ξςεπιιο μςωεϊ θιεμ γιεπεϊ ιω δξμφεϊ μξρμεμιν
ξλιεο ωζε δτςν δψΰωεπδ ωΰπι μεχη ΰϊ δφςφες μωηχ αηεμ διιϊι ωξη μχαμ θιτιν ΰικ μπδεβ αωθη λζδ (περς ςμ β'ιξπι ΰεθεξθ ςν φξιβι ωθη ξμΰ)
εβν ...
μΰ ιεγς ΰιτδ ΰϊδ ψεφδ μπρες ΰαμ ....
1. λωςεμιν αγιεπδ, ςεμιν ξδψ ( λξδ ωΰτωψ ) τεμ βζ .... ωιν μα ωΰϊδ μΰ ξβις μξφα ωΰϊδ αρεσ δςμιδ εξΰηεψι δτιχ ιω ΰπωιν λι ΰν ΰϊδ ςεφψ ΰϊδ ωεχς ΰε ξϊδτκ ..
2. β'ιξπι ΰεθεξθι .... ϊϊλεπο μδημτϊ ωξο βιψ ΰηψι ζδ.
φεςπιδ ..
ρς αλμ ωαϊ (αωεν τπιν εΰετο μΰ αιεν ηεμ!) μΰζεψ φΰμιν-βαεμεϊ εγψεξδ - ηεμεϊ ημεφδ, ωεπψδ, εςβεψ. ωθηι δΰω ων δν ψφσ ξϊξωκ ωμ ηεμεϊ. ψεα δγιεπεϊ μΰ ξΰγ βαεδεϊ ΰαμ αδημθ ιω βν λξδ ξψωιξεϊ. αηψ μκ μξωμ ΰϊ δφιψ δληεμ ξρτψ 16115 αξτϊ ριξεο δωαιμιν, ξηεψαεϊ ημεφδ, μηεψαεϊ ψηεαεϊ απβα δξψωιξεϊ, εΰζ δξωκ φτεο ξςψα ςμ δΰγεν ξρτψ 16180 αξτϊ ριξεο ωαιμιν (φιψ "ρχεθ") - ψχ ηεμ εηεμ, ξιξιο εξωξΰμ. αρεσ ϊβις μγιεπδ δβγεμδ ωμ ξεωα γχμ δξρεξπϊ βν αξτδ, ςμιδ ϊϊΰξο α"ςγ ΰιζδ βεαδ ξβις β'ιξπι". ξων φτεπδ αλμ ωαιμ ηεμι, εϊβις μγψκ ςτψ θεαδ ωξεαιμδ αηζψδ μβαεμεϊ.
αχιφεψ - τωεθ τϊη ξτδ ερς...
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ϊεγδ ςμ ΰερσ δςφεϊ εδδξμφεϊ
δΰν λγΰι μςμεϊ γιεπδ α LOW ΰε ςγισ μεεϊψ ςμ λη ϊξεψϊ ξδιψεϊ?
μξδ φψικ μδημισ ωξο βιψ ΰη"λ ?
ΰικ ΰτωψ μγςϊ ΰν δωξο βιψ ξϊηξν ιεϊψ ξιγι?
LOW ΰε μΰ LOW... ϊμει αγιεπδ, ϊμει αψλα.
δςφεϊ δλμμιεϊ - μηυ ΰειψ πξεκ αφξιβιν, ξΰγ. αξχψδ ωμκ - 15 μλμ διεϊψ, εψφει τηεϊ - 12, 10. ΰαμ ωιν μα, αμηφιν πξελιν ΰϊδ ξρϊλο αχιμεσ δφξιβ αριαεαιν αωθη, εηωεα ιεϊψ, ΰμ ϊρς αξδιψεϊ βαεδδ αλαιω - ψφει ξΰγ μξμΰ ΰειψ λαψ αιφιΰδ ξδωθη, εΰν ΰιο αψωεϊκ χεξτψρεψ, ρς ςγ ϊηπϊ δγμχ δχψεαδ αξδιψεϊ ξΰγ ΰιθιϊ - 60-70 χξ"ω μλμ διεϊψ.
ξςαψ μζδ - ωξεψ ςμ ψφιτεϊ δϊπεςδ αηεμεϊ. ΰσ τςν ΰμ ϊΰιθ εςμ ϊςφεψ αςμιιδ - ςφεψ αιψιγδ, ΰε αξιωεψ. γιεπεϊ βαεδεϊ αΰξϊ - ΰιο ηελξδ, φψικ μφαεψ λξδ ωιεϊψ ξδιψεϊ μτπι, εμΰ μδεψιγ ΰϊ δψβμ ξδβζ... ιω απδιβϊ ηεμεϊ θλπιχδ μΰ ξςθδ, πεωΰ δψφιτεϊ δεΰ ΰπι ηεωα δςιχψ, εςγ ωμΰ ϊϊηιμ μϊψβμ, μΰ ϊγς. μγςϊι ΰιο ξδ μτηγ - βν ιν δηεμεϊ δβγεμ ωμ ιωψΰμ, δεΰ μΰ αΰξϊ ψφιπι, δωθη ξϊεο ιηριϊ λλδ ωλμ ψλα ςεαψ, δχτγδ ςμ ψφιτεϊ απδιβδ εμηυ ΰειψ πξεκ εμΰ ιδιδ μκ χωδ ξγι.
πεωΰ δβιψ - βιΰ, λδψβμε, ξβζιν. ξδ ωηωεα ζδ ωϊςχεα ΰηψι θξτψθεψϊ δβιψ - ωξϊαθΰϊ αξχψδ ωμκ αθξτψθεψϊ πεζμ δχιψεψ ωμ δξπες, λι ξςψλεϊ δχιψεψ ξωεμαεϊ - εΰμ ϊιϊο μβιψ μδϊηξν. ΰν δξΰξυ βγεμ ξγι, ςφεψ, εϊο μςρχ μδϊχψψ.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
חשוב מאוד :
בכניסה ויציאה מהדיונה לא להיכנס לשיפועי צד, להישאר תמיד מאונכים לדיונה בכדי להימנע מגילגולים והתהפכויות.
לבדוק תמיד מה יש מעבר לדיונה בשטח לא מוכר, כדי לא להגיע למצוק אנכי.
גם אם אתה ברצף של 10 עליות וירידות ואתה נחוש להמשיך לעליה הבאה.. קח תזמן, ותמיד תמיד תבדוק באמת שזה לא ירידה של 90 מעלות בצד השני.. אפילו שזה מייאש כל פעם לרדת ולבדוק. לא תמיד אפשר לצפות מה הולך מאחורי העלייה, גם אם נדמה.
ולהדגמה: (אפשר לצפות מ1:00 אחת בערך)
http://www.youtube.com/watch?v=v_ZC_k8TK30
ΰν λαψ δϊημϊν ςν γεβξΰεϊ...
http://www.youtube.com/watch?v=rwmNm...eature=related
גיא לא מגזים.
ג'ימני אוטומטי גבולי מאוד בטיפוס דיונות.
בשבילי צאלים לא תהיה לו שום בעיה, אבל כמה נסיונות רצופים לטפס את הדיונה הגדולה (אני מהמר שיגיע לשליש עד חצי הגובה בערך, לא יותר) ירתיחו את הגיר.
כעיקרון שום גיר אוטומטי לא אוהב טחינה מתמשכת בחולות. גם קלאצ'ים רגילים סובלים שם, על אחת כמה וכמה גירים אוטומטיים.
סיקסים וסופות עם גיר ידני כובשים בקלות סכיני דיונה ב-HIGH. אבל אתה לא סיקס ולא סופה, וכדי לשמור על הגיר האוטומטי שלך, סע ב-LOW ותשתדל להישאר בהילוכים הגבוהים כדי לשמור על תנופה. לג'ימני אין מספיק כוח כדי לטפס דיונות ב-HIGH, ולמען האמת גם כמה וכמה כלים עם מנועים רציניים הרבה יותר, בנפח פי 2 ויותר, לא אוהבים דיונות ב-HIGH... בשום מקרה הקפד לא לעצור במקומות אינם שיא גובה. צריך לתכנן קדימה ולזרום. כל הזמן לזרום. עצרת בתחתית של "אמבטיה"?... תתכונן לשהיה ארוכה שם... תזכור כל הזמן שאתה בג'ימני, לא בסופה. אין לך מספיק סוסים במנוע ויכולת האצה ואין לך מספיק נפח בצמיגים, כדי שתוכל להרשות לעצמך לעצור במקומות קריטיים כאלה.
עכשיו מתחיל קיץ, והחול הופך ליבש וטובעני וברכב דל כוחות שכזה צריך להוציא המון אוויר ולהגיע ללחץ - 10PSI בערך. לא יותר. פחות מזה גם מסוכן - זה צמיג קטן, אין לו מספיק גובה דופן והוא יתקלף מיד בפניה הראשונה.
כשאתה חוזר לכביש עם צמיגים כל כך מדולדלים סע ממש לאט. 60-70 קמ"ש שהומלצו כאן מאוד ליברליים, לטעמי ממש מסוכנים בלחץ אוויר כל כך נמוך. הפיתרון היחיד מבחינתי - להשקיע את ה-350 עד 400 שקלים בקומפרסור טוב. (יש בל.כ. מוצר כזה והוא מצוין). מסיימים לבלות בחולות? ממלאים אוויר ונוסעים הביתה על הכביש כמו גדולים, בלי לחפש תחנת דלק פתוחה ברדיוס של קילומטרים רבים ואז לגלות שמשאבת האוויר שלה לא תקינה....
לפני שמושכים כל כך רחוק, אפשר להתאמן בשבילי חולות קרובים יותר - קיסריה, פרדס חנה, ראשל"צ, פלמחים, אשדוד, ניצנים.... בעיקר בימי שישי אחה"צ, מסתובבים שם עוד רכבים וזה חשוב אם וכשנתקעים.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
נראה לי שזה אזור טוב להתחיל לטפס דיונות...
http://www.youtube.com/watch?v=Hq22t...eature=related
ωμεν
ψΰιϊι δξμφεϊ ωμλν αχωψ μβιξιπι
ιω μι ιεπγΰι θψχΰο ΰεθεξθι εΰπι ΰσ τςν μΰ πρςϊι αηεμιϊ
ξδ δξμφεϊ αχωψ μ
1. μηυ φξιβιν. ςμ δλαιω ΰπι περς α 29
2. ωιξεω αδιμεκ λεη.
3. ΰικ μαγεχ ξφα ωμ δβιψ αζξο πριςεϊ αηεμεϊ
ϊεγδ
1. ג'ימני אוטומט יודע לנסוע בדיונות בהילוך שני LOW, עם תנופה לא קטנה, לחץ אויר לא יותר מ15 PSI.
2. סע עד למחלף אשדוד דרום, רד שם ימינה. רמזור ראשון מבט שמאלה יראה לך את הדיונה הגדולה ותחילתן של דיונות אשדוד-ניצנים. תצטייד במים קרים, נשנושים, כנס ותעשה חיים.
לכל דיונה שם יש מעקף, יש דיונות בכל מיני רמות, ולצאת החוצה תמיד תדע איך כי אתה פשוט רואה הכל מסביב לאיזור.
תהנה.
ϊεγδ ψαδ μλμ δΰπωιν
ΰπι ΰγεεη ΰικ δβ'ιξπι ξϊξεγγ ςν δγιεπεϊ
ωξψε ςμ χωψ