αγιηϊ χψω
πε, μξδ?
ξδ δριαδ δςιχψιϊ/δγεξιππθιϊ, αβμμδ δθψιερ ιφμη ηεμ θεα ιεϊψ ξτψιιαθ?
αβμμ δβμβμιν ωμε μςεξϊ βμβμι τψιιαθ...?
αβμμ ωδεΰ 4 ςμ 4 μςεξϊ τψιιαθ ωδεΰ 2 ςμ 4...?
ΰηψ...?
ωιξε μα δωΰμδ διΰ ξδ δριαδ δλι γεξιππθιϊ!!! αψεψ ωλμ γαψ περσ ϊεψν...
ΰϊ ζδ ΰπι ιεγς αμςγιλν.... :-)
αγιηϊ χψω
πε, μξδ?
δθψιεριϊ ωμι ηιιϊιϊ αγιεπεϊ.
ξςεμν μΰ πϊχςϊι
μΰ αιψγο εμΰ αΰωγεγ....
εξξω μΰ ηωεα μξδ, λωδβ'ιξιπιν πϊχςιν ξΰηεψιπε....δςιχψ ωΰπηπε ξξωιλιν μπρες....
אם השאלה רצינית, תקבל תשובה רצינית.
טריוס זה אולי צעצוע, אבל צעצוע די נחמד. כשמשווים לפרייבט, הוא נראה, מרגיש ונוסע כמו רכב שטח.
מה יש לו?
הנעה 4X4 עם נעילה לדיפ' המרכזי.
גלגלים גדולים (יחסית לפרייבט, כן?)
מרווח גחון גדול יותר.
זוויות מרכב טובות יחסית (לא רק יחסית לפרייבט, גם יחסית להרבה SUV גדולים)
הוא גם לא ממש כבד, ולכן בדרך כלל גם נוסע לא רע בדיונות. נכון שאין לו יותר מדי כוח וגם לא הילוך כוח, נכון שהציריות שלו בעובי של עיפרון, נכון שהחיים בשטח די קורעים אותו, הכל נכון. אבל הוא יכול להפתיע.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
μΰ, ΰπι μΰ ξΰξιο! ειω μι ριαδ θεαδ.
τςν αηεμεϊ πιφπδ διδ ΰιϊπε αωιιψδ ΰηγ λζδ εωχς αηεμ λμ ηξω γχεϊ εςιλα ΰϊ λεμν.
βν λωδημιτε πδβιν ζδ μΰ ςζψ, δψλα δζδ ημω!
εςμ λο, λγι μΰωω θςπεϊιικ ξϊαχω ρψθεο ΰξιϊι (μΰ γξε ωςεωιν αθετ βιψ ςν τιΰθ τπγδ)
μχρν δαΰ ΰπι φψικ χεπγεν εξϊπγαϊ...
אז אל תאמין.
כנראה שכל הנהגים בשיירה שלכם לא משהו... אם אף אחד מהם לא וידא שמוציאים לטריוס ההוא קצת אוויר מהצמיגים.
אם לא מוציאים אוויר, גם סופה גיבורה תחפור את עצמה למוות בחול. שקיעה בחול זה לא בגלל מנוע חלש. מנוע חלש ימנע ממך אולי לכבוש סכיני דיונה או עליות ארוכות (וכאן אני מכיר כמה כלים עטורי מוניטין עם יחס הספק-משקל נחות משל טריוס), אבל זה לא הגורם לשקיעה. בטח לא בשבילים השטוחים לרוב של חולות חלוצה וניצנה.
μΰ ςεπδ ατεψεν
μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ
ιεγς ξδ, χπιϊι! εαιιηεγ ωπζλψϊι ςλωιε ωδΰγιεθ δδεΰ δϊςχω μΰ μδεψιγ ΰεειψ μξψεϊ ωλεμν ΰξψε με ωζδ ξδ ωιω μςωεϊ.
ζδ ςγιιο μΰ τεϊψ ΰϊ θμι ξρψθεο. ΰπι ηιια μψΰεϊ ΰικ θψιερ ξςωο β'ιξπι.
μχρν δαΰ ΰπι φψικ χεπγεν εξϊπγαϊ...
ϊαεΰ μγιεπδ δβγεμδ αΰωγεγ ςν ξφμξδ......
ΰπι ξαθιηδ ωΰπι βν ΰαεΰ...ιδ χψφιδδδ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
ΰηψι 10 ιξιν ςν θψιερ ξδγεψ δχεγν(μΰ δαεμαερι δπτεη δηγω) ωλμμε δψαδ ωθη ελξδ ξΰεϊ χ"ξ αλαιωιν, ζδ ψλα ηαια μξγι ΰαμ δαςιδ ωμε διΰ ωδεΰ μΰ ψλα λαιω ΰε SUV πεψξμι εδεΰ μΰ αΰξϊ ψλα ωθη.
δεΰ μΰ ψλα λαιω ΰε SUV λι δεΰ φψ ξΰγ εξψβιω μΰ ιφια αλαιω ξδιψ, εημω μξγι εβν αξΰδ χξ"ω δεΰ φεψη εξψβιω ωρεηθιν με ΰϊ δπωξδ εζδ αδωεεΰδ βν μδψβωϊ ωιεθ αξδιψεϊ χαεςδ αδιιμχρ λαγ εημω αλαιω ξδιψ.
εδεΰ μΰ αΰξϊ ψλα ωθη λι ΰιο με ϊηεν δςαψδ πξεκ, εμξψεϊ ωδεΰ ςαψ λξςθ λμ ξδ ωψφιπε, λεμμ ξςαψι ξιν, ξςαψ ςψεφιν ξωεαωιν μξγι εμΰ ξςθ γαψιν ωδεΰ μΰ ξξω τβω μγςϊι ςγ ωπτμ μιγιπε εςγιιο, ΰϊ δςμιιδ δϊηεηδ δχφψδ αχφδ δψλρ, ωλμ ψλα ςν διμεκ λεη διδ ςεμδ-ΰπηπε πρςπε ξραια.. μΰ ωζδ ξτψις μι μπρες ξραια ΰαμ μΰ ϊξιγ ιω "ξραια".. εδχμΰφ' δψβιω ωξαφςιν αε ξςωδ ργεν εδξπες πηπχ εδδψβωδ διιϊδ ωζδ αΰξϊ μΰ δγαψιν ωμδν δεΰ ξιεςγ ΰε ιηζιχ ξςξγ ΰν ζδ ξδ ωδεΰ ιςαεψ αηιιε.
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ΰπι ξςψικ ωδδπςδ μλμ δβμβμιν, λξεϊ δηιλεκ εωθη δξβς ςν δηεμ ξελτμϊ. αδωεεΰδ μφξιβιν αηϊκ λτεμ ατψιιαθ, ιω μζλεψ ωψχ ηφι ξξωχμε (ππιη) πξφς ςμ δβμβμιν δξπιςιν λκ ωβν ΰν ωθη δξβς ςν δηεμ ζδδ, ιλεμϊ δςαψϊ δλεη τηεϊδ αβμμ δξωχμ δπξεκ ιεϊψ ςμ δβμβμιν δξπιςιν.
ζε λξεαο γςϊι δτψθιϊ αμαγ ωξαερρϊ ςμ δβιεο ξτεχτχ
πΰ μχψεΰ αςιεο εμδτπιν ΰϊ δΰζδψδ δηξεψδ αϊηϊιϊ δγσ ...
πγα.
εΐπΔβΐμΘδ αΐΰΘζΐπΘι ιδεδ φΐαΘΰεΙϊ; ΰΔνΞιΐλΛτΜΗψ δΖςΘεΙο δΗζΜΖδ μΘλΖν ςΗγΞϊΜΐξΛϊεΜο
אלו לא היו אמורים להיות תיאורי זוועה, מבחינתי אלו מחמאות ליכולות שטח שלו..נסענו איתו כמעט 1000ק"מ שטח במצטבר.
כנראה שמה שאת ומה שאני מגדירים כחלק ממסלול טיול (לא מסלול עבירות) הוא קצת שונה.
במקום שרכב עם הספק צנוע ותחום העברה נמוך לדעתי היה עולה או מקס' מתחפר, רכב בלי תחום נמוך מטגן את הקלאצ' ו/או נחנק.
המסלול המדובר היה 98% שבילים שההנעה לכל 4 הגלגלים+נעילה מרכזית, מרווח גחון סביר וזויות המרכב הטובות הספיקו בהחלט,
הראשון הקצר למדי בהחלט עזר אבל בת'כלס הרכב נמדד לא רק בממוצע ההתנהגות אלא גם בקצוות- ושם הוא "לא חלב ולא בשר" והוא עוד המקרה הטוב בקבוצה.
להונדה CRV של הונדה אפשר לקרוא זוועה בשטח, בטריוס לפחות אפשר להחליט לבד על מצב ההנעה של הרכב.
(לא צריך לקחת את זה אישית- אני בטוח שלא את תכננת את הרכב.. וכן, בהחלט נהנינו מהטיול איתו).
ןלעניין המדובר,
אין ספק שההבדל מול פרייבט הוא בגלל צורת ההנעה, על אותו משקל אימפרזה/ליאונה/לגאסי 4X4 ישנות שאינן רכבי שטח, נוסעות טוב למדי בחול.
חלוקת הכוח בין הגלגלים מאפשרת העברת כוח יעילה לקרקע ללא גזירה של פני השטח, החלקה והתחפרות.
מה שאי אפשר לעשות ברכב עם הנעה 2X4, וזה לא בהכרח קשור למשקל על הגלגלים המניעים אלא יותר על יכולת ההעברה של המומנט לקרקע להנעת הרכב.
היה דיון מפורט למדי על היתרונות וחסרונות של נסיעה בשטח במצב 2X4 מול 4X4 איפושהו באתר.
δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
φ'θςψϊ......
ΰπι μΰ ιλεμδ ωμΰ μχηϊ ΰιωιϊ......![]()
ωξψε ςμ χωψ