Close
1 17 17
  1. #1
    alal's Avatar
    Feb 2008
    ,
    468

     30 ZJ

    .

    .
    .
    3 .

    200 , 35 " .

    : 4X4 4X2 .
    . .

    : !!!! , ( , , .), .
    , ( ), .

    " .

    : ' , + ARB ( ).

    : , , + + = 1/5 ARB.

  2. #2
    omri_t's Avatar
    Jun 2005
    4,575

     : 30 ZJ

    - 2X4 ...

    . .
    ...

  3. #3
    six 4 life's Avatar
    Dec 2002
    5,648

     : 30 ZJ

    omri_t
    השאלה- אם לא תמצא את עצמך מעדיף לנסוע גם בשטח ב 2X4 בגלל הנעילה הקידמית....
    אולי אני מפספס משהו- מה רע בלנסוע ב2X4 בשטח כשאין צורך ב4X4?

  4. #4
    's Avatar
    Feb 2010
    1,609

     : 30 ZJ

    , 4x4

    2 ( ...)

    1. 4 4, ( ). .

    2. 2X4, "... ....", , .

  5. #5
     's Avatar
    Dec 2002
    23,243

     : 30 ZJ

    הנעולים בשתי נעילות אוטומטיות נוסעים בדרך כלל 4X2, עוברים כמעט כל מכשול באמצע השביל בלי להרגיש, כי עם נעילה אחורית אין פירפורים.
    וכשמגיעים לאותו מכשול שמצריך שילוב ל4X4, משלבים, ובגלל שנעולים כפול ולא צריכים לחשוב אם לנעול או לא, עוברים באלגנטיות, בלי פירפור גם מהקדמיים. איזה כיף.
    אני היום עם קדמית נשלטת שהיא טובה מאד בסך הכל, אבל לפעמים מתגעגע ללוקרייט.

    זה ויכוח ישן, מה עדיף. לדעתי סך היתרונות (הרבים) של נעילה אוטומטית גם מקדימה, עולה בהרבה על סך החסרונות (המאוד בודדים).

    , , , , "

  6. #6
     's Avatar
    Dec 2002
    23,243

     : 30 ZJ

    "... ....", , .

    .
    . .

    , , , , "

  7. #7
    's Avatar
    Aug 2006
    5,142

     : 30 ZJ

    . .
    , ( ') . " ( 2 ).
    - 2X4 4X4, 2X4 ( - 2X4) . .
    2X4 4X4 . . ( )

    http://www.jeepolog.com/forums/showt...E3%E5%F8%E9%ED
    http://www.jeepolog.com/460.html
    ..., ' '...

  8. #8
    alal's Avatar
    Feb 2008
    ,
    468

     : 30 ZJ

    omri_t
    - 2X4 ...

    . .
    3 .
    .
    4X4 HI , .
    , / ( )

    , , 1000 .

  9. #9
    alal's Avatar
    Feb 2008
    ,
    468

     : 30 ZJ

    , .

    , . () , ( ).
    , , , , , ...

  10. #10

    Dec 2002
    3,328

     : 30 ZJ

    alal
    3 .
    .
    4X4 HI , .
    , / ( )

    , , 1000 .


    !!!
    4x4
    ( / ) ....
    20011
    7 7

  11. #11
     's Avatar
    Dec 2002
    23,243

     : 30 ZJ

    יונתןמצפה
    דרור, אדורים בשביל סלול (ולא קשה כדוגמת עלייה תלולה ודרדרתית וכו') לא נוצרים בגלל חוסר בנעילה אחורית. חוסר בנעילה אחורית גורם לשבילים תלולים להתפרק ובד"כ יוצר הצלבות ודרדרת (ולא מה שמתואר בסעיף 2 של הדסופה).
    לגבי נסיעה ב- 2X4 לעומת 4X4, דווקא בעניין הזה יש שכאלה שטוענים שרכבי 2X4 (או נסיעה ב- 2X4) נוטים יותר לפתח הדורים. היה על זה מזמן דיון ארוך בפורום שהתייחס בין היתר למחקרים אוסטרלים בנושא.
    את הדיון בנוגע ל 2X4 מול 4X4 בנושא ההדורים אני לא מוצא. אבל כמה דיונים אחרים דווקא כן. באף אחד מהם לא דובר על נעילה אחורית שעוזרת למנוע אותם (ובהתחשב באיך שהם נוצרים זה גם לא ממש הגיוני)

    http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=12365&highlight=%E4%E3%E5%F8%E9%ED
    http://www.jeepolog.com/460.html

    טוב.
    הדורים ולא אדורים.

    ושנית - אכן הדורים נוצרים בשבילים כתוצאה ממעבר של רכבים בעלי הנעה בשני גלגלים. לטעמי בעיקר הנעה קדמית - הווה אומר פרייבטים. ראה מה קרה ל"דרך בורמה" שבתחילת שנות ה-90 נפתחה לכל אורכה למעבר פרייבטים (אז עוד נסעתי בה בנעימות ובשקט לכל אורכה במיני מיינור עם מרווח גחון כמעט אפסי). ותראה איך היא נראית היום. זה לא בגלל רכבי שטח אלא בגלל פרייבטים שמאבדים אחיזה בגלל כל אבן קטנטנה, ואם לא תתחזק את השביל על בסיס קבוע - תוך כמה חודשים קיבלת הדורים על כל השביל, ואחר כך גם בורות והצלבות בכל עליונת פיצפונת.

    ראה איך נראים כל המעלות. כל כמה שנים הבורות מעמיקים והמעלה הופך לקשה מאוד, עד שמשפרים אותו. מי חופר את הבורות? הכלים הנעולים? בחיים לא. הם לא מפרפרים. הלא נעולים כן מפרפרים והם חופרי םאת הבורות ומעמיקים אותם. ואם הם עולים, זה רק בגז ובפראות, מה שמחרב את המעלה עוד יותר.

    כדי למנוע יצירת הדורים באמת מוטב לנסוע ב-4X4. אבל מנסיון, על כל שביל שאינו סלול ממש, אין שום בעיה אמיתית לנסוע 4X4 עם נעילה קדמית אוטומטית - כי ברגע שפני השביל לא מספקים אחיזה טובה, אין בעיה. מתי זה כן בעייתי? כמו ששמוליק ציין, כשאחיזת פני השביל משתפרת, ברכב נעול אוטומטית מלפנים רצוי מאוד לנתק הנעה קדמית ולנסוע באחורית בלבד. אבל לדעתי זה נכון גם בכל הרכבים שאינם בעלי דיפרנציאל מרכזי, עם נעילה קדמית או בלעדיה. למה? פשוט מאוד - חבל על העומס המיותר שסופג הטרנספר בכל פניה (הפרשי מהירויות בין הסרנים)

    , , , , "

  12. #12
    's Avatar
    Aug 2006
    5,142

     : 30 ZJ

    .
    .
    ! , "" ... . ...

    , . .
    "", :
    / ( ' ) " . ( ...)
    / .
    . () " , " . " "" .

    ( ): . . , ..
    ..., ' '...

  13. #13
    riko's Avatar
    May 2009
    1,029

     : 30 ZJ

    omri_t
    השאלה- אם לא תמצא את עצמך מעדיף לנסוע גם בשטח ב 2X4 בגלל הנעילה הקידמית...

    אני גם במחשבות עם עצמי בדיוק בנושא הזה. רק בסופה.
    יש פתרון במיוחד לסופה ( טרנספר np231 ) , ואז מתקבלת החלוקה הבאה
    2H,4H,4L,2L

    http://www.teraflex.biz/products/2wd-low-range-kit.html

    The 2Low kit provides the benefit of true low range gearing, while allowing the front to freely turn. It lets you choose 2 Low in addition to the other standard options. The 2 Low kit will eliminate drive train bind and most of your three-point turns. This kit is completely internal and does not require any external modifications. Note: Fits 231-J transfer cases only.
     Click image for larger version. 

Name:	file_18_5.jpg‏ 
Views:	114 
Size:	23.3  
ID:	25646  
    it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own

  14. #14

    Jul 2010
    1

     : 30 ZJ

    ! , "" ... . ...

    , . .
    "", :
    / ( ' ) " . ( ...)
    / .
    . () " , " . " "" .

    ( ): . . , ..


    , 2X4 4X4 ?

  15. #15
    's Avatar
    Aug 2006
    5,142

     : 30 ZJ

    , 2X4 4X4 ?
    .
    " .
    . , . " , ..
    2X4 , . ( 2X4 . ).
    ( ) .

    ..., ' '...

  16. #16
    AvigdorAharon's Avatar
    Dec 2002
    3,910

     : 30 ZJ

    , ?
    3 5 ( ...)?


  17. #17
    alal's Avatar
    Feb 2008
    ,
    468

     : 30 ZJ

    AvigdorAharon
    , ?
    3 5 ( ...)?

    ( ), 4

  1. ' 1510 '
    . Suzuki
    : 18
    : 19-08-13, 22:33
  2. - 60 44
    barak4*4 '
    : 0
    : 29-11-05, 12:54
  3. 60
    -
    : 1
    : 16-03-04, 11:08
  4. 60
    shay1 ' YJ/TJ
    : 5
    : 21-07-03, 20:52
  5. 30
    -
    : 4
    : 29-06-03, 17:59

27 , 30, , ,

  •