Close
Results 1 to 5 of 5
  1. #1

    Default למכירה - פנסי האפלה אחוריים לג'יפי אספנות צבאיים

    פנסי האפלה אחוריים מקוריים לג'יפים צבאיים ישנים. 24V אבל אפשר להחליף את הנורות לנורות של 12V.
    190 ש"ח לפנס.
    חדשים באריזה.
    מלאי מוגבל..

    אסף.
    054.2886255

    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	rearlamp.jpg 
Views:	1038 
Size:	76.5 KB 
ID:	25371  
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  2. #2

    Default תגובה להודעה: למכירה - פנסי האפלה אחוריים לג'יפי אספנות צבאיים

    אני מאותגר "פנסים האפלה" למה זה מיועד ואיך זה עובד?
    לקסם הבא אני צריך קונדום ומתנדבת...


  3. #3

    Default תגובה להודעה: למכירה - פנסי האפלה אחוריים לג'יפי אספנות צבאיים

    אסף אני ממליץ לך לפרסם גם בפורום אספנות בקראספורום .

  4. #4
    חבר רשום idanw's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    דרום
    Posts
    2,845

    Default תגובה להודעה: למכירה - פנסי האפלה אחוריים לג'יפי אספנות צבאיים

    זה פנס אחורי רגיל שמיועד ל"חתימה נמוכה" - כדי לאפשר נסיעה בטיחותית ברכב צבאי (כדי שהרכב מאחוריך יוכל לזהות אותך בחושך) ועדיין לא להיחשף לאויב.
    תכלס - אור אדום + בלם חלש מאוד.

    עידן

  5. #5

    Default תגובה להודעה: למכירה - פנסי האפלה אחוריים לג'יפי אספנות צבאיים

    למה זה מיועד ואיך זה עובד?
    מתוך מאמר שכתבתי במקום אחר על פנסי האפלה:
    במלחמת העולם השניה, כוחות היבשה של הצבא האמריקני התחילו להרכיב על כלי הרכב תאורת סימון לתנאי האפלה, שזכתה לשם "עיני חתול". אותם פנסי סימון זכו לשם זה על שום הפס האנכי שהיה באמצע עדשת הפנס. אותו דגם הסטורי לא החזיק מעמד והוחלף, תוך כדי המלחמה, בדוגמה התקנית הקיימת עד היום.
    בדוגמה התקנית, מספר מאפיינים חשובים אשר מאפשרים את הפונקציונליות הנדרשת מפנסי סימון בנסיעה בשיירה בזמן האפלה:
    - דוגמת משולשים
    - מרווחים מדודים וקבועים בין המשולשים
    - שולי הפנס, המסגרת, בולטת מספר מילימטרים מהעדשה
    דוגמת המשולשים, בצרוף העובדה כי שולי הפנס בולטים יחסית לעדשה, מאפשרים לראות את פנסי הסימון מהקרקע, אך ככל שמביטים בהם מזווית גדולה יותר יחסית לקרקע – מגובה גדול יותר – כך נראה שטח קטן יותר של המשולש. חייל רגלי יראה את כל הדוגמה, אך מגובה גדול יותר תיראה רק נקודה, הקודקוד התחתון של המשולש, ומגובה של כלי טיס, אפילו מנמיך טוס – לא יראה הסימון כלל. בנוסף, כך ניתן להעריך את גובה הרכב, או את שיפוע הקרקע היחסי עליו הוא נוסע, גם בתנאי חשכה.
    המרווחים הקבועים מאפשרים לנהג לאמוד את המרחק בין כלי הרכב בשיירה. מספר המשולשים וצבעם מאפשרים לדעת את כיוון הנסיעה.
    בפנס סימון אחורי, ארבעה חצאי משולשים בצבע אדום.

    חצאי המשולשים מסודרים בזוגות, כאשר הרווח ביניהם קבוע והרווח בין שני הזוגות קבוע גם הוא. כאשר נוסעים בשיירה, ונהג הרכב רואה לפניו ארבעה משולשים – זה סימן כי הוא קרוב מדי לרכב שלפניו. כאשר הוא רואה לפניו שני משולשים אדומים – כלומר כל זוג מתאחד לכדי משולש אחד – זהו המרחק הנכון למרווחי לילה. כאשר הנהג רואה לפניו כתם אדום אחד – מרחק הנסיעה רחוק מדי, ויש להאיץ. בין שני זוגות המשולשים נמצא משולש נוסף שלם, בצבע צהוב, המשמש לאור בלם.
    באופן דומה, בפנס הסימון הקדמי שני חצאי משולש בצבע צהוב.

    כאשר נהג רואה במראה את הרכב מאחוריו והוא מבחין בבירור בשני משולשים צהובים – הרכב שמאחוריו קרוב מדי. ליטוף של דוושת הבלמים ידליק את פנס הבלם ויעיר את תשומת ליבו של הנהג שמאחוריו.
    בנוסף, קיים תקן נאטו בו פנסי ההאפלה הם בצורת עיגול וצלב חוצה אותו:
    וכמה מילים על הפנס שבתמונה למעלה, זה שאני מציע למכירה - זהו פנס תקני אמריקאי של שנות ה50 וה60 (וגם שנות ה70 המוקדמות). הפנס הזה היה מותקן, למשל, על אופנועי הארלי דוידסון צבאיים, על טנקים ונגמ"שים, וגם על כל כלי הרכב הצבאיים האמריקאיים. על כלי הרכב הפנס הזה היה מותקן בצד ימין.
    למה ימין? כי בצד שמאל היה פנס מאוד דומה, למעשה אותו בית אבל עם שלוש נורות בפנים, והחלק העליון עם עדשה בצבע אדום. הפנס השמאלי היה הפנס האחורי שדולק גם בנסיעה עם אורות מלאים, בתור פנס חניה, איתות, ובלם (בשיטה האמריקאית את כל זה עושים עם שתי נורות בלבד, עד היום). כך שלמעשה היה רק פנס אחד דולק ברכב בנסיעה רגילה, ועוד ה"עיני חתול" שבקושי רואים. בנסיעה בשיירה עם אורות האפלה, היו מכבים את האדום הזה, ועוברים לתאורת האפלה בלבד, ואז החלק העליון של הפנס הימני היה משמש כאור בלם לבן, והחלק התחתון של שני הפנסים, משמש לסימון (דוגמת המשולשים בצבע אדום).
    במשך השנים החליפו רוב בעלי הג'יפים הצבאיים - כן, גם הצבאות עצמם, את הפנס הימני לפנס אדום, כמו השמאלי, כדי לנסוע עם שני פנסים מאחור, כמו מכוניות "רגילות". לכן, רובם המוחלט של הג'יפים והקומנדקרים המשופצים אינם אותנטיים במאה אחוז כי הפנס הימני אינו המקורי. יותר מזה - די קשה למצוא את הפנס הזה בפירוקים, כי כבר הרבה שנים הוא לא קיים בכלי רכב אלא רק בטנקים ונגמ"שים.
    אפילו בכתבה "מכונת הזמן" באתר, (המבחן הראשון, כרונולוגית, במדור המבחנים שלנו) - תוכלו לראות שהפנס הימני אינו מקורי.
    צירפתי תמונות שמצאתי באינטרנט של ג'יפ משוחזר ברמה מקורית באמת, ורואים את ההבדל בין פנס ימין לשמאל.

    למה צריך את זה? רק בשביל המקוריות של השיפוץ. אני מאמין שאף אחד כאן לא נוסע עם הג'יפ שלו בשיירות מואפלות בלילה. טוב, חוץ מPW.

    אסף.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	IMGP5014.jpg 
Views:	236 
Size:	55.2 KB 
ID:	25390   Click image for larger version. 

Name:	P1470873.jpg 
Views:	224 
Size:	61.8 KB 
ID:	25391   Click image for larger version. 

Name:	P1480430.jpg 
Views:	478 
Size:	98.5 KB 
ID:	25392   Click image for larger version. 

Name:	P1480462.jpg 
Views:	187 
Size:	59.7 KB 
ID:	25393  

    Click image for larger version. 

Name:	P1480467.jpg 
Views:	196 
Size:	78.9 KB 
ID:	25394  
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

Similar Threads

  1. פנסי תאורה אחוריים
    By יורם-דרומי in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 6
    Last Post: 21-08-10, 18:00
  2. למכירה 2 פנסי לד
    By בנדי in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 24-11-08, 16:22
  3. למכירה פנסי לד אחוריים לגיפ סופה/רנגלר
    By kgal in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 18-02-07, 16:11
  4. למכירה (FIVE)- אספנות
    By דוד in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 15-09-06, 06:26

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •