Close
עמוד 2 מתוך 5 ראשוןראשון 12345 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 21 עד 40 מתוך 90

נושא: קולר גיר

  1. #21
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    מיקום
    The Shire in Middle-earth
    הודעות
    201

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    jimnyjunky,
    הגיר האוטומטי זה כנראה הרכיב הכי יקר בג'ימני.
    ומה לעשות שבנהיגה מאומצת בקיץ בשטח הוא מתחמם ?
    התחממות יתר של הגיר מקצרת את חייו משמעותית.
    הקולר נותן לזה פיתרון בצורה טובה מאוד.
    וכפי שציין אלון זה לא המצאה שלנו, אישית לי זה הומלץ במוסך סוזוקי מורשה.

    לחבר הפורום לידור היה ג'ימני.
    כשרכש אותו הגיע למוסך מורשה לטיפול והמוסך המליץ לו להתקין את הקולר אם הוא מטייל בשטח.
    הוא סירב להתקין, וכעבור מספר חודשים הגיר התחמם והתקלקל.
    השיפוץ עלה סכום נכבד מאוד אאל"ט כ-8 אלף ש"ח.

    עוד משהו, תעשה סיבוב מאומץ עם ג'ימני בשטח ותשים את היד שלך על בסיס ידית ההילוכים ותראה איזה חום יש שם.
    עם הקולר זה יורד בצורה משמעותית.

    לגבי ההתנעות הקרות, אז כן יקח לגיר קצת יותר זמן להעביר להילוך יתר.
    אבל בכל מקרה מאוד מומלץ לנסוע רגוע בדקות הראשונות עד שהמנוע מגיע לטמפ' העבודה שלו.
    והחורף הישראלי זה בדיחה בכדי לספור אותו בכלל בנושא הנ"ל.
    סוזוקי ג'ימני 2002

  2. #22

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי jimnyjunky צפיה בהודעה
    ידידי היקר אתה לא צריך להתעצבן.
    לגבי מיגון התושבות זו עובדה מוכחת שהן נפגעות, אבל טרם ראיתי כאן עובדה מוכחת לכך שהגיר של הג'ימיני הוא "עדין" כלשונך... פגשת או נתקלת במישהו שגיר הלך לו במהלך טיול עקב התחממות ?
    אני סתם תוהה מה גרם לך להתקין את הקולר גיר זה הכל .. אם תשאל אותי למה התקנתי מיגונים אני אענה לך בפשטות כי הן פשוט היו עקומות זה הכל.

    תאמת שאני דווקא מכיר בחור שהלך לו הגיר לפני שלושה שבועות בערך.. הקנס של התיקון היה מעל 8000 שקל.. וכן זה היה במהלך טיול.
    כיתה לידי לומד עוד בחור נחמד עם רכב משנתון 08 שעדיין באחריות עם גיר מזייף...
    התיבה האוטומטית בג'ימיני עדינה, צריך לדעת איך להתנהג איתה במיוחד שהרכב יורד לשטח... תעשה חיפוש בפורום, אני מאמין שתמצא מספיק מידע בנושא.

    אני לא מכיר מספיק בעלי ג'ימינים שעשו את ההתקנה הזאת.. אולי זה יעשה רק טוב או להפך יגרום רק נזק..במקום לעלות השארות על הדברים שזה יכול לגרום החלטתי לנסות, אם לא ננסה לא נדע, אני מוכן לקחת על עצמי את האחריות הזאת.

  3. #23

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי MMR צפיה בהודעה
    אז לסיכום אפשר להגיד ש:
    אף אחד לא הוכיח שהתקנת הקולר הנ"ל הכרחית.
    מצד שני אף אחד לא הוכיח את ההפך...

    היצרן בתחילה (מודלים 99-00) לא מצא לנכון להתקין קולר לגיר.
    לאחר מכן (מודלים 01-05) מצא לנכון להתקין קולר לגיר משולב ברדיאטור.
    לבסוף (מודלים 05 -> ) נשאר עם הקולר שמשולב ברדיאטור אבל החליף את התיבה האוטומטית עצמה לאחת עמידה יותר, ללא ספק פיתרון יקר יותר ליצרן מהפרדת מצננים.

    המסקנה האישית שלי היא שהתקנת הקולר הנפרד אינה הפתרון. ה"פיתרון" הוא להפנים שמדובר בתיבה עדינה. בעת מאמץ ממושך מומלץ לעצור, להעביר לP ולהעלות את הטורים לשתי דקות כדי לבצע סירקולציה+קירור של שמן הגיר, בנוסף לא מומלץ להפעיל מזגן (הרדיאטור החיצוני שלו צמוד לרדיאטור ופולט חום). ככה אני נהגתי והגיר שלי נשמר לפחות 170000 ק"מ, ושמיכל תספר כמה עוד ק"מ מעבר לזה.

    סוף סוף תגובה רצינית תודה ... מכאן אני מסיק שאם ברשותי ג'ימני משנתון 2006 אין לי צורך בקולר גיר ובנוסף התיבה שלי שונה ?
    אני צודק ?

  4. #24

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי jimnyjunky צפיה בהודעה
    סוף סוף תגובה רצינית תודה ... מכאן אני מסיק שאם ברשותי ג'ימני משנתון 2006 אין לי צורך בקולר גיר ובנוסף התיבה שלי שונה ?
    אני צודק ?

    שניה... תיבה עמידה יותר חסינה לגמרה לתקלות!? לא תקבל פה תשובה חד משמעית למרות שאתה נורא רוצה אחת.
    וואי עייפתי מהשרשור הזה.. טס לישון, מבחן חשוב ואחרון מחר.

  5. #25
    מנהל GodsFather's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    ממש מעבר לפינה
    הודעות
    17,486

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    היצרן ייעד את השימוש ברכב למטרה מסוימת.

    בישראל, כמו בעוד מקומות בעולם, המטרה הזו אינה עומדת בקנה אחד עם המטרה של הנהג.

    קולר גיר, כמו עוד שיפורים שניתן להתקין ברכב הם פתרון טוב למניעת תקלות עתידיות.

    למה מתקינים יחסי העברה מופחתים בטרנספר ? הרי אוטומט בראשון LOW יכול לעשות הכל,לא ?

    למה יש נעילה ? הרי יש מהלך מתלה מתוכנן על ידי היצרן , לא ? או שאולי צריך לבוא עם יותר "תנופה" לכל מכשול ?

    למה צריך מיגונים משופרים לטנק דלק? מה רע בחתיכת פח העלובה שהיצרן הרכיב ?


    וכן הלאה וכן הלאה.



    השיפור אינו מחייב אף אחד. אפשר לחיות גם בלעדיו, אבל צריך להיות עירניים למצב מכלולי הרכב כתוצאה מהשימוש בו. אם יש חשש לשימוש "יתר", צריך לשפר כדי למנוע תקלות כמו החלפת גיר ב8000 ש"ח.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  6. #26

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    הזכרתם פה המלצת מוסך מורשה להתקין קולר, אבל מה בדבר רכב חדש תחת אחריות? מה מדיניות היבואן בנושא?

  7. #27

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי GodsFather צפיה בהודעה
    השיפור אינו מחייב אף אחד. אפשר לחיות גם בלעדיו, אבל צריך להיות עירניים למצב מכלולי הרכב כתוצאה מהשימוש בו. אם יש חשש לשימוש "יתר", צריך לשפר כדי למנוע תקלות כמו החלפת גיר ב8000 ש"ח.
    אמיר, אני לא מבין איך אתם קובעים שמדובר בשיפור.
    מישהו הוכיח שזה האריך את חיי הגיר?
    מישהו טרח לחבר שעון חום לפני ואחרי ה"שיפור"?
    מישהו בדק מהי טמפ' העבודה האופטימאלית של הגיר ושהגיר ממשיך לעבוד בה ביומיום?


    שלא יובן לא נכון, אני לא שולל את הרעיון, רק מנסה להבין עד הסוף אם כל מה שצריך להיבדק נבדק.
    ברכב של חבר הוא הלך לחשמלאי ודאג לחבר את הוונטה של המזגן גם להפעלה ידנית, לדעתי זה פתרון (חלקי) טוב.

  8. #28
    מנהל GodsFather's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    ממש מעבר לפינה
    הודעות
    17,486

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    "ההמצאה" הזו של הוספת קולר גיר, לא הגיעה עם הג'ימני.

    בסופו של יום - גיר מתחמם והולך לפח לעומת גיר שמחזיק מעמד באותם תנאים.

    אולי הוספת שעון חום לגיר לפני השינוי ומדידה של לפני ואחרי היא הדרך היותר "נכונה", אבל יש כאלה שיעדיפו פשוט לא לקחת את הסיכון של לאבד גיר ולהוציא 8000 ש"ח.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  9. #29

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי GodsFather צפיה בהודעה
    "ההמצאה" הזו של הוספת קולר גיר, לא הגיעה עם הג'ימני.

    בסופו של יום - גיר מתחמם והולך לפח לעומת גיר שמחזיק מעמד באותם תנאים.

    אולי הוספת שעון חום לגיר לפני השינוי ומדידה של לפני ואחרי היא הדרך היותר "נכונה", אבל יש כאלה שיעדיפו פשוט לא לקחת את הסיכון של לאבד גיר ולהוציא 8000 ש"ח.

    הכל טוב ויפה אם התוספת הזאת הייתה נופלת תחת ההגדרה שזה לא רע שיהיה , אבל לא כך הדבר.
    להבדיל מזה שלא הוכח שהקולר גיר עוזר ההיפך הוא הנכון יש הוכחות חד משמעיות לכך שגיר שעובד בטמפרטורה לא נכונה (מהצד הקר של הסקאלה) נגרם לו נזק בלאי מואץ.
    השאלה מה עדיף ? לדעתי רוב האנשים נוסעים רוב הזמן בכביש דהיינו בתנאים נוחים לגיר ולמנוע .

  10. #30
    חבר רשום סולי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2004
    מיקום
    Somewhere over the rainbow..
    הודעות
    6,393

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    רק אני הבנתי שהדבר הנכון הוא להפריד בין מערכת הקירור של המנוע ושל הגיר האוט'?

    הרי אף אחד מהם לא באמת מקרר את השני.. השילוב ביניהם נועד לחמם בלבד בימים קרים.
    לא הבעיה בתנאים שלנו, אז למה נראה שמתעקשים כאן על חיבור בטור?
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  11. #31

    Exclamation תגובה להודעה: קולר גיר

    תפסיקו לחשוב ולהאמין שכל מה היצרן עושה הוא עושה לטובת הרכב .
    גם כשיש כבר מערכת טובה .יהיה מי שידאג להוריד אותה ממפרט הבסיס של הרכב ולמכור לך אותה בכסף .
    ובסוף בסוף כשיש נזק יהיה מי שימצא אותך אשם .
    בדרך כלל המשתמש המצוי כלל לא מבין עד כמה הוא מזיק לעצמו בתמימות שלו .

    תנתק את הרדיאטור מהמנוע !
    תתקין רדיאטור חיצוני נפרד !

    וטובה שעה אחת קודם !

    איציק

  12. #32
    מנהל GodsFather's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    ממש מעבר לפינה
    הודעות
    17,486

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    בדיוק התכוונתי לשלוח ה"פ לאיציק ולבקש שיתן את דעתו המקצועית...הוא הקדים אותי:twisted:
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  13. #33
    משתמש חסום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    הודעות
    1,349

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי GodsFather צפיה בהודעה
    בדיוק התכוונתי לשלוח ה"פ לאיציק ולבקש שיתן את דעתו המקצועית...הוא הקדים אותי:twisted:
    אני חייב לציין שאכן איציק הציג נימוקים מקצועיים כבדי משקל!

    אתם חייבים להבין אותנו, המשתמשים הפשוטים:
    מצד אחד יצרן שבטח יודע מה הוא עושה, אבל גם יפני אנטישמי, ומצד שני, בעלי האוטוריטה בפורום, שאנחנו לא באמת מכירים אותם והם רק ניק של פורום מבחינתינו.
    אנחנו רוצים שמישהו ישכנע אותנו בכל הסבלנות הראויה ועם הסברים פשוטים ומתקבלים על הדעת, האם מצנן הגיר זה רק למי שמחר הולך לקחת את פריז דקר עם הג'ימני שלו, או שכל בעל ג'ימני שמטייל ולא רוצה לשים שמינייה במוסך במוקדם או במאוחר, חייב מצנן כזה.
    אנחנו לא באמת מבינים עד הסוף, וחייבים להשתכנע שזו לא טעות, ובעיקר שיש מגוון דעות.
    אז תודה על הסבלנות.

  14. #34

    Smile תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH צפיה בהודעה
    תפסיקו לחשוב ולהאמין שכל מה היצרן עושה הוא עושה לטובת הרכב .
    גם כשיש כבר מערכת טובה .יהיה מי שידאג להוריד אותה ממפרט הבסיס של הרכב ולמכור לך אותה בכסף .
    ובסוף בסוף כשיש נזק יהיה מי שימצא אותך אשם .
    בדרך כלל המשתמש המצוי כלל לא מבין עד כמה הוא מזיק לעצמו בתמימות שלו .

    תנתק את הרדיאטור מהמנוע !
    תתקין רדיאטור חיצוני נפרד !

    וטובה שעה אחת קודם !

    איציק
    איציק ידידי,

    אני אישית לא מכיר אותך ולא יודע מה משלח ידך אבל אני מקווה שזה לא קשור בלשרת לקוחות כי הסבר כזה גם אני הייתי יכול לתת רק להיפך .

    תתחילו לחשוב ולהאמין שכל מה היצרן עושה הוא עושה לטובת הרכב .כשיש כבר מערכת טובה .יש מי שדואג לשמור אותה במפרט הבסיס של הרכב ולתת לך אותה בחינם .
    ובסוף בסוף כשיש נזק יהיה מי שיקח אחריות .
    בדרך כלל המשתמש המצוי כלל לא מבין עד כמה הוא לא מזיק לעצמו בתמימות שלו .

    אל תנתק את הרדיאטור מהמנוע !
    ואל תתקין רדיאטור חיצוני נפרד !

    נו שיכנעתי אותך ??????

    עכשיו בבקשה בלי להתעצבן ובלי להתלהם תתן הסבר של בעל מקצוע ולא של מוכר מללפונים בשוק למה צריך קולר גיר
    תודה

  15. #35
    מנהל GodsFather's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    ממש מעבר לפינה
    הודעות
    17,486

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    למען הסדר הטוב- מי שלא מכיר את איציק וכנראה גם די טרי פה בפורום, מתבקש לכל הפחות לברר מולו בה"פ או לפחות לראות שרשורים קודמים שלו.

    לעניין ההערה על המלצתו - אם אחד שהתחבר לפה רק "אתמול" היה רושם המלצה מבלי לתת גם הקדמה על מי הוא ומה הוא, אז היה עולה חשד שמא מדובר בהמלצת שווא. אבל כשמדובר בגולש ותיק, לכל הפחות נכבד את דבריו, גם מבלי להכיר אותו ומבלי שהוא יהיה "מנהל פורום".

    מעבר לכך, הודעות מתלהמות עם 19 סימני שאלה / קריאה, לא מועילות ולא מוסיפות לאיכות הדיון או לתוכן שלו. ביקורת מתקבלת פה על ידי כולם, אבל בטעם.

    כל זאת מבלי כוונה לפגוע באיש.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  16. #36

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    ציטוט נכתב במקור על ידי GodsFather צפיה בהודעה
    למען הסדר הטוב- מי שלא מכיר את איציק וכנראה גם די טרי פה בפורום, מתבקש לכל הפחות לברר מולו בה"פ או לפחות לראות שרשורים קודמים שלו.

    לעניין ההערה על המלצתו - אם אחד שהתחבר לפה רק "אתמול" היה רושם המלצה מבלי לתת גם הקדמה על מי הוא ומה הוא, אז היה עולה חשד שמא מדובר בהמלצת שווא. אבל כשמדובר בגולש ותיק, לכל הפחות נכבד את דבריו, גם מבלי להכיר אותו ומבלי שהוא יהיה "מנהל פורום".

    מעבר לכך, הודעות מתלהמות עם 19 סימני שאלה / קריאה, לא מועילות ולא מוסיפות לאיכות הדיון או לתוכן שלו. ביקורת מתקבלת פה על ידי כולם, אבל בטעם.

    כל זאת מבלי כוונה לפגוע באיש.
    אף אחד לא מנסה לפגוע חס וחלילה , אבל למען ההגינות מן הראוי שאדם שנותן עצות מכובד ככל שיהיה ישמור על
    א. שקיפות וירשום לפחות בחתימה שלו מה משלח ידו (לטוב או לרע) אם מדובר באיש מקצוע רצוי שכולם ידעו לא ? (גם הטריים )
    ב.אם כבר חבר מכובד טרח להכנס לדיון אז המינימום שנדרש הוא הסבר מניח את הדעת ומשכנע.
    מכיוון שתשובה שהתקבלה ממנו הייתה מזלזלת ופוגעת !

    ושוב אני מתנצל אם החבר הנכבד נפגע

  17. #37

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    לפני שאתם נותנים יותר מדי קרדיט ליצרן, תזכרו שיש גם יבואן.
    דוגמא מרכב אחר:
    היה לי טרופר בנזין, הגעתי (כמו כולם) לדיון של להתקין פאן חשמלי נוסף (לפאן קלאץ') או לא?
    אמרו לי (כמו פה), תסמוך על היצרן, הוא יודע...
    אבל אני החלטתי בכל זאת להוסיף פאן נוסף. חפשתי איפה לחבר את החשמל וגילית חיבור חשמל מיותם ללא שימוש ממש ליד הפאן שהרכבתי. התחלתי לחפש מה היעוד שלו, למה זה שם (היה ברור שזה שקע מקורי).
    הסתבר שלטרופר יש רמת גימור מדברית (שנמכרה בעיקר בערב הסעודית), ובגימור הזה, יש פאן חשמלי נוסף שזה המחבר שלו!
    אז אם בערב הסעודית כן צריך פאן נוסף, לא עושה שכל גם בארץ??? או שמישהו חשב לחסוך?

    בקיצור, זה שקירור נוסף יעשה לגיר רק טוב, אין ספק.
    לגבי השאלה האם לנתק מהראדיאטור (של המים) או להשאיר את שניהם בטור? זה פילוסופיה שלמה וכל אחד עם התאוריות שלו.

  18. #38
    חבר רשום סולי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2004
    מיקום
    Somewhere over the rainbow..
    הודעות
    6,393

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    זיו, תרשה לי גם להפלסף?.

    כאמור, לגיר אוטומט יש טמפ' עבודה.. אם הוא עובד מתחת לטמפ' זו אורך החיים שלו מתקצר דרמטית.
    אגב, את זה לא אני אמרתי, זה נכתב כאן בפורום.. אני רק מנסה לחבר את כל הנק'.
    לכן, היצרן!, החליט להפנים את קולר הגיר בתוך רדיאטור המנוע.
    במדינות קרות (אנחנו לא מדינה קרה.. אגב), המנוע והגיר מחממים אחד את השני.

    במדינה כמו אצלנו.., אין בכך צורך.
    הפתרון של היצרן עולה לך מתי שהוא בגיר או בראש מנוע...למי באמת אכפת.
    המנוע עובד ב-90מעלות, והגיר ב-130מעלות.. נדמה לי. ...זה טיבעי שהגיר כל הזמן פולט חום למערכת הקירור של המנוע???
    המערכת קירור של הג'ימיני היא בסדר, היא רק בסדר ולא הרבה יותר מזה.. כך נראה לפחות אם הגיר מצליח להעמיס על מערכת הקירור ולחמם את המנוע.
    אז אם ככה, כל שנותר לעשות הוא לבטל את הרדיאטור הפנימי, ולקבל מעט ספיירים למערכת קירור הייעודית של המנוע לימים קשים, כבר רווח לכשעצמו.

    לחבר את הגיר האוטומוט לקולר גיר חיצוני, למקם אותו במיקום טוב.
    קר מידי הוא בטוח לא יהיה.. לא אצלנו.

    עכשיו, הדרך המלאה לעשות את ההסבה, היא לא להתקמצן ולהתקין חיישן טמפ' ביציאה מהגיר, כך תקבל אינדיקציה אמיתית, אם יש צורך לעצור / לקנות מאוורר ייעודי כמו שעושים את זה ברכבים גדולים.

    תזכרו, ג'ימיני הוא ממש לא הרכב היחידי שיש לו את המערכת הזו, והוא בטח לא הראשון שביטלו לו את מערכת הקירור הפנימית.
    גם לג'י אם סי סיירה בנזין יש את אותה הבעיה, ויש לא רדיאטור הרבה יותר גיבור משלכם, וגיר יותר גיבור, ומנוע גיבור, שיידע לספוג התחממויות יותר מהראש אלומיניום הרגיש שלכם.. וגם שם ראיתי שביטלו את הרדיאטור הפנימי, ואם תגידו משהו על תוצרת אמריקה.. אז תוכלו לקרוא ברחבי הפורומים, על מגנומים ופאג'רו שסובלים בדיוק מאותה בעיה.

    ומה אתם חושבים שאם תעלו את כמות הנוזל והדרך שהוא צריך לעבור אחרי החיבור בטור
    אז זה זניח? והמשאבה לא תרגיש בזה.. והספיקה תישאר אותו דבר? וזה בטח בריא לגיר?

    נהנתי להתפלסף,
    אורי..
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  19. #39
    חבר רשום osh's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מושב בצרון
    הודעות
    175

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    רק לידיעה כללית
    עשרות נהגי מוניות עירוניות מתרינים קולר נפרד לגיר כדי להאריך את חייו.
    גראנד צ'ירוקי שמגיע עם וו גרירה מהיצרן, מגיע עם קולר גיר נפרד.
    ולא חסרות דוגמאות, וכנראה שיש דברים בגו
    בהצלחה

  20. #40
    חבר רשום מורי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Nov 2005
    מיקום
    איזור התעשייה הישן ראשון לציון
    הודעות
    1,253

    ברירת מחדל תגובה להודעה: קולר גיר

    לאחר קריאת התגובות הנה דעתי:

    קירור הגיר האוטומטי בכל השנים מבוסס על אותו עיקרון של שמן שזורם בתוך רדיאטור המים בצנרת נפרדת,כשטמפ' המים (באיזור 90 מעלות) מקררת את השמן.

    התקנת קולר נפרד ממערכת המים לא מאפשר בקרה על טמפרטורת המינימום שבה הגיר יעבוד.
    קחו מצב של נסיעה בתנאי דרך שונים.בעליות הגיר מתחמם יותר ובירידות ללא עומס הגיר מתקרר במהירות.שינויי הטמפרטורה הקיצוניים האלה הרסניים לגיר (בדיוק כמו למנוע ,רק שלמנוע יש טרמוסטט שלא מאפשר למנוע להתקרר יתר על המידה)
    אני מכיר רכבים שבהם עושים הפרדה מלאה,ואלו רכבים עם בעיות כרוניות של חדירת שמן גיר לנוזל הקירור.לא כך בג'ימני.

    מה גם שאלה שהתקינו את הקולר בניפרד ללא מאוורר,מבטיחים חימום יתר של השמן בתנאי נסיעה איטיים ללא זרימת אוויר אל תוך הקולר.

    ביום קר בנסיעה מהירה יהיה לשמן מאוד קשה להתחמם לטמפ' עבודה.

    לכן לדעתי הפתרון הוא קולר שמחובר בטור לרדיאטור מים ומבטיח חימום שמן מינימלי בכל תנאי,ועוזר לקרר טוב יותר תחת עומס גבוה.

    ולמי ששאל אם זה בכלל נחוץ אז התשובה היא כן.הגיר האוטומטי בג'ימני (עד 2007) פשוט חרא.אנשים מטגנים אותם חופשי...
    MY 2 RUBEL :mrgreen:

    מורי
    מורי-0535335353

עמוד 2 מתוך 5 ראשוןראשון 12345 אחרוןאחרון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •