Close
מציג תוצאות 1 עד 19 מתוך 19

נושא: הגבהה ל ZJ

  1. #1

    ברירת מחדל הגבהה ל ZJ

    ערב טוב....ZJ 5.2 שנת 97

    רציתי את עזרת הפורום בנושא הגבהה.......האפשרות של החלפת הקפיצים האחוריים לקידמיים והוספת ספייסר מקדימה על מנת לאזן את הגובה

    האם אפשר להתקין קפיץ קידמי של ZJ מכל שנתון או שצריך שנים מסוימות.
    האם יש חשיבות לסוג המנוע שהיא מקדימה (4 או 5.2) מבחינת מישקלים.
    מהו גובהה הספייסר שצריך להתקין מקדימה.
    האם יש עוד חלקים שצריך להחליף בהתקנה.

    מה מידת הגובה שמקבלים בסוג כזה של הגבהה???

    אשמח לקבל מידע בנושא + עלויות
    בנוסף אם יש עוד מידע בנושא הזה ששכחתי לציין האירו את עיניי.

    תודה מראש עמית.

  2. #2
    חבר רשום Jacob80's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2005
    מיקום
    גליל מערבי
    הודעות
    690

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    העניין די פשוט:

    התקן קפיצים קדמיים מקוריים מאחורה (לא חשוב שנתון או מנוע)
    הוסף לקפיצים הקדמיים מקדימה ספייסר של 3"
    קדח חור בתושבת הפנהרד הקדמי שעל הסרן - כ 2 ס"מ מימין לחור המקורי (או אם תרצה להשקיע יותר אז עדיף לקנות מוט פנהרד מתכוונן)
    שנה את הדרייבשאפט הקדמי לכזה עם סליפ יוק וצלב בחיבור לסרן (אצל גריןגראס או גל משהו.. ביפו)
    הארך את זרועות המייצב הקדמיים לכאלה שמתאימים להגבהה של לפחות 3" (אם כבר קונים אז קנה מנתקים מהירים)
    קנה בולמים (4) מתאימים לגובה החדש של הרכב. אם אני לא טועה מדובר על 64 ס"מ פתוח.

    זהו.
    מדובר בהשקעה של בין 4000 ש"ח ל 7000 ש"ח והיא נותנת פתרון יותר מסביר לעניין בעיית הגובה של הגראנד.
    הרכב יישאר גמיש והעבירות שלך תשתנה פלאים (בתנאי שתנתק את המייצבים בכניסה לשטח)

    בהצלחה.
    Touareg... and wishful thinking of getting it off-road

  3. #3
    חבר רשום נמרוד - מערד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2006
    מיקום
    ערד טל 0537255704
    הודעות
    1,307

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    ערב טוב
    העברת הקפיצים תתן לך בין 3" ל3.5" תצטרך קפיצים קדמיים בהתאם, בולמים ארוכים יותר, צינורות הברקס גבוליים רצוי ארוכים יותר, את מוט הפנהרד צריך להזיז בהתאם להגבהה, צריך לקדוח חור חדש.
    נמרוד


    אני רואה שענו לך בזמן כתיבת ההודעה

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    חברים תודה על התשובות המהירות.

    קצת לחדד את הנושא: אני יכול לקנות משומשים ???........ובמידה וכן........לא צריך להביא בחשבון את שקיעתו של הקפיץ עם השנים ???
    יש מצב שהאדם שימכור לי זוג קפיצים אצלו הרכב היא יותר תחת עומס ואז ההגבהה כבר לא 3 אינץ וגם תוספת הספייסר היא לא 3 אינץ האם אני צודק ???
    ובנוסף כל השינויים שציין יעקוב מישתנים (החור שצריך לקדוח ועוד )

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    הלווווו מישהו ?????

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    זה לא מדע מדוייק.
    קיים לדעתי גם הבדל בין קפיצים של מנוע 4 ליטר ל 5.2

    נניח שיהיה הבדל של סנטימטר שניים - אתה חשוב שזה יהיה משמעותי?

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    זה לא מדע מדוייק.
    קיים לדעתי גם הבדל בין קפיצים של מנוע 4 ליטר ל 5.2

    נניח שיהיה הבדל של סנטימטר שניים - אתה חשוב שזה יהיה משמעותי?
    עכשיו אני מבולבל........אז קפיצים של 4 ליטר לא בטוח טובים לי (5.2) ???.......למעשה זה לא כל כך קריטי ה סנטים או שניים פחות זה יותר חשוב מבחינת השינויים הנוספים שיעקב ציין........או שהם לא חשובים בשלב ראשון ???.........מה מתוכם חייבים לבצע בהתקנה.

    עמית.

  8. #8
    חבר רשום Jacob80's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2005
    מיקום
    גליל מערבי
    הודעות
    690

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    עמית,

    אני לא ממליץ לך לעשות את זה בשלבים. בעיקרון כל מה שציינתי הוא לשלב ראשון. שלב שני זה קיט 4.5 אינץ..

    ניתן לדחות את עניין הזרועות למוט מייצב אבל עד שלא תסדר את זה ההגבהה תרעיש לך באופן מציק ומזיק.
    ניתן גם לדחות את שינוי הדרייבשאפט לצלבים אבל זה יחזיק לך בדיוק יומיים וחצי אחרי ההגבהה.. לי זה נהרס 6 ימים אחרי ההגבהה, בנסיעה רגילה בכביש 4.
    Touareg... and wishful thinking of getting it off-road

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    אהלן יעקב ותודה על העזרה

    אני אקח לתשומת ליבי את דבריך

    או קיי אז עכשיו לשעורי בית........קפיצים קידמיים של ZJ + ספייסרים לקפיצים (לפי המידה הרלוונטית)+בולמים+כיוון מוט פהנרד+החלפת הפעמון בדריישפט לצלב
    +מוטות מייצב מוארכים+צינורות ברקס מוארכים.

    זהו ???.......או ששכחתי משהו?

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    3-3.5 אין לך צורך לגעת בצינורות ברקס.
    אני הייתי שם מלפנים קפיצים ארוכים ולא ספיסרים של 3 אינץ (זה המון ספיסר!)

  11. #11
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    יש הבדל בקפיצים בין רכב עם מנוע 4 ל כזה עם מנוע V8.
    חפש את ה V8.
    סער

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    רגע רגע .....
    יש עוד פתרון בלי החלפת צלבים יוק ,פרנהרד,צינורות ברקס ושאר ירקות
    שלב ראשון ,כדי שהרכב יפסיק להיות מלחך סלעים ,תחליף 4 קפיצים בלבד להגבהה 2" ,לא צריך גם להחליף בולמים ,אפשר על הדרך להוסיף מנתקי מוט מייצב ..וזהו .
    זה שלב ראשון ,בלי להפוך את הרכב לבטון או נדנדה .
    כבר עכשו העבירות של הרכב תשתפר פלאים (תשאיר עשן לכל לנדקרוזר/פאגרו מצוי)
    שלב ב' זה כבר סיפור אחר ...

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    עמית שלום
    זה מאד תלוי מהו סיגנון הטיולים שלך,האופי שלך והניסיון שלך
    בוא נתחיל מהצמיגים
    בטיול ,האם אתה רוצה "לגעת" עם הסרנים בסלעים/אבנים שהפג'רו הסטנדרטי שלפניך לא נגע?
    אם לא ?
    צמיגים 31" ,ומכאן להגבהה 3.5" עם ניתוקים לקידמי !!
    זה במינימום בכדי להנות מהרכב כמו שצריך ,ועדיף שעה/השקעה אחת קודם...
    טל
    borderline velocity disorder

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    אהלן ניסן.......בתור התחלה הפתרון שלך מעניין אותי בייחוד העניין שהרכב לא יהפוך לבטון או נדנדה אים כי בולמים אני חייב להחליף מפניי שהם עייפים.......ישנה האופציה לקנות קפיצים של הגבהה 3 אינטש ולשים אותם מקדימה ואת הקידמיים שלי לשים מאחורה ככה גם נראה לי שאני יחסוך במידה היחסית גבוהה של ספייסר שמצריך כאשר שמים קפיץ רגיל של ZJ.
    ואז תתקבל הגבהה של כ 3 אינטש בערך.

  15. #15

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי talw צפיה בהודעה
    עמית שלום
    זה מאד תלוי מהו סיגנון הטיולים שלך,האופי שלך והניסיון שלך
    בוא נתחיל מהצמיגים
    בטיול ,האם אתה רוצה "לגעת" עם הסרנים בסלעים/אבנים שהפג'רו הסטנדרטי שלפניך לא נגע?
    אם לא ?
    צמיגים 31" ,ומכאן להגבהה 3.5" עם ניתוקים לקידמי !!
    זה במינימום בכדי להנות מהרכב כמו שצריך ,ועדיף שעה/השקעה אחת קודם...
    טל
    היי טל
    רמת הטיולים שלי הם ברמת בינונית+ והנסיון די רב וכולל הרבה מעלות , היום אני פחות בעניין של סלעים אבל עדיין רוצה רוצה מהלכי מתלה ואם כסף לא היא מהווה מגבלה כניראה שהיתי בונה מפלצת כמו של יוסי.

    מראש הגדרתי שאני לא מעוניין בהגבהה של יותר מ 3 אינטש ולכן גם לא חרגתי מהמידה המקורית של הצמיגים (הרכבתי לפני שבוע מקסיס 50/50)

    לגביי הנאה מהרכב.....אני מאמין שאני מאוד יהנה מהרכב גם אם הגבהה של 3 אינטש

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    עמית ,ניכר שאתה מבין על מה שאתה מדבר
    מידת הצמיגים מעט מטרידה ,אפשר ליחיות עם זה -צריך להיזהר ממכות בביצים
    עם "3 אפשר להנות מכל העולמות כביש/שטח
    אני הייתי מוסיף נעילה אחורית להגבהה שלך
    בדקות האחרונות חלה פה היתפתחות מעניינת בנושא
    borderline velocity disorder

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    מהלכי מתלה לא ישתפרו בהכרח עם ההגבהה סטנדרטית ,היא תשתפר פלאים אם תתקין מנתקי מוט מייצב.
    והיא כבר תהייה הרבה הרבה יותר מכל מה שהית רגיל ברכבים אחרים.
    הרעיון ב 2" ,שהוא לא פוגע בנוחות ובאיזון המכני של הרכב ,דריבשפאט ,פרנהרד וכו'
    אני בטוח שתסתדר עם פחות אינץ ..דרך אגב ,כל מכונאי סביר יוכל להחליף לך קפיצים ללא חשש,
    לעומת זאת ,עם פתרון ,"באמצע "
    ולא עם קיט ההגבהה מושלם,יש סיכוי שגם יעלה הרבה יותר ,יש מקום להסתבכות קלה וגם בשורה תחתונה אין כזה הבדל גדול
    דרך אגב ברור שכפי שאמר קודמי ,הכל תלוי בהגדרת צרכים
    דרך אגב נדמה לי שראיתי בלוח מישהו שרוצה למכור קיט משומש של 2" (לא אני)

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי talw צפיה בהודעה
    עמית ,ניכר שאתה מבין על מה שאתה מדבר
    מידת הצמיגים מעט מטרידה ,אפשר ליחיות עם זה -צריך להיזהר ממכות בביצים
    עם "3 אפשר להנות מכל העולמות כביש/שטח
    אני הייתי מוסיף נעילה אחורית להגבהה שלך
    בדקות האחרונות חלה פה היתפתחות מעניינת בנושא
    שמתי לב להתפתחות אבל היא לגביי WJ........אלה אם הסרנים זהים בשני הרכבים (דנה 44A)..........בכול מיקרה יש עוד זמן לנעילה

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה: הגבהה ל ZJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי nissany צפיה בהודעה
    מהלכי מתלה לא ישתפרו בהכרח עם ההגבהה סטנדרטית ,היא תשתפר פלאים אם תתקין מנתקי מוט מייצב.
    והיא כבר תהייה הרבה הרבה יותר מכל מה שהית רגיל ברכבים אחרים.
    הרעיון ב 2" ,שהוא לא פוגע בנוחות ובאיזון המכני של הרכב ,דריבשפאט ,פרנהרד וכו'
    אני בטוח שתסתדר עם פחות אינץ ..דרך אגב ,כל מכונאי סביר יוכל להחליף לך קפיצים ללא חשש,
    לעומת זאת ,עם פתרון ,"באמצע "
    ולא עם קיט ההגבהה מושלם,יש סיכוי שגם יעלה הרבה יותר ,יש מקום להסתבכות קלה וגם בשורה תחתונה אין כזה הבדל גדול
    דרך אגב ברור שכפי שאמר קודמי ,הכל תלוי בהגדרת צרכים
    דרך אגב נדמה לי שראיתי בלוח מישהו שרוצה למכור קיט משומש של 2" (לא אני)
    היי ניסן

    כמו שכבר כתבתי הרעיון שלך בא מאד בחשבון מבחינתי אם כי אני מוסיף לו בולמים.

    מה שכן אין לי שמץ של מושג מה הגובה שיתקבל בשיטה של העברת הקפיצים אחורה מפני שהקפיץ עם השנים שוקע קצת.

נושאים דומים

  1. דיסקברי TD5 הגבהה
    על ידי ניב151 בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 06-07-11, 13:37
  2. הגבהה של סיקס
    על ידי עודד הראל בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 16
    עדכון אחרון: 14-10-07, 12:02
  3. בעקבות הגבהה
    על ידי סוזי המשתוללת בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 22
    עדכון אחרון: 28-08-06, 22:30
  4. הגבהה של הג'יפ
    על ידי עודד הראל בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 15-12-05, 02:46
  5. הגבהה לשאקלים
    על ידי דודי בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 11-07-05, 21:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •