Close
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10
  1. #1
    חבר רשום שגיא S's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2008
    מיקום
    Be'Er Sheva`, Hadarom, Israel, Israel
    הודעות
    3,694

    ברירת מחדל עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    שלום..
    יש משהו שאני לא מבין, יש טענה שרכב ידני אםשר להניע בדחיפה/גרירה וכו'.

    אם כן אז מה צריך לעשות?

    ואיך בדיוק זה עובד? מה נותן הגיר הידני למשוואה שבאוטומט אי אפשר?

    תודה מראש.
    שגיא
    2 נעילות - לאט לאט - ולעלות

  2. #2
    חבר רשום shmulikbg's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    מיקום
    טוסקנה שבחבל לכיש
    הודעות
    2,893

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    אתה מריץ את הגלגלים, ע"י גרירה או דרדור. הגלגלים מסובבים את הגיר.
    ברגע שאתה משלב הילוך ומשחרר קלאץ', אתה יוצר העברת תנועה מהגיר למנוע שמסתובב ומניע.
    כמו סטרטר.
    ברכב אוטומטי הקלאץ' הוא בעצם ממיר מומנט שחייב משאבת שמן שגורמת לו לבצע את העבודה שלו.
    בגיר רגיל, הקלאץ' הוא מכני ויוצר גישור ישיר בין מנוע לגיר כשאתה מרפה ממנו.
    שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    וברוב המקרים בהילוך שני או שלישי (ככל שההילוך גבוה יותר, לגלגלים "יותר קל" לסובב את המנוע, אך מהירות הסיבוב קטנה. בדיוק הפוך מכשהמנוע מסובב את הגלגלים...)

    עכשיו שאלה נוספת (ברשותכם, מרחיב את השרשור) -
    רכב יחיד, אין לאן לדחוף/לגרור. דפרנציאל מכני פשוט ופתוח.
    האם ע"י הרמת גלגל אחד על ג'ק וסיבוב ידני שלו (מנואלה ניתקת לגלגל / רצועה מלופפת למשיכה....) ניתן להניע "ידנית"?
    (יחס ההעברה אמור להיות פי 2, כי עובר דרך דיפרנציאל עם צד אחד קבוע)

  4. #4
    חבר רשום ש01's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    בין הכרמל לים
    הודעות
    3,252

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    ציטוט נכתב במקור על ידי סער צפיה בהודעה
    וברוב המקרים בהילוך שני או שלישי (ככל שההילוך גבוה יותר, לגלגלים "יותר קל" לסובב את המנוע, אך מהירות הסיבוב קטנה. בדיוק הפוך מכשהמנוע מסובב את הגלגלים...)

    עכשיו שאלה נוספת (ברשותכם, מרחיב את השרשור) -
    רכב יחיד, אין לאן לדחוף/לגרור. דפרנציאל מכני פשוט ופתוח.
    האם ע"י הרמת גלגל אחד על ג'ק וסיבוב ידני שלו (מנואלה ניתקת לגלגל / רצועה מלופפת למשיכה....) ניתן להניע "ידנית"?
    (יחס ההעברה אמור להיות פי 2, כי עובר דרך דיפרנציאל עם צד אחד קבוע)
    ראית פעם ילד בן 7 מנסה להניע מכסחת דשא?
    כך (להערכתי) יראה אלי האנה כשינסה להניע רכב עם הגלגלים המניעים באויר ורצועה מלופפת...

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    ציטוט נכתב במקור על ידי סער צפיה בהודעה
    וברוב המקרים בהילוך שני או שלישי (ככל שההילוך גבוה יותר, לגלגלים "יותר קל" לסובב את המנוע, אך מהירות הסיבוב קטנה. בדיוק הפוך מכשהמנוע מסובב את הגלגלים...)

    עכשיו שאלה נוספת (ברשותכם, מרחיב את השרשור) -
    רכב יחיד, אין לאן לדחוף/לגרור. דפרנציאל מכני פשוט ופתוח.
    האם ע"י הרמת גלגל אחד על ג'ק וסיבוב ידני שלו (מנואלה ניתקת לגלגל / רצועה מלופפת למשיכה....) ניתן להניע "ידנית"?
    (יחס ההעברה אמור להיות פי 2, כי עובר דרך דיפרנציאל עם צד אחד קבוע)
    כן אתה צודק בעיקרון זה אפשרי זה כמו להניע בדחיפה
    פעם ההיתי צריך להניע איזה אופנוע שלא רצה להניע
    והתעייפתי מלדחוף אותו אז הבאתי עוד חבר עם איזה קטנוע
    ואז שמתי גלגל אחורי לגלגל אחורי (תחת לתחת)
    ואז הקטנוע שלו שהיה מונע סיבב לי את הגלגל של האופנוע
    וככה יכלתי ליבדוק באון ליין למה לא מניע
    (כמובן ששתי הגלגלים צריכים ליהיות באויר)
    ​JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    אפשרי בהחלט להניע בהילוך חמישי (או רביעי למאותגרים הילוכית) ורצועה. רק צריך לרוץ מהר ורצועה ארוכה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  7. #7
    חבר רשום razzamataz's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2004
    מיקום
    over the rainbow
    הודעות
    525

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    וכמובן לא לשכוח מפתח בסוויץ (מצב אחד לפני סטרטר), יכול לחסוך הרבה זיעה...

  8. #8
    חבר רשום תומר א.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    גבוה מעל החרא של הפרות
    הודעות
    685

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    ציטוט נכתב במקור על ידי razzamataz צפיה בהודעה
    וכמובן לא לשכוח מפתח בסוויץ (מצב אחד לפני סטרטר), יכול לחסוך הרבה זיעה...
    ולוודא שהוא נשאר במצב הזה- מילא המפגרים שמו את הסוויץ בצד הלא נכון אבל כשמקפיצים את הקלאצ' הברך מגיעה אליו ואז הגרירה הופכת לארוכה מאד.
    החיים קצרים מדי בכדי לעשות הכל בצורה מושלמת!
    It's a TATA thing, you wouldn't understand :!:ומה אתה עשית היום בכדי לשנות את המצב?

  9. #9
    חבר רשום sapog's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    מיקום
    ראשון לציון
    הודעות
    639

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    שרשור מעניין, לקחתם את זה לכיוון מפתיע (להניע עם גלגל מורם באויר).

    ואם לאתגר עוד קצת, כמובן ברמה בתאורתית:
    אם הייתה האפשרות לנעול ממיר מומנט בצורה מכנית בגיר אוטומטי כשהרכב כבוי,
    אז גם יהיה ניתן להניעו בשיטת הגלגל המורם באויר?
    או שמא זה עדיין לא עוזר לנו להתגבר על בעיית חוסר לחץ השמן בגיר עצמו?

    ומה לגבי רכבים עם מצמד רובוטי?

  10. #10
    חבר רשום יונתןמצפה's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2006
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    5,132

    ברירת מחדל תגובה: עזרה בהבנה - הנעת רכב בדחיפה/דרדור

    קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...

נושאים דומים

  1. רעשי גרגור = פראדו 99
    על ידי ron_gal בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 08-05-09, 06:33
  2. הנעת והזזת ג'יפ ללא גיר
    על ידי airzax3 בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 02-05-09, 08:10
  3. הנעת בוקר קשה
    על ידי ilan5658 בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 13-12-08, 20:25
  4. הנעת CJ8 - קרבורטור
    על ידי טיבי קלוד בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 58
    עדכון אחרון: 26-07-06, 22:07
  5. גרגור מוזר בשילוב 4X4 במאמץ
    על ידי שעיה כליף בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 22-04-05, 12:36

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •