בקיצור מורי, אתה צריך לבקר בפורום לעיתים יותר קרובות. :mrgreen:
מה שינו בגיר של 2007 ??
אין אפשרות להרכיב טרמוסטט בקולר גיר? (סתאם מחשבה שעלתה לי בראש)
כן כדאי לשים מאוורר נשלט לאותם ימים חמים שנוסעים בהם לאט ואין מספיק זרימת אוויר כדי לקרר את הגיר, בעצם לפני המאוורר דבר 1, לשים חיישן חום ולבסס את כל התיאוריות
באמתלמה אף אחד לא מתקין חיישן טמפ' שמן ומביא ממצאים? ..
אצלך אגב זה נראה די פשוט, יש מקום ליוניט חום כבר ברדיאטור.
ואיך אפשר להתעלם מהעובדה שרוב הזמן הגיר מחמם את המים של המנוע, הרי הוא עובד חם יותר ובאופן מתמשך הרדיאטור נאלץ לאבד יותר אנרגיה מבגירסה הידנית.
במיוחד כשיש לרכב ראש מנוע רגיש כל כך..
וירידה בספיקה של המשאבה של הגיר? גם נושא זניח?
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
לאור הדיון הפורה שנערך כאן דיברתי הבוקר עם הנציג הרשמי הטכני של סוזוקי בישראל ,
משיחה עימו עולה כי אין שום צורך בהוספת קולר גיר לא במקביל לא בטור ולא בכלל ,
הוא הרבה שנים במקצוע עברו תחת ידיו אלפי ג'ימנים כלשונו והוא לא נתקל עדיין ברכב ששרף את הגיר במהלך טיול כזה או אחר,
לא ברור לי מאיפה הגיע הרעיון המקורי של התקנת קולר גיר אבל אני נוטה להקשיב לו וזאת מפאת העובדה שהוא הנציג הרישמי היחידי שמוסמך לעניין זה.
מי שרוצה לקבל טוב מי שרוצה ללכת להתקין גם טוב,
אבל אני חוזר ואומר שעמדתו הרישמית של היבואן היא שפשוט אין צורך!!!
ונראה לך היבואן יקום בוקר אחד ויגיד על דעת עצמו שיש בעייה תכנונית באחד מהרכיבים הכי חשובים ויקרים ברכב??
הצחת אותו/אותנו.
אגב, דיברת עם היבואן? יעני עם הדרקטוריון של "מכשירי תנועה"? לא נראה לי. ואם לא אז בטוח שאף גורם אחר בחברה הענקית הזו לא יסכן את הכיסא שלו בשביל להודות במשהו כזה מבלי שקיבל על כך אישור רשמי מבעל הבית, שהוא למעשה סוזוקי יפן.
הדברים לא עובדים ככה...
נ.ב.- אגב, כמה זמן לקח ל- UMI להודות, ואח"כ לקחת אחריות, על בעייה הנדסית שיש במנועי הטרופר...? וזו אגב אחת מדוגמאות המופת ללקיחת אחריות של חברה כלשהי על בעייה שההשלכות שלה הם קטסטרופה כלכלית לחברה!
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
מבלי לזלזל באותו נציג טכני, מבחינת היבואן - הג'ימני הוא בסה"כ פרייבט שמסוגל גם לטפס על מדרכות בתל אביב.
מכאן שהיבואן לא באמת מכיר את העומסים בהם עובד הגיר האוטומטי, בתנאים בהם אנחנו מטיילים.
אי אפשר להתעלם עובדתית מעשרות גירים שטיגנו עצמם עד כדי כך שלא ניתן אפילו לשפצם חזרה למצב תקין.
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
ברור שלא, זו בדיוק הנקודה. ולכן הוא לא יכול לכתוב ש"עמדתו הרשמית של היבואן" היא...
אבל עזוב, זה לא באמת רלוונטי.
העניין הוא שמישהו מהלקוחות ה"פשוטים" לא יקבל שום אינפורמציה כנה לגבי משהו שטרם הוחלט עליו באופן רשמי בדרגים הגבוהים ביותר בחברה. אינפורמציה שיש לה השלכות כלכליות מרחיקות לכת. החלטה בדבר דרך התמודדות עם סוגיה כזו מתקבלת בשיתוף מלא עם הדרגים הגבוהים ביותר בחברה.
עד שאין החלטה כזו שם למעלה, העמדה הרשמית היא כפי שנכתב. רוצה לומר- אין בעייה...
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
הרי זה לא משנה מה שיגידו לכם ומה שיבטיחו לכם אתם כבר החלטתם שיש בעיה של היצרן שהגיר של הג'ימני הוא "עדין" ,"דפוק"," חרא" או איך שלא תקראו לזה ושחייבים לשים קולר גיר אחרת הנורא מכל יקרה ...... בקיצור אני רואה שתופעת העדר מתרחשת במחוזותינו גם בנושא הזה וזה בסדר כבר ציינתי שכל אחד יעשה מה שטוב לו .
מבחינתי עד שלא יעלה כאן מישהו רציני עם נתונים מבוססים מדידות סטטיסקה וכו'... אותי לא שכנעתם
ג'נקי. את ההודאה (מלשון להודות) שיש בעיית רעידות בג'ימני היו צריכים להוציא בכוח ממכשירי תנועה ומהיצרן וגם עכשיו זה עדיין סודי ביותר ורק מי שיודע על הבעיה הרשמית יודע שצריך גם לטפל בה. אז מה גורם לך לחשוב שבענייני גיר הם יודו במשהו ?
ושוב, יש קהל יעד ויש קהל יעד. כרגע, ג'ימני הולך והופך להיות הסמוראי החדש - ג'יפ לצעירים / ג'יפ לדלי תקציב. בעבר הג'ימני היה יותר "רכב שטח סקסי לאישה הצפון תל אביבית".
אז לאישה זה לא משנה כי היא גם ככה משלבת רק בשביל להכנס לחניה. היא גם מאמינה לסמסים שהיא מקבלת מהמוסכניק שלה שהגיע הזמן לטיפול תקופתי, אפילו שהרכב שלה לא עשה חצי מקילומטרז' הנחוץ לכך. היא גם מודה לו על כך.
ולצעירים זה משנה כי הגיר הולך לפח אחרי יום במשלט 21, אז עכשיו הם משפרים את הרכבים שבעבר לא היו צריכים שיפור.
בין לבין, יש את אלה ששואלים למה צריך לשפר והאם מישהו בחן את השינוי הזה לעומק.
נ.ב. עדיין לא פרסמת מי הדמות הרשמית. ואני אומר לך שעד לא מזמן עבדתי במכשירי תנועה ולכן אני שואל כדי לדעת אם אכן דיברת עם מישהו שמבין עניין או רק עם דמות-קש שנועדה לנפנף לקוחות מודאגים.
אגב, אם מחר אתה צולה את הגיר, אתה יכול לפנות לאותו "נציג רשמי" ולבקש תיקון על חשבונו כי הוא טעה ? אני בספק. כי הוא גם לא נתן לך את ההודאה הזו בכתב, נכון ? אז אולי דבריו הוצאו מהקשרם?
סטוקהולם זה לא רק עיר בשבדיה![]()
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
סבבה אני מקבל את כל מה שאתם אומרים ואפילו יותר מזה אבל כמו שאמרת שאתה מחפש את שמו של אותו נציג , אני לא קיבלתי אפילו שם 1 מהפורום המכובד הזה שקרה לו מקרה כזה .
איפה האנשים האלה ? שיבוא פה משיהו שזה קרה לו ויגיד לי זה קרה בטיול כך וכך ושהלכתי למוסך אמרו לי שהגיר הלך כי הוא התחמם , אין בעיה תביא לי את האדם הזה ואני מחר רץ להתקין , אף אחד לא רוצה לשלם כסף מיותר על גיר חדש , אבל רבאק איפה האנשים האלה ???
כתבתי קצת על זה ראו קובץ מצורף אני מקווה קצת ארוך....זו דעתי וזה מנסיוני
גילוי נאות: אין לי ג'ימיני, לא מכיר מספיק טוב את הרכב, ונהגתי על כזה פעם אחת בכביש וזהו. לכן אין לי שום דרך לדעת/לקבוע דעה בנוגע לבעייה המדוברת.
התגובה שלי בשרשור באה בתגובה למה שכתבת בנוגע לקביעת "הגורם הרשמי" מטעם מכשירי תנועה, ולאופן שאתה מתייחס לקביעה כזו.
שמע, מנסיוני בד"כ אנשים לא אוהבים סתם להמציא בעיות. אם יש תופעה מסויימת שחוזרת על עצמה בפורום צריך לשאול למה! זא לא בהכרח אומר שיש בעייה ובהחלט יכול להיות שכל המקרים הם תוצאה של רכב לא תקין או תפעול לא נכון של הרכב.
אבל מכאן ועד לקביעה שלפי הצהרה של גורם אלום שם בחברה אין מה לחשוש והכל תקין המרחק הוא רב.
יש לכל גורם כזה אינטרס מובהק להרגיע ולא להכריז על שום בעייה. ולכן לא צריך להתייחס לתגובה כזו (רשמית ככל שתהיה) כאל פסיקה סופית.
יונתן
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
זה בדיוק מה שאתה ועוד כמה מבאי הפורום לא הבינו ... אני לא התקשרתי עם אותו גורם בכדי לברר האם ידועות לו בעיות כאלה או אחרות בגיר , התקשרתי לשאול את המלצתו וההמלצה שלו וההנחה הבסיסית שלו הייתה כמו שלי וכמו של החבר המלומד שנתן פה נימוקים משכנעים לעובדה שהיצרן יודע ברוב המקרים מה הוא עושה ובטח ובטח עם רכב שנמצא כבר כמעט עשור שלם על הכביש ונמכר בהמוניו בארץ וברחבי העולם כולל במדינות שחמות יותר ממדינתנו הקטנה, יש לנו נטיה כעם לחשוב שאנחנו עושים ויודעים הכל הכי טוב או שאנחנו "מאמצים" את הרכבים שלנו לרמות שאיש לא הגיע אליהן, לכן אני מציעה לכולם להוריד קצת פרופיל להרגע ולסמוך קצת על מהנדסי הרכב שזה מקצועם.
הרכב לא נועד למדרכות תל אביב או למדרכות טוקיו הוא רכב שטח וככזה הוא תוכנן להתמודד עם עבודת שטח כולל משלט 21 (הנקודה הקשה ביותר לעבירות בכדור הארץ ... בצחוק כמובן).
לסיכום : תטפלו ברכב שלכם במוסך שמבין מה הוא עושה שימו נוזלים איכותיים והכל יהיה בסדר.
אה ודרך אגב אני ממתין לאותו אחד שהלך לו הגיר ....
לפי הגישה שלך אז אין שום סיבה בעולם להתקין הגבהה, מיגונים או אפילו צמיגי שטח.
הרי הרכב נועד להתמודד עם כל שטח בדיוק בצורה שבה הוא יצא מהמפעל. אפילו עם צמיגי הכביש החמודים האלו, הוא אמור להתמודד בכבוד על כל רמת עבירות, קשה ככל שתהיה.
בשביל האיזון, אני רוצה להודות שאני בד"כ חסיד גדול של השארת מכלולי הליבה של הרכב סטנדרטים ונטולי קומבינות בשביל להשאיר את רמת האמינות גבוהה ככל שניתן. אבל זה לא אומר שאין מקרים יוצאי דופן וברכב הספציפי אנחנו כבר מכירים לפחות שני מקרים כאלו: הרעידות, ועניין מותחן הרצועה. אתה בעצמך אמרת:
רוב לא שווה כל. ולכן יש את היוצאים מהכלל.היצרן יודע ברוב המקרים
ואגב, ייתכן מאד שהרכב תוכנן לעמוד בעומסים מסויימים שלא באים בקנה אחד עם מה שחלק מהאנשים עושים איתו ולכן אפשר גם להתייחס לעניין כאל שיפור.
ממש כמו שאם אשנה את יחסי ההעברה ברכב שלי אצטרך לעשות כל מיני חיזוקים... (שהיצרן חשב שהצורה הסטנדרטית שלהם מספיק חזקה).
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
שמרו על קשר