Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 23
  1. #1

    Default האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    שלום לכולם

    יש לי סופה 92 שקניתי לפני 4 שנים עם משאבת קלאצי פנימית. לפני 4 חודשים התחילו נזילות שמן מתוך המשאבה הפנימית. פניתי לחבר קרוב גם עם סופה שעזר לי להחליף את המשאבה. עכשיו שוב המשאבה התחילה לנזול וצריך להחליף אותה. שוב חוזרים על פתיחת גיר...סיפור לא פשוט. ואז החבר הציע להחליף אותה לחיצונית. בביבור שערכתי על כל חלקים מסתבר שזה לא מעט כסף (כמעט כמו להחליף חצי מנוע...אני יודע כי החלפתי מנוע לאחרונה) וכאן נכנס השיקול הכלכלי. האם להיכנס לכל הוצאה, לוגיסטיקה ועבודה ולעבור לחיצונית או להתייחס למה שקרה מקרה חריג ולהישאר עם משאבה פנימית, כי עובדה הקודמת החזיקה יפה 3.5 שנים. אשמח שתשתתפו בהתלבטות שלי. מה אתם הייתם מחליטים.

    אגב, אין ספק שאם הייתי מוצא אצל משהו ספייר/משומש, האוזינג, מסב לחץ, שרוולים וצינור במחיר סביר, את המשאבה אני מעדיף חדשה (או במצב טוב), הייתי שוקל לעשות שינוי. אז אם יש למישהו אשמח להודעה פרטית או לטלפון 0524284336
    תודה

  2. #2
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    לעניות דעתי המשאבות החיצוניות גם אמינות יותר.
    אני כמעט 13 שנים על סופות, מתוכן 10 שנים עם סופה אחת ושנתיים וחצי עם סופה אחרת, שתיהן 95' עם משאבה חיצונית במקור - מעולם המשאבות לא נזלו. ויותר מזה - הן מחזיקות ומחזיקות.... למעט אחרי שהמשאבה נגנבה(...) מעולם לא היה צורך להחליף משאבה. טפו טפו.... אם אתה מתכוון להחזיק את הג'יפ עדו הרבה שנים - יכול להיות שווה לך. חבל שבזמן החלפת המנוע, כשהאוטו ממילא מפורק, לא ניצלת את ההזדמנות.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  3. #3

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    שלום דרור,
    אתה אומר שגם מבחינת איכות המשאבה, החיצונית יותר טובה מהפנימית וכדאי להשקיע בהחלפה מפנימית לחיצונית. אבל סתם להשכלה כללית, מדוע הפנימית לא כל כך מחזיקה מעמד והחיצונית כן. כשהחלפתי מנוע לא היה סימן הכי קטן לבעיה כלשהי, חוץ מזה אתה יודע איך זה בהחלפת מנוע אתה מת להניע כמה שיותר מהר כדי לראות איך המנוע. לא חשבתי בכיוון הזה בכלל.

  4. #4
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    אהלן חנן

    תראה, חד משמעית יותר נוח עם משאבה חיצונית, כי ברגע שיש אזשהי בעיה, 2 ברגים והיא מוחלפת בחדשה. עם זאת, כשמדובר במעל 2000 ש"ח לשדרוג הייתי חושב פעמיים. יש לי לא מעט ניסיון עם 2 הגרסאות, ואפשר לחיות עם המשאבה הפנימית, משאבה טובה מיאנוביץ אמורה להחזיק כמה שנים, וכשכבר מפרקים גיר בגלל בלאי או החלפת קלאצ' בודקים אותה ומחליפים לפי הצורך. הרכבה של קיט לשדרוג תעלה לא מעט, אלא אם כן תצליח להשיג ממישהו שמפרק את כל החלקים קומפלט. בזמנו מכרתי לחבר מהפורום סט כזה ב-1500 כולל משאבות משומשות ותקינות. בקיצור, אם יש לך כמה אלפים פנויים, ואין לך משהו יותר טוב לעשות איתם-מילא, אבל אם לא, תבלע את הצפרדע, שים שוב 600 על משאבה פנימית, ותחליף עד לפעם הבאה...





    קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  5. #5
    חבר רשום omri_t's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    ליד השיבר המטפטף
    Posts
    4,575

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    יסלחו לי האדונים על התפרצותי.

    במה כרוכה החלפה המשאבות מפנימי לחיצוני? אילו חלקים נדרשים?

    תודה!
    כאב עובר ושב ...

  6. #6
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    הרשימה המלאה:
    בל האוזינג
    מכסה מיסבים עם סליב החלקה
    מיסב לחץ
    מזלג הפרדה
    תפוח למזלג
    זוג משאבות עליונה+תחתונה (כי היום כבר לא נמכרות חדשות בנפרד)

    מעבר לזה, זה לא כרוך בעבודה מיוחדת, הכל בא BOLT-ON, ויש מעט מאוד הבדל בין ההסבה לבין סתם החלפת משאבה פנימית






    קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  7. #7
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    Quote Originally Posted by kobiarava View Post

    מעבר לזה, זה לא כרוך בעבודה מיוחדת, הכל בא BOLT-ON, ויש מעט מאוד הבדל בין ההסבה לבין סתם החלפת משאבה פנימית
    קובי
    חידוד קטן, למי שלא ברור לו, זו עדיין הרבה עבודה, כי כדי להחליף משאבה פנימית, צריך להוריד טרנספר, גיר, דרייבשאפטים, גשר וכו'. על ליפט עם ציוד ועזרים זה עוד סביר, אבל בזחילה זה סיוט לא קטן...






    קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  8. #8

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    קובי למיטב ידיעתי יש אפשרות להשיג כל משאבה בנפרד אני קניתי אצל רועי וגיא את התחתונה ליפני פחות משנה וגם בהצעת מחיר שחנן קיבל מרועי וגיא הוא נתן לו הצעה למשאבה תחתונה בנפרד וצינורית בנפרד
    ​JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..

  9. #9
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    אוקיי, אני מעודכן רק לפי יאנוביץ. בכל מקרה, המשאבה העליונה זה לא הכסף הגדול...
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  10. #10

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    הדיון הזה מחזיר אותי בדיוק להתלבטות המקורית. אין ספק שצריך לעשות הסבה למשאבה חיצונית, זה נוח, זה יותר טוב. השאלה רק באיזה מחיר. אם לא אז מה הסיכון שאני לוקח שבזמן הקרוב שוב צריך להחליף משאבה. בסוף צריך להחליט ואני כבר לא יודע בינתיים אף אחד לא פנה אליי לגבי החלקים אז אם הולכים להסבה כנראה צריך לשלם מחיר לפי קטלוג היצרן על החלקים.

  11. #11
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    חנן, אם תצטרך לקנות בל האוזינג ומכסה מיסבים חדשים, זה יעלה הרבה יותר מהמחירים שעפו פה באוויר. את 2 אלה אתה חייב להשיג משומשים, כי אחרת תגיע למחיר של מנוע ולא חצי מנוע. דבר עם יריב קלר מאורן מערכות (חבר פה באתר שיכול להשיג הרבה), עם רועי וגיא, אודי מזרחי או כל אחד אחר שעשוי להחזיק חלקים משומשים. מזלג, תפוח, מיסב לחץ ומשאבה אולי תיאלץ לקנות חדש, למרות שגם מאלה אני מניח שניתן למצוא משומש. אל תוותר על מיסב לחץ משומש במצב לא פחות ממושלם (כי אחרת תצטרך שוב להוריד גיר בשבילו). בכל מקרה, להמשיך עם המשאבה הפנימית זו לא ברירת מחדל כ"כ גרועה, ולא מעט אנשים חיים איתה בשלום.







    קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  12. #12

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    טוב חברים, ההתלבטות הסתיימה וכרגיל טובת הג'יפ הכריע על פני טובת הכיס (איזה מזל שאישתי לא חברה בפורום הזה). החלטתי להסב ממשאבה פנימית לחיצונית. הכל מתוך שיקולי טווח ארוך (אני לא מתכוון למכור אותו). גם חשוב לציין שאם זה קורה בשטח קל מאד להחליף ולהמשיך הלאה. אני מאד התאכזבתי כשיצאתי עם חברי סופת המדבר ותקלה כזאת באמצע מעלה הורס הכל. עשיתי סקר שוק וחוץ מהמשאבה ומסב לחץ קניתי משומשים במצב טוב. ( תודה לרועי וגיא על השרות הנפלא). עכשיו הכל תלוי בידידי עומרי עם אני יוצא לטיול בוץ הקרוב. מניסיון הוא אף פעם לא איכזב אותי, אלא תמיד מפתיע לטובה.
    לסיכום תודה לקובי ודרור, עזרתם לי מאד להגיע להחלטה הנכונה.

  13. #13
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    חנן, אם לא מפריע לך, תוכל למען יתר החברים לשתף בעלויות של כל החלקים קומפלט?






    קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  14. #14

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    חבר קיבל מגיא ורועי הצעה לכל החלקים להסבה הנ"ל בסכום של 1600 שקל, שרק המשאבה התחתונה ומיסב לחץ חדשים כל השאר משומש.
    מוריס
    זיפואי אמיתי מסתובב תמיד עם מצית ספייר!

  15. #15

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    כן, זה בסדר גדול הזה קניתי את החלקים.

  16. #16
    חבר רשום omri_t's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    ליד השיבר המטפטף
    Posts
    4,575

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    ומה אולי עם איזה מדריך מצולם?
    כבר חלפה תקופה מאז זכינו לקרוא על קצת גריז על הידיים כאן בפורום....

    כאב עובר ושב ...

  17. #17
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    Quote Originally Posted by omri_t View Post
    ומה אולי עם איזה מדריך מצולם?
    כבר חלפה תקופה מאז זכינו לקרוא על קצת גריז על הידיים כאן בפורום....




    בדיוק ככה.
    אתם מבצעים עבודה על הג'יפ? אפילו אם זה לא "שיפורים" או דיגום סקסי כלשהו אלא סתם תיקון של מכלול מתבלה... אתם עובדים, מתלכלכים ונהנים - אז צלמו את שלבי העבודה ותשלחו לנו. אנחנו נערוך את זה ונפרסם.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  18. #18

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    טוב כמובן שאני (שוב פעם) ''זכיתי'' לקבל את העבודה הזאת (כאילו שיש לחנן ברירה)
    אז כל הקטע של העבודה ''עלי'', הקטע של הצילומים זה כבר החלק של חנן
    אני גם ינסה לשכנע אותו לצלם, דווקא יהיה נחמד
    רק אני צריך לראות מתי יתפנה לי ליפט
    ​JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..

  19. #19

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    נכון, באמת יכול להיות נחמד להעלות למען עמיתנו הג'יפאים איזה מדריך מצולם של כל שלב ושלב בעבודה. תמונה שווה אלף מילים. מקוה שאני אצליח במשימה.

  20. #20
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    ערבה דרומית
    Posts
    3,053

    Default תגובה: האם כדאי לעבור למשאבת קלאצ' חיצונית במקום פנימית, שווה את המחיר?

    חנן, מה מצב הגיר שלך? אם צריך להחליף סינכרונים, זה בדיוק הזמן. כשהגיר כבר על השולחן, אתה מוסיף כמה מאות שקלים ומקבל שקט (במקום חריקות בהחלפת הילוכים, אם יש). בסה"כ העבודה לא מאוד מסובכת, ויש גם אחלה מדריך לשיפוץ גיר סופה פה באתר...




    קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. חושב לעבור לXJ
    By n_jony in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 2
    Last Post: 17-03-11, 07:31
  2. אפשר לעבור טסט גם בלי קומבינות
    By lior_b.s in forum פורום רכב שטח רוסי
    Replies: 36
    Last Post: 04-03-11, 19:10
  3. איפה אפשר לעבור טסט?
    By landY in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 8
    Last Post: 18-09-08, 02:07
  4. בל האוזינג למשאבת קלאץ' חיצונית
    By tooshey in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 0
    Last Post: 09-06-06, 13:19
  5. לעבור טסט עם בודיליפט
    By מתי צמח in forum אוף-טופיק
    Replies: 4
    Last Post: 21-01-05, 22:35

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •