התמונות לא נפתחות..
לפני כמה ימים היה סיקור של RC בערוץ ESPN , ראו את הרכב הזה מטפס כמו שהם מגדירים אותו-MOON BUGGY , והדבר המעניין לא פחות זה שהגיר והטרנספר ליד הנהג במקום שברכב רגיל יש את מושב הנוסע,חסכון גאוני במקום והנמכת מרכז הכובד.
זוכרים את Tiny? ותיקי הפורום הזה יזכרו שאני מזיל על הדבר הזה ריר מהיום שהפורום נפתח. רכב מירוץ חשוב , "מגדיר" אפילו, שיכנס להיסטוריה לצד הקלאסיקות של לוטוס וקופר שהגדירו את התצורה של מכונית מירוץ לכביש - מה שהוביל לפורומולה 1 של היום.
זה Tiny, שהופיע בעונת 2002:
והמפרט...
http://www.teamallproracing.com/profile.htm
הרכב די הימם בהתחלה וב2003 עשה בית ספר למתחרים. העונה רואים סוף סוף את השינוי הגדול, בציר גדול של mini-crawlers, סופר קטנים, נמוכים, חד מושביים, אבל עם צמיגי ענק (37-40 אינץ') . מנועים אחוריים הם הלב של השינוי! ומערכות מתלים מהונדסות - וזה לדעתי החידוש הגדול. חלאס עם הטריקים והקשקושים, מספיק עם הסגידה העיוורת למהלך מתלה - כאן יש כלי רכב שתוכננו למטרה. מעניין שכולם התכנסו לתצורת מתלים אחת, בעצם זו של Tiny - ארבע חיבורי לא סימטרי, דיפרנציאלים דחוקים הצידה, דרישפטים נמצאים בצד של זרוע המומנט.
הנה דוגמאות של הכלים התחרותיים של היום, ואני אומר לכם - זו ההתחלה של פורמולה, התכנסות לתצורה הטובה ביותר עבור רכב זחילת סלעים. התפלצות/טרקטורים/ג'יפים משופרים - הדברים שאנחנו רואים בארץ כיום בליגת יונדאי - עברו מן העולם. אותי אישית מרתק לעקוב אחרי התהליך, שקורה בשידור חי - אותו תהליך שבשנות ה50-60 עיצב את מכונית המרוץ לכביש - מנוע מרכזי, טרנסאקסל, מתלי עצה כפולה ארוכים וכן הלאה. מה שהיום נראה טריוויאלי, התפתח אז. יצירה של ספורט מוטורי חדש.
h
כל התמונות מpirate4x4.com , יש שם את סיקור ה rockcrawling הכי טוב ברשת. אם יש בעייה לראות אותן - צריך לפתוח כל לינק בנפרד :cry:
אשמח להמשיך את הדיון על הנושא המרתק הזה.
התמונות לא נפתחות..
לפני כמה ימים היה סיקור של RC בערוץ ESPN , ראו את הרכב הזה מטפס כמו שהם מגדירים אותו-MOON BUGGY , והדבר המעניין לא פחות זה שהגיר והטרנספר ליד הנהג במקום שברכב רגיל יש את מושב הנוסע,חסכון גאוני במקום והנמכת מרכז הכובד.
אם לא נפתח אז אין ברירה, צריך להעתיק את הקישורים לחלון חדש ולפתוח אחת אחת. ככה זה אצלהם. אבל אחרי שפתחת כל תמונה פעם אחת היא על המחשב שלך ותופיע בדיון הזה כרגיל.
מי שרוצה יש לי על תקליטור את שני האחרונים מespn
אני ניסיתי לעקוב אחרי המפרטים הטכניים שלהם אבל איבדתי את עצמי די מהר. גם קשה לי מאוד למצוא התייחסות לסיבות שעומדות מאחורי כל פרט בתכנון. לכן אודה לך מאוד אם תוכל להרחיב את הסקירה שלך בנושא עם קישורים או אחרת ותתמקד בשינויים הטכניים, בהשוואה למפלצות המוכרות ומדוע הם שונו. אני לא מדבר על מרכז כובד, אלא על היתרונות בדיפ' דחוק הצידה ומנוע אחורי, כדוגמה (דווקא את שני אלו אני מבין). עוד לינקים להיבטים הטכניים גם יעזרו.
תודה.
סושי, אני רוצה.
זה יעלה לך :P
אין חומר כתוב, יש רק המון המון תמונות. P4X4 הוא המקור הכי טוב.נכתב במקור על ידי נקסוס
אין בכלים האלו משהו עקרוני חדש - שני סרנים חיים, מנוע, גיר אוטומטי, טרנספר... אבל מישהו החליט, למה לסדר אותם כמו תמיד? שיחק עם החלקים במרחב, הוסיף נהג, ועטף את הכל באריזת צינורות הכי קומפקטית והכי נמוכה שאפשר. התוצאה היא משקל קטן ומרכז כובד נמוך מאד ביחס לצמיגים גדולים מאד. יש כאלו שעדיין נאבקים עם מנוע קדמי - הבעייה היא שהנהג נדחף יותר מדי אחורה, והראות שלו גרועה ביחס לסידור הזה - ולכן הוא נדחף גם למעלה, ומכאן עלייה במרכז הכובד...
עכשיו אני יודע מהיכן מגיע ה"ראשן" של "הצפרדע".
היו סמוראי נעול X2 ,היילקס נעול 2X והיה גם "הדוגמן" .
כרגע יש רכב טיולים, 4 דלתות,מרווח ,נוח וגדול גדול מאודדדדדדדדד .
קצת סרטונים מהתחרויות האחרונות.
http://www.pirate4x4.com/gallery/supercrawl2004movies
זה נדמה לי או ששני הסרנים על צירים, ז"א לא בהכרח מקבילים על ציר Z?
למה הכוונה? צרף את התמונה שאתה מדבר עליה.נכתב במקור על ידי גוג ומגוג
שמרו על קשר