוי יחסי העברה ברכבים כגון אלה?

  2. #2
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    פה ושם
    Posts
    2,880

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    איני חושב שניתן להכניס קורונה ופיניון "8 בתוך קייס "7.5.
    הצעד הנכון עבורך הוא להחליף לסרן אחורי של פראדו עם נעילה חשמלית , ואת הביצה הקדמית לאחת עם יחס העברה מתאים.
    לבחירתך יחס 4.30 בדגמי 99-00 או 4.10 בדגמי 01-02.
    עדיף לקחת דיפרנציאלים עם כיוון מקורי ולא להתעסק עם החלפת קורונה פיניון.

    אם תצטרך עזרה בחלקים,אתה יכול לפנות אלי בפרטי.

    בברכה,טושי

  3. #3
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    לגבי הדיפ' הקדמי, התקנת דיפ' נעול של ARB מקדימה, יתן לך חיזוק משמעותי ביחס לדיפ' 7.5 המקורי שיש לך ברכב.
    גם בלי הגדלת הצמיגים תרוויח חיזוק משמעותי וכמובן גם נעילה.
    כבר היום יש לך נקודה חלשה מוכרת ברכב, זה יהפך למשמעותי עוד יותר אם אתה מגדיל את הצמיג.
    כך בחשבון שעם נעילה קדמית צריך ללמוד להתנהג, במיוחד עם רכב עם מתלה נפרד כדי לא לנפץ את הציריות/בירפילד מקדימה בקלות.

    אם אתה לא בעניין של להחליף סרן אחורי, גם מאחור זה יכול להיות פתרון לעניין השילוב הלא מוצלח של דיפ' קטן ומנוע חזק.
    אישית אני מעדיף את הנעילה החשמלית של טויוטה, הרבה יותר אמינה מאשר ARB, ואם בעיה חשמלית של ניתוק/חיבור הנעילה, אתה יכול לסגור ולפתוח ידנית מתחת לרכב.

    בלי קשר, עם אתה מגביה את הרכב דרך הקפיצים, התוספת של החצי אינצ' בצמיג ממש לא משמעותי לגובה או לעבירות (שינוי קטן מידי).
    לעומת זאת השינוי מספיק גדול כדי להציף ולהחמיר נקודות תורפה במע' ההינע של הרכב, אני הייתי מוותר על הגדלת הצמיג המינורית הזו ולא נכנס לסרט של שדרוג מכני גדול, בטח לא בשביל כזו תוספת שולית.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  4. #4
    חבר רשום מיקי וייס's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    צפון
    Posts
    45

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    Quote Originally Posted by tooshey View Post
    איני חושב שניתן להכניס קורונה ופיניון "8 בתוך קייס "7.5.
    הצעד הנכון עבורך הוא להחליף לסרן אחורי של פראדו עם נעילה חשמלית , ואת הביצה הקדמית לאחת עם יחס העברה מתאים.
    לבחירתך יחס 4.30 בדגמי 99-00 או 4.10 בדגמי 01-02.
    עדיף לקחת דיפרנציאלים עם כיוון מקורי ולא להתעסק עם החלפת קורונה פיניון.

    אם תצטרך עזרה בחלקים,אתה יכול לפנות אלי בפרטי.

    בברכה,טושי
    טושי תודה.
    האם סרן אחורי של פראדו מהשנים שציינת יתאים לרכב שלי? והאם ניתן לשמר, כלומר להעביר את מע' ה- EBD הקיימת אצלי ברכב על הסרן מפראדו שציינת?

  5. #5
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    צפון
    Posts
    52

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    תבדוק אולי אפשר להחליף דיפרנציאל של FJ קומפלט ויש לו גם מערכת מניעת החלקה השאלה מאיפו ניתן למצוא דיפרנציאל כזה.

  6. #6
    חבר רשום מיקי וייס's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    צפון
    Posts
    45

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    לגבי הדיפ' הקדמי, התקנת דיפ' נעול של ARB מקדימה, יתן לך חיזוק משמעותי ביחס לדיפ' 7.5 המקורי שיש לך ברכב.
    גם בלי הגדלת הצמיגים תרוויח חיזוק משמעותי וכמובן גם נעילה.
    כבר היום יש לך נקודה חלשה מוכרת ברכב, זה יהפך למשמעותי עוד יותר אם אתה מגדיל את הצמיג.
    כך בחשבון שעם נעילה קדמית צריך ללמוד להתנהג, במיוחד עם רכב עם מתלה נפרד כדי לא לנפץ את הציריות/בירפילד מקדימה בקלות.

    אם אתה לא בעניין של להחליף סרן אחורי, גם מאחור זה יכול להיות פתרון לעניין השילוב הלא מוצלח של דיפ' קטן ומנוע חזק.
    אישית אני מעדיף את הנעילה החשמלית של טויוטה, הרבה יותר אמינה מאשר ARB, ואם בעיה חשמלית של ניתוק/חיבור הנעילה, אתה יכול לסגור ולפתוח ידנית מתחת לרכב.

    בלי קשר, עם אתה מגביה את הרכב דרך הקפיצים, התוספת של החצי אינצ' בצמיג ממש לא משמעותי לגובה או לעבירות (שינוי קטן מידי).
    לעומת זאת השינוי מספיק גדול כדי להציף ולהחמיר נקודות תורפה במע' ההינע של הרכב, אני הייתי מוותר על הגדלת הצמיג המינורית הזו ולא נכנס לסרט של שדרוג מכני גדול, בטח לא בשביל כזו תוספת שולית.
    דורון אני מקבל את הערתך בענין הערך השולי הקטן לעבירות כאשר מגדילים את הגלגל(ובטח אם מדובר ב0.5- 1 אינטש קוטר. אולם הסיבה העקרית להגדלת הגלגל היא שבשטח נוחות הנסיעה גבוהה בהרבה כשנוסעים עם גלגל בעל חתך גבוה לעומת גלגל עם חתך נמוך יותר. בולם הזעזועים הטוב ביותר בשטח הוא האויר בצמיג, וככל שהחתך יותר גבוה בלימת הזעזועים טובה יותר, ניתן להוריד יותר אויר כדי שהנסיעה תהיה יותר נעימה, והזעזועים החדים שמכללי הרכב חשים הם הרבה יותר רכים ולכן יישמרו יותר(אני מקווה?!).

  7. #7

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    Quote Originally Posted by JAK60 View Post
    תבדוק אולי אפשר להחליף דיפרנציאל של FJ קומפלט ויש לו גם מערכת מניעת החלקה השאלה מאיפו ניתן למצוא דיפרנציאל כזה.
    השמועה אומרת שיש FJ בפירוק בנצר סרני...

  8. #8
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    Quote Originally Posted by מיקי וייס View Post
    הסיבה העקרית להגדלת הגלגל היא שבשטח נוחות הנסיעה גבוהה בהרבה כשנוסעים עם גלגל בעל חתך גבוה לעומת גלגל עם חתך נמוך יותר. בולם הזעזועים הטוב ביותר בשטח הוא האויר בצמיג, וככל שהחתך יותר גבוה בלימת הזעזועים טובה יותר, ניתן להוריד יותר אויר כדי שהנסיעה תהיה יותר נעימה, והזעזועים החדים שמכללי הרכב חשים הם הרבה יותר רכים ולכן יישמרו יותר(אני מקווה?!).
    זה נכון מאד כשאתה משדרג מצמיג צר וקטן לצמיג גדול וגיבור, לא במקרה שלך.
    התוספת היא שולית לנפח של הצמיג.
    אם זו המטרה שלך אז במקום להכנס לסרט של שינויים מכניים שמחזקים פינה אחת ומחלישים אחרת, הרבה יותר זול,פשוט ונכון במקרה הזה לשים סט של צמיגים טובים (שגם ככה זה מה שראוי לרכב שטח שיורד לשטח) ולהוריד עוד 2-5 PSI כשאתה נוסע בשטח.

    יש כאן אנשים שנוסעים בשטח על היילקס עם קפיצי עלים מיושנים ול.א. בגלגלים של 15-18 PSI בשטח, זה משפר משמעותית את השיכוך, במיוחד לתדרים הגבוהים של מכוחת חדות.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  9. #9
    חבר רשום מיקי וייס's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    צפון
    Posts
    45

    Default תגובה להודעה: החלפת יחסי העברה בלנדקרוזר 120

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    זה נכון מאד כשאתה משדרג מצמיג צר וקטן לצמיג גדול וגיבור, לא במקרה שלך.
    התוספת היא שולית לנפח של הצמיג.
    אם זו המטרה שלך אז במקום להכנס לסרט של שינויים מכניים שמחזקים פינה אחת ומחלישים אחרת, הרבה יותר זול,פשוט ונכון במקרה הזה לשים סט של צמיגים טובים (שגם ככה זה מה שראוי לרכב שטח שיורד לשטח) ולהוריד עוד 2-5 PSI כשאתה נוסע בשטח.

    יש כאן אנשים שנוסעים בשטח על היילקס עם קפיצי עלים מיושנים ול.א. בגלגלים של 15-18 PSI בשטח, זה משפר משמעותית את השיכוך, במיוחד לתדרים הגבוהים של מכוחת חדות.
    יתכן שאתה צודק בענין חיזוק פינה והחלשת אחרת, יתכן ובאמת לרכב זה מידות הצמיגים שאיתם הוא מגיע הם קרובים לגבול העליון ששוה בכלל להגדיל, אולם אומר לך מנסיוני הדל: אצלי יש הבדל משמעותי בטלטולים בעת נסיעה בשטח עם צמיגים עם חתך 65 (המידה המקורית), לעומת צמיגים עם חתך 70 (צמיגי כבישטח), גם כשאני מוריד מעט אויר (כמובן בצמיגי כביש שטח בעלי חתך 65 לא כדאי להוריד לחץ ל15 - 18 PSI למעט בחולות).בנוסף, לא יודע אם יש צמיגי שטח מלא 265/65/17.

Similar Threads

  1. Article: החלפת יחסי העברה בסרני דנה
    By גיתאי נוה in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 13
    Last Post: 28-09-21, 20:12
  2. יחסי העברה ללנד קרוזר 73
    By amimiller in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 8
    Last Post: 26-08-08, 09:33
  3. סרטון החלפת יחסי העברה בסמוראי
    By danip in forum אוף-טופיק
    Replies: 2
    Last Post: 20-05-08, 07:06
  4. החלפת יחסי העברה בסרני צ'ירוקי
    By ADY in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 15
    Last Post: 28-05-07, 10:30
  5. כתבה חדשה - החלפת יחסי העברה בסופה
    By נמרוד in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 23
    Last Post: 14-01-07, 08:41

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •