לא מכיר את הדיסקברי אבל לא כתבת כמה אנשים יסעו ברכב.
אתה בטוח שלשבילים ושטח קל מאוד כדאי לך לקנות "חיית שטח" כמו דיסקברי?
בתקציב של 150 אלף אתה יכול למצוא גרנד ויטרה או טריוס ממודל חדש יחסית, שתיהן זולות יותר באחזקה מדיסקברי וימלאו את הדרישות שלך.
היי,
אני לא מחדש את הליסינג מהעבודה ואחרי בדיקת אלטרנטיבות שונות והתלבטות ארוכה החלטתי לנסות לקנות ג'יפ משומש אם אמצא אחד לצרכים והיכולות שלי. אחרי עוד חפירות בנושא התחלתי להתמקד בדיסקאברי 3 אבל אני חושש שהוא יהרוס לי את החיים במוסכים. אני לא עכבר מוסכים, לא מתקן דברים בעצמי ולא ממש נהנה מאספקט זה באחזקת רכב בבעלות פרטית. ברור לי שכל רכב משומש מתקלקל פה ושם ועלויות התיקונים ברכב יוקרתי הן בהתאם למעמדו אבל עדיין, אני אחד שחי ממשכורת, לא מדיבידנדים.
הצרכים שלי:
שימוש ביומיום: הרכב ישמש בעיקר כרכב פנאי לטיולים ומטרייה על גלגלים לימי החורף . אני גר קרוב מאד לעבודה ורוכב על אופניים כשמזג האוויר מאפשר.
שטח: שבילים עד שטח קל מאד בלבד.
צריכת דלק פחות רלוונטי לאור הקילומטראז' הנמוך.
סגנון נהיגה: מאופק וזהיר.
שאלות:
1. האם בתקציב של כ- 150 אש"ח יש מצב לקנות דיסקאברי 3 שלא יהווה כאב ראש רציני במוסך? או שאלה הפוכה, כמה צריך להוציא כדי לקנות דיסקאברי 3 שנותן שקט נפשי יחסי?
2. ראיתי שלהרבה כלים שמתפרסמים ביד 2 יש קילומטראז' גבוה מאד (180-200-250 אלף ק"מ ולפעמים אפילו יותר). כמה ק"מ יכול לספוג דיסקאברי 3 לפני שהופך לאסון (כלכלי) ? במכונית פרטית למשל לא הייתי מעז לגעת במכונית משומשת עם יותר מ 100K ק"מ.
3. על מה לשים דגש בבדיקה ואיפה כדאי לבדוק?
המון תודות למגיבים.
לא מכיר את הדיסקברי אבל לא כתבת כמה אנשים יסעו ברכב.
אתה בטוח שלשבילים ושטח קל מאוד כדאי לך לקנות "חיית שטח" כמו דיסקברי?
בתקציב של 150 אלף אתה יכול למצוא גרנד ויטרה או טריוס ממודל חדש יחסית, שתיהן זולות יותר באחזקה מדיסקברי וימלאו את הדרישות שלך.
1. תודה על התגובה.
2. ג'יפונים למיניהם לא מדברים אלי ולא באים בחשבון. אם לא ג'יפ "אמיתי" אז אני מעדיף מכונית מנהלים טובה.
התלבטותי כרגע היא בין דיסקאברי 3 שמאד מפחיד אותי מבחינת תתחזוקה לבין גרנד צ'רוקי שמאפשר באותו תקציב קנייה של רכב כמעט חדש.
3. ברכב ייסעו כל הרכב בין 1 ל-5 אנשים, אולי באופן מזדמן, לעיתים רחוקות ביותר, נשתמש גם בספסל האחורי, אם יצטרפו חברים של הילדים או אירוע בלתי צפוי אחר אבל זה קריטריון לחלוטין שולי בבחירה.
אני אתן לך תשובה נקודתית - ביד2 מתפרסם דיסקברי 3 שנת 2006 עם 120 אלף קמ , יד ראשונה, רוצים עליו 150 . זה הדגם עם קפיצים וללא מערכות האלקטרוניקה המורכבות = הדיסקברי 3 הכי אמין שתמצא. אני לא מכיר אותו, אבל חבר הלך לבדוק והתרשם מאד.
בוא ונאמר את האמת העירומה - אחרי שמסיימים להתפעל מהיכולות האדירות של האוטו הזה (כשהוא תקין אין לו באמת מתחרים) וחוזרים למציאות... אל תצפה לאמינות של משפחתית יפנית. גם בדגם ה"פשוט" זה לא אוטו פשוט. כשאומרים "פשוט" מתכוונים שפשוט תתכונן נפשית לביקורים במוסך מדי פעם. אזהרה - כאמור, כשהוא תקין, הוא מאוד מרשים ואתה תתאהב בו די בקלות, ואז סכומי הכסף שתזיע עליו לא כל כך יפריעו לך, העיקר שיהיה תקין, עד הפעם הבאה... אז בזהירות.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
זאת מודעה מה 14 לחודש, רכב לבן מראש העין עם GPSומיגון תחתון. כמו שדרור ציין - גם הפשוט הוא מפואר ומתוחכם . זה יחסי לא אבסולוטי...
רוצה לדעת כמה עולה - תבקש לראות הסטוריית מוסך של הרכב. לדעתי ההוצאות הגדולות הן לא בשוטף אלא אחת ל... כשהולך דיפרנציאל או מכלול דומה ולא הייתי שם את הראש על זה שגראנד צ'רוקי הרבה יותר אמין.
תשמע - לדעתי ההסתכלות על כלים כאלה צריכה להיות בהשוואה לחדש מאותו סוג. אז אתה מגלה שבמחיר איבוד הערך השנתי של רכב כזה חדש, אתה מחזיק את המשומש 4 שנים ומקבל תמורה די דומה .
אני מחזיק עכשיו ביד הסטוריית מוסך של פאג'רו בן 13 עם 170 א' ק"מ , שטופל אך ורק במורשה . בשוטף הוחלפו בו פילטרים ושמנים כמובן, מצברים, גומיות צירייה שלוש פעמים רצועות מנוע , פעם אחת זרועות הגה, פעם אחת משאבת מים, פעם אחת שיפוץ משאבת סולר, פעם אחת החלפת תושבות מנוע וגיר, פעם בשנתיים החלפת בלמים. נראה לי שההוצאה הממוצעת היא 3500 ש"ח בשנה עם 15 אלף ק"מ בממוצע , אז דיסקברי יעלה לך פי 3 ותיסע בקלאסה אחרת לחלוטין.
הלך גיר/ מנוע/ ??? - זה כבר משהו שקשה לצפות ולהעריך אותו אלא אם אתה מחזיק טרופר 3.0D או פטרול... אפרופו כלי רכב יפאניים.
כל הנאמר כאן הוא על דעתי, דעתי בלבד, וזה אני אומר לך כאחד שמחזיק לנד רובר ומחזיק מלנד רובר:
דיסקו, זו בעיה, לנד רובר יודעים ליצור כלים שיודעים לנוע בשטח כמעט ללא תחרות, אבל ברמת התחזוקה שלהם אם לא מדובר בכלי טיפש (והיחיד הטיפש הוא הדיפנדר) יש בעיה. אז יכול להיות שתמצא כלי מיוחד במינו שלא יכנס למוסך אלא לטיפולים אבל הסיכוי לכך הוא נמוך, נמוך מאוד.
דיסקברי מתקלקלים, תעשה חיפוש בפורום ותגלה עד כמה, נכון, גם רכבים אחרים מתקלקלים, אלא שהתדירות של דיסקברי גבוהה יותר.
יש יתרונות ללנד רובר, אפילו בארץ, לאחד מהם קוראים אוטומיני, שמביא לך חלקי OEM ומקוריים ותחליפיים ביבוא מקביל, במחירים סבירים (לא נעים לי להגיד זולים, אבל זולים) מכמעט כל חלף של רכב אחר שתמצא בארץ, וזה כולל את הטיוטות, ניסאנים.... אלא שזה עוזר כשהרכב בבית ואתה יודע איזה חלק אתה רוצה להחליף ולמה, אם אתה שם את הרכב במוסך, בלי שתדע יכולים לדחוף לך חלף במחיר גבוה יותר והמצב שלך הוא בדיוק כמו של בעל הטיוטה. ואני מזכיר לך אתה לא אוהב לטפל ברכב לבד!
אישית, אני חושב שדיסקברי לצרכים שלך זה overkill מטורף, יש כל כך הרבה דברים יותר טובים ומתאימים עבורך ברמת המחירים שציינת: פאג'רואים, טיוטות, אפילו סובארו פורסטר מוגבהה יעשה את מה שאתה רוצה.
המצב שאתה מתאר הוא של בחור שהולך להיכנס למיטה של הומאים כשהוא בכלל רוצה ילד מאישתו, מה הקשר? בדיוק, מה הקשר... סע ברכב שמתאים לך ולאתגרים שאתה רוצה להעמיד בפניו, או שאל תבכה על זה שהרכב לא התאים לצרכים שלך וגזל את קרן הפנסיה של הילדים.
my 2 cents
whisky
יריב שמרון, מורה דרך ומדריך גלישה וטיפוס
yeshtrip.co.il
בג'יפים אין "צריך".
מה שאנחנו צריכים בחיי היומיום זה לא ג'יפ אלא מרצדס.... לבנה - עם כובע צהוב של מונית וחשבון נסיעות פתוח שמשולם על ידי מישהו אחר....
גם אני לא "צריך" סופה וגם וויסקי לא "צריך" דיפנדר.
אבל מה? אנחנו רוצים, ויש לנו, ואנחנו אוהבים את זה.
הבעיה עם דיסקברי 3/4 זה שאחרי שאתה עושה סיבוב, אתה שוכח לחלוטין שאתה לא צריך - כי תיכף ומיד ברור לך שזה מה שאתה רוצה.
וזו מילת המפתח: "רוצה".
אין מה להשוות בכלל את חוויית הנסיעה לזו של הכלים היפנים. כשאתה יורד מדיסקברי 3 ללנדקרוזר או פג'רו, זה כמו לעוף אחורה 30 שנה בזמן. הם מרגישים כמו משאיות ישנות לעומתו.
אבל המוניטין השלילי של לנדרובר הוא כזה, שיש אנשים מפחדים מתקלות ומהוצאות. ודי בצדק. עובדה - אחרת לא היית מתלבט.
אני נוטה להאמין שמכנית הדיסקו 3 ו-4 טוב יותר מדיסקברים I ו-II, אבל מה שמפחיד בו זו האלקטרוניקה ועודף הטכנולוגיה המיותרת - כל מיני גאדג'טים ומחשבים ומערכות ניהול שכל הזמן שהן תקינות, הן חכמות יותר מהנהג ומתפקדות סוף הדרך, עד ליום הדין בו הן לא יהיו תקינות.
אחרי שנהגתי בו לראשונה, הייתי מאוהב בו לגמרי. מזל שלא היה לי כסף לקנות אחד.
היום, במבט מפוכח, אני לא אקנה כזה גם כשהוא יהיה שווה 50K בקושי. וזה יקרה די מהר, ממש עוד מעט. תאמין לי. שמירת ערך אינה מהתכונות הבולטות בכלים כאלה...
ואני דווקא כן נוטה להאמין שגרנד צ'רוקי WK יהיה אמין יותר. הוא אוטו זול ופשוט יותר בכל פרמטר, ובהתאם גם פחות מרשים ביכולותיו (במצב סטנדרטי, למעט תאוצות וכו', על הכביש)
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור,
באופן עקרוני, וגם מעשי, אני מסכים איתך לא במאה אחוז, אלא בכל וודאות שיש בליבי על זה שאני מוכן להצהיר שאני נהנה לנהוג בדיפנדר שלי מירושלים לת"א יותר משאני נהנה על המרצדס של אבא, שריטה היא בעיה נפשית של כולנו, למזלנו התרופה שלנו היא היכולת לחיות איתה בשלום ולתת לה להישרט עוד קצת בקיר המוות או בדר למשלט 21 או במעלה עשוש.
אלא שהתגובה שלי באה לאחר שקראתי טוב טוב את ההודעה הראשונה שלו, הוא רוצה רכב לשבילים בלבד, אולי שטח קל בלבד, לא רוצה לטפל לבד, לא יודע להתעסק עם מוסכים...
בהינתן הפחד שלו מהצרכים של הכלי, לא מהצרכים שלו, אני חושב שהתגובה שלי היא נכונה. תקן אותי אם אני טועה...
whisky
יריב שמרון, מורה דרך ומדריך גלישה וטיפוס
yeshtrip.co.il
דרור
אתה מפריז בסופרלטיבים ולא מעט
הכלי נח בכביש אבל לא הפיל אותי לקרשים וכך גם לא רמת העבירות ,בוא נגיד שדיפנדר חלש בהרבה טיפס יותר טוב בדיונות ממנו ולו בגלל האלקטרוניקה שסירסה אותו
כנ"ל לפני שבוע כשנהגתי על אחד כזה עת חילצתי אותו מהחלקה ביער ביריה משפחה עם שלשה ילדים שסמכה יותר מדי על האלקטרוניקה
היא נכשלת במצבי קיצון ומשאירה אותך עירום אלא אם ..... אתה יודע לנהוג , ואז אתה לא צריך אותו
זה כלי נחמד ולא הייתי מתנגד לאחד כזה בתנאי שממון לא היה הצד החלש שלי
לשכיר בעל מסכורת בינונית הרכב כזה יהיה עול כלכלי כי זה לא מסתכם רק בתיקונים
יש גם את השוטף כמו ביטוחים , אגרות ועוד
כמו שכבר הציעו לך לא הייתי פוסל על הסף סוברו פורסטר
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
שמוליק, אתה מדבר כאילו בהגיון.
מי שהגיון בראשו, מלתחילה לא מסתבך עם לנדרוברים.
ברור שפורסטר הכי יתאים לצרכים, אבל לתחושתי יש כאן "רוצה" הרבה יותר מאשר "צריך".
מי כמוך יודע שלרצונות יש מחיר.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
יש לי דיסקברי 2 ואני מסכים עם דרור...
אחלה רכב, מספק ים של הנאה, מבחינתי שווה את הטרייד אוף מול האמינות.
גם אני לא מושלם, לא רק הדיסקו.
אני בעלים של גיסקברי כבר 3 רכבים.
בעיה אבל זה מה יש...
הראשון היה TD5
השני דיסקברי 3 במשך קצת יותר מ200,000 ק"מ
וכיום דיסקברי 4 עם כ 36,000 קילומטר.
אין מה להשוות את הרכב הזה(3או 4) מול SUV כלשהו.
בכביש הוא נוסע כמו BMW סידרה 5 ובשטח בטיולין החברה אומרים לי:"עזוב אותך לא צריך לכוון...
האוטו עובר הכול ובקלות.
עברתי את הגיל של לחפש לשבור את האוטו אבל הוא עובד אצלי לא קל.
לחדשים יש אחריות של 4 שנים או 150,000 קילומטר של שקט נפשי.
טיפול זה פעם ב24,000 או במקרה שלי פעמיים בשנה.
טיפול רגיל עולה אלף ומשהו שקל
טיפול גדול כשלושת אלפים ומשהו כולל ברקסים וצלחות.
ביטוח שנתי קצת פחות מתשעת אלפים שקל.
אני מחייך בכל לחיצת גז.
רק לידיעה אני מאמין שאת רוב המסלולים בארץ ניתן לעבור גם אם טרנו 95.
מה שהאוטו הזה עושה הוא עושה בנינוחות וללא מאמץ נראה לעין ואת זה אין לאף רכב אחר חוץ מהרינגרובר לדעתי.
סופשבוע נעים לכולם.
צחי
"מי שלא מעיז לא מתיז"
המלצה: לך על זה. - נקודה.
ראשית חיים פעם אחת ואף פעם לא יודעים מתי זה נגמר, אז פשוט תהנה ובגדול.
גם אני שרוט על ל"ר, היה לי בנזין דור 1 תקופה של 7.5 שנים ו 245000 ק"מ- אחלה רכב שבעולם, במקביל היה לי פוקוס, אלמרה, וקורולה (כל אחד בתקופה אחרת), ההוצאות ב ל"ר לא היו גבוהות הרבה יותר מאשר בפריווטים !
כבר שנה + יש לי דיסקברי 2 עם 220000 ק"מ
אין לי ספק שהרכב הבא הוא דיסקברי 3.
אין על המכוניות האלו, נכון שיש תקלות, אבל הטיפול בהן לעומת היפאניות זול הרבה יותר.
חכמים אמרו, "יש לי כי אני יכול" (יכול=רוצה)
היחיד שבינתיים כתב מנסיון אישי זה צחי (אוקטבה). ומהיכרות שלי עם בעלי דיסקברי 3 אחרים - זה המצב פחות או יותר.
לדעתי - כל כלי מהשנתונים האלו וברמות המחיר האלו, הוא "מפלצת מוצצת", והשאלה היא רק מה תקבל בתמורה. הדיסקברי לא פחות אמין או יקר יותר לאחזקה מ SUVים אחרים באותן רמות איבזור ושיכלול, אבל הוא באמת עם יכולות יוצאות דופן כשזה מגיע לשטח - וזה הערך המוסף האמיתי שלו.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
משמועות יד ראשונה, דיסקו3 זה רכב מצויין כל עוד הוא בתקופת האחריות.
או שהוא שייך למישהו אחר.
היה ג׳יפ, עוד ג׳יפ ועכשיו Ford F-250 Tremor
השכרת קרוואנים
משמועות יד ראשונה, דיסקו3 זה רכב מצויין כל עוד הוא בתקופת האחריות.
או שהוא שייך למישהו אחר.
היה ג׳יפ, עוד ג׳יפ ועכשיו Ford F-250 Tremor
השכרת קרוואנים
צחי
האם במהלך התקופה שאתה מחזיק את הרכב נסעת במסלולים המוגדרים בעבירות קשה ?
איך הרכב שרד זאת ?
שואל כי גם אצלי על הכוונת דיסקו 3 בתור הרכב הבא אבל אני בהחלט אוהב טיולים שמשלבים גם עבירות קשה.
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
שמרו על קשר