Manifuld Absolut Pressure
לגבי המתח מבינים ממני יענו.
כמו בכותרת מה תפקידו על מה שולט, קוד תקלה P 0108 מתח גהבוה מדי, מה אומר.
תודה נמרוד.
Manifuld Absolut Pressure
לגבי המתח מבינים ממני יענו.
מה זה אומר על המנוע על התפקוד שלו.
נמרוד
חיישן לחץ מוחלט בסעפת יניקה.
אחד מהחיישנים שמעבירים למחשב נתונים על מנת
לשנות כמויות דלק בהתאם לאויר.
אם אני זוכר נכון, מתח גבוה ב-מאפ ייגרום לתערובת עשירה מדי.
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
וכשהחישן מראה תקלה על קריאה גבוהה מה המשמעות, תקלת חישן או תקלת מנוע.
נמרוד
אל תחשוב על זה כחישן,
תחשוב שעון לחץ דיגיטלי,
המאפ קורא את הואקום בסעפת היניקה ע'י הצינורית ומתרגם אותו למחשב
קריאה גבוהה לא יכולה להתיצר ע'י המנוע (קריאה נמוכה אולי כן), או בכלל צריך להגדיר קריאה גבוהה, אם זה מתורגם לקריאת ואקום נמוכה, יתכן שיש נזילה.לא קשה לבדוק בעזרת שעון ואקום מכני
פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל tzagishops@gmail.com(זכויות יוצרים: קובי ט.)
כאן יש מידע שכתבתי על חיישני רכב שונים ובמס' 6 על map sensor:
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1003
פין אחד בחיישן זה מינוס קבוע, פין שני מקבל מתח + של 5 וולטים ממחשב נהול המנוע ופין שלישי מוציא מתח משוב אל מחשב נהול המנוע שמשתנה לפי ואקום המנוע והסביבה והוא תאורטית בין 0-5 וולטים ובפועל יותר בין 0.5-4.5 וולטים.
בברכה - רפי לין
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
רפי סחתיין על ההסבר הממצא, החכמתי.
נמרוד
ככל שהוואקום עמוק יותר, המתח יהיה נמוך יותר, וההפך - ככל שהוואקום רדוד, המתח יהיה גבוה.
מתח מוצא לECM בין 0.3-4.9V (ברכבי פורד יש כאלה שמשנים את תדירות האות ולא את המתח).
תפקידו לתת אינדיקציה לגבי עומס המנוע , ככל שהמנוע בעומס - הוואקום בסעפת יורד,(מצערת פתוחה). במצב עמידה/סרק או בדהאקסלרציה הואקום גבוה.
הפידבק מהמחשב יהיה קידום של ההצתה בעומס והעשרת התערובת .או, איחור הצתה ותערובת ענייה בשיוט.
בד"כ דליפות וואקום יגרמו לשיבוש הקריאה של החיישן.
נמרוד, מה הערכים שנמדדו ? (אני משער שנמדד בסרק)
טל.
טל
יכול להיות שקיימת בריחת וקום באיזה שהוא מקום, וזה גורם לחישן הMAP לשגע את המחשב, וכתוצאה מזה המנוע מזייף, לא נמדדו ערכים, אלא תקלת מתח גבוהה בחישן P0108 .
נמרוד
שמרו על קשר