Close
Results 1 to 15 of 15
  1. #1

    Default TDI300 - גמילה מעישון

    המצב כזה-
    המנוע מעשן כשנותנים גז. קר, חם- לא משנה.
    עשן לבן, כמו של המון סולר שלא נשרף.
    חשדתי בתזמון לא נכון של משאבת ההזרקה. אחרי שהחלפתי רצועת תזמון, ותזמנתי את המשאבה- אני פוסל את האופציה הזו (למרות שיכול להיות שלא תזמנתי נכון).
    חשדתי שהלך אטם ראש, והעשן הוא למעשה אדי מים- אבל יש עשן גם כשהמנוע קר, אז גם זה נפסל (אולי אני טועה, ויש מצב שיישרפו מים גם במנוע קר? ).
    שמן- לא נראה לי. גם הצבע של העשן לבן ולא כחלחל, וגם לא חסר שמן.
    מה נשאר? משאבה לא תקינה? כיוון משאבה (לא תזמון)? אופציה אחרת?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  2. #2
    חבר רשום
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    נצרת עלית
    Posts
    5

    Default דווקא הייתי חושד בשמן

    סולר שלא נשרף מוציא עשן אפור כהה.
    מים - היית רואה התעבות ביציאה מהאגזוז.
    אולי הטורבו זורק שמן וזה מה שנשרף (האמת שגם קשה לטעות בריח), תפתח את הצינור התחתון של האינטרקולר ותראה אם יש לך שם שמן (הרבה , לא סתם לחלוחית)

    בהצלחה

  3. #3

    Default Re: TDI300 - גמילה מעישון

    Quote Originally Posted by asafk
    שמן- לא נראה לי. גם הצבע של העשן לבן ולא כחלחל, וגם לא חסר שמן.
    .
    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  4. #4
    מנהל אמנון's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    תחת צל עלי בננה
    Posts
    1,744

    Default

    עשן לבן בדר"כ מעיד על תערובת שלא ביחס הנכון (1:14.7 אם אני לא טועה), אם כך כנראה כי משהו בע' הדלק לא תקין.
    לדעתי אין טעם לחפש מקורות של שריפת שמן וכו'.
    לדעתי הבעיה היא במע' הדלק, לכן כדאי לנסות את הכיוון של משאבה לא תקינה\לא מכוונת, או תזמון מחדש שלה (אולי?).
    אולי הבעיה היא באחד האינג'קטורים? או במחשב ההזרקה?
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  5. #5
    חבר רשום חימושניק's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    ראשון לציון
    Posts
    1,123

    Default

    למה לא לשים יד קרוב לפתח של האגזוז למשך כמה שניות ואח"כ להריח את כף היד?

    אם יש ריח של סולר = סולר לא נשרף טוב
    אם יש ריח של שמן שרוף = נכנס שמן לצילינדרים מאיזושהי סיבה.
    אם יש ריח של אנטי-פריז (קצת קשה להרחה) = ראש מנוע?

  6. #6

    Default

    יש בTDI 300 ללא EDC משאבת הזרקה בכלל?
    יעקב

  7. #7
    חבר רשום חימושניק's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    ראשון לציון
    Posts
    1,123

    Default

    יש בTDI 300 ללא EDC משאבת הזרקה בכלל?
    יעקב
    בוודאי שיש!
    משאבת הזרקה היא לב-ליבו של כל מנוע דיזל עלי אדמות.
    יש כמובן משאבות מכניות לחלוטין (כמו ב- 300 TDI) ויש משאבות מבוקרות אלקטרונית (כמו ב- 300 TDI עם EDC).

    כיום במנועים בעלי הזרקת מסילה משותפת, תפקיד המשאבה הוא רק ליצור לחץ דלק גבוה מאוד (בין 1000 ל-2000 באר). חלוקת הדלק נעשית ע"י המזרקים (החשמליים) ותזמון ההזרקה מבוצע ע"י המחשב.

  8. #8

    Default

    לא לב ליבו של כל מנוע. לב ליבו של מנוע עם משאבת הזרקה. אין משאבת הזרקה במנוע עם יחידות הזרקה (לא חידוש בכלל), ולא במסילה משותפת (כן חדש, יחסית).
    עדיין לא קיבלתי תובנות חדשות...
    יכול להיות שהאשם הוא בבורג כיוון כמות דלק בעומס מירבי?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  9. #9
    חבר רשום חימושניק's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    ראשון לציון
    Posts
    1,123

    Default

    אסף, על פי ההודעה המקורית שלך, אתה עדיין לא סגור האם מקור העשן בעודף סולר, או במים שנכנסים לצילינדרים.

    בנוסף, במקרה של תקלה בראש המנוע (לא עלינו...) בהחלט ייתכן שמים יכנסו לצילינדרים גם כשהמוע קר. הרי ההבדל בין מנוע קר למנוע חם, הוא פתיחת הטרמוסטט, שמאפשרת מעבר מים דרך הרדיאטור לצורך החלפת החום שהועבר אליהם מהמנוע אל האויר.

    שנית, האם אתה בטוח שתיזמנת את משאבת ההזרקה כמו שצריך?

    שלישית, בנוסף לאפשרויות שאתה מעלה כאן בנוגע לתקינות/אי תקינות של המשאבה, ישנה אפשרות שאחד או יותר מהמזרקים דולף או מטפטף או סתם סתום. בכל אחת מהאפשרויות האלו ייתכן עישון.

    שכחת גם לציין אם מדובר בעישון קל או כבד...יכול לעזור בלחשוב על הבעייה ופתרונה.

  10. #10
    מנהל landY's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    תחת שמיים כחולים
    Posts
    1,450

    Default

    1. תבדוק אם הוויסט-גייט נפתח בלחץ הנכון- מתאים לעשן לבן
    2. אולי חופש בפולי של המנוע? יכול להיות בעיקר אם התופעה באה והולכת מדי פעם.

  11. #11

    Default

    Quote Originally Posted by חימושניק
    יש בTDI 300 ללא EDC משאבת הזרקה בכלל?
    יעקב
    בוודאי שיש!
    משאבת הזרקה היא לב-ליבו של כל מנוע דיזל עלי אדמות.
    יש כמובן משאבות מכניות לחלוטין (כמו ב- 300 TDI) ויש משאבות מבוקרות אלקטרונית (כמו ב- 300 TDI עם EDC).

    כיום במנועים בעלי הזרקת מסילה משותפת, תפקיד המשאבה הוא רק ליצור לחץ דלק גבוה מאוד (בין 1000 ל-2000 באר). חלוקת הדלק נעשית ע"י המזרקים (החשמליים) ותזמון ההזרקה מבוצע ע"י המחשב.
    איי איי איי חימושניק, או שלא?
    מנועי דיזל 2 פעימות מכיר? בוא ונעשה הכרות דוקא בכלים הצבאיים:

    אושקוש - מנוע 8V92TA, DDEC
    ריו 2.5 - מנוע DDC 4-53
    זחל"ד\נגמ"ש - DDV6V53
    גנרטורים למיניהם: DDC6V53T, 8V71T, 8V92T, 12V71T, 12V92T וסדרות ה-16V למיניהם.
    וכמובן עוד ועוד...

    כל אלו הינם מנועי דיזל 2 פעימות והללו ללא משאבת הזרקה ודוקא כן מוזרקים, חלקם גם ממוחשבים כגון האושקוש. משאבת הזרקה תלויה באפליקצייה הנתונה ומנועי דטרוייט דיזל המוזכרים להלן קיימים ברובם גם באזרחות וע"י יצרנים שונים מדטרוייט דיזל.

    נא לדייק בתשובה ואם אין אז לא משיבים, לא מקבלים כאן ניקוד בסוף השנה על מקסימום תשובות ושאלות (אתה יכול לשאול את גיא ) .

  12. #12
    חבר רשום חימושניק's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    ראשון לציון
    Posts
    1,123

    Default

    gali, תשובתי הנ"ל לא נוסחה כראוי.
    אכן לא התייחסתי למנועי דיזל 2 פעימות, אותם אני דווקא מכיר טוב מאוד!
    כנראה שלא הייתי מרוכז מספיק כאשר כתבתי את התשובה הנ"ל, עם קואי הפורום הסליחה!

  13. #13
    חבר רשום חימושניק's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    ראשון לציון
    Posts
    1,123

    Default

    קואי=קוראי

  14. #14

    Default

    Quote Originally Posted by landY
    1. תבדוק אם הוויסט-גייט נפתח בלחץ הנכון- מתאים לעשן לבן
    .
    איך?

    חלקם גם ממוחשבים כגון האושקוש
    לא. וגם לא יהיה בשנה וחצי הקרובות.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  15. #15
    מנהל landY's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    תחת שמיים כחולים
    Posts
    1,450

    Default

    Quote Originally Posted by asafk
    Quote Originally Posted by landY
    1. תבדוק אם הוויסט-גייט נפתח בלחץ הנכון- מתאים לעשן לבן
    היינס, בפרק 1 עמ 27.
    הערכים רשומים בסוף הפרק.

Similar Threads

  1. TDI300 and TDI300 EDC INJECTORS
    By Gershon in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 1
    Last Post: 25-11-10, 06:33
  2. מנוי לעיתון שטח?
    By עזרולי in forum אוף-טופיק
    Replies: 1
    Last Post: 02-07-07, 10:47
  3. ראשי אינג'קטורים חדשים,כפתרון לעישון?
    By דרור הראל in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 19
    Last Post: 05-01-07, 08:32
  4. עזרה בכתיבת כתבה לעיתון בנוגע לבדיקת זיהום האוויר החדשה
    By איתמר מור in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 6
    Last Post: 01-08-06, 20:50
  5. Replies: 19
    Last Post: 17-06-06, 00:52

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •