Close
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    יקנעם עלית
    Posts
    45

    Default החלפת מתלים

    יש לי סופה אם מתלים מעורגלים, כדי לשפר את הנוחות ואת מהלך המתלה אני חושב להחליף את המתלים לפרוקומפ. חשבתי לקנות את הסט ולהחליף לבד. האים זה אפשרי למשהו ללא נסיון בכלל לעשות את זה? בעיקר מפחיד אותי הנושא של צינוריות הבלם, נראה לי לא סימפתי שבאמצע הדרך הברקסים יפסיקו לעבוד. האם יש פה בעיה חוקית? ואך בכל זאת אפשר לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר?

  2. #2
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default Re: החלפת מתלים

    Quote Originally Posted by אייל פ
    יש לי סופה אם מתלים מעורגלים, כדי לשפר את הנוחות ואת מהלך המתלה אני חושב להחליף את המתלים לפרוקומפ. חשבתי לקנות את הסט ולהחליף לבד. האים זה אפשרי למשהו ללא נסיון בכלל לעשות את זה? בעיקר מפחיד אותי הנושא של צינוריות הבלם, נראה לי לא סימפתי שבאמצע הדרך הברקסים יפסיקו לעבוד. האם יש פה בעיה חוקית? ואך בכל זאת אפשר לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר?
    אפשר לעשות לבד.

    ניתוק וחיבור צינוריות הבלם לא בעייתי, תקפיד לעבוד עם מפתח מתאים (בג'יפ - 3/8 בדרך כלל) ובעדינות! הקטע הבעייתי הוא ניקוז האויר, ואני מציע שתערוך חיפוש על המושג - היו דיונים מאלפים בנושא. זה לא קשה בכלל, אפילו קל, אבל קריטי לדעת מה עושים. אל תשתמש בשיטה הקלה של פמפום הדוושה - סיכוי גבוה מאד שתהרוס את המשאבה הראשית.

    החלק הקשה הוא החלפת הקפיצים עצמם - לא מסובך, פשוט עבודה שחורה. כלי עבודה נכונים יהפכו את העבודה לקלה יותר, בראש ובראשונה זוג סטנדים מכובדים כדי להרים את האוטו מהשלדה בצורה בטוחה, וג'ק הידראולי/עגלה טוב כדי להחזיק את צד הסרן שעליו אתה עובד בגובה הנכון (ולשחק עם הגובה).

    במדור הטכני יש כמה כתבות על קפיצי עלים - כדאי לקרוא:

    http://www.jeepolog.com/j6tech_rubiconlift.htm

    http://www.jeepolog.com/j6tech_nexus...suspension.htm

    http://www.jeepolog.com/j6tech_front_shock_towers.htm

    http://www.jeepolog.com/j6tech_storm...shockmount.htm

    בהצלחה, ואל תתבייש להמשיך ולשאול.

  3. #3
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    יקנעם עלית
    Posts
    45

    Default סטנדים

    אולי זה שאלה של פורום המתחילים אבל אם התחלתי את הנושא כאן, רציתי לדעת איפה אפשר להשיג סטנדים, ואיך אני יודע שהם לא יפלו עלי בעבודה הראשונה? ( החשש שלי נובע מחוסר ניסיון לחלוטין )

  4. #4

    Default

    יש בל.כ. סטנדים במחירים שאסור לא לקנות. סטנד 4 טון ב50 ש"ח לאחד ו6 טון ב75 לאחד. תשקיע 150 ש"ח, קנה 2 של 6 טון.

    איך תדע שהם עובדים? עלינו הם עוד לא נפלו. אז אם זה נופל עליך, אל תשכח ליידע... :lol:
    מנגנון ההפעלה פשוט מאוד, אין איפה לטעות.

  5. #5
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    יקנעם עלית
    Posts
    45

    Default

    איפה זה ל.כ. ?
    אני גר באזור חיפה.

  6. #6
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default

    ל.כ. יושבים בצריפין. יש להם אתר מפורט:
    http://www.lkltd.co.il

  7. #7
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default

    אני בכלל לא בטוח שתצטרך לפרק צינורות בלם כדי להחליף קפיצים ובולמים.
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  8. #8

    Default

    לא צריך לפרק כבלי ברקס רק למקם אותם יותר נמוך על השאסי

  9. #9
    חבר רשום UNIX's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    קרית אונו
    Posts
    3,692

    Default

    אני חושב שאתה הולך להסתבך עם זה קצת אז קח כמה טיפים :
    א. תצטייד בצינור ארוך מברזל שהידית כח תוכל להיכנס אליו , בלי זה הסיכוי שתפתח את הסקידפלייט (הפלטה שיושבת מתחת לקפיץ ) הוא קלוש .
    ב. שים אבן מלפני ומאחרי הגלגל בצד שאתה מפרק את הקפיץ , הסרן יכול לזוז ימינה ושמאלה ואז אתה צריך למרכז אותו וזה ממש לא קל .
    ג.תצטיד בספרי חלודה .
    ד.אל תפרק 2 קפיצים יחד , רק אחד אחד.

    לגבי צינורות הבלם התכוונת להחליף גם אותם בגלל שהמתלה גודל ?

  10. #10

    Default

    לא סיפור, אם אתה צריך עזרה, תבוא ונעזור לך (יעני נראה לך אחד, ואתה תעשה את השאר).

    יוני5
    LandRover makes me feel like God - full of mercy
    היילקס 95, "31, נעול כפול

    מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.

  11. #11
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default

    Quote Originally Posted by זאביק
    אני בכלל לא בטוח שתצטרך לפרק צינורות בלם כדי להחליף קפיצים ובולמים.
    הוא מדבר על הקיט של פרוקומפ שמגיע עם צינורות ארוכים יותר.

  12. #12
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    יקנעם עלית
    Posts
    45

    Default

    אני מתכוון לקיט של פרוקומפ.
    האים הקיט מגיע אם צינורות ארוכים יותר וצריך להחליף את כולם, או שמעריכים את הצינורות הקיימים?

  13. #13
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default

    באופן רשמי, הקיט אמור להגיע עם סט צינורות ארוכים איכותיים (טפלון מצופה פלדה שזורה) תוצרת Earl's. צריך פשוט לפרק את הישנים ולהתקין את החדשים, שתי דקות עבודה בתיאוריה. אבל יתכן שתתקשה לפרק את הישנים בצורה נקייה - לכן אני מדגיש שוב, עדינות ולהשתמש בכלים נכונים.

    אם אתה לא מחליף את הצינורות, אז כמו שנכתב כאן, אין שום סיבה לפרק אותם.

  14. #14
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    יקנעם עלית
    Posts
    45

    Default

    כרגע יש לי קפצים מעורגלים, שווה בכלל להשקיע 5000 ש"ח? האים אני ארגיש הבדל? אולי בכלל כדי להשקיע בשיפור אחר? (כרגע יש לי נעילה אחורית) :?: :?:

Similar Threads

  1. שוב פעם מתלים - 4 לינק קדמי
    By lizard in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 6
    Last Post: 02-11-08, 20:51
  2. מתלים ל ck
    By zak1979 in forum פורום שברולט/GMC
    Replies: 0
    Last Post: 11-12-07, 18:38
  3. גאומטרית מתלים
    By gasgas in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 30
    Last Post: 05-12-07, 23:21
  4. Replies: 0
    Last Post: 30-01-07, 13:57
  5. קיט מתלים JEK- מה יש בו?
    By asafk in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 11
    Last Post: 16-12-03, 20:13

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •