Close
מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7
  1. #1

    ברירת מחדל תת היגוי והיגוי יתר

    מה זה, מתי זה קורה ומה לעשות אם זה קורה?

  2. #2
    חבר רשום יובל48's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2004
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,120

    ברירת מחדל

    קרא כתבה ותקבל מושג
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-224008,00.html
    לילה טוב
    יובל
    take nothing but memories
    leave nothing but footprints

  3. #3

    ברירת מחדל

    שני המונחים מדברים על רכב שמבצע פנייה.

    תת היגוי הוא מצב שבו הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה לפני האחוריים.

    היגוי יתר הוא מצב שבו הגלגלים האחוריים מאבדים אחיזה לפני הקדמיים.

    יש אינספור סיבות "למה זה קורה" - כמעט כל פרט בתכנון הרכב משפיע, כמעט כל פעולה שהנהג מבצע משפיע, נתוני הדרך בוודאי משפיעים.

    תת-היגוי הוא מצב יציב, שבסך הכל מגדיל את רדיוס הפנייה שלך. אם יש לך מספיק דרך לפני שאתה נתקל במשאית/עץ או עף לתהום - אתה בסדר. הורדת המהירות על ידי הורדת הרגל מהגז, פעולה אינסטינקטיבית וטבעית לכל נהג, פועלת להקטין בחזרה את רדיוס הפנייה. רוב רובם של כלי הרכב המודרניים מתוכננים לכן עם נטייה כזו או אחרת לתת היגוי.

    היגוי יתר הוא מצב לא יציב, ששליטה בו אינה טריוויאלית ולא תמיד אפשרית בכלל - ראה את גדולי נהגי המרוץ שלפעמים מאבדים את הרכב ועושים שורה של צלחות - אפילו הם נאלצים לסמוך על אלוהים שיעצור את הרכב לפני אסון.

  4. #4

    ברירת מחדל

    ההגדרה אפילו הרבה יותר פשוטה, נמרוד.
    תת היגוי הוא כל מצב בו רדיוס הסיבוב גדול מהרדיוס שנקבע על ידי ההגה (אני מסובב את ההגה והאוטו לא רוצה להסתובב)
    היגוי יתר הוא כל מצב בו רדיוס הסיבוב קטן מהרדיוס שנקבע על ידי ההגה (אני רק נוגע בהגה והאוטו מסתובב הרבה)

    הנה עוד קצת חומר קריאה:
    http://www.geocities.com/haim_kotler/

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #5

    ברירת מחדל

    אסף, תודה על הקישור, נהניתי מאוד.
    חיים קוטלר מציין שיש עוד הרבה גורמים שמשפיעים אבל לא מפרט.
    כמובן שאחד הגורמים הוא סוג ה"כביש" או המצע עליו נוסעים.
    אני מחפש כתבה או הסבר מקצועי למה בנהיגת ראלי משתלם הרבה פעמים לזרוק את הזנב, אבל על כביש לא.
    דרך אגב, יכול להיות גם שההסברים יהיו רלוונטים למעברי בוץ. באחד השירשורים קראתי שהרבה מהתקיעות בבוץ הן עקב החלקה לשוליים, כך שמי שיוכל להימנע מזה אולי יתקע פחות.

  6. #6

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי ittai
    אני מחפש כתבה או הסבר מקצועי למה בנהיגת ראלי משתלם הרבה פעמים לזרוק את הזנב, אבל על כביש לא.
    לא משתלם יותר לזרוק את הזנב (אולי למעט פניות פרסה הדוקות מאד). היגוי יתר מצטלם נהדר, זאת הסיבה שמרוצי שטח וWRC בפרט הם בעיני הרבה יותר מרתקים לצפייה בטלויזיה ממרוצי אספלט, אבל לא תורם לתוצאה הסופית.

  7. #7

    ברירת מחדל

    בשביל לעבור את המסלול יותר מהר, על מצע עם אחיזה לא טובה, הופכים את העקומה ל"אוסף של ישורות" וביניהן עוברים בסחיפה של הרכב. למה? כי ככה נוהגים בראלי. לא משהו שאני יכול להסביר בהתכתבות. אני ממליץ על קורס נהיגת ראלי בשביל להבין באמת...

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

נושאים דומים

  1. היגוי קצר מה זה?
    על ידי bonaor בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 15-05-10, 08:33
  2. זווית היגוי
    על ידי מוסי בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 9
    עדכון אחרון: 05-06-06, 23:43
  3. היגוי קשה,מה הסיבה?
    על ידי eyal.m בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 12-03-06, 19:42
  4. מע' היגוי בסמוראי
    על ידי arik6699 בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 29-01-06, 01:11
  5. שאלה על קיט רוביקון אקספרס 4.5" XD , והיגוי.
    על ידי tayrie בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 09-03-05, 23:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •