Close
עמוד 3 מתוך 20 ראשוןראשון 12345613 ... אחרוןאחרון
מציג תוצאות 41 עד 60 מתוך 382

נושא: באגי 4WD

  1. #41
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    רמת ישי
    הודעות
    3,328

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    מורן
    קח בחשבון את יחס הכ"ס למשקל של מנוע הדיזל הנ"ל ואת השפעת המשקל של המנוע /גיר על חלוקת המשקל הכללית של הרכב
    ההפרש במשקל בין מנוע בנזין מודרני בעל הספק גדול יותר ממנוע הטרנספורטר יכול להגיע לכמעט 50 אחוז אם מדובר בבלוק אלומיניום - חיסכון משמעותי במשקל שאותו צריך להזיז /לבלום/ולשכך
    כל גרם שתוכל לחסוך במשקל יהיה רוח נקי
    ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
    7 מליון עבדים של 7 משפחות

  2. #42

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    שלום לסוזי
    בקשר להספקים ולמשקלם של מנועי הדיזל אני מסכים איתך לגמרי
    למרות שיש להם יתרונות רבים!
    בכול אפן המנוע הנל ירד מהפרק בשל מהירותו הנמוכה בגיר
    הכיוון כרגע כמו שאמרת הוא מנועי הבנזין
    אני כרגע בודק אפשרות של מנוע vw golf GTI

    אשמח לשמוע דעות נספות לגבי מנוע שיכול להתאים לכלי!

  3. #43

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    מורן, מהם מיסבי האלו (יצרן + דגם) ? נדמה לי שראיתי פיית גירוז באחת התמונות...
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #44

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד צפיה בהודעה
    מורן, מהם מיסבי האלו (יצרן + דגם) ? נדמה לי שראיתי פיית גירוז באחת התמונות...
    כן ראית פיטמת גירוז אבל בתפוח לא במיסב קצה.
    לי זה נראה כמו מיסב קצה תעשיתי , ועם כך לא הייתי בונה רכב עם כאלו , מורן באמת איזה מיסב קצה זה מה שהרכבת על המשולש העליון ?
    עידו

  5. #45

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    Rod ends GAL20-DO



    d 20 mm
    Tolerance: 0 / -0,01
    d2 53 mm
    l2 104,5 mm
    0,03 - 0,082 mm
    Radial internal clearance
    CN
    B 16 mm
    Tolerance: 0 / -0,12
    C1 13 mm
    D 35 mm
    d1 24,1 mm
    d3 M20x1,5
    dK 29 mm
    h 78 mm
    l1 43 mm
    l7 27 mm
    r1s min 0,3 mm
    Chamfer dimension
    α 9 °
    Relubrication via lubrication hole in housing
    m 0,31 kg
    Mass
    Cr 30000 N
    Basic dynamic load rating, radial
    C0r 75600 N
    Basic static load rating, radial
    Basic load rating of housing

    אלו המסבים תוצרת elges bearing גרמניה.
    עידו אלו אכן מסבים תעשיתים ,בטוח לא הכי אכותיים שיש
    השאלה שלי העם נכון למקם מיסב קצה בצורה כזו בקצה הזרוע בהנכה שמדובר
    במיסב באיכות גבוה,
    או לשנות את קצה הזרוע ולהשתמש במיסב uniball

  6. #46

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    אוקי, המיסב הזה לא מתאים לאפליקציה.

    זהו מיסב עם חופש. המיסבים המתאימים הם מיסבים ללא חופש, קריא, מיסבים עם שכבת טפלון. וזה מיסב חלש מאד ביחס לגודלו. העומס ה הרדיאלי הסטטי המירבי, על פי דף הנתונים, הוא רק 7,600 ק"ג. אם אני משווה את זה למיסב איכותי JMX14T של FK במידה דומה - 7/8 שהם בערך 22 מ"מ - החוזק שלו בדף הנתונים הוא 25,300 ק"ג. קח מיסב קטן יותר,JMX12T בקוטר 3/4 (בערך 19 מ"מ), וגם החוזק שלו הרבה יותר גדול - 12,750 ק"ג.

    זה, בקיצור, ההבדל בין מיסבים תעשייתים שנועדו למשהו אחד, ומיסבים תעופתיים שנועדו למשהו אחר. הם רק נראים דומים - אבל מדובר על יצורים שונים לחלוטין. המיסבים שבחרת אינם מתאימים לשימוש במתלי רכב, לדעתי גם לא באופן זמני, כי אתה בונה עבור מידות מילימטריות כשבפועל אתה תשתמש במיסבים איכותיים זמינים של FK או אורורה שהם במידות אינצ'יות. אל תגרור את הטעות הזאת הלאה.

    זה נכון לגבי כל מיסבי הקצה שמשמשים במערכת המתלים.

    בשביל ההיסטוריה של הפורום, מצ"ב טבלת הנתונים של סדרת מיסבי קצה FK-JMX:

    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	fk jmx rod end specifications.JPG‏ 
Views:	1609 
Size:	114.6 קילובייט 
ID:	29164  
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  7. #47

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD


    השאלה שלי העם נכון למקם מיסב קצה בצורה כזו בקצה הזרוע בהנכה שמדובר
    במיסב באיכות גבוה,
    או לשנות את קצה הזרוע ולהשתמש במיסב uniball
    בנושא זה - התכנון עם היוניבול השוכב שהצגת בתמונות התכנון שלך נכון יותר מבחינת חוזק, ללא ספק. בכלל השימוש ביוניבול חזק יותר, כי אנחנו מוותרים בו על יכולת כוונון אורך ויחד איתה על הנקודה החלשה של מיסב קצה - התבריג. אבל גם שימוש במיסב איכותי גדול (מיסב 7/8 לפחות, לטעמי) בתצורה שבה בנית, אפשרי, ברכב קל. השאלה היא האם אתה בונה רכב קל? התחלת השרשור הזה היתה ממשהו שנראה כמו מיניבאגי ודובר על מנוע אופנוע. עכשיו זה גדל ואתה מדבר על מנוע טרנספורטר דיזל? תעשה סדר מורן, ותענה על כמה שאלות:

    כמה אתה מעריך שהרכב ישקול?

    מה המידות הכלליות - רוחב ובסיס גלגלים?

    מה מידת הצמיגים שאתה מתכוון להשתמש בה?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  8. #48

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    בשבועות האחרונים התקדמתי בכמה דברים!

    קודם כול תשובה בענין המידות של הרכב
    רוחב מקדימה בין דיסק לדיסק 205 ס'"מ
    ומאחורה 198 ס"מ
    מרווחב סרנים 285 ס"מ
    גודל גלגלים 27' (אולי 31' אני בספק לגבי חוזק הנאבות שיש לי)
    המקשל הסופי לא ידוע?

    1 המשולש העליון שונה ,מכיוון שבמקור נאבות הסובארו בנויות לשאת את משקל
    הרכב מחלקה העליון ,בו מתחבר הקפיץ.
    אחרי הרבה התיעצויות החלטתי לא לקחת סיכונים, ולמקם את קפיץ על הזרוע העליונה!
    לבנית הזרוע השתמשתי בתפוח תחתון של פורד אקונוליין שמאוד התאים לצורת הבנייה של הזרוע,כמו כן נחרטה בוקסה המתאמת בין הנאבה לתפוח
    ובפרופיל 40x40 3.5 , מיסבי הקצה יוחלפו בהמשך הבניה !

    2 נבנו חיזוקים לקצה המשולש התחתון בנקודה בה מתחבר התפוח התחתון

    3 הדפרנציאל הקידמי סובב וקיבל 2 תושבות ,את הקידמית היה צריך לבנות,
    והאחורית נשאר התושבת הסטנדרטית של הסובארו שחוברה ע'י שתי אוזנים לשילדה

    4 כיסא של mop עשה את כול הדרך מהדרום הרחוק צפונה ויחכה בסבלנות לתורו
    ( תודה ארי )

    על הפרק
    .שיפוץ סופי של הנאבות ,החלפת מיסבים, מחז"שים,דיסקים וקליפרים.
    . מסרק הגה

    ובנית הכלוב, שבה אשמח לקבל עזרה והצעות כדאי לעמוד בתקנון!
    מצורף סירטוט (הצינור האדום בחלקו האחורי של הכלוב ניתן לפירוק)
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	Copy of P1010118.jpg‏ 
Views:	555 
Size:	138.6 קילובייט 
ID:	30239   Click image for larger version. 

Name:	Copy of P1010122.jpg‏ 
Views:	526 
Size:	130.1 קילובייט 
ID:	30240   Click image for larger version. 

Name:	Copy of P1010176.jpg‏ 
Views:	593 
Size:	134.4 קילובייט 
ID:	30241   Click image for larger version. 

Name:	Copy of P1010180.jpg‏ 
Views:	469 
Size:	122.2 קילובייט 
ID:	30242  

    Click image for larger version. 

Name:	Copy of P1010181.jpg‏ 
Views:	568 
Size:	98.2 קילובייט 
ID:	30243   Click image for larger version. 

Name:	Copy of P1010187.jpg‏ 
Views:	511 
Size:	126.8 קילובייט 
ID:	30244  

  9. #49

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    כלוב
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	ֳ¡ֳ*ֳ¢ֳ©2.jpg‏ 
Views:	571 
Size:	135.9 קילובייט 
ID:	30245   Click image for larger version. 

Name:	Copy of 4.jpg‏ 
Views:	601 
Size:	95.4 קילובייט 
ID:	30246   Click image for larger version. 

Name:	5.jpg‏ 
Views:	470 
Size:	100.4 קילובייט 
ID:	30247   Click image for larger version. 

Name:	6.jpg‏ 
Views:	535 
Size:	107.0 קילובייט 
ID:	30248  


  10. #50

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    למה צריך את מסבי הקצה במשולש העליון בצד של השלדה?




    ממתין לתוצאות!
    תדהר.
    HUSQVARNA WR360 בשביל האדרנלין
    BMW R80G/S בשביל הנפש

  11. #51

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    1. לגבי הכלוב - על פניו נראה שיש בו את רוב האלמנטים הנדרשים על פי תקנון עמותת הראלי רייד. בולט החסרון של "חיזוק עמוד השמשה"- ראה עמוד 32 של התקנון המעודכן (קישור: http://www.i4x4f.org/images/RallyRaid-2011.pdf).

    חשוב שבשלב הזה תקרא שוב ושוב את התקנון, מעבר לעצם קיום האלמנטים והחומר שנבחר עבורם (צינור 45X2.5 מ"מ מינימום, וגם המומלץ), ישנם מידות מינימום שונות שאתה צריך לעמוד בהם - הגובה המינמלי של המבנה, מרחק של המוטות מראשי הנוסעים, גודל פתח החלונות, שאוזני הכסאות לא יבלטו החוצה, מרחק מינימלי בין הכסאות, ועוד. כנס לפרטים.

    אבל - הערה חשובה - הרכב הזה לעולם לא יהיה תקני FIA, מכיוון ש4X4 חייב מנוע קדמי = בחצי הקדמי של הרכב. גם הרוחב הוא יותר מדי - לרכב 4X4 מותר עד 2 מטר. בכל מקרה, בישראל תוכל להתחרות בליגה, אבל תחת קטגוריה OP1, ולא T1 4X4.

    2. הערה כללית - בנית בסופו של דבר רכב בגודל מלא לגמרי, הרוחב ומרחק הסרנים הם בדיוק מה שמקובל עבור רכבי T1 4X4. רכב כזה צריך לשקול לפי התקנון 1.5 טון ומעלה בהתאם לנפח המנוע הנבחר. מצד שני, אתה עדיין חושב "מיניבאגי", משקל קל, ובוחר מכלולים בהתאם... יש בכל השרשור הזה חוסר-עקביות בסיסי שעליו כבר דיברנו ועכשיו אתה מתחיל לראות אותו פיזית.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  12. #52

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    עוד עניין חשוב - ממליץ לך להכניס את הציריות+מיסבי הCV (הפעמונים) לעניין כבר עכשיו, אחרת תגלה מאוחר יותר שגיאומטרית המתלים תוקעת את הציריות ומגבילה את מהלך המתלה! אני מדבר על המתלה הקדמי - תכנון זרועות A חייב להתייחס בראש ובראשונה למגבלות התנועה של הציריה פנימה והחוצה בפעמון. במתלה זרוע עוקבת מאחור קל יותר להתמודד עם הבעייה על ידי המיקום של הדיפרנציאל בציר האורך של הרכב (לא ברור מהתמונה, האם לקחת את העניין בחשבון?).
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  13. #53

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    שלום נמרוד

    קודם כול חשוב להבין שהרכב מהתחלה לא הוגדר כמיני באגי!,
    הועלו כול מיני רעיונות לגבי צורת ההנעה, והמכלולים שהיה כדאי להשתמש בהם ולא לממדי הרכב.
    נכון, יש ברעיון הספציפי הזה של צורת הבניה הרבה מאוד סימני שאלה ,ובעיות לא פשוטות שהיה צריך לפתור
    גם לי עוד לא הכול ברור,ומה היא ההגדרה המדויקת של כלי שכזה!
    אבל מה שכן ברור לי זה שהרכב הזה יסע!
    אני מצטער שלא הכול ברור
    ותודה על הסבלנות והעזרה!!

    לגבי הציריות
    הן נלקחו בחשבון כבר בשלב התכנון ,ונבדק כבר מרחקי התנועה שלהן בעליה וירידה של המתלה הקידמי (10mm תנועה פנימה והחוצה לכול המהלך )
    לגבי הכלוב,
    הוספתי את חיזוק השמשה וחיזוקי הדלתות
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	7.jpg‏ 
Views:	513 
Size:	122.7 קילובייט 
ID:	30280  

  14. #54

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    מורן מאמין לך שהרכב יסע - את הרצינות שלך הוכחת כבר.

    לגבי הציריות - אם בדקת זה מצויין, אני מקווה שגם במתלה האחורי.

    אני לא זוכר אם נשאל כבר - באיזה תוכנה תיב"ם אתה משתמש?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  15. #55

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    היי מורן

    תנסה לקרוא ולהבין היטב את התגובות של החברים ובמיוחד את התגובות של נמרוד

    מניסיון אישי לפעמים צריך לקרוא פעמיים וגם אז לא תמיד הבנתי :-)

    תתמקד בנושא הפעמונים ציריות מהלכי מתלה תפתור את כל הבעיות ורק אז תמשיך הלאה

    בהצלחה בהמשך הדרך , בחרת פרוייקט בכלל לא פשוט בלשון המעטה

    דני

  16. #56

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    שלום דני
    אתה צודק בכול מילה ,ותאמין לי אני קורא את התגובות של האנשים יותר מפעמים
    ומתיחס אליהם בשיא ההרצינות!

    במהלך השבוע שעבר נרכשו:
    4 דיסקים חדשים+
    8 מחז'שים+
    8 מיסבים+
    4 ציריות+
    4 ג'נטים של סוזוקי סמוראי שנעשו להם התאמות
    ניקוי וצבע,
    והיום בשעה טובה הורכב כול הקונצרט הזה על הרכב!!
    אין ספק שההרגשה מדהימה לראות את החלום הופך למציאות!!
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	P1010190.jpg‏ 
Views:	556 
Size:	125.7 קילובייט 
ID:	30552   Click image for larger version. 

Name:	P1010191.jpg‏ 
Views:	1086 
Size:	137.9 קילובייט 
ID:	30553   Click image for larger version. 

Name:	P1010192.jpg‏ 
Views:	611 
Size:	114.3 קילובייט 
ID:	30554  

  17. #57
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    מורן, לדעתי יש לך חיבורים וריתוכים מיותרים במשולש הקדמי, מה שביחד עם העובדה שאתה מראש עובד עם פרופילים מרובעים ולא עם צינורות, יוצר מבנה חלש באופן מהותי מהרצוי.
    שקול שנית את הנחיצות של החיבורים באמצע הזרועות, ובמידה והכיפופים במשולש מחוייבי מציאות הייתי שוקל לבנות את המשולש מצינורות מכופפים או פחים המשתלבים ל"קופסאות". מוטות שלמים תמיד חזקים יותר מפרופילים שמרותכים באמצע הדרך, ומשולש שבור הוא תקלה משביתה שגוררת בהכרח נזקים רבים מסביב, לבולג'ויינטים, לצינורות בלמים, לפעמונים ולציריות.






    בהצלחה-קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  18. #58

    ברירת מחדל תגובה להודעה: באגי 4WD

    תמנות
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	P1010209.jpg‏ 
Views:	486 
Size:	135.4 קילובייט 
ID:	30557   Click image for larger version. 

Name:	P1010211.jpg‏ 
Views:	574 
Size:	117.7 קילובייט 
ID:	30558   Click image for larger version. 

Name:	P1010214.jpg‏ 
Views:	754 
Size:	139.5 קילובייט 
ID:	30559  

  19. #59

    ברירת מחדל תגובה: תגובה להודעה: באגי 4WD

    שלום קובי

    בהמשך להערה שכתבת לגבי בניית המשולש העליון הקידמי,
    הרעיון היה להנמיך את נקודת העיגון של הבולם/קפיץ ולהשחיל אותו דרך הזרוע,
    מה שהצריך חלל פתוח וישר שיאפשר מיקום נוח במרכזה

    בקשר לשימוש בפרופילים מרובעים ,
    התכנון היה להשתמש בפרופיל מרובע רק לבנית השאסי ובמשולשים התחתונים,
    נוצרו הרבה בעיות לאורך הבניה ( בעיקר בחישוב העומסים ) והרבה שיקול כלכלי
    וגם הכלים שיש ברשותי לבנית הרכב!
    אני בטוח שלאורך הבנייה בולטת העובדה שהרבה מהבניה מבוססת על ניסוי וטעייה

    בכול מקרה החלטתי לשקיע יותר כדאי שהזרוע הזאות תיבנה כמו שצריך!
    במהלך השבוע ישבתי לא מעת מול המחשב ותכננתי זרוע חדשה
    אשמח לקבל חוות דעת לגבי התכנון

    קובי תודה רבה על הערה החשובה!
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	זרוע עליונה חדש&#1.jpg‏ 
Views:	1459 
Size:	47.2 קילובייט 
ID:	37109   Click image for larger version. 

Name:	ֳ¦ֳ¸ֳ¥ֳ² 10.jpg‏ 
Views:	609 
Size:	117.2 קילובייט 
ID:	37110  

  20. #60

    ברירת מחדל תגובה: באגי 4WD

    מורן הי, צריך שרטוט של ממש עם מידות כדי לתת חוות דעת רצינית, אבל מהתמונה - הזרוע שתכננת לא רעה בכלל! יש לך את זה.

    האזור הקריטי בזרוע העליונה שלך הוא האזור שבין המיסב הכדורי (התפוח) לנקודת החיבור של הבולם, ונראה שהשקעת מחשבה בתכנון יעיל. אזור ריכוז המאמצים הוא כנראה הצוואר שממש ליד התפוח, ודרך טובה לחזק אותו תהיה להוסיף עוד פס של פלדה (נגיד עובי 3 מ"מ) שיכופף סביב היקף התפוח, וימשיך עד וכולל הבורג של הבולם, וירותך בצורה מלאה. מדובר בתוספת קטנה של מסה בדיוק באזור שסובל מכפיפה.

    לעומת זאת בחלק המרכזי של הזרוע יש הרבה חומר שלא יראה מאמצים והוא משקל מיותר. נסה להאריך את הזרועות ולהקטין את המסה שבמרכז הזרוע, בצורה משמעותית. עוד דרך שתחסוך לך משקל בוודאות במקרה זה יהיה מעבר לצינור, כלומר, להשאיר את המבנה שמחבר את התפוח והבולם וממנו לצאת עם צינור אחד מכופף לU לשני התפוחים. זה גם יאפשר לך להתחבר למיסבי הקצה עם מתאמים (באנגים) בחריטה פשוטה, שיהיו הרבה יותר זולים לייצרו מאשר המכורסמים שתכננת עליהם כרגע.

    על הבאנגים של הצביטה כתבתי כאן פעם - אם בכל זאת תשתמש בהם, ממליץ לך בחום לשוטט באתרים האמריקאים, למצוא מוכנים, ולהשתמש בהם. יהיה יותר זול כמעט בוודאות מאשר לכרסם בארץ, אלא אם מישהו עושה לך עיבוד שבבי בחינם. בכל מקרה, אם תרצה, לפני שאתה מוציא לייצור, שלח לי שרטוט לביקורת.

    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

עמוד 3 מתוך 20 ראשוןראשון 12345613 ... אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. זה באגי שלי
    על ידי freeline בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 12-11-07, 11:02
  2. טוב אז באגי OUT - סיקס IN
    על ידי Assaf G בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 11
    עדכון אחרון: 25-12-05, 22:55
  3. באגי דל תקציב
    על ידי arnonshoshani בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 01-07-04, 13:34
  4. באגי
    על ידי ofir1989 בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 14-05-04, 19:52
  5. באגי
    על ידי Anonymous בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 02-03-04, 11:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •