הגבתי כי הדסופה כתב ואני מצטט ""על צמיג 33 ו- 4.10, ואפילו עם מנוע 4700 (למרות שאין לי מושג בפועל כמה סוסים יש שם) יכול להעיד שהמצב זהה. "
יכול להיות שסיפרו לך שאתה עם מנוע מוגדל!
וחוץ מזה יש לי חבר עם סופה סטאנדרטית סגורה ארוכה מפח (שוקלת חבל"ז) צמיג 31' ו4.10 והג'יפ נוסע חזק! אין לו בעיה כמעט בעליות.
.
דרור הייתי בסרט הזה לא לפני הרבה זמן , ודעתי האישית והנחרצת היא שלא עושים קומבינות במכלול הסרן , לדעתי פה צריכה להיגמר התפרנות של הגיפאים , ויש צורך לעשות את זה כמו שצריך.
וקומבינות הכוונה להתאמה של קייסים שמיועדים לייחס מסויים ולהתאים אותם ע"י טבעות וחריטות למיניהם ליחס אחר.
ישנה אופציה אחת שהיא עדיין קומבינה אבל אם עושים אותה כמו שצריך אז זה בגדר "הרע במיעוטו" והכוונה היא לחרוט
טבעת התאמה לקייס הנוכחי בתנאי שחורטים גם כתף פנימית שתומכת ובעיקר ממרכזת את הקורונה , על מנת לא לחזק את הקורונה על הברגים בלבד . אם עושים את זה בצורה הזו זה לדעתי תפרנות "סבירה" . מה גם שלא בטוח שזה יצא יותר זול בכלל.
לידיעה כללית : יצרני המכלולים לסרנים הבינו כבר את הבעייתיות בלקנות קייסים חדשים כשרוצים להחליף יחסי העברה
או יותר גרוע מכך אם צריך למכור נעילה ולרכוש חדשה כשרוצים להחליף יחסי העברה (במידה ויש נעילה שמחליפה את הקייס) , ולכן הם ייצרו גירים (קורונה פיניון) עבים על מנת לפצות על הפער שבין הקייסים , זה נקרא באגנלית
thick ring and pinion. הגירים הנ"ל נגיד ביחס של 4.10 או 4.56 או 4.88 יכולים להתיישב על כל הקייסים שמתאימים ליחסי העברה של מ- 3.73 דרך 3.54 ומטה . כלומר גם לזה יש פיתרון מקצועי ויסודי אין צורך להחליף את הקייס הקיים או את הנעילה אלא לרכוש קורונה פיניון גיר עבה
בהצלחה
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
ריקו, קח בחשבון שעלות קיט שמתאים לקייס המקורי עלולה להיות יקרה יותר מלהוסיף קייס חדש מתאים לקורונה פיניון סטנדרטי.
וכך למעשה אתה גם מרוויח קייס חדש ולא אחד זקן ושחוק.
(זה מה שאני זוכר כשבדקתי את האופציה הזו).
כאב עובר ושב ...
אבל ממילא הבן אדם צריך לקנות יחסי העברה חדשים , המחיר של הגיר העבה זהה בדיוק למחיר יחסי העברה רגילים
רק ש-פה אתה חוסך את עלות הקייס , ולא מתעסק בקומבינות .
יש בעיה אחת שצריך לקחת בחשבון והיא שזמינות הגיר העבה בארץ שואפת לאפס ולכן אם חלילה שוברים חלק , צריך להזמין מחו"ל שוב .
למרות שאם מבצעים עבודה מקצועית וקונים מחברה כמו yukon gear , אז מכלולים כאלה אמורים להחזיק שנים .
שוב פעם זו רק אחת הדרכים לבצע את ההחלפה של יחסי ההעברה בצורה נכונה ולפי הספר , לדעתי למי שאין תקציב לבצע את הכל כמו שצריך שידחה את הרכישה עד שידו תהיה משגת לבצע את המשימה בשלמותה.
אני במקרה דומה שהייתי צריך להחליף יחסי העברה , נאלצתי למכור את הסרן שלי שכלל נעילת דטרוייט (דנה 44 אהוב) ובמקומו קניתי סרן (דנהה 60) עם יחסי ההעברה הרצויים (4.56) ולאחר מכן רכשתי נעילה מתאימה.
הציעו לי כל מיני קומבינות - לא מתאים לי !!!
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
אז בוא נעשה קצת סדר ופרופורציות שאתם מדברים על עלויות להחלפת יחסי העברה מדובר על.....? שקלים
סך הכל רוצה שיהיה יותר נח לנסוע עם הסופה על כביש 6.
אז אם נדבר על יחסי העברה 3.73 שעל פי הדיון פה בהחלט נותנים מענה טוב לצמיגי 31 וכח זמין בכל ההילוכים ומשפרים את יחס הזחילה
מה העלויות מבלי לעשות קומבינה?
עכשיו רק נשאר לטייל...חבל שהדלק כל כך יקר
ראשית עם יחס העברה 3.73 אתה אמור לרכוש את הפריטים הבאים:
1. קורונה פיניון יחס 3.73 (x2) יחידות
2. בסרן הקדמי - קייס שמתאים ליחס הנ"ל
במידה ויצטרכו בהחלפה, להחליף גם מייסבים או חלק מהם , מפני שלא תמיד בפירוק המייסבים מהקייס הישן הם יוצאים בקלות, אז אולי גם סט מייסבים
אני בזמנו קיבלתי הצעה של 4000 -4500 ש"ח על כל ההחלפה כולל עבודה של פירוק הישן כיוון החדש והרכבה.
קח בחשבון שאת יחסי ההעברה הישנים שלך תוכל למכור (למרות שזה יקח זמן ) והמחיר יצטרך להיות אטרקטיבי , תוכל להחזיר השקעה של 1000 ש"ח על שניהם בערך.
אבל וזה אבל גדול , יחס העברה של 3.73 כמעט ולא יהיה מורגש מבחינתך ולדעתי אתה עושה מהלך שהוא לא נכון כלכלית וביצועית .
במידה ותוכל לעשות את אותו המהלך עם יחסי העברה של 4.10 , אז באמת תהנה מהגיפ בעיקר בשטח , בכביש הוא יהיה יותר חזק בכל ההילוכים , אך יצרוך מעט יותר דלק .
זו באמת לא בעיה לעלות על גיפ של מכר או חבר ולבדוק בפועל איך זה 4.10 עם צמיגים 31 , רוב הסופות בארץ בנויות בסט אפ הנ"ל .במידה וגילית שההילוכים קצרים מדי והגיפ מרגיש קצת כבד , לך על ה- 3.73
אני מצרף לך קישור למחשבון און ליין ןתוכל לראות את הנתונים משתנים בזמן אמת ( מהירות שיוט , סל"ד , יחס זחילה וכ"ו ) כל מה שאתה צריך לעשות זה למלא את הרובליקות הרלוונטיות לגביך למשל : גיר (ax 15) , טרנספר( np 231 - סטנדרטי) , יחס העברה (3.54) , צמיגים (31) וכ"ו
להלן הקישור :http://www.manoian.net/jeep/gear_ratio_calculator.html
בהצלחה
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
דרך אגב , אם אתה ללא נעילות שמחליפות את כל הקייס דוגמת דטרוייט או arb או בלוסטר או שאתה ללא נעילות בכלל
העלות של השינויי מ- 3.54 ל 3.73 או 4.10 היא אותה עלות. מפני שבסרן דנה 60 גם ביחס 4.10 אין צורך בהחלפת הקייס .
הדירוג הולך ככה :
דנה 30 מקורי - הקייס מתאים עד יחס 3.54 כולל היחס הנ"ל.
דנה 44 מקורי - הקייס מתאים עד יחס 3.73 כולל היחס הנ"ל.
דנה 60 מקורי - הקייס מתאים עד יחס 4.10 כולל היחס הנ"ל.
כלומר בדיוק אותם עלויות לאיזה שינויי שתבחר , מה גם שיחס 4.10 ניתן להשיג ביתר קלות מ- 3.73 גם בשוק היד השניה.
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
למיטב זכרוני ממה שביררתי בזמנו כשטסתי עבור קיט ל 4.10:
המחיר בארה"ב לסט לסרן הוא בין 200 ל 400 $ (תלוי בייצרן, עם או בלי מייסבים וקיט התקנה) ועל זה עוד כ 100$ לקייס.
זה לפני משלוח, הובלות, והתקנה.
בערך 1000$ לשני סרנים בארה"ב.
מחיר אצל סוחר בארץ.... אני לא רוצה לנחש... (כשמנסים למכור קייס ב 800 ש"ח)
ולגבי הייחס עצמו, אני באמת לא בעל נסיון.
אבל אם כבר משקיעים סכומים כאלו נראה לי ש 4.1 נכון יותר.
שכן השינוי למשהו בין-לבין לא שווה כזו השקעה.
ורובנ לא מחפשים מהירות סופית אלא מעט יותר כוח בעליות. והרבה יותר לאט בטכני...
זו דעתי לפחות. וזה מה שאני הייתי עושה.
כאב עובר ושב ...
עומרי זו גם דעתי לגבי איזה יחס מצריך השינוי .
מחירים בארץ :
קורונה פיניון 4.10 קדמי + אחורי = 2600 ש"ח
קייס שמתאים ל-4.10 לדנה 30 משומש במצב טוב = 400 ש"ח
סה"כ כ- 3000 ש"ח לפני מע"מ ולפני הרכבה .
it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own
לי היה 4.1 ב דנה 30 קדימה ו35 אחורה יש לי רנגלר YJ הרכב משמש לנסיעות יום יומיות עירוניות ובין עירוניות
הנסיעה הייתה זוועתית הרכב הרעיש והרגיש מאוד "מתוח"[הרגשה טובה ,אך לא בנסיעה עירונית צפופה]
הוחלפו יחסי העברה ל 3.54 הרכב הפך להיות "פרייבט" מבחינת רעשי נסיעה
ניראה לי שעדיף 3.73 כדי לקבל מעט יותר כח זמין,כרגע בבדיקת כדאיות
שמרו על קשר