דוד מקורי יענה לך על מה שאתה מחפש.
דוד מקורי- של המנוע הנוכחי של חבר שלך. שלא תתבלבל.
בהצלחה
-ארז 8) -
אחרי ההשתלה .. שאני מבסוט ממנה ולא מבין איך נסעתי עד עכשיו ...
רציתי שהסמוראי יישמע קצת יותר קרבי לכן אמרתי נלך על שינוי אגזוז
בעיקרון מה שמותקן בסמוראי סטנדרטי 89 -דוד פתוח מקדימה ועוד דוד עם מחיצות מאחורה
-איך שקניתי את הרכב נסעתי איתו קצת בדקתי מה קורה וישר נסעתי לאגזוזן
מה שעשיתי זה שתמורת 350 שקל הורידו לי את הדוד האחורי שיש בו מחיצות (ונראה כאילו עשה את שלו) והוחלף בדוד פתוח -הרעש ממערכת הפליטה כמעט ולא השתנה אבל הסחיבה עלתה דוגמא-בדיונות הרכב לא היה מוריד טורים בסוף העלייה כמו לפני (יכול להיות שהדוד בכלל היה סתום) -נסעתי ככה שנה והסמוראי שלי נסע טוב יותר מהרבה סמוראים שנסעו איתי
טוב אחרי ההשתלה אמרתי יאללה מזמן לא ביקרנו אגזוזן
-הלכתי והורדתי את הדוד הקידמי -100 שקל
תוצאות-רעש יפה ומלא בס סוף סוף מרגישים שיש מנוע
אבללל--הסחיבה קצת ירדה ,ירדה ב5 אחוז לפחות שזה קצת מבאס
בעיקרון אני מבין למה -כל רכב שמייצרים מתוכנן לעבוד עם דוד בעל מחיצות שיוצר לחץ נגדי
שחוזר למנוע ועושה איזו פעולה שמגבירה את הכוח
מכאן גם המושג אגזוז לחץ-יוצר לחץ על המנוע ומעלה הספק
ואגזוז freeflew -יוצר פעולה הפוכה שאין לחץ שחוזר אלא מפנה גאזים יעיל יותר
איזה אגזוז אני צריך!! מישהו יודע???? אני שוקל להרכיב דוד אחורי אורגינלי
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
דוד מקורי יענה לך על מה שאתה מחפש.
דוד מקורי- של המנוע הנוכחי של חבר שלך. שלא תתבלבל.
בהצלחה
-ארז 8) -
הדוד ה"גדול" שיש אחרי המנוע- חייב להתאים בול למנוע. כל הדודים הקטנים לפני ואחרי זה- מיועדים להשקטה בלבד ומיותרים לחלוטין מבחינת ביצועים (ואם במנוע מוזרק עסקינן, יש גם ממיר קטליטי, וזה סיפור אחר).
הדבר הכי חזק- בלי דוד בכלל. בלי מערכת פליטה בכלל. אבל אי אפשר בלי בכלל, והדוד המקורי נותן את הכי הרבה כוח, על ידי יצירת "גל עומד" של לחץ מול שסתומי הפליטה, וגורם לפינוי גזים טוב יותר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף, אתה יכול להרחיב בנושא של הדוד הכי מתאים הוא המקורי?
לי אין מושג מה הוא הדוד המקורי למנוע 258. האם יש דרך לדעת איזה דוד אני צריך?
עירא
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
בלי דוד בכלל ,זה בטוח לא ייסע כמו שצריך
יש בקלמיני אגזוז לחץ שהם מוכרים מעניין מה יש שם..
ולפי איך שהוא ניראה יש בו מחיצה
רואים ויזואלית שנכנס צינור מצד ימין יוצא מצד שמאל
מה יש שם לכל הרוחות והגאזים!! אני רוצה גם
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
אסף תרחיב בבקשה
גל עומד ? אני יודע מה זה אבל איך זה מתקשר לעניין ?
שסתום פליטה נפתח, נוצר גל של זרימה בצינור, כתוצאה משחרור הלחץ בתא השריפה. הגל הזה יכול פשוט לצאת החוצה, אם אין מערכת פליטה בכלל. אבל יש מערכת פליטה. יש סעפות, יש צינורות, יש כיפופים, ויש דוד. כל זה ביחד= התנגדויות לזרימה. ההתנגדויות האלה לא נותנות לבוכנה שעולה למעלה לפנות את הגזים בצורה הכי יעילה.
אם הגל הזה, שיש לו אורך ידוע, פחות או יותר, ייתקל ב"קיר" שנמצא במרחק מתאים מסעפת הפליטה, הוא יחזור. אם המרחק נכון, יווצר "גל עומד", שיוצר תת לחץ בסעפת הפליטה, בדיוק ברגע הנכון בו שסתום הפליטה נפתח. תת הלחץ ימשוך את הגזים החוצה, ויעזור לבוכנה להתגבר על ההתנגדויות בצנרת.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
יפה ! כל יום לומדים משהו חדש
דיברת על מיקום של ה"קיר" לא הסוג שלו כלומר כדי ליצור גל עומד אפשר למקם את הדוד בכל מקום כל עוד הוא שווה לקבוע כלשהו כפול אורך הגל .אבל הקיר הזה יכול להיות מכל מיני סוגים לא? יש פה החזרה מלאה ? או אולי חלקית ?
יש יותר פרטים ? זה מעניין.
ההחזרה היא כמובן חלקית, כי בסופו של דבר, אתה רוצה את הגזים בחוץ. מיקום וגיאומטריה של מערכת הפליטה- לא משהו פשוט. השיפורים הכי משמעותיים למערכת יהיו סעפות פליטה ארוכות וחלקות- HEADERS, מינימום הפרעות (להוריד את הדודים המיותרים, להקטין את מספר הכיפופים בדרך), ודוד מתאים.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אז לפי מה שהבנתי מהשירשור הכי טוב זה רק צינור פליטה ללא דודים?
תקרא שוב אחי חייב לחץ אם אתה עם סעפת מקורית
אבל בקשר להאדרס אני לא יודע אולי פתוח דווקא יהיה טוב
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
איך אני יודע שהאגזוז שלי לא סתום ?
כל כמה זמן (אם בכלל ) צריך להחליף אגזוז ?
תחליף הוא בטוח סתום! :lol:
וואלה עליתי על משהו חדש .. השגתי האדרס בזול מאוד !!
אחרי שאני ירכיב אותו ואתרשם ממנו אז אני יגיד לכם של איזה רכב ..
הייתי היום אצל אמנון במעריב .. והסתכלתי מסביב וכמעט נפלתי ממשהו שהיה מונח על הרצפה ..אני מסתכ טוב אני רואה שהיציאות של צילינדר אחד וארבע הולכות לצינור אחד ו2 ו3 ליציאה אחרת! והוא מתאים לי בול לראש של סוזוקי גם 1.3 וגם 1.6![]()
מחר אני הולך להכין לו מתאם מ2 אגזוזים לאחד (יש לו 2 יציאות כמו של סמוראי 1000)
אבל השאלה היא כמה אני צריך למשוך ממנו 2 צינורות עד שאני הופך את זה לאחד..
יש איזה מתמטיקה מסובכת מאוד בכל הנוגע לאגזוזים מישהו מכיר אולי איזה אתר שיכול לעזור לי??
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
זה לא מדע מדוייק. זו אומנות.
תחשוב שאתה חלקיק שרץ בתוך האגזוז- ותחפש איך הוא ילך הכי חלק בלי שום דבר שייצור מערבולות או התנגדויות בדרך.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף .. כל הצנרת שלי פתוחה כרגע ויש לי דוד פתוח מאחור ..
בעיקרון שיפרתי קצת את הסחיבה בזה שאיחרתי את ההצתה קצת -ככה המנוע סוחב בטורים גבוהים יותר טוב ממה שהיה מקודם הרכבתי גם פלאגים של סאאב 2.3 טורבו אז יש לי שריפה מקסימלית ובדקתי מצב פלאגים ישנים היו בצבע חלודה נקייה כלומר הקרב' מכוון
ואני מקווה שעם האדרס החדש תהיה סחיבה עוד יותר טובה וגם תצרוכת הדלק אמורה לרדת לי קצת..
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
http://www.cobbtuning.com/tech/exhaustdesign
קצת מידע על בניית אגזוז אופטימלי באתר הזה.. לרדת לכיוון סוף הדף למי שאין לו טורבו![]()
מה אם אני מוציא מהאדרס 2 אגזוזים אחד לצד ימין ואחד לצד שמאל עם משתיקים קטנים
והם יצאו בערך מאחורי הדלתות הצידה .. זה נשמע לי טובבבבבב
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
זה יהיה מצויין- אבל ייכנסו לך גזים לקבינה. תוציא שני צינורות מאחורה- זה לא שיש לך הרבה מרחק נוסף- אוטו קטן, סה"כ.נכתב במקור על ידי dizza man
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
בוא נתעלם לרגע מכל השיפורים שבוצעו ברכב וחוקיותם, את רובם לא ניתן לראות בעין בלתי מיומנת וללא בדיקה מעמיקה.
אבל,אם תעשה את זה, אין סיכוי שבעולם שתעבור טסט או שתצליח להטעות בוחן בכביש.מה אם אני מוציא מהאדרס 2 אגזוזים אחד לצד ימין ואחד לצד שמאל עם משתיקים קטנים
צינור מפלט היוצא לצידו הימני של הרכב (היכן שהמדרכות והולכי הרגל) פשוט לא חוקי.
קח את זה בחשבון לפני שאתה ממשיך.
בהצלחה.
Statistics mean nothing to the individual
סיקסים וסופות לרובם יש אגזוז שיוצא הצידה..
אצלי היה אגזוז הצידה בסיקס ועברתי ככה טסט..
אז למה לא בסמוראי?
הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש
כנראה שמרוב שפתחת את המפלט, הגאזים חדרו לקבינה ואתה נשמת אותם :twisted:
תחזור שוב ותקרא את מה שכתבתי:
הימני חביב, הימני.צינור מפלט היוצא לצידו הימני של הרכב (היכן שהמדרכות והולכי הרגל)
נכון בסופה (כן, כן גם אצלי) פתח האגזוז יוצא בצד , אבל לא בצד ימין, בצד שמאל.
צד שמאל - בסדר.
צד ימין -![]()
ברק.
Statistics mean nothing to the individual
שמרו על קשר