זה לא סיפורים. התועלת שבדרופ קיט, לאחיזה, היא שולית. היא שווה למשקל של הגלגל וחצי הסרן שנוגעים באדמה, וזה בהחלט לא שקול ולא מתקרב לאפקט של נעילה מלאה.
אהלן. אבקש את עזרתכם בסוגיה – האם להתקין דרופ קיט, או לא... אני נוהג בספורטאז' 2001 שבאמת עבר די הרבה מבחינת שיפורים. הרכב מוגבה כיום 4.5 אינטש מאחור (בלי ספייסרים) ו 3.5 אינטש מקדימה וכולל עוד כל מיני תוספות שיפה להן השתיקה. אבל אני מת להתקין דרופ קיט. מדוע? ובכן, גם בגלל העבירות (נעילות בלתי אפשריות להשגה או עולות כמו רבע ספורטאז') וגם בגלל שמשעמם לי. הכוונה אינה למשעמם לי בסגנון ילדים בני 17 שרוצים לבנות באגי משלדה של סובארית ומנוע של דודג' דארט ("כי יש לי זרוק בבית") אלא בגלל שאני, כמו כולם, משתעמם מהר מאוד אם אני לא מתעסק עם הרכב. (דרך אגב-חברי בפורום מתבקשים לא להגיב בבדיחות –אני זקוק כאן לסיוע טכני ולא לדאחקות, תפלות ככל שיהיו).
למי שלא יודע-בניגוד לרכבים אחרים, התקנת דרופ קיט בספורטאז' היא הליך פשוט להפליא. הסיבה לכך היא שהשלדה משמשת גם בקיה רטונה-שבניגוד לספורטאז' אשר מצויד בבולמים אנכיים (רכב משפחתי), הרטונה מצוידת בבולמים אלכסוניים (יותר לשטח)- כך שהתקנת דרופ קיט בספורטאז' היא עיניין של מינימום ריתוכים-אפילו הקורה העליונה שאליה מחברים הבולמים מתחברת לשלדה עם ברגים-ויש כבר חורים בשלדה עבור המיקום המדויק- ר' המחשה:
> http://www.4x4wire.com/forums/showfl...=0&page=0&vc=1>
למעשה, אפילו הקפיצים אשר מותקנים לי ברכב כבר מתאימים. חשוב לציין שאני לא הולך להשתמש בקונוסים – אלא לעגן את הקפיץ לשלדה ולסרן מלמעלה ומלמטה- יש ברכב גם נקודות עיגון יעודיות. אני חושב להשתמש בבולמים מתכוונים, נאמר של קוני (לא בהכרח) כדי לשלוט על הנוחות.
אבל.....עם כל יתרונותיו של הדרופ קיט מבחינת עבירות, שמעתי סיפורי זוועה על קפיצים שבורים, נוחות נסיעה איומה, אפקט נדנדה של הישבן- וגם סיפורים על זה שבהצלבות קשות הגלגל אכן "נופל" כמו שצריך-אבל בגלל היעדר משקל על הגלגל, המגע שלו עם הקרקע מינימאלי ולכן הוא מסתחרר. בעלי ניסיון-אשמח לשמוע בעד ונגד.
קחו בחשבון שלא מדובר כאן סתם בעוד התייעצות הזויה של מישהו שכלל אינו מתכוון להיכנס להשקעה ולהרפתקאה-התקנת דרופ קיט בספורטאז' היא עיניין יחסית פשוט (כפי שרואים בתמונה) וגם זול למדי.
זה לא סיפורים. התועלת שבדרופ קיט, לאחיזה, היא שולית. היא שווה למשקל של הגלגל וחצי הסרן שנוגעים באדמה, וזה בהחלט לא שקול ולא מתקרב לאפקט של נעילה מלאה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
[quote=hadtomer;357279]בהתחשב בעלות ההתקנה והיצור הנמוכה-האם ההתקנה אינה כדאית כלל? האם העבירות לא תשתפר כלל?
הי
א נמרוד צודק
ב נשמע שהפלטפורמה שברשותך לא מתאימה לצרכים שלך.
אני לא השתכנעתי עד היום שדרופ קיט, או מהלך מתלה קיצוני באופן כללי, משפרים את העבירות המעשית. זה נושא שנדון רבות, מאד, בהיסטוריה של הפורום, לפני 4-5 שנים לדעתי, בהקשר של לנדרוברים אבל לא רק. אני לא יודע אם חיפשת, אבל היו על זה דיונים ארוכים ומעייפים, כמובן בלי מסקנות ברורות.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
לא הבנתי מה צריך לרתך בשביל דרופ קיט ולמה.
דרופ קיט זה פטנט נחמד שנותן משהו כמו מה שנותן דיפרנציאל מוגבל החלקה משומש. כמו שנמרוד כתב לך, אין הרבה משקל על הגלגל שיורד ולכן היעילות של זה נמוכה.
היה ג׳יפ, עוד ג׳יפ ועכשיו Ford F-250 Tremor
השכרת קרוואנים
יש לי דרופ קיט כבר כ7 שנים בדיסקו
עוזר קצת בעבירות
מצטלם מעולה
נחמד בשיפוע צד-מרסן את תחושת הנהג
בסה"כ נחמד ולא יקר
"סופה-"זה לא רק ג'יפ
זו חברת השליחויות הטובה במזה"ת....
LANDY-מכיוון שאני משנה את תצורת הבולמים מאנכיים לאלכסוניים נדרש ריתוך של 2 נקודות עיגון לאוזניים התחתונות של הבולמים.
ראשית-הבנתי שהתרומה לעבירות אינה משמעותית- ואני מקבל זאת, אך לאור העלות הנמוכה יחסית של היצור וההתקנה, יתכן שאלך על זה בכל מקרה. עם זאת- מה בכל הנוגע לפגיעה בהתנהגות ובנוחות הנסיעה?
היי,
אני ממליץ לך על נעילה אחורית, אם אפשר ויש לדגם הזה. לאחר התקנת הנעילה אתה נוסע ברכב אחר וההתרגשות מכל מעלה היא חדשה; זה יעסיק אותך לקצת זמן.
אם בכל אופן יש לך לא מעט זמן פנוי אז תשקול לקנות דיפנדר, שם רק הזמן והכיס יגבילו אותך.
עכשיו הבנתי. כשמסבירים לאט אני מבין מהר
אז עוד חסרון במקרה שלך זה שאתה מייצר לעצמך בעייה שיכולה להסתיים בהורדה מהכביש. שינוי מבנה קוראים לזה.
ברכב שבו לא משנים את נקודות העיגון - על הכביש אין הבדל (למעט העובדה ששינוי כזה מביא בדרך כלל בולמים איכותיים יותר) -ובשטח פחות זויות גלגול ו"נדנדות" כמו שכתב פוקסי.
אצלך התשובה בגוף השאלה... אם אתה משנה את מערכת המתלים שלך ע"י שינוי תצורת העבודה של הבולמים- אני רק יכול להניח שהרכב יתנהג אחרת. לטוב או לרע? אף אחד לא יודע את התשובה.
היה ג׳יפ, עוד ג׳יפ ועכשיו Ford F-250 Tremor
השכרת קרוואנים
שינוי מבנה לא מדאיג אותי, גם מכיוון שאף אחד לא יבחין בשינוי נקודות העיגון וגם מכיוון שישנם דברים נוספים שמסוגלים לתפוס את תשומת הלב ברכב מלבד שינוי נקודות עיגון המתלים, ועד היום, טפו טפו טפו, לא היו בעיות. בנוגע לנעילה, כפי שכתבתי-לו היתה נעילה זמינה היא כבר היתה מותקנת מזמן. בנושא הדיפנדר-ספר את זה לאשתי...הספורטאז' הוא הרכב היחיד בבית והיא צריכה קטן (יחסית, הכוונה כמובן לרכב), אוטומטי ושלא יראה יותר מדי מאיים. הספורטאז' ענה בשעתו על הדרישות, גם מבחינה תקציבית. אל תשכחו שלא כל כך קל להפיל בחניה של הבית דיפנדר ולומר לאישה "זה מה יש, תסתדרי". אני מנסה להפיק את המיטב ממצב נתון, בהתחשב במגבלות.
ד"א- LANDY- האופרציה שלך דומה לזו של אופרן?
תומר,
שינוי זווית העיגון של הבולמים משפיעה בצורה דראסטית על היעילות שלהם. בנוסף יידרשו בולמים ארוכים מאוד.
זה כבר הופך את ההשקעה הקטנה להשקעה גדולה. כמה גדולה? משהו כמו רבע ממחיר נעילה.
זרוק עוד שלושה רעיונות כאלו, נוריד אותך גם מהם, ותוכל לספר לה שחסכת את הסכום הדרוש לנעילה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אם היה להשיג נעילות הוא כבר מזמן היה מרכיב ...
תומר, לא ציינת שהקפיצים שלך ארוכים משמעותית מהסטנדרט, כך שגם אם לא תנצל אפקטיבית את כל תוספת מהלך המתלה, זה עדיין ייתן לך שיפור משמעותי מבחינת מהלך המתלה האפקטיבי לעומת המצב הקיים.
האם זה מצדיק את הפגיעה בשיכוך ? לא יודע, אף פעם לא היה לי ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
דווקא יש למכירה :
http://www.jeeptrip.com/note.asp?item=36311&group=3
רענן
משעמם אמרת..
הנה פרוייקט די פשוט - תרכיב מאחור קפיצי אויר FIRESTONE 1T26D-7:
- מהלך אמיתי של קצת יותר מ-"14 (כמובן שלא חייבים להשתמש בכל הפוטנציאל, אבל יש...) - תחליט איזה בולם אתה מרכיב ואיך (ישר/הפוך/אלכסוני) והוא זה שיקבע את המהלך בפועל.
- מהלך המתלה נשלט לכל אורכו ולא תלוי במשקל סרן/גלגל.
- גובה הרכב נשלט ואין צורך בהגבהה שמושכת תשומת לב ופוגעת ביציבות.
- נוחות ללא תחרות.
- התקנה פשוטה יחסית.
- חסכון של כל ההתלבטות/ויכוח על יעילות/נוחות/בטיחות של DROP KIT.
- לאף אחד אין כזה.
- ועוד.
את הקפיצים ניתן לקנות בארה"ב ולהחליט אם ר
שמרו על קשר