סער לצערי הקבצים המצורפים לא נפתחים .
בקשר לתהליך הפחחות , ישנם כמה דרכים וכולם טובות (יתרונות וחסרונות)
בגדול השלבים הם כאלה :
1.פירוק הרכב לגורמים
2. שיוף הצבע באופן גורף , או לחילופין בנקודות הבעיתיות , תלויי במצב המרכב.
3. תיקוני פחחות כלומר ריתוך התלאים או לחילופין דפנות שלמות שוב תלויי במצב המרכב , הריתוך מתבצע ע"י רתכת co2 או ע"י ריתוך נקודות ., או ע"י הלחמת אלקטרודה
כאשר בשני הראשונים מדובר על פיקים ולא תפר מלא , במידה והריתוך מתבצע ע"י אלקטרודה התפר חייב להיות מלא (אופציה פחות עדיפה אך אפשרית) , לגבי חיבור הפחים גם כאן ישנם כמה דרכים , כמו שציין סער , או לחילופין שבלונה מדוייקת או שבלונה קצת יותר קטנה מהקטע שחתכנו
4. ניקויי המרכב עם מסיר שומנים
5. התזת יסוד צורב
6. מריחת חומר פחחים על בסיס פיבר (חומר גס)
7. יישור ושיוף עד לקבלת קו יפה , וכמה שפחות חומר פחחים
7. מריחת חומר פחחים עדין על מנת לסגור כל מיני שריטות וחורים קטנים
8. התזת יסוד אפור
9. התזת קומפקט פילר על מנת למלא מקומות בעייתיים וחרירים קטנים
10. התזת ספריי ביקורת שחור
11. שיוף עם נייר עדין עד להעלמת כל הספריי ביקורת (מבטיח לנו שהשטחים אחידים וחלקים)
12 התזת צבע (ברק ישיר או דו רכיבי מטאלי )
לדעתי בכל שלב ולפני שמתחילים את הבא אחריו רצויי לנקות את כל השטח עם מסיר שומנים לרכב , גם בין מריחות חוזרות ונישנות של חומר פחחים ועל אחת כמה וכמה בין הצביעות על כל שלביהם . טביעות אצבעות הם האוייב של הצבע .
אסף הכתבה בקישור מצויינת , שם מדובר על שיחזור חלקים ברמת המקוריות של הרכב , וכמה שפחות לחתוך ולרתך חדש . זו עבודה מקצועית ביותר , לדעתי אפשר להסתדר עם קצת פחות כלים , כלומר לא צריכים לרכוש את כל מה שמצויין בכתבה , אבל היא נותנת מושג טוב , למה אתה הולך לצפות בעבודת פחחות עצמית .
לדעתי צריך הרבה רצון ואורח רוח , סבלנות וידיים טובות , החמידה לעיתים מתבצעת תוך כדי עבודה , הרי זה לא לוקח לא מעט זמן , אז קוראים חומר , מדברים עם אנשים
ועל הדרך מקבלים הרבה אינפורמציה .בגדול - זו לא תורה מסיני !!!
שמרו על קשר