Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 27
  1. #1
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default מידות לבולמים אחרי הגבהת אוקולון

    מדדתי- הסמו שלי מוגבה ע"י אוקולונים (סמו 96 סלילים) מבעליו הקודמים- מקדימה טבעת אחת של אינץ' בראש כל קפיץ ומאחורה 2 בראש כל קפיץ. הבולמים מקוריים ואני רוצה לרכוש חדשים ארוכים יותר על מנת לנצל את ההגבהה למהלך מתלה ארוך יותר (או לפצות על זה שהתקצר- לא יודע- מה שנקסוס יגיד :twisted: ). אני מבין שבתקציב דל המונרו הם האופציה ההגיונית- השאלה באיזה מידה להזמין (רק אחוריים בינתיים- הבנתי שהקדמיים סיפור מהת#$% לפרק ולהרכיב בגלל ה COILL OVER).
    אז - דגם, מידה (ומחיר סביר) בבקשה :lol:
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  2. #2

    Default

    אני לא בקיא באיך זה בסמו קפיצים, אבל אני מדבר בכללי על האפשרויות לתיקון המהלך אחרי הגבהת קפיצים.

    אם התקציב שלך ממש דל , והבולמים המקוריים שלך במצב מעולה- יש אפשרות להוריד את הבולם טיפה למטה ע"י ספיסרים לבולם בעלות אפסית , בכך אתה מביא את הבולם למצב העבודה שלו , ומתקן את המהלך.

    האפשרות המבורכת והלא יקרה ,וגם הזדמנות לשפר את נוחות הנסיעה , זה לקנות בולם ארוך משופר(מונרו למשל).

    בקשר לדגמים של מונרו + מידות, תברר עם המהנדס או נקסוס (פעם 2 שאני מנדב אותו היום)


    (רק אחוריים בינתיים- הבנתי שהקדמיים סיפור מהת#$% לפרק ולהרכיב בגלל ה COILL OVER).
    אם יש לך כסף גם לקדמיים,למה לעשות עבודה ערבית?! מספיק ערבי לנסוע עם בולם מקורי אחרי הגבהה (עוד אוקולונים :x )

  3. #3

    Default

    אם יש לך הגבהה של אינץ' אחד, אתה צריך בולם שאורכו בסגירה + אורכו בפתיחה)/2 = (אורך הבולם המקורי בפתיחה+בסגירה)/2 + 1 אינץ'.

    טיירי, מה רע באוקולון? אני מסכים איתך שזה לא הכי טוב, אבל זה כן הכי זול ופשוט. משמעותית יותר מהגבהות אחרות, בפרט עם מתלה מקפירסון קדמי כמו שלך.
    איך מורידים את הבולם למטה עם אוקולון? יש לו חיבור בוקסה בוקסה שם, טיירי.

    לדעתי מונרו זה בחירה טובה לא בגלל שאין לך תקציב, אלא בגלל שלא צריך יותר מזה לשימושים שלך. אלא אם אתה נוסע לראלי כל שני וחמישי ואני לא יודע מזה.

  4. #4
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    רק למען הסר ספק- ההגבהה מאחורה היא של 2 אינץ'.. אני מניח שהנוסחה תקיפה... (ופרט שולי- איך אני יודע מה המידות של המקורי כדי להוסיף 2 אינץ'? הרי הוא על הרכב אז אני לא יכול לשחק במדידות של פתיחה וסגירה, והוא מקורי סוזוקי כך שאין עליו איזה כיתוב של דגם או מידות- רק הסמל SUZUKI- (אולי בגימטריה?.. :lol: ) )
    לגבי הקדמיים- גם תקציב (יחכו שנה) וגם לא ביכולותיי להתקין (יחכו 10 שנים :twisted: )
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  5. #5

    Default

    הנוסחה תקפה, רק תוסיף 2 אינץ' במקום אחד.

    אתה יכל להוריד אותם מהרכב - זה 2 ברגי 17 לפתוח ולסגור. לא יותר, לא פחות. אתה יכול לעשות את זה כשהרכב עומד, אין עם זה שום בעיה.

    הוא אמור להיות 32-48, אם אני זוכר נכון. אבל אני לא 100% סגור על זה, שווה לך לבדוק.

  6. #6

    Default

    טיירי, מה רע באוקולון? אני מסכים איתך שזה לא הכי טוב, אבל זה כן הכי זול ופשוט. משמעותית יותר מהגבהות אחרות, בפרט עם מתלה מקפירסון קדמי כמו שלך.
    זאת שאלה רטורית כשזה בא מהפה שלך (מהמקלדת שלך...) אבל אני יענה בכל זאת :
    זה נותן גובה בלבד , ולא מהלך מתלה, ולא נוחות נסיעה (אצלי יש גם קפיצים משופרים ועוד שבוע גם אוקולונים בויטרה - שזה קצת מוריד מהחורניות מבחינתי)

    איך מורידים את הבולם למטה עם אוקולון? יש לו חיבור בוקסה בוקסה שם, טיירי.
    כתבתי מראש שאני לא בטוח איך זה בסמו - אני מתנצל .
    פשוט בויטרה חשבו על דרך פשוטה וזולה (וחורנית לדעתי)



    ספייסר לאוזן זה קצת יותר מאתגר ,אני משאיר את זה לך (נקסוס), אולי משהו בסגנון של להאריך תושבת עליונה :? :?:

    לדעתי מונרו זה בחירה טובה לא בגלל שאין לך תקציב, אלא בגלל שלא צריך יותר מזה לשימושים שלך. אלא אם אתה נוסע לראלי כל שני וחמישי ואני לא יודע מזה.
    זה ויכוח עתיק , אבל לדעתי הכל שאלה של תקציב , אם יש לך כסף לראנצ'ו 9000 תקנה , זה לא רק לתחרויות .( אני מוכן להחליף איתך ראש בראש עם מונרו אם לא יהיה לך טוב 8) )
    אבל בגלל שהקדמת בזה שאתה מאותגר תקציבית , לך על עצתו של נקסוס , אנחנו צעירים, יהיה לנו עוד הרבה רכבים לפנק בראנצ'ו...

  7. #7

    Default

    המתאם שצילמת לא מאוקולון. אוקולון לא יעמוד בזה.

    אתה צודק לגבי חסרונות האוקולון. זה גם מאוד מזכיר את חסרונות הערגול. וזה לא משנה את זה שלרכב כמו שלך זה אחד הפתרונות היחידים שישימים ללא הוצאה כספית ניכרת או שינויים מאסיביים במתלה.

    מתאם אוזן-בוקסה או בוקסה-אוזן זה רעיון מקובל מאוד. מתאם אורכים זה גם ישים, כפי שהראת בתמונה, אבל אני מסכים איתך - זה לא הפתרון הנכון אלא הקל והזול.

    לנושא איכות הבולמים: אתה קונה סמוראי כי אתה תפרן, אתה קנית אוטו לא נח. אז עכשיו אתה תשקיע 2-3K בבולמים טובים שלא יעזרו כל כך ממילא? לא רעיון גאוני.
    היתרון היחיד של הראנצ'ו הוא הכוונון. גם על המצב הכי רך אתה עדיין נוסע עם רכב במשקל זבוב עם קבוע קפיץ יחסית גבוה, וזה אומר שנוחות לא תהיה לך. בשביל זה לשלם עוד, והרבה? באותו מחיר אתה תביא מאיות חדשות מהמתלם+בולם סביר שייתנו לך הרבה יותר. הרבה יותר. לדעתי זה אידיוטי ללכת ולהשקיע כאלו סכומים בבולם לסמוראי.

  8. #8

    Default

    המתאם שצילמת לא מאוקולון. אוקולון לא יעמוד בזה
    לא כתבתי שזה מאוקולון , קראתי לזה ספיסר.
    אפשר לעשות את זה מפרופיל , בדקה...

    מתאם אוזן-בוקסה או בוקסה-אוזן זה רעיון מקובל מאוד. מתאם אורכים זה גם ישים, כפי שהראת בתמונה, אבל אני מסכים איתך - זה לא הפתרון הנכון אלא הקל והזול
    לפעמים אין ברירה, ואין כסף - ואז יותר חורני זה להשאיר את מצב הבולמים כרגיל אחרי הגבהה.
    ועוד מקרה שבן אדם מגביה את הרכב בטירוף , ואז אין בולם זמין באורך המתאים לו , ואז חייב ספייסר , חברות מודעות לבעיה וגם יצרו ספיסר "מקצועי עלק" כזה:

  9. #9
    חבר רשום ryanai's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    ליד נתניה
    Posts
    246

    Default

    חיים - אוקולונים לבולם בויטרה זה רע !
    זה לא קפיצי עלים ! הבולם הוא הרבה יותר משמעותי בקפיצי סליל - זה לא נכון לשחק עם הבולם וזה לא בטיחותי !

    אפשר לחיות עם זה בסרן האחורי אם אתה לא שוכח להנמיך את הבמפסטופ ואתה לא מגזים.
    אבל בויטרה בסרן הקידמי ? הבולם הוא חלק מהמתלה... אפשר לעשות אוקולון רחב ונמוך שמתחבר לתושבת עם 3 ברגים כמו שיש בסט של קלמיני - אבל צריך לזכור - אוקולון שחוק או שבור => בעיות בהיגוי !

    אפשר להפוך את התושבות הקידמיות - תקבל בערך 2-3 ס"מ - אבל לא יותר !

    מבחינה בטיחותית זה הרבה הרבה יותר גרוע מספייסר לגלגל :evil:

    התמונה שצרפת היא מקיט שמיועד ללנד רובר. פעם מישהו העלה אותו בפורום של ZUKIWORLD וההודעה נמחקה בגלל שזה מסוכן !
    Idiot, n.:
    A member of a large and powerful tribe whose influence in human affairs has always been dominant and controlling

  10. #10

    Default

    חיים - אוקולונים לבולם בויטרה זה רע !
    זה לא קפיצי עלים ! הבולם הוא הרבה יותר משמעותי בקפיצי סליל - זה לא נכון לשחק עם הבולם וזה לא בטיחותי !
    דיברנו על אחורי , שזה לא רע - זה חורני ומטומטם...לדעתי רע זה להשאיר בולם במצבו אחרי הגבהה! - הכל כבר כתבתי אם תקרא טוב...


    אבל בויטרה בסרן הקידמי ? הבולם הוא חלק מהמתלה... אפשר לעשות אוקולון רחב ונמוך שמתחבר לתושבת עם 3 ברגים כמו שיש בסט של קלמיני - אבל צריך לזכור - אוקולון שחוק או שבור => בעיות בהיגוי !
    ידוע , בגלל זה אם הייתי רוצה הגבהה שמחייבת כזה דבר הייתי הולך על קלמיני ופוטר לעצמי את כל הבעיות.
    אגב כבר ראיתי ספיסרים לבולם קידמי תוצרת עצמית שבנויים מעולה - בחו"ל.

    אפשר להפוך את התושבות הקידמיות - תקבל בערך 2-3 ס"מ - אבל לא יותר !
    בונא זה רעיון מעולה, אני יצתרך אותו אחרי ההגבהה הנוספת - קבל ח"ח.
    יש לך מושג בכמה זה מוריד את הבולם למטה?!

    מבחינה בטיחותית זה הרבה הרבה יותר גרוע מספייסר לגלגל
    קודם כל לא נעשה אצלי שום ספיסר לבולם בתוצרת עצמית.

    דבר שני - מה עכשיו תעשו לי תחקיר בטיחות על כל דבר שאני יבנה לבד :roll: , בגלל שהסתייגתי מדבר מסוים - תהיו בוגרים.

    דבר שלישי - מי קבע שמבחינה בטיחותית ספיסר לבולם קידמי פחות בטיחותי מספיסר לגלגל(הכל בבניה עצמית כמובן!)?
    אז אם כבר פתחנו דיון על זה בו אני יסגור לך אותו:
    רכב שהשתחרר לו בולם קידמי בגלל ספיסר- במקרה הכי גרוע מאבד שליטה , נכנס באוטובוס מלא ילדים
    רכב שקרס לו ספיסר לגלגל - במקרה הפחות גרוע מאבד שליטה , נכנס באוטובוס מלא ילדים,
    במקרה הכי גרוע מתעופף לו גלגל והוא לא רק נכנס באוטובוס , גם הורג אשה(שנבהלה :wink: ) ואופנוען... :lol: :lol:

    התמונה שצרפת היא מקיט שמיועד ללנד רובר. פעם מישהו העלה אותו בפורום של ZUKIWORLD וההודעה נמחקה בגלל שזה מסוכן !
    סליחה לא ידעתי, זה דווקא היתה נראה לי כמו ספיסר מקצועי לבולם מאשר בנייה עצמית.


    לסיכום , במקרה שלנו אין צורך אמיתי בספיסרים האלה , ב200 ש"ח קונים בולם גז באיזה מידה שצריכים ונגמר הסיפור.

  11. #11
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    ואחרי שהדיון הוסט..... אולי מישהו סגור על המידה שאני צריך לקנות? זוכרים- סמוראי? סלילים? אחוריים מוגבהים 2 אינץ' אוקולונים? :oops:
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  12. #12
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,696

    Default

    Quote Originally Posted by yoav
    ואחרי שהדיון הוסט..... אולי מישהו סגור על המידה שאני צריך לקנות? זוכרים- סמוראי? סלילים? אחוריים מוגבהים 2 אינץ' אוקולונים? :oops:
    נגיד באה אליך אמא ואומרת לך - "אני רוצה לתת לילד שלי אנטביוטיקה. משהו טוב, אוקסיצימבוריסטיופן++. זה כדי למצות יותר טוב את יכולת משחק הקריקט שלו אחרי שהרכבתי לו נעליים עם עקב של 2 אינץ'. כל האימהות בפורום "אימהות טכנית" ממליצות, במיוחד לקסי-סקסי אחראית הפורום. אני רק רוצה שתגיד לי מה המינון המתאים, זה הכל דוקטור".

    יש לך מספר לתת לה?

  13. #13
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    נמרוד- למרות הציניות, לא כ"כ הבנתי את האנלוגיה בין מה שכתבת למקרה שלי ולכן שוב אני שואל: אני מניח שהבולמים של הסמוראי שלי יוצאים עם מידה סטנדרטית מהמפעל, הזהה בכל הסמוראים מהדגם והשנתון שלי, ושמידה זו רשומה איפה שהוא- מאחר ולא מצאתי לבד ביקשתי עזרה.. חשבתי שלזה הפורום מיועד.
    זה לא עניין של טעם או תחושה או " עצה מנסיון".. וכו' בהם יש מקום להתפלספות ודיוני בעד ונגד- סה"כ נתון יבש שלא הצלחתי למצוא לבד.
    את תוספת 2 האינץ' אני אוסיף לחשבון לבד...

    אגב- ב"כדורי" אמרו לי להביא את הרכב והם (שמשווקים מונרו בב"ש) מודדים כשהבולם על הרכב מ"בורג לבורג" (ציטוט)- מה שלא מסתדר לי זה שכשהבולם על הרכב הוא לא במצב נייטאלי אלא "לחוץ מעט" ממשקל הרכב- אז איך אפשר לדעת במצב זה מה האורך המקורי שלו?
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  14. #14
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,696

    Default

    יואב -

    הכוונה שלי היא שאולי אתה מחפש בעיות איפה שאין, וזה נובע מחוסר נסיון. אני לא בטוח שאתה צריך בכלל להחליף בולמים, או שאתה צריך מהלך מתלה גדול יותר. אני די בטוח שלא (אני לא יודע, עדיין לא נפגשנו - אני מקווה שיצא בקרוב). איציק, שהוא זקן הפורום מבחינתי, תיאר את הבעייה פעם "כסטודנטים לרפואה שפתאום מתחילים לגלות בגוף שלהם כל מחלה שהם לומדים עליה" - במקרה שלנו כל דבר שאנחנו קוראים עליו בפורום. זה שיש פה פסיכים שמתעסקים כל הזמן עם "מהלך המתלה" ומחליפים חלקים בלי חשבון - בכיף אני אומר, כנראה שאני אחד מהם, ואם אתה בדרך להצטרף לפסיכוזה המסוימת הזאת - ברוך הבא. אבל תדע שרוב הסיכויים שהסמוראי שלך בסדר גמור.


    לעניין - אם עד עכשיו לא קיבלת תשובה, כנראה שאתה זה שנפל בחלקו למדוד... הדרך למדוד את הבולמים היא להכנס מתחת לאוטו, לפרק צד אחד של בולם אחד, למתוח עד הסוף ולמדוד, לכווץ עד הסוף ולמדוד, ולרשום את המספרים כאן. או-אז תהיה תשובה מוכנה לבחור הבא ששואל "מה המידות של בולם מקורי של סמוראי משנה X".

  15. #15
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default רות היישר

    אההההה....
    תודה :lol: (אגב- אני מרגיש את הסגירה הקצרה יותר היטב בדמות מכות קטנות מאחורה בירידה ממכשול- אולי בולם ארוך ימתן קצת את העסק (או שרק הנמכת הבאמפ סטופ?)
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  16. #16
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,696

    Default Re: רות היישר

    Quote Originally Posted by yoav
    אההההה....
    תודה :lol: (אגב- אני מרגיש את הסגירה הקצרה יותר היטב בדמות מכות קטנות מאחורה בירידה ממכשול- אולי בולם ארוך ימתן קצת את העסק (או שרק הנמכת הבאמפ סטופ?)
    בולם ארוך יותר לאו דווקא יעזור לך בנושא הזה של סגירת מהלך הבולם. כנראה שלהיפך, כי בדרך כלל (כמעט תמיד, יש יוצאים מן הכלל) בולם שנותן מהלך גדול יותר הוא גם בעל אורך סגור ארוך יותר. אתה צריך לבדוק היטב מה "נסגר"/דופק בסגירת המהלך -

    או שזה הסרן בבאמפסטופ - וזה מצב טוב, טבעי. שתתרגל לסגירות מהלך מדי פעם. אם הם קורות בתדירות גבוהה מדי - יש שתי אפשרויות - או שהקפיץ עייף וחלש מדי - החלף קפיץ. או שאתה נוהג בצורה אגרסיבית מדי ומגיע לסוף המהלך לעיתים קרובות - מותר לך

    או שהקפיץ נסגר עד הסוף - הכריכות נוגעות אחת בשנייה - ואז - או להנמיך באמפסטופ, או להחליף קפיץ לקשה יותר.

    או שהבולם נסגר עד הסוף - לא סביר, אתה אומר שמדובר בבולם מקורי אז זה לא המקרה.

  17. #17
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    נמרוד- אני נוהג כמו זקנה עם קלנועית בחנות חרסינה...כך שהאפשרות של "נהיגה פרועה" ירדה מהפרק.
    ה"מכה" נשמעת מאחורה בצד אחד בלבד- וגם לא תמיד. אם אני יורד מדרכה נגיד, ולאט- זה לא קורה. טיפה יותר מהר ויש בום קטן, והחוליות בגב צועקות- איה!
    אם אני יוצא מהאוטו ורוקד על החלק האחורי שלו ומנענע מעלה מטה- תנועה חלקה לחלוטין.
    אולי זה תקין לסמוראי ואני פשוט לא יודע..
    בכל אופן תודות- אני אחליף בולמים ולו רק בשביל נוחות, עדיין לא ענית לי אם (לדעתך המלומדת כמובן) עדיף להוריד את האוקולונים שבאו עם הרכב (אם כל תפקידם הוא פוזה- אני מוותר!)
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  18. #18

    Default

    יואב, עזוב שטויות. תוריד את האוקולונים. טוב? מרגיש בסדר? יופי. עשית את הדבר הנכון. לא טוב? תחזיר.
    אתה יכול למדוד RTI או מהלך מתלה בכל דרך אחרת עם ובלי האוקולונים, ובשני המצבים עם הבולמים המקוריים ובלעדיהם (שלא יגבילו את מהלך הפתיחה). תאמין לי- ניסוי קצר של שעתיים- שלוש- ויהיו לך כל התשובות.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  19. #19
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    או קיי- מצאתי מישהו שכבר החליף בולמים אחרי הגבהה כמו שלי, והוא הזהיר אותי משתי "תופעות לוואי": 1. לבדוק האם צריך להאריך צינורות בלמים? 2. אם הבולם "ארוך מדי" הוא יכול להגיע לפתיחה כזו שהקפיץ ימתח ו"יקפוץ " החוצה ממקומו?

    הכצעקתה?
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  20. #20
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    הוד השרון
    Posts
    570

    Default

    אז אני מבין שדיברת עם הבחור הרלוונטי

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. הגבהת אוקולון לויטארה
    By shayooo in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 18
    Last Post: 08-03-10, 19:29
  2. גלגלי אוקולון למקרר
    By ברששת in forum אוף-טופיק
    Replies: 1
    Last Post: 26-01-10, 11:28
  3. ספייסרים - אוקולון
    By im_ri in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 15
    Last Post: 23-11-09, 17:37
  4. מידות צמיגים מאושרות - אפשר שתי מידות?
    By landY in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 9
    Last Post: 11-08-09, 23:29
  5. מידות לבולמים
    By combina347 in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 2
    Last Post: 20-02-05, 00:42

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •