טוב אחרי חודשיים עם הדיפנדר החדש ולא מעט טיולים, הבנתי שאין תחליף אמיתי לנעילות, אפילו לא ה TC הנפלא שמגיע עם הרכב.
האם למישהו יש ניסיון עם הנעילות הנ"ל ? הן מיובאות לארץ ע"י חברת המזרח, בדקתי בפורומים בחו"ל, היו רק דברים טובים על הנעילות ועל הציריות המחוזקות שלהם, ה"חסרונות" היחידים שעלו על דעתי הם א: שרק המזרח מייבאים אותם ולכן אני אהיה תלוי בהם בכל דבר, רק הזמן יכול להגיד אם זה חסרון או לא.
ב: עושים ניתוח לסרן כדי להכניס את הסולונויד ואין דרך לחזור אחורנית (לא יודע למה מישהו ירצה אבל בכל זאת)
נברתי באתר שלהם די הרבה ואפילו בזמנו, לפני די הרבה זמן שעוד לא הביאו אותם לארץ, התכתבתי עם היצרן וקיבלתי ממנו תוצאות של מבחני עומסים ועוד אי אלו טבלאות וגרפים שאין לי מושג בהם בגרוש.
בכל אופן, לגבי הנעילות, לי נוצר רושם של חברה איכותית מאוד, גם בדברים שקראתי עליהם.
לגבי הניתוח לסרן - לא יודע איזה רכב יש לך אבל בסרן אחורי של דיפנדר אין צורך בניתוח. מחליפים את המכסה של הביצה במכסה של הנעילה.
לגבי חברת המזרח - הבעיה העקרית שעלולה להיות לך איתם זה המחירים, ככה לפחות לדעתי.
אם כבר קיבלת מהם הצעת מחיר, אשמח לדעת כמה הם דורשים.
נועם.
איתי ונועם שלום
הנעילות של KAM גם קידמית וגם אחורית דורשות חיתוך חלקי פח של הסרן (המכסה האחורי שהוא מרותך בסרנים הללו) וריתוך של פלטה עם הברגות חדשה שתחזיק את המכסה החדש שמגיע עם הנעילה.
המכבה הנ"ל כולל בתוכו את המנגנון ואת המזלג של הנעילה.
התקנתי את הציוד של KAM והוא היה מהאיכות הגבוהה ביותר.
אני לא מכיר את המחירים של המזרח כי את האלמנטים שלהם עד היום עשינו ביבוא אישי.
רק שאלת תם: מדוע לא ARB שיש המון נסיון איתו בארץ ומכירים כבר את המחלות והייתרונות שלו?
ארנון שושני
רוק סוליד
052-6991704
ארנון שושני 052-6991704
ייעוץ ותכנון לכל רכבי השטח
ארנון באמת אני עדיין מתלבט בין ARB לבין ה KAM.
בעבר היו מותקנות לי בסופה 2 נעילות ARB, סה"כ אי אפשר להגיד שהם גרועות, מה שהפריע לי זה הצורך בקומפרסור שהיה מעכב את השימוש בנעילה כשהייתי צריך אותה דחוף, אבל זה כמובן זניח. אחרי שהסופה נמכרה אני יודע שהתחילו בעיות עם דליפות אויר וכו'. קראתי די הרבה פורומים בחו"ל לגבי ה KAM ובאמת שלא מצאתי משהו רע לגביה ולגבי הציריות שלהם, כיוון שהרכב חדש ובאחריות, אם המחיר של ה KAM היה כמו בחו"ל (זול יותר מה ARB) לא הייתי מתלבט ומתקין את ה KAM, אבל בישראל כמו בישראל המצב הפוך ולכן אני עדיין מתלבט.
אצלי מותקנות נעילות של kam, כבר למעלה משנה, רכשתי מkam באופן אישי ומוחמד התקין לי. אכן בביצה של הדיסקסרי יש לבצע חיתוך וריתוך מחדש ואין בכך שום בעיה. ככל שידוע לי, בדיפנדר אין צורך בכך כי הביצה נפתחת משני הצדדים. הנעילות באיכות הגבוהה ביותר, היעדר הקומפרסור בהחלט משפרת את החיים, הסטליטים בנויים באופן מאסיבי ויתרון נוסף, אתה תמיד מקבל אינדיקציה של נעילה בפועל ושיחרור הנעילה, האור ידלק ויכבה רק כאשר הנעילה שולבה או שוחררה (להערכתי בarb זה לא כך) כך שאתה לא צריך "לנחש" שאתה נעול.
לדעתי היתרון של KAM הוא במערכת של דיפרציאל + ציריות + פלאנג'ים. היתרון של ARB הוא בפשטות ההתקנה.
אני הייתי מתקין KAM, ולדעתי ברכב כמו דיפנדר עם בקרת אחיזה מצויינת, מספיק אחורית בתור התחלה, ורק אם ממש חסר- גם קדמית. (אלא אם כן הכסף לא משחק תפקיד)
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
1 המחיר של הKAM הוא עם הציריות מחוזקות? אם כן אז שים לב שלמעשה הנעילה זולה יותר מהARB.
2 בדוק איזה ציריות אתה מקבל, לKAM יש 2 דרגות של חסינות בציריות שלהם.
3 החיסרון היחיד שאני רואה בKAM הוא הניתוח שאתה צריך לעשות לסרנים, גם זה בכלל לא משהו נוראי ולא חושב שזה גורם כלכך שלילי שבגללו לא הייתי מתקין.
4 סך הכל KAM מוצר מצויין, בהצלחה.
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
תודה לכולם על התשובות.
אסף, אני לא חושב שיש מישהו שכסף לא משחק אצלו תפקיד, ובעקרון גם אני חושב שנעילה אחורית ברכב מספיקה, אבל היתרון בהתקנת 2 נעילות הוא גם בהחלפת הציריות המקוריות מקדימה.
ארז, לגבי המחיר של ה KAM, נכון להיום הוא גבוהה מהתקנה של ARB. (שינוי "תמחור" אבל היבואן...)
אני באמת אבדוק אם הם נותנים ציריות HD או את ה aerospace החזקות יותר.
אם אני צריך להסביר למה ... אתה לעולם לא תבין !!!
האמת שאני מעדיף הפעם לא לרכוש נעילה על לחץ אויר כדוגמת ARB או בולסטר, אני כמובן מודע לקיומה, ושהיא חיקוי לא רע, אבל אני נוטה לכיוון KAM.
אם אצליח להגיע למחיר סביר, אני ארכוש KAM, אם לא כנראה ARB אבל גם בולסטר אופציה כמובן.
ואני שואל - עכשיו עם כל הקשיים על "יבוא אישי" של חלקי רכב, איך בכל זאת אפשר להשיג בארץ דיטרויט ל110?
נועם.
איתי ,אני יודע שהמחיר גבוה יותר, מה שאני אומר שלמרות שהוא גבוה יותר, בגלל שהוא כולל גם ציריות מחוזקות(ו2 הסוגים שהם נותנים טוב יותר מזבל העופות שיושב היום בסרן הזה) אז למעשה הוא זול יותר(ARB+ציריות מחוזקות יהיה יקר יותר,לא?)
מ2003 ב110 אין סרן סולסברי מאחור ויש סרן בעל ראש חזיר כמו בדיסקברי 2 או הריינגרובר כך גם מאחור צריך ניתוח( ושוב זה לא משהו שהייתי נבהל בגללו)
תבדוק שבנעילה הקדמית אין שינוי גדול במחיר למעלה בגלל שיש יותר מכלולים לחזק(פעמונים) ואם אין שינוי תבדוק שאתה מקבל פעמונים מחוזקים...
אני לא אוהב נעילה אוטומטית, בטח לא על רכב יום, יומי ובטח בדיפנדר אם לא התקינו ציריות מחוזקות...(חוץ מזה שהיום עם הנעילה הנשלטת של בולסטר כבר אין הפרש כזה גדול למי שרוצה ללכת על תקציב מצומצם)
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
לגבי נעילות אוטומטיות, בכל מקרה לא הייתי מתקין כי הרכב משמש את אשתי ביום יום ויש גבול מה אני מסוגל להפיל עליה...
לגבי המחיר, אם משווים בארץ מחירי מחירון את ה ARB עם ציריות מקסי מול ה KAM עם הציריות המחוזקות, משום מה עדיין ה ARB זול יותר, בעיית תמחור אצל היבואן כנראה.
בכל מקרה סגרתי אחרי דין ודברים ארוכים, סט של 2 נעילות KAM עם ציריות מחוזקות (מדגם Aerospace לשאלת ארז שזה הסט החזק יותר) עם הקיט של ה fused cv שלפחות לפי מה שאני רואה באתר שלהם מגיע עם פעמונים.
תודה לכל המגיבים, כמו תמיד, עזרתם לי בהחלטה
שמרו על קשר