Close
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 53
  1. #1
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    2,625

    Default תאוריה לצליחת דיונות.

    האם יש נוסחה שקושרת את כל הפרמטרים המתאימים כדי לקבוע אם רכב יתחפר או יצלח שטח חולי עמוק ?
    אני מניח שהפרמטרים יהיו כח המנוע, משקל הרכב, לחץ האויר בצמיגים, שטח המגע בצמיגים ואולי גם מהירות הכניסה או הצליחה.

    מתכנן לעשות ניסוי בקרוב עם רכב שטח RC , לבדוק את העבירות עם לחצי אויר שונים ומשקלים שונים, ואשמח לנתונים נוספים על מי שהתנסה
    באותו רכב עם שקיעה ועם צליחה.
    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

  2. #2
    חבר רשום tallevi's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    שומרון
    Posts
    3,179

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    לעניות דעתי - שטח מגע כמה שיותר גדול+לחץ אוויר כמה שיותר נמוך,
    הם שני הפרמטרים שיתנו את העבירות הטובה ביותר לסוג הקרקע הנ"ל.

    טל.

  3. #3
    חבר רשום יריב קלר ברוך's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    סופר גיפ בוויז
    Posts
    1,727

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    תזמין אותי לניסוי 0508899577 יריב אני יראה לך את הדרך הבטוחה לעלות עם פדל ימני ברצפה ולחץ נמוך מאוד
    סופר גיפ הגשמת חלומות מוטורים למותג גיפ 0544565641

  4. #4
    חבר רשום six 4 life's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    מרכז
    Posts
    5,648

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    משקל כמה שיותר קל (טרקטורונים לדוגמה עפים בדיונות עם 2X4 עקב יחס מעולה של משקל עצמי נמוך + כח מנוע)
    ולחץ אויר נמוך כמה שיותר- יותר מגע עם החול.

  5. #5
    חבר רשום טלטולי's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    ליד השלט הקטן "ים"
    Posts
    274

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    Quote Originally Posted by BackDoorMan View Post
    האם יש נוסחה שקושרת את כל הפרמטרים המתאימים כדי לקבוע אם רכב יתחפר או יצלח שטח חולי עמוק ?
    אני מניח שהפרמטרים יהיו כח המנוע, משקל הרכב, לחץ האויר בצמיגים, שטח המגע בצמיגים ואולי גם מהירות הכניסה או הצליחה.

    מתכנן לעשות ניסוי בקרוב עם רכב שטח RC , לבדוק את העבירות עם לחצי אויר שונים ומשקלים שונים, ואשמח לנתונים נוספים על מי שהתנסה
    באותו רכב עם שקיעה ועם צליחה.
    הדבר הכי חשוב לעניות דעתי זה מזג האויר אין דין חציית דיונה באוגוסט כדין חציית אותה דיונה באותם מישתנים אחרי גשם!!!
    "כל אחד והשאיפות שלו"

  6. #6
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default

    לפרופיל של הצמיג יש השפעה לא מעטה.

    לדעתי אתה לא יכול להשליך מניסוי של מכוניות שלט על העולם האמיתי של רכבי שטח.
    השונות של היחס גדולה מידי.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  7. #7

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    הדמיון שלי גם אומר ש"לפיתת" החול ע"י הצמיג הרך גורמת להידוקו ולחיכוך מוגבר עם הגרגירים האחרים ומכאן לתנע קדימה,סתם דמיון.
    borderline velocity disorder

  8. #8

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    תאוריית עבירות רכב קרקע עבור קרקע גרגרית קיימת גם קיימת.
    בגדול יש חישוב של אינדקס קוני של הקרקע מול אינדקס קוני של הרכב.
    אבל החישוב מבוסס על טבלה שממירה בין חישוב בסיסי שנותן אינדקס ניידות מתוך נתוני הרכב, לאינדקס קוני שמבוסס על נתונים אמפיריים. לדעתי רכב על שלט שונה מאוד מרכב אמיתי, ולכן זה לא יעבוד.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  9. #9

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    תאוריית עבירות רכב קרקע עבור קרקע גרגרית קיימת גם קיימת.
    בגדול יש חישוב של אינדקס קוני של הקרקע מול אינדקס קוני של הרכב.
    אבל החישוב מבוסס על טבלה שממירה בין חישוב בסיסי שנותן אינדקס ניידות מתוך נתוני הרכב, לאינדקס קוני שמבוסס על נתונים אמפיריים. לדעתי רכב על שלט שונה מאוד מרכב אמיתי, ולכן זה לא יעבוד.

    אסף.
    ועוד אומרים לי שאני צריך אישפוז כפוי...
    borderline velocity disorder

  10. #10
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    2,625

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    תודה להזמנה, אני אשמח.
    אני לא רק רוצה לבדוק את התנאים לצליחה, אלא גם את המצב בו הרכב ישקע בחול.
    רוצה למצוא את הגבול בין התקדמות לשקיעה,
    עם RC שטח, אפשר לחזור על הניסוי עם משקולות יותר כבדות בכל פעם עד שהוא ישקע, אפשר לשחק עם לחצי האויר,
    ואפשר לשנות את מהירות הכניסה משטח יציב לשטח גרגירי, מה שיקח המון זמן בג'יפ אמיתי.

    אסף, מה זה אינדקס קוני ?
    ומה ההבדל בין RC לגודל מלא ?

    עם מהירות כניסה מספיק גבוהה אפשר לנסוע על מים

    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

  11. #11
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    תחפש "מד חדירות קוני", זה כלי עבודה שמשמש לבדיקה של יכולת נשיאה של יח' קרקע ביחס ליח' משקל.
    הנתונים שמתקבלים הם ביח' PSI.
    השיטה המקובלת היא למדוד לחץ קרקע של רכב X, להמיר ליח' PSI, ולבצע בדיקות עם מד חדירות קוני לאותו סוג קרקע ולהשוות תוצאות.
    העניין הוא שהחישובים מתייחסים לערכים שגבוהים בהרבה מאשר ערכי לחץ של מכוניות RC, והבעיה השנייה היא גודל הגרגרים.
    חול זה מושג שמתאר גודל גרגר עד 2מ"מ, ואין דין גרגרים בגודל חצי מ"מ של חול ממקור גירני עדין לקוורץ או גרגרים בקוטר 2מ"מ שמרגישים מאד גסים.
    סוג החומר קובע גם את החיכוך הפנימי בתוך החומר ואת היכולת לשאת משקל.
    עכשיו, בשביל לעשות הקבלה נכונה לעולם האמיתי, אתה צריך לבצע הדמייה של גודל הגרגר ביחס למימדי הרכב שאתה בודק.. כלומר להקטין באותו השיעור את משרע גודל הגרגר.
    יש לך יכולת להביא חול בטווח גדלים שמדמה חול אמיתי?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  12. #12

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    בהמשך למה שדורות כתב...
    הרכב בקנה מידה, החול לא.
    כלומר - חול, קרקע גרגרית עדינה בשפה של דורון, הוא כמו חצץ אם חושבים על מכונית צעצוע. (כן, אני יודע, זה לא צעצועים זה רציני. בסדר, שמענו)
    לכן הפנטרומטר הקוני לא יישים.
    ההבדל המאוד משמעותי הנוסף הוא היחס בין לחץ האוויר בגלגל לגודלו ונתונים אחרים שלו. גם המשקל הקטן הופך את הגלגל למאוד קשיח למרות לחץ האוויר הקטן.

    הנה קצת חישובים למי שמעוניים:

    http://books.google.co.il/books?id=B...0index&f=false

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  13. #13
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    אני כבר מעדיף להתחפר בחול מאשר כל החישובים האלה.

    מה המטרה של הניסוי? מה אתה מנסה להוכיח/למצוא?

  14. #14
    חבר רשום sos4u's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Rosh Ha`Ayin, Hamerkaz, Israel, Israel
    Posts
    2,961

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    Quote Originally Posted by lizard View Post
    אני כבר מעדיף להתחפר בחול מאשר כל החישובים האלה.
    זה כל הכיף, לא ?!

  15. #15
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    2,625

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    צודק, המטרה היתה לברר אם ניתן לצלוח חולות עם אופניים יעודיות,מונעות בכח הרגליים בלבד.
    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

  16. #16
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    Quote Originally Posted by BackDoorMan View Post
    צודק, המטרה היתה לברר אם ניתן לצלוח חולות עם אופניים יעודיות,מונעות בכח הרגליים בלבד.
    אופני הרים עם יחסי העברה נמוכים, צמיגים רחבים (2.5 לפחות, 3 אפילו עדיף), לחץ אויר כמעט מלא מאחור ונמוך מאד מקדימה.
    הבעיה הגדולה של האופניים, בגלל הקצב הנמוך וחוסר בכ"ס הוא שקיעה של הגלגל הקדמי ותקיעה של ההתקדמות.
    תתפלא כמה שזה עביר.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  17. #17
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    2,625

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    יותר מכמה מטרים זה לא יסע, כלי עבירות טוב כמו הקרוקודיל למשל, יכול לצלוח דיונות גם במהירות מאוד איטית,
    השאלה אם צמיג מספיק רחב ועם לחץ מספיק נמוך היכול לתמוך במשקל הרוכב+אופניים לא יגרום להתנגדות גדולה מידי ליכולת הפיסית של הרוכב.
    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

  18. #18
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    למה רק כמה מטרים?
    ניסית?

    טרם העידן המוטורי, נסענו לא מעט בתצורה הזו בשבילים חוליים מאד, שפרייבטים לא היו מסוגלים לעבור בהם.
    זה לא הכי יעיל כי אתה נשאר בלי אויר אחרי כמה עשרות מטרים..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  19. #19
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    2,625

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    כן, ניסיתי, ב 84, רכבתי בדרך הכורכר מאחורי המחצבה של חיים גפן בצפון אשקלון עד אשדוד.
    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

  20. #20
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: תאוריה לצליחת דיונות.

    ב-84 לא היו בארץ אופני הרים, והצמיג הכי רחב שיכולת למצוא היה ברוחב 2 במקרה החריג.. הייתי שם.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

Page 1 of 3 123 LastLast

Similar Threads

  1. נןות צ׳ק אנג׳ין נדלקה לאחר שטח דיונות בקיסריה
    By Niv Nivo Solomon in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 9
    Last Post: 06-04-15, 12:44
  2. Replies: 23
    Last Post: 21-08-11, 08:18
  3. טיול דיונות באזור המרכז
    By מוטי ל in forum פורום טיולי ג'יפים ושטח
    Replies: 0
    Last Post: 29-09-10, 17:57
  4. טיול דיונות
    By socrtes in forum פורום טיולי ג'יפים ושטח
    Replies: 14
    Last Post: 02-06-10, 18:34
  5. טיול דיונות יום שבת 7.3.09
    By יריב קלר ברוך in forum פורום טיולי ג'יפים ושטח
    Replies: 3
    Last Post: 07-03-09, 19:33

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •