מי הולך ל-TUV? "סדנאות השיפורים" הגדולות (למעשה מפעלי רכב לכל דבר ועניין) שמעבירות את כל הסחורה המגרה שבקטלוג שלהן תקינה מסודרת, לא כל לקוח ולקוח שהכניס אליהן את המרצדס/אודי/גולף שלו לשיפורים.... כולנו גם יודעים שאין מה להנמיך מכונית כביש יותר מ-50 מ"מ. 50 מ"מ זה המון. שטח? אין להם שטח. אסור להם שם לנסוע בשטח מסיבו תשל שמירת הסביבה ושטחים פרטיים נרחבים. איפה נוסעים? במקומות ייעודיים/מחצבות ישנות, או שנוסעים לארץ אחרת... ובכל זאת יצא לי לראות רכבי שטח מוגבהים הרבה יותר מ-50 מ"מ. אמנם לא הרבה כמו אצלנו, אמנם נקיים ומבהיקים (נו, כי לא נוסעים בשטח...) אבל יש, ואלה שיש, משופרים ברמות על. שאלתי את הבחור שליווה אותנו בבראבוס (מסתבר שהם משפרים גם דיפנדרים - עמדו כמה עשרות 110 שחורים מבריקים בחניון הגדול שלהם) אם המשטרה מתעסקת בדברים האלה והוא רק צחק. מה פתאום.
בינינו, היינו רוצים מין TUV כזה כאן, עם תקינה מסודרת. ושיעלה כמה שצריך, אם זה מה שנותן גושפנקא חוקית ומבטיח שלא יבקרו אצלך קלגסים באישון לילה בגלל פילטר פתוח או דוד אגזוז פרי-פלואו עם קצה מניקל.
הנה, קצת סחורה מהנאצים האלה:
אני יודע שלהפוך את רכב השטח הטוב בעולם למפלצת כביש זה חילול קודש לטעמנו, אבל בכל זאת - בראבוס שותלים ב-G את מנוע ה-6.3 ליטר מהמרצדס 600, גודשים אותו פעמיים (ביטורבו), ככה בקטנה, מספיק טוב בשביל 690 כ"ס ו-973 ליברות/פיט של מומנט.
וכדי שכל זה יצליח להישאר על הכביש ולא יעוף לקיבינימט, חישוקי 22 עם צמיגי ספורט תואמים של פירלי או יוקוהמה. הכל עובר TUV, הכל חוקי ורשמי. מספיק לכם?...
щоше тм чщш