לעניות דעתי - שטח מגע כמה שיותר גדול+לחץ אוויר כמה שיותר נמוך,
הם שני הפרמטרים שיתנו את העבירות הטובה ביותר לסוג הקרקע הנ"ל.
טל.
האם יש נוסחה שקושרת את כל הפרמטרים המתאימים כדי לקבוע אם רכב יתחפר או יצלח שטח חולי עמוק ?
אני מניח שהפרמטרים יהיו כח המנוע, משקל הרכב, לחץ האויר בצמיגים, שטח המגע בצמיגים ואולי גם מהירות הכניסה או הצליחה.
מתכנן לעשות ניסוי בקרוב עם רכב שטח RC , לבדוק את העבירות עם לחצי אויר שונים ומשקלים שונים, ואשמח לנתונים נוספים על מי שהתנסה
באותו רכב עם שקיעה ועם צליחה.
BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.
לעניות דעתי - שטח מגע כמה שיותר גדול+לחץ אוויר כמה שיותר נמוך,
הם שני הפרמטרים שיתנו את העבירות הטובה ביותר לסוג הקרקע הנ"ל.
טל.
תזמין אותי לניסוי 0508899577 יריב אני יראה לך את הדרך הבטוחה לעלות עם פדל ימני ברצפה ולחץ נמוך מאוד
סופר גיפ הגשמת חלומות מוטורים למותג גיפ 0544565641
משקל כמה שיותר קל (טרקטורונים לדוגמה עפים בדיונות עם 2X4 עקב יחס מעולה של משקל עצמי נמוך + כח מנוע)
ולחץ אויר נמוך כמה שיותר- יותר מגע עם החול.
לפרופיל של הצמיג יש השפעה לא מעטה.
לדעתי אתה לא יכול להשליך מניסוי של מכוניות שלט על העולם האמיתי של רכבי שטח.
השונות של היחס גדולה מידי.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
הדמיון שלי גם אומר ש"לפיתת" החול ע"י הצמיג הרך גורמת להידוקו ולחיכוך מוגבר עם הגרגירים האחרים ומכאן לתנע קדימה,סתם דמיון.
borderline velocity disorder
תאוריית עבירות רכב קרקע עבור קרקע גרגרית קיימת גם קיימת.
בגדול יש חישוב של אינדקס קוני של הקרקע מול אינדקס קוני של הרכב.
אבל החישוב מבוסס על טבלה שממירה בין חישוב בסיסי שנותן אינדקס ניידות מתוך נתוני הרכב, לאינדקס קוני שמבוסס על נתונים אמפיריים. לדעתי רכב על שלט שונה מאוד מרכב אמיתי, ולכן זה לא יעבוד.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
תודה להזמנה, אני אשמח.
אני לא רק רוצה לבדוק את התנאים לצליחה, אלא גם את המצב בו הרכב ישקע בחול.
רוצה למצוא את הגבול בין התקדמות לשקיעה,
עם RC שטח, אפשר לחזור על הניסוי עם משקולות יותר כבדות בכל פעם עד שהוא ישקע, אפשר לשחק עם לחצי האויר,
ואפשר לשנות את מהירות הכניסה משטח יציב לשטח גרגירי, מה שיקח המון זמן בג'יפ אמיתי.
אסף, מה זה אינדקס קוני ?
ומה ההבדל בין RC לגודל מלא ?
עם מהירות כניסה מספיק גבוהה אפשר לנסוע על מים
![]()
BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.
תחפש "מד חדירות קוני", זה כלי עבודה שמשמש לבדיקה של יכולת נשיאה של יח' קרקע ביחס ליח' משקל.
הנתונים שמתקבלים הם ביח' PSI.
השיטה המקובלת היא למדוד לחץ קרקע של רכב X, להמיר ליח' PSI, ולבצע בדיקות עם מד חדירות קוני לאותו סוג קרקע ולהשוות תוצאות.
העניין הוא שהחישובים מתייחסים לערכים שגבוהים בהרבה מאשר ערכי לחץ של מכוניות RC, והבעיה השנייה היא גודל הגרגרים.
חול זה מושג שמתאר גודל גרגר עד 2מ"מ, ואין דין גרגרים בגודל חצי מ"מ של חול ממקור גירני עדין לקוורץ או גרגרים בקוטר 2מ"מ שמרגישים מאד גסים.
סוג החומר קובע גם את החיכוך הפנימי בתוך החומר ואת היכולת לשאת משקל.
עכשיו, בשביל לעשות הקבלה נכונה לעולם האמיתי, אתה צריך לבצע הדמייה של גודל הגרגר ביחס למימדי הרכב שאתה בודק.. כלומר להקטין באותו השיעור את משרע גודל הגרגר.
יש לך יכולת להביא חול בטווח גדלים שמדמה חול אמיתי?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
בהמשך למה שדורות כתב...
הרכב בקנה מידה, החול לא.
כלומר - חול, קרקע גרגרית עדינה בשפה של דורון, הוא כמו חצץ אם חושבים על מכונית צעצוע. (כן, אני יודע, זה לא צעצועים זה רציני. בסדר, שמענו)
לכן הפנטרומטר הקוני לא יישים.
ההבדל המאוד משמעותי הנוסף הוא היחס בין לחץ האוויר בגלגל לגודלו ונתונים אחרים שלו. גם המשקל הקטן הופך את הגלגל למאוד קשיח למרות לחץ האוויר הקטן.
הנה קצת חישובים למי שמעוניים:
http://books.google.co.il/books?id=B...0index&f=false
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אני כבר מעדיף להתחפר בחול מאשר כל החישובים האלה.
מה המטרה של הניסוי? מה אתה מנסה להוכיח/למצוא?
צודק, המטרה היתה לברר אם ניתן לצלוח חולות עם אופניים יעודיות,מונעות בכח הרגליים בלבד.
BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
יותר מכמה מטרים זה לא יסע, כלי עבירות טוב כמו הקרוקודיל למשל, יכול לצלוח דיונות גם במהירות מאוד איטית,
השאלה אם צמיג מספיק רחב ועם לחץ מספיק נמוך היכול לתמוך במשקל הרוכב+אופניים לא יגרום להתנגדות גדולה מידי ליכולת הפיסית של הרוכב.
BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.
למה רק כמה מטרים?
ניסית?
טרם העידן המוטורי, נסענו לא מעט בתצורה הזו בשבילים חוליים מאד, שפרייבטים לא היו מסוגלים לעבור בהם.
זה לא הכי יעיל כי אתה נשאר בלי אויר אחרי כמה עשרות מטרים..
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
כן, ניסיתי, ב 84, רכבתי בדרך הכורכר מאחורי המחצבה של חיים גפן בצפון אשקלון עד אשדוד.
BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.
ב-84 לא היו בארץ אופני הרים, והצמיג הכי רחב שיכולת למצוא היה ברוחב 2 במקרה החריג.. הייתי שם.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
שמרו על קשר