אם אני מבין נכון את כוונתך, גם אצלי זה ככה, וזו התחושה בכל סופה על 31 בה יצא לי לנהוג.
על הגלגלים המקוריים, או עם ייחסי העברה- העסק נהייה יותר נעים.
כנראה שזה המחיר שמשלמים על עליה במידת הצמיג.
בנסיעה בכביש, בהילוך 5 בעליה מתונה לסופי "חסר אויר" וחייבים להוריד הילוך לפעמים אפילו ל-3.
סופי נועלת צמיגי 31, פרט לכך הכל סטנדרטי.
האם המצב רגיל? נובע ממומנט נמוך?
אם אני מבין נכון את כוונתך, גם אצלי זה ככה, וזו התחושה בכל סופה על 31 בה יצא לי לנהוג.
על הגלגלים המקוריים, או עם ייחסי העברה- העסק נהייה יותר נעים.
כנראה שזה המחיר שמשלמים על עליה במידת הצמיג.
כאב עובר ושב ...
עניין שבשיגרה.
על צמיגי 29 המקוריים הבעיה לא קיימת. רובנו על 31, ולכן נתקלים בזה מדי פעם.
למשל העליה מכביש 1 לכביש 443 (לכיוון מודיעין) או מצומת גורל לכביש עוקף באר שבע במהירות חוקית (90-100). אלה עליות מתונות אבל ארוכות. על צמיגי 31 ויחס העברה מקורי (3.54) הסופה שלי למשל, גם בעומס, לוקחת בחמישי בלי בעיה, אבל אם רוצים לעקוף, מוטב להוריד לרביעי. רוצים לעקוף מהר ובאטרף - תורידו לשלישי. אל תתרגשו מהרעש - זה לא כזה אסון גדול, אם לוקחים בחשבון שגם במהירויות כאלה בהילוך שלישי הסל"ד עדיין סביר מאוד ( סביר מאוד = פחות מהסל"ד בהילוך חמישי ברוב הפרייבטים, ואם תרצו, שלישי בסופה מושך חזק ומהרררר ל-140-150).
הפיתרון למי שמתעצל להוריד הילוכים - יחסי העברה 4.10. ככה מרוויחים גם יחס זחילה כללי טוב יותר.
אבל משלמים על זה בסל"ד מעט גבוה יותר בכל מצב נתון (עם כל מה שמשתמע - קצת יותר רעש, צריכת דלק וכו')
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור, למה לקפוץ ל-4.10 (20%) ולא ל-3.73 (10%)? 4.10 יסרבל את הג'יפ, כל עוד לא עולים ל-33", אבל נראה לי ש-3.73 הוא תיקון ליחס ההעברה הסופי המקורי אחרי עליה מ-29" ל-31".
קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
זה נכון.
בארץ לא חושבים על זה כל כך וחבל.
3.73 זה יחס ההעברה האידיאלי עבור צמיג 31 בסופה.
העניין הוא שבשביל 10% אף אחד לא מוכן לטרוח ולהוציא סכום לא קטן. הסופה נוסעת טוב גם ככה, אז מורידים הילוך פעם ב... וזהו.
4.10:1 כבר נותן לך את האופציה לעלות לצמיג 33 בעתיד. לא שבזה זה נגמר, כי צמיג 33 כבר שובר לך את כל האוטו מסביב ומצריך עוד כמה וכמה שינויים חשובים, אבל מילא...
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
על צמיג 33 ו- 4.10, ואפילו עם מנוע 4700 (למרות שאין לי מושג בפועל כמה סוסים יש שם) יכול להעיד שהמצב זהה.
לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו
אכן, נתקלתי בזה לפחות פעם אחת כאשר סופה על 33 ו-4.10 לא סחבה טוב ובקלילות האופיינית כמו סופה דומה על 31 ויחס העברה מקורי 3.54. התחושה שאני קיבלתי מהסט-אפ של 33 על 4.10 היתה של סרבול וכבדות. לא רוצה לתאר לכם איך התחושה עם 33 על יחס מקורי 3.54... נדמה שרוב 180 הסוסים פשוט ישנים בעמידה.
כנראה שהמאסה המוגזמת של צמיגי 33 על ג'אנט 10 כבד, קיזזה את יחס ההעברה הקצר יותר. ואולי המנוע של הסופה ההיא לא היה במיטבו?... לא יודע. מוזר. עוד מוזר לי שאתה טוען שהמנוע המוגדל לא פותר את זה... על מנועים מוגדלים אין לי דעה מוצקה כי לא התנסיתי הרבה - זה שכן התנסיתי בו (על סופה עם 33 ויחס העברה 3.73) היה ברוטאלי וחזק באופן שאני הייתי מתאר כמרשים ומפחיד בו זמנית... מצד שני בהרבה מקרים המנועים המוגדלים לא מאריכים ימים יותר מדי ומתעייפים די מהר, ואז אולי גם הסוסים והקג"מים בורחים מהאורווה...
בואו ונאמר שכל עוד נשארים על כביש, מהנדסי היצרן כנראה יודעים כמה דברים, והרכב בתצורתו המקורית מתפקד בצורה אופטימלית.
אנחנו "משפרים" ומשנים כל מיני דברים כדי למקסם תכונה אחת (עבירות, יכולות בשטח), וזה תמיד בא על חשבון תכונות אחרות.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
הסט-אפ 33 הנוכחי אכן מרגיש יותר מסורבל מהסופה הקודמת שלי, שנעלה 31. הרכב פחות פרייבט ויותר טנק...אבל זה טבעי
ההרגשה שלי שהבור בין הילוך חמישי לרביעי הוא גדול יחסית. אין מצב שבעלייה כזו כמו שמתואר אני אצטרך להוריד לשלישי, הרביעי כבר מעיף את האוטו,
אבל כניסה לעלייה כזו במהירות 100 קמ"ש בהילוך חמישי (אני לא נוהג מהר יותר) , כאשר בסט-אפ הזה הסל"ד נמוך יותר מהמנוע המקורי ובמקום 1800 סל"ד הוא עומד על 1600 ומאבד מומנט באופן הדרגתי. איפשהו בין 80-90 קמ"ש יש צורך להעביר לרביעי.
לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו
"בור" בין רביעי לחמישי אכן קיים גם עם מנוע סטנדרטי וצמיגי 31 על יחס העברה 3.54 מקורי. למרות שבפועל ההבדל ביחסי ההעברה של ההילוכים 4-5 לא כזה עצום. זה כנראה "בור מומנט" במנוע ולא בעיה של הגיר.
אבל איך זה קורה שב-100 קמ"ש אתה על 1,600 סל"ד ולא על 1,800? עם יחסי העברה 4.10 וצמיג 33, אתה עדיין אמור להיות ביחס כללי טיפה קצר יותר מאשר עם צמיג 31 על 3.54
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אתם צריכים לזכור שמנוע של סופה מתוכנן לעבוד בטורים גבוהים.
1600 סלד הוא נמוך מדי למנוע ולא מאפשר לו לפתח מומנט.
גם 1800 הוא גבולי אבל אפשרי
וזו הסיבה ל"עיפות" ולא משקל הגלגלים או הרוחב שלהם (שגם תורמים אבל הרבה פחות*
השילוב של המנוע הגיר הסרנים וגודל הצמיג מתוכננים כך שיביאו את הרכב לאופטימום מסוים
זו הסיבה שהיחסים של גיר סופה שונים בקצת מגיר של CJ. שני המנועים יש להם עקומת מומנט שונה.
תעשו את החשבון ותראו ש 4:10 ו 33 אינו מביא את המנוע לאותו סלד כמו 3:54 ו 29
וזו הסיבה המרכזית ל "עיפות"
תיקון טעות שלי.
4.1 גם מביא לאותו יחס .
הד אתה אמור לנסוע ב 100 קמש על 2000 סלד.
אתה צריך לבדוק את מד סיבובי המנוע שלך או את יחסי ההעברה שיש לך.
השרשור תופס כיוון שהפותח לא התכוון...לא נורא
סביר שהסטייה מקורה אכן בזיוף הספידומטר או מד סל"ד או שילוב של שניהם. בכל זאת סופה
לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו
אצלי צמיג 33 (ובעבר יחס 3.54) זוועה בכל במובנים!
היום לאחר התלבטויות רבות הסופה עם צמיג 33 ויחס 4.56 , מדהים !!! , אתמול חזרתי משלושה ימים בדרום , יחס זחילה מעולה , הסופה מטפסת על טורים כמעט הכל .
בכביש - נסיעה מניצנים ועד יוקנעם במהירות 100 +/- , צריכת דלק של קצת יותר מרבע טנק דלק = צריכה מעולה והטורים במהירות הזו סביב 2300 סל"ד. בקיצור כל הדרך אני על חמישי לא יודע מזה עליות , נוסע כמו על אוטומט , מגיע עליה מלטף קצת את דוושת הגז והגיפ מאיץץץץץץץץ .
למי שיש סרן דנה 44 קדמי היחס האופטימלי לצמיג 33 זה יחס של 4.27 , אבל הוא לא מיוצר לדנה 30 בגלל שאין אותו ב-REVERS CUT , וזה חבל .....!
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
למישהו יש מושג כמה צריך לעלות סט לדנה 44 ולדנה 30
יחסי העברה 3.73
תודה
אני עם 4.10 וצמיג 33' על ג'אנט 10 ואין לי בעיה להרים מהירות מ70-80 ומעלה עם הילוך חמישי!! שום עליות ושום נעליים נגיעה בגז והאוטו מגיב!!!
אז מה כדי להביא מארה"ב
לסופה שנועלת 31 מנוע סטנדרטי
דנה 60 ודנה 30
כמה חלקים צריך להחליף ליחסי העברה?
עכשיו רק נשאר לטייל...חבל שהדלק כל כך יקר
לא כי משעמם, אלא כי הוא מפחד שהסופה לא תסחב לו בחמישי...
למי שמתכנן התקנת נעילות וגם החלפת יחסי העברה - אז קודם כל יחסי העברה! ורק אחר כך נעילות שמתאימות ליחס ההעברה החדש. כן, יש הבדלים.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אם הבנתי נכון את השאלה,
בנוסף לקורונה ופניון, וקיט התקנה עבורם יכנראה שצריך גם קייס.
מהסיבה שהקייס קיים לא מתאים ל 4.10.
אני לא מדבר מנסיון אישי, אלא מה שקראתי.
זה הופך את כל העסק לברזלייה די רצינית שכבר לא קל להביא.
** יש מדריך להחלפת ייחסי העברה בסרני דנה כאן באתר.
מאוד מקיף ומבהיר את כאב הראש שבהתקנה (כיוונון הדיפרנציאל) לא הרבה בעלי מקצוע יודעים לעשות זאת בצורה רצינית
גם אני על 31 סנדרט.
מייחסי ההעברה המקוריים אני דווקא מרוצה.
הLOW נמוך מספיק מבחינתי (למרות שתמיד יותר נמוך יותר טוב)
וכמובן החמישי מעט אנמי.
חשבתי להביא 4.1 מארה"ב כי היתה האפשרות.
אבל לאור העלויות, כמויות הברזל, הקושי בהתקנה- ירדתי מזה והבאתי דברים אחרים- לא חסר גם אחרי הנעילות מה להביא...
כשתהייה הזדמנות במחיר ריאלי בארץ אולי אחשוב על זה.
כאב עובר ושב ...
שמרו על קשר