אני חושב שיש טעות בסיסית בהשוואת הספקים של מנועי שריפה פנימית ושל מנועי DC.
תסתכלו לדוגמה על הגרפים של המנוע שמדובר עליו כאן בדיון (לדעתי הוא מצוין אבל כבר כתבתי וגם אתם הגעתם למסקנה שיש מנוע 11 אינצ' מאותה סדרה שיתאים יותר).
אם מבינים את המשמעויות של ביצועי המנוע הזה, מבינים שמספיק בערך רבע מההספק של המנוע בנזין כדי להזיז רכב באותו משקל. המומנט עצום, בכל סל"ד, וזה אומר התייחסות שונה לחלוטין מאשר למנוע בנזין. העבודה עם מנוע חשמלי DC הוא סביב נקודת המקסימום נצילות, זה הסל"ד שאפשר לשמור עליו לאורך זמן. מצד שני בזמן האצה, ובניגוד למנועי בנזין, מעלים את הסל"ד מ0, שם המומנט מקסימלי, וצריכת הזרם מקסימלית, לנקודה בה המומנט נמוך לצריכת הזרם נמוכה. כיוון שהספק הוא מכפלה של מומנט כפול סל"ד, זה אומר שצריך מעט הספק יחסית למנוע בנזין שצריך לעלות לסל"ד גבוה כדי להזיז את הרכב.
http://www.evsource.com/tls_warp9.php
כדאי לפני זה להשקיע קצת זמן ולהבין איך לקרוא את הנתונים בגרף.
ועדיין, מנוע כזה צריך הרבה אנרגיה.
כמה? המחשבון הזה יעזור:
http://www.evsource.com/battery_calculator.php
לפי זה פחות מ400 אמפר-שעה (אני מניח מערכת של 72 וולט מכל מיני שיקולים פרקטיים) יידרשו כדי להשלים 100 מייל ברכב של 1000 ק"ג. אני חושב שבתנאי מירוץ יידרש יותר מזה, אבל עדיין זה הסדר גודל.
אנחנו מדברים על אלפי דולרים בודדים פחות או יותר אם לא פיספסתי כלום.
אסף.
שמרו על קשר