היי מורן
יש פה מנגנון דומה למה שנמרוד התכוון בטרופי טראקס
http://www.desertrides.com/features/...s/DSC03519.php
Attachment 60050
תעבור על שאר התמונות בפרויקט הוא מאד מרשים
ארנון
מורן, מצטער, סחטיין על התכנון, ניכר שהשקעת מחשבה, עלית על היתרון הגדול של תכנון במחשב - אפשר לתכנן, ואז לשמור בתיקיה בצד של "רעיונות גרועים". המוט הזחיח הזה - לא ולא ולא!!! שכח ממנו. מה שאתה מצייר לא יעבוד. החיכוך יהרוג אותו. או שהוא ינעל ולא יהיה הגה או שמשהו ישבר, בכל מקרה הגה זה לא.
אפשר לבנות מנגנון כמו שאתה רוצה, שמתבסס על תיבת הגה צירית והופך את התנועה שלה לקוית בקרוב. אבל יהיו בו אך ורק צירים, תוציא לך מוטות זחיחים כאלו מהלקסיקון התכנוני. מנגנוני מקבילית כאלו קיימים גם ברכבים סדרתיים עם מתלה קדמי נפרד - טויוטה פוראנר וטנדרים, נדמה לי שגם טרופר? בדרך כלל יש פשוט זרוע נוספת בשם Idler Arm שסוגרת מקבילית. בשנים האחרונות בכל מקרה רוב הSUV עברו למסרקים.
עד לפני כמה שנים ראית לא מעט מנגנונים מתוחכמים יותר כאלו גם בטרופי-טראקס, אני חושב שהם התמעטו מכיוון שמסרקים מתוגברים חזקים כמו הHOWE זמינים לכל דורש במחירים סבירים. מה זה סבירים? לבנות מנגנון כזה שיעבוד יעלה לא הרבה פחות.
בארץ נדמה לי שבבאגי שאורי שוער בנה יש מקבילית כזאת.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
היי מורן
יש פה מנגנון דומה למה שנמרוד התכוון בטרופי טראקס
http://www.desertrides.com/features/...s/DSC03519.php
Attachment 60050
תעבור על שאר התמונות בפרויקט הוא מאד מרשים
ארנון
ארנון שושני 052-6991704
ייעוץ ותכנון לכל רכבי השטח
בTT הזה של הרמן כן בנו מערכת כמו שמורן חשב עליה, אבל שים לב עד כמה מסיבית הבנייה ומדוקדק התכנון כדי להשיג מיסוב לינארי שיעבוד תחת כוחות כאלו. זה שוקל ועולה לבנות לא פחות ממסרק הידראולי שהוא מוצר מדף.
זה לא שאין מיסוב לינארי בהיגוי - בטח שיש - בתוך כל מסרק הגה. אבל חשוב לשים לב - כמעט כל מיסוב מורכב ברכב, נמצא בתוך קופסא שנותנת חוזק מבני (ואטימה). אם זה תיבת הילוכים, ואם זה מסרק או תיבת הגה. מחוץ לאותם קופסאות ומכלולים, המיסב הוא תמיד "נקודתי" - תפוח, פעמון, צלב, מיסב קצה, משהו שיש לו חופשים לכל הכיוונים, ואז אין צורך במבנה סגור שיכיל את המומנטים.
שורה תחתונה - לדעתי עדיפות ברורה למסרק הידראולי מהמדף, ובעדיפות נמוכה לבנות מקבילית עם מיסבי קצה איכותיים בכל הפינות. לא הייתי מנסה לייצר מסרק עם מוטות זחיחים בשום פנים ואופן, אין סיכוי להגיע לאיכות ולא למחיר של מוצר מדף של HOWE או PROAM. בכלל יש היום כבר תחרות והמחירים של המוצרים האלו ירדו אז אין שאלה בכלל.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
היי חנן
נכון , שחכתי לציין שאני צריך המלצה לתיבת הגה משומשת , והכוונה תיבה של איזה רכב יכולה להתאים ?
בהמשך לשאר הדברים -
1. כמובן שהמוט המשונן היה אטום עם גרמושקה ולא היה חשוף לאבק ( לא מצוין בסקיצה ) - ומלא בגריז !
2. רק להבין את הפורפורצייות , הקוטר החיצוני של המוט הוא 44.45 מ"מ -
3. שני החלקים מחוסמים (הזכר שלו המוט והנקבה ), ומותאמים אחד לשני בדייוק גבוה !
4. הסיבה היחדה שאני בונה את המנגנון הזה היא כסף !! (שאין לי)
מערכת היגוי כומפלט של HOWE עולה בסיבות ה 15 K - בחלום הלילה
נמרוד עם חושבים על זה , המוט הזחיח תוכנן לעשות את אותה עבודה כמעת ביעודו המקורי ( דרייב שאפט ) מבחינת עומסים ותנועה
אותי מעניין איך בנוי המנגנון ברכב של שחר דורון , כי מהתמונות קשה לדעת
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=53495
היום סוף סוף שקלתי את הרכב התוצאות הם : 500 ק"ג בול מקדימה ו 340 ק"ג מאחור ( גם הרמתי את הרכב כולו 845 ק"ג)
בזמן השקילה הרכב כולל - מתלים , מנוע + גיר , שילדה כמעת סופית , כסאות , שני דפרנציאלים , וגלגלים
יש חברות בארהב שבונות מסרקי הגה קומפלט שעולים בסביבות האלף דולר.
לבאגי קטנה יחסית זה יכול להתאים. כל דבר אחר יהיה בעל חופשים. היגוי של סונומה בנוי בשיטה של תיבת הגה ויש שם מלא חופש.
אתה יכול גם לקצר מסרק הגה ולעשות לו טאפינג על מנת לחבר בוכנה הידראולית.
מורן, עלית על ההבדל - בגל ההינע על המוט הזחיח לא פועלת כפיפה - הוא נמצא בין שני מיסבים נקודתיים (צלבים). בתכנון שלך פועלת כפיפה אדירה שתגרום לכליבה מיידית של מנגנון ההחלקה. הדרך למזער את זה, היא להקטין עד כמה שאפשר את זרוע המומנט - לכם במסרקים משתדלים שהיציאות, התפוחים, יהיו עד כמה שאפשר קרובים לציר ההחלקה. וכשיש מרחק אפילו קטן, המומנט גדול ובדיוק בגלל זה הדברים האלו מסיביים, התכנון שלך אפילו לא מתקרב לרמת הקשיחות הנדרשת ביחס לזרוע המומנט הגדולה.
אני מבין את העניין בבנייה עצמית - אבל זה פרויקט נפרד ורציני בפני עצמו - שאני לא רואה איך אתה יכול להגיע לתוצאה עובדת בתקציב של 15K שקלים. יש כמו שמיכה אמר יותר ויותר שחקנים בשוק הזה, כבר לא רק HOWE, והמחירים יורדים, וזה משהו שהוא על גבול מה שאפשר לדחוף במזוודה... אז אם כבר לדחוק את התקציב, אז זה הכיוון.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
וכאמור, אם בכל זאת בנייה עצמית - אז לא עם מנגנון זחיח, אלא מקבילית עם מיסבים טובים בכל הצירים, ותכנון מדוקדק של הגיאומטריה.
אגב - לדעתי הגיע הזמן לנטוש את sketchup ולעבור לתוכנת תיב"ם פרמטרית - קריא, סולידוורקס - אין לי ספק שאתה בשל לזה. במיוחד אם אתה בכל זאת הולך על מערכת הגה בבניה עצמית, צריך פה תכנון מכאני אמיתי.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מורן אני אשאל אותך שאלה הכי דוגרית שאפשר ותענה לי בכנות.
אתה באמת הולך להתחרות עם הבאגי? תחשוב על זה טוב. האם בשנה הקרובה אתה חושב שתתחרה עם הבאגי?
אם התשובה שלך היא לא, תשים בוכנה הידראולית פשוטה, שים את היחידת סיבוב (נקרא בסלנג אורביטרול אם כי זה לא זה) כמה שיותר קרוב לבוכנה, חבר בין הבוכנה לאורביטרול בצנרת קשיחה אם אפשר. חבר למשאבת שמן במנוע וסע לשלום.
כשהרכב יהיה מוכן לתחרויות, תקנה את היחידת מסרק הגה הידראולי המתאימה.
כדי להיות יותר ברור...
אתה תבדוק איזה מסרקים יש בשוק ואתה תבנה בוכנה הידראולית במימדים שלהם. אתה תדאג שיהיה מספיק מקום למסרק שתרצה לקנות ובנתיים כדי שתוכל לסוע עם הרכב, שים בוכנה הידראולית פשוטה דו צידית.
אפשרות נוספת היא לקנות רכיב שעולה בסביבות ה250 דולר בארה"ב שדומה לאורביטרול אבל יש לו לא רק כניסה של מוט היגוי אלא גם יציאה. אתה קונה רכיב שכזה, קונה מסרק הגה למרוצים לא הידראולי אלא פשוט שעולה 150-200 דולר(רצוי כמובן חזק) ומשדך לו בוכנה הידראולית. בעצם יהיה לך משהו תואם מסרק הגה כמו של HOWE.
היי מיכה
לא ממש הבנתי את הרעיון , תן איזה סקיצה
תתחיל בזה:
http://sweetmfg.biz/home.php?cat=3
על פניו נראה לי שיכול להתאים אבל אני לא מומחה.
מערכת היגוי הידראולי כמו של HOWE בנויה ממסרק הגה, בוכנה הידראולית לתיגבור שמחוברת אליו בצורה אינטגרלית ומנגנון שיודע לווסת את השמן בהתאם לכיוון הסיבוב של ההגה (נקרא CONTROL VALVE).
כמובן שבסט קומפלט באים עוד חלקים אבל זה הבסיס. בלי זה לא יעבוד.
בחלק מהמנגנונים הווסת שמן מחובר ישירות על הRACK&PINION ובחלק הוא נפרד.
זה החלק: http://www.howeperformance.com/image...sories/705.jpg
אתה יכול לקנות כזה חלק, לשדך לו בוכנה הידראולית שעולה בסביבות ה1200 ש"ח (או ייבוא או יצור מקומי) ולחבר בנוסף מסרק הגה (למרוצים כמובן) מתאים.
התקנון קובע שאתה חייב קישור פיזי בין גלגל ההגה לגלגלים, את זה המסרק הגה מאפשר לך, מצד שני אתה חייב תגבור הידראולי ואת זה הבוכנה מספקת לך.
בגדול על זה אפשר לעשות כל מיני קונפיגורציות ולהשתמש בכל מיני סוגי רכיבים שיתנו את אותה תוצאה.
אישית אני חושב שכרגע לצרכי הבניה תשים בוכנה הידראולית פשוטה בלי מסרק וכדומה. תסיים את הרכב ואז תחליט אם אתה הולך להתחרות או לא.
מבחינת אמינות, אני לא רואה הרבה הבדל. אם הצנרת בנויה טוב ומאיכות טובה וכל הרכיבים עובדים בצורה ובלחץ המתאים להם אז אין סיבה לשבר או קרע. בסה"כ יש המון כלים, כולל כלים שנוסעים על הכביש, שיש להם היגוי הידראולי מלא. בנוסף, בKOH שזה מהירות+עבירות קיצונית, כל הEXTREM שלהם (נקרא UNLIMITED) נוסעים עם היגוי הידראולי מלא. והם מגיעים ל120-150 קמ"ש במדבר...
מיכה שלום
כנראה שאת מערכת ההיגוי אני אבנה בסגנון שבו התחלתי , בעקבות ההערות התיכנון שונה אבל הקונספט נשאר ( בקרוב תמונות )
חוץ מזה מיכל הדלק ממש לפני סיום , גם פתח התדלוק נבנה ומוקם .
בהמשך תתחיל עבודת הצנרות , אויר , מים , דלק מהחלק האחורי למנוע
מורן, כרגיל העבודה נראית מושלמת. מה נפח מיכל הדלק ?
תודה !
50 L
+1 לדברי חנן
תענוג לעקוב, אל תחסוך בתמונות. עבודה מרשימה ביותר.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מורן זה נראה נהדר .
אני רק שאלה בתמונה הראשונה מימין נראה חלק מדופן המיכל העליונה עם כיפוף והדופן הקדמית ( עם אני לא טועה ) כמו כן רואים את החוצצים שהיו בתוך המיכל עם פתחים לשם מעבר דלק/ אוויר במרכז ולמטה ( רק שבתמונה זה הפוך ) מה שחסר לי זה אותם פתחים בחלק העליון ( תחתון בתמונה ) למעבר של גזים / אוויר .
אני מקווה בשבילך שלא ריתכת את המיכל בצורה הזו כי אז יש לך מיכל בנפח של 25 ליטר בערך .
עידו
עידו בוקר טוב!
אין ספק הצדק איתך !! (עיניים חדות כמו תמיד)
אפשר לראות בדף מספר 6 של שירשור הפרויקט (הודעה 116 ) שבתכנון הראשון הפתחים העליונים אכן היו !
מפה לשם שונה התיכנון של המיכל והפתחים נשכחו (כנארה שאצלי בראש הם כן היו) .
תודה על ההערה החשובה ,
זו אחת הסיבות שהפרויקט בפורום , לקבל עזרה וחוות דעת מקצועית !
נ.ב לא רותך עדיין
וואי וואי וואי ...שאפו לעידו
דא"ג 50 ליטר בראלי-רייד זה ממש כלום. אני לא זוכר איזה מנוע יש בבאגי אבל אם זה מנוע של בסביבות 2000 סמ"ק אז 50 ליטר לא יספיקו לך אפילו לראלי הקפות שזה
90 ק"מ בערך. קח בחשבון שבעומס של מרוץ הנוזל הצהבהב יוצא מהמיכל בקצב של 2 ל 1 במקרה הטוב. ( בסדר בסדר לפי החישוב הזה 50 ליטר יספיקו ל 100 ק"מ) אבל מי רוצה לנסוע על הכסכס ?
שמח שעדין לא רותך ואפשר לתקן , ושמח לעזור .
עידו
ערב טוב אנשים!
תקופה ארוכה לא עדכנתי את השירשור , ואני חושב שהגיע הזמן
הרבה דברים התקדמו ! , והנה הרשימה:
1.קודם כל הרכב עבר בית לאזור הצפון ( הזורע ) - ומפה אני חייב שוב לגיד תודה ענקית ליאיר אורן בעל הבית של מסגרית "יאיר תעשיות"
שתרם לי פינה בסדנא לטובת הבנייה של הרכב , ( זכיתה בסיבוב) .
2.תוכננה ונבנתה מערכת ההגה ( חסרה עדיין משאבת הגה חשמלית ) , אחרי הרבה מחשבה והבנה של האילוצים שישנם זו התוצאה!
כרגע על פניו נראה שעובד נהדר
3. ראדיאטור עבר לחלק הקדמי + מיכל האיבוי.
כמו כן חוברה כול צנרת המים , למעט מיכל האיבוי.
4. מערכת האויר שונתה האינטרקולר הוסט הצידה כדאי לאפשר זרימת אויר לרדיאטור - צנרת הטורבו (הקשיחה) נבנתה מחדש בצורה שונה
ופילטר האויר הוזז למרכז הקשת הראשית , כדאי לקצר אורך של צנרת אויר
5. נבנו מתאמים לדרייב שאפטים / דפרנציאלים
6. הדרייבשאפטים נבנו מחדש ( בתמונה רק האחורי מחובר )
חוץ מזה בשבועות הקרובים הרכב צריך לעבור בדיקת העמסה!
שמרו על קשר