Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 25
  1. #1

    ברירת מחדל טורבו או סופר צ'ארג'ר?

    למרות קבלת הפנים הצוננת, אני מנסה שוב.

    כל מי שדיברתי איתו מציין אחת משתי האופציות הבאות, אבל לא נותן לי מספיק מידע על יתרונות וחסרונות, ומה צריך לעשות מבחינת שינויים במחשב (אם בכלל).

    יש למישהו השגות?

  2. #2

    ברירת מחדל

    בד"כ השיפור המשמעותי למנוע הזה הוא בנייתו מחדש כ4.6.
    למנוע בתצורתו המקורית קיים מחשב לתוספת כוח:
    http://www.tenaflyjeepmoparparts.com/elconmodjeep.html
    והמודול הזה של ג'ט (שנחשב מעולה, וטוב גם לעכברי הסלעים- יודע לתת מומנט בטורים נמוכים או גבוהים לפי בחירה, על ידי שינוי מפת ההזרקה):
    http://jetperformance.carshopinc.com...d/31366/90015S
    יש קיט הצתה כמו זה:
    http://www.performancedistributors.com/jeep4.0.htm
    ויש כמובן שיפורי מערכת פליטה ויניקה.

    אבל אין אף מוצר שמיועד למנוע הזה בתחום הגידוש. לא טורבו ולא מגדש על.

    הנה עוד אתר שיעניין אותך:
    http://www.mopartsracing.com/

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  3. #3
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל

    דווקא יש איזו חברה אמריקאית שמוכרת מגדשי על למנוע 4.0 של קרייזלר והם מצהירים על מספרים די מרשימים(על הנייר ולפי מה שהם כותבים) משהו כמו 295 כ"ס, אם אני לא טועה.
    אני די מסופק אם המנוע יחזיק מעמד.
    אני אנסה לחפש את הקישור.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  4. #4
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל

    חפש בגוגל תחת הערך supercharger for jeep 4.0l motor או משהו כזה, וייפתחו לך המון, אבל המון קישורים... מדברים שם על נתונים פנטסטיים, ומחירים של אלפי דולרים...
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  5. #5

    ברירת מחדל

    סופר-צ'רג'רים יש כמו שדרור כתב. בטיול שלנו במואב התחברתי קצת עם הבעלים של הTJ הזה, רופא עיניים בשם לארי. יש שם סופר-צ'רגר, אני מנסה לשחזר במוח את הפרטים, אבל זה קיט בולט-און, זה בטוח. מדובר בTJ בנוי כולו מקיטים, מה נקרא שפוך-כספך-לגויים.

  6. #6

    ברירת מחדל

    נמרוד ואסף, מה עדיף טורבו או סופרצ'רגר?

  7. #7

    ברירת מחדל

    בטורבו, יהיה לחץ הגדשה כשיהיה לחץ גזי פליטה- בטורים גבוהים. בסופרצ'רג'ר הלחץ נבנה כבר מסל"ד סרק- הוא מסתובב עם המנוע.
    מה יותר טוב לך? לא יודע.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  8. #8

    ברירת מחדל

    מה יותר פשוט?
    מה ניתן להגיע ליותר מומנט והספק?
    מה יותר אמין?

  9. #9

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי דורון מנור
    מה יותר פשוט?
    מה ניתן להגיע ליותר מומנט והספק?
    מה יותר אמין?
    שניהם לא פשוטים. בתור הסבה לא מקורית, אני מניח שסופרצ'רג'ר זה משהו יותר פשוט מטורבו - אין התערבות במערכת הפליטה, אין טורבינה שצריכה לעמוד בטמפרטורות גבוהות מאד, ועוד.

    אין לי תשובה ברורה. יש מקומות שבהם מקריבים הכל, אבל הכל למען כל פירור נוסף של הספק - מרוצי דראג - סופרצ'רג'רים שולטים. ברוב סוגי המרוצים האחרים, מנועי טורבו שולטים אלא אם הם אסורים על פי תקנות.

    לגבי אמינות - תבין משהו עקרוני. אם אתה מגדיש משמעותית מנוע שלא נבנה לכך, אתה מקצר את אורך החיים בצורה קיצונית. מי שאומר לך אחרת משקר.

    תבין עוד משהו - אם אתה לא מדבר באויר, ורוצה באמת להגדיש את מנוע הסופה שלך, אתה צריך לחפש קיטים בולט-און כמה שיותר מוכחים וותיקים. אחרת חבל על הזמן שלך. עצם השאלה וסגנון הניסוח שלה מצביעים על זה שאין לך את הכישורים לבצע הסבה כזאת ביד חופשית (זה לא ירידה, אם היית יודע לא היית שואל שאלות, היית עונה עליהן).

  10. #10

    ברירת מחדל

    אני יודע שאני לא יודע.
    בגלל זה אני מחפש מישהו שכן.

    לגבי שאר התשובה שלך, חשבתי שהטורבו יותר יעיל בגלל שהוא משתמש באנרגיה מבוזבזת, לא?

  11. #11

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי דורון מנור
    אני יודע שאני לא יודע.
    בגלל זה אני מחפש מישהו שכן.

    לגבי שאר התשובה שלך, חשבתי שהטורבו יותר יעיל בגלל שהוא משתמש באנרגיה מבוזבזת, לא?
    לא שאלת מי יותר יעיל. אין קשר בין יעילות להספק גבוה.

  12. #12

    ברירת מחדל

    את זה לא הבנתי.
    תסביר לי בבקשה.

  13. #13

    ברירת מחדל

    בקצרה,
    מגדש טורבו, מנצל הספק מבוזבז, הקיים בגזי הפליטה. יתרונו העיקרי, אינו דורש מקור הספק. חסרונו הגדול, ספיקת הגדישה מוגבלת ברצועת סל"ד צרה, וחסרת לינאריות.

    מגדש מכני (סופרצארג'אר) זקוק להספק מגל הארכובה על מנת לייצר גידוש. חסרונו העיקרי, דורש הספק רב להפעלתו. יתרונו הגדול, ניתן לגדוש המון :!: אויר באופן זמין ואפקטבי בכל רצועת הסל"ד.
    בברכה,
    קיד.
    עדיף לפחד מאשר להיבהל

  14. #14

    ברירת מחדל

    ליעילות יש הרבה הגדרות - אבל המקובלת ביותר בהקשר שלנו היא כמות ההספק שהמנוע מסוגל להפיק מכל גרם של דלק. אפשר לומר שיעילות = "חסכוניות". אין לזה קשר לכמות ההספק הכוללת שהמנוע מוציא, שזה אם אני לא טועה מה שמעניין אותך. לא ממש אכפת לך שצריכת הדלק תעלה.

  15. #15

    ברירת מחדל

    1. לא אכפת לי.
    2. פגשתי היום במקרה את אמיר, אני חושב שעליו דברת. הסביר לי המון דברים אבל בעקר התבלבלתי. הוא באמת מבין כמו שזה נראה?

  16. #16

    ברירת מחדל

    אני לא מתיימר להבין הרבה בשיפורי מנועים אבל...
    לדעתי יהיה פשוט הרבה ויתר להחליף את המנוע למנועV6 או V8 מרכב אמריקאי כל שהוא.
    המננוע בגרסתו הסטנדרטית חזק הרבה יותר ממנוע סופה ומהווה פלטפורמה טובה יותר ופשוטה יותר לשיפורים.
    אני מניח שניתן למצוא לא מעט קיטים "בולט און" למנוע מסוג זה-קיטים שנוסו בהצלחה והוכחו כמוצלחים.
    כמו כן אני מניח שזה יהיה גם זול יותר בסופו של דבר.
    לגבי טורבו או סופר צ'רג'ר-למיטב ידיעתי ניתן להגיע ללחצי דחיבה גבוהים יותר עם טורבו צ'רג'ר החל מטורים נמוכים יחסית השאלה העיקרית היא האם המנוע מתוכנן לשאת עומסים שיתפתחו בעקבות גדישה כזאת.
    בכל אופן-שום צורה של גדישה אינה טריוויאלית וגוררת אחריה שינויים בכל מערכת ההזרקה -ותוכנת המחשב.
    שיהיה בהצלחה
    אלי

  17. #17

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי דורון מנור
    הוא באמת מבין כמו שזה נראה?
    כן.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  18. #18

    ברירת מחדל

    הבוקר אמיר התקין לי איזה מעגל אלקטרוני ברכב, משהו עם חלוקת דלק, הרכב מגיב אחרת לגמרי.
    לגבי הטורבו הוא הראה לי מגדש על שבנוי כמו טורבו (יש לו המון הפתעות במחסן...) הוא אמר שיש אפשרות להרכיב את זה על הרכב ואני יכול לטפל בגדישה של עד חצי באר ללא שינויים מרחיקי לכת בניהול המנוע. נראה הגיוני?

  19. #19

    ברירת מחדל

    בהחלט הגיוני. גדישה נותנת יותר כוח. ניהול המנוע מספיק פרימיטיבי בשביל שהוא לא יופרע יותר מדי.

    בכל מקרה- אם עדיין לא הבנת- הסופה שלך תישלח לדינמומטר ותהיה כתבה מכובדת בג'יפולוג על שיפורי מנוע מרחיקי הלכת שיהיו בסופה שלך.
    תיכנס לכתבה בחלק הטכני של האתר על שיפורי מנוע (קלים ופשוטים) לסופה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  20. #20

    ברירת מחדל

    קראתי. אני מבין שזה מוצר של אמיר, למה הוא לא הציע לי אחד? בכל מקרה יש לי עוד שאלה, הוא אומר שעדיף לרכב שמטרתו להאיץ מהר להיות אוטומטי אני טוען שידני עדיף. מי צודק?

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. סופר סוומפר 32'
    על ידי tom 2 בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 11-05-08, 16:01
  2. סופר צ'ארג'ר
    על ידי TEDDY בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 30-03-08, 21:02
  3. סופר סוומפר 32/10.5/16
    על ידי tom 2 בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 29-12-07, 23:52
  4. סופר סוומפר 32/10.5/16
    על ידי tom 2 בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 17-12-07, 16:35
  5. פקסטון סופר-צ'רג'ר
    על ידי עמיר מורג בפורום פורום רכב פולסייז אמריקאי
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 29-04-05, 13:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •