Close
Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    מנהל shmil's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    מרכז הארץ
    Posts
    6,752

    Default יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    יחס הדחיסה המקורי של מנוע 242/240 הוא 8.8.
    בסטרוקר מתקרב יחס הדחיסה ל-10, (9.5-9.8 לערך), במידה והשינוי הוא רק קראנק וטלטלים.
    בארץ, ככל הידיוע לי לא נמכרות בוכנות עם צלחת שקועה לתיקון יחס הדחיסה, ולא לא אטמי ראש עבים יותר.

    לכאורה, הנכון ביותר הוא תיקון יחס הדחיסה למקור. אינני משוכנע שהבוכנות הנמכרות בארץ יעמדו בכרסום הצלחת.

    גם בפורומי חו"ל, יש המצדדים בהרכבה AS IS, ללא תיקון יחס הדחיסה, ויש המצדדים בתיקון היחס חזרה.
    לא ראיתי בשום מקום שהמצדדים באי תיקון היחס מפרטים את אורך חיי המנוע, ויש גם שמועות על מנועים רבים ללא תיקון יחס דחיסה שמתחממים הרבה יותר מ-258, א מ-240.

    אנא השאירו את הדיון בנושא טכני, עובדתי, ולא "אח של אמא של בן דוד שלי אמר", וכדומה.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  2. #2

    Default תגובה: יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    לא עשיתי שינוים כאלה בדגם המנוע הזה .
    אבל עשיתי המון שינויים כאלה במנועים אחרים . כאשר ליצרן היו בוכנות שונות ואטמי ראש שונים .
    הכל בהתאם ליחס הדחיסה ( שנגזר מהשוק אליו יוצר המנוע בהתאם לדלק שניתן היה להשיג )
    בכל המנועים שיחס הדחיסה היה גבוה ( ניתן היה לבדוק זאת בקלות בבדיקת קומפרסיה ) תמיד המנועים צלצלו \ התחממו \ והביצועים היו ירודים .
    כאשר הבוכנות היו מוחלפות ( לאלה עם השקע ) הכל היה מסתדר .
    ואז יום אחד התחלנו לחרוט את השקע והכל עבד מעולה לא היתה כל בעיה .
    היצרן בדרך כלל לא מיצר בוכנות ליחס דחיסה שונה
    יש מספיק בשר במצח הבוכנה להוריד את ה מ"מ והכל יבוא על מקומו בשלום .
    רק להקפיד ליצור שקע סימטרי שהפינות לא יהיו חדות !.

    איציק

  3. #3
    חבר רשום six 4 life's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    מרכז
    Posts
    5,648

    Default תגובה: יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    אם זה הראש שלך אל תבנה מוגדל, אתה סתם מבזבז כסף וההבדל יהיה שולי עם יחס דחיסה סטנדרטי.

  4. #4
    חבר רשום coas's Avatar
    Join Date
    Aug 2003
    Location
    ירושלים
    Posts
    1,447

    Default תגובה: יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    בהתחשב בכך ש258 עובד עם 1:9.1 אזי פלאגים עם דרוג חום נמוך יותר (RC9YC-4), אספקת דלק נכונה ומערכת הצתה חזקה מהמקורית, יכולים להביא סטרוקר לאורך חיים דומה למנוע סטנדרטי ללא שינויים מבניים מעבר לקרנק וטלטלים.

    יש שעשו בעניין דוקטורט עם נתונים הנדסיים וחישובי לחצים ודחיסה. העסק פשוט יותר והמפתח למנוע סטרוקר מוצלח, ובכלל, הוא איכות העבודה והחלפים. הדרך הנכונה לטעמי היא להזמין את כל החלקים לפי מפרטי מקט"ים מוכחים שקיימים ברשת. היתי מוסיף לכך גם משאבת שמן HV ורדיאטור קירור שמן מנוע.

    אל תסתמך על שמועות, גש תראה את המנוע של ארז, אמנם לא מוזרק אבל ללא שינוי בבוכנות או במערכת הקירור, המנוע עובד כבר שנים והילד נוהג כמו פסיכי.

  5. #5

    Default תגובה: יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    שרשור מעניין בהחלט !
    אבל אף אחד עוד לא ענה על השאלה של שמיל, איך מורידים יחס דחיסה ?
    בנוסף , אם בוכנות היי קומפרשיין מעלות את יחס הדחיסה (בליטה בראש הבוכנה) , ובעקבות העלייה ביחס הדחיסה עולה גם החום , או שמתקצרים חיי המנוע , למה מייצרים אותם בכלל ? או אולי יש פיצויי במקום אחר ? , מערכת קירור חזקה וכ"ו
    it's a cj8 !!! it's not for sale !!! build your own

  6. #6
    חבר רשום six 4 life's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    מרכז
    Posts
    5,648

    Default תגובה: יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    יחס דחיסה מורידים ע"י בוכנות עם שקע גדול יותר/ אטם ראש עבה יותר וכו'.
    בוכנות לחץ גבוה כשמן כן הן, מעלות יחס דחיסה.
    אין קשר בין יחס דחיסה גבוה להתחממות או לאורך חיי מנוע.

  7. #7
    חבר רשום tzagi's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Granada Hills CA
    Posts
    6,704

    Default תגובה: יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    Quote Originally Posted by coas View Post
    , המנוע עובד כבר שנים והילד נוהג כמו פסיכי.
    לא צריך להגזים, הוא התבגר מאז, פעם, כשהדלק היה"זול" היה נוהג כמו הואן פנהיו, היום הוא יותר כמו שומאכר.....

    בכול מקרה, לדעתי אכות הדלק בישראל יותר גבוה מארה'ב, (לא אין לי הוכחות מדעיות, דעתי נוסדה לפי הריח, וככה זה היה מריח פעם גם פה, בשנות ה80)
    אז לא הייתי מודאג יותר מדי מהקומפרסיה גבוה, מקרה הכי גרוע, תמיד אפשר להוסיף מחשב טיימינג פיגי באק.
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  8. #8

    Default תגובה: יחס דחיסה במנוע 240 מוגדל

    אז ככה.
    יש לי סופה עם מנוע מוגדל.
    השאלה שלי היא כמה כוח סוס היא בערך אחרי ההגדלה סתם בשביל שאני אדע...

    תודה עופר

Similar Threads

  1. יחס דחיסה מי יודע??
    By 5099019 in forum פורום רכב פולסייז אמריקאי
    Replies: 1
    Last Post: 26-01-11, 21:45
  2. איך מורידים יחס דחיסה ?
    By דניcj7 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 12
    Last Post: 05-10-08, 13:34
  3. יחס דחיסה
    By sameah_g in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 0
    Last Post: 11-05-07, 17:05
  4. שאלה על נתוני דחיסה במנוע היילקס.
    By barak4*4 in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 1
    Last Post: 12-12-05, 22:17
  5. Replies: 5
    Last Post: 09-09-05, 01:15

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •