צריך עזרה בכיוון זרוע V של קלמיני בויטרה.
תודה.
VICTORINOX
SWISS ARMY
אני מניח שאתה צריך עזרה בכיוון הזוית. אם כן,
מאחור יש עניין חשוב של ויסות זוית הפיניון ל +/- 1 מעלה מזוית היציאה של הדרייב שאפט מהטרנספר.
אחרת יש לחץ על יציאת הטרנספר .
כמו שאתה יודע בויטארה אין סליפיוק לדרייב שאפט, ולמעשה הדרייב שאפט נכנס ויוצא לטרנספר.
לכן אם הזוית לא מדויקת, נוצרת השחיקה על יציאת הטרנספר.
הויסות נעשה ע"י בורג המשנה את זוית הבקקס (דוחף או מקרב את התושבת שמחזיקה מלמעלה את הביצה).
מדידת הזוית זה "סרט" לא קטן ...
הבעיה לא בלמדוד, אלא לכוון כול פעם על "עיוור" פחות או יותר.
הבעיה העיקרית שצריך שהזוית תהיה שווה לאחר שהרכב יושב עם משקלו על הקפיצים.
והכי רצוי לאחר נסיעה (מתקבלת שקיעה מסוימת).
הסיוט שכול פעם שרוצים לכוון, צריך להרים האוטו מאחור, להסיר את 4 הברגים שמחברים את התושבת לביצה ,
אז לסובב את כול התושבת (עם כיוון או נגד כיוון השעון לשינוי הזוית) שמחוברת עם בורג ל V-BAR .
בסוף בסוף שמגיעים לזוית, מהדקים את האום (היא סתם לחוזק נוסף).
שיטה למדידת הזוית באופן פרמיטיבי,
מכניסים עיפרון/מוט ליציאת הטרנספר (כמובן כשהדרייבשאפט מוסר), בקצה שבחוץ מחברים חוט קצר למשקולת קטנה (אבן).
בעזרת מד זוית מודדים את הזוית בין החוט לעיפרון.
אותו דבר מודדים את הזוית בהמשך הפיניון.
הזוית של הפניון צריכה להיות 180 פחות הזוית של הטרנספר .
הערה - תמיד מדידת הזוית (בטרנספר או בפיניון) כשהרכב לא על ג'קים/ליפט !!!
אגב, יש עוד חבר בפורום שמתקין ברגע זה את הסט, תוכלו לסייע אחד לשני.
בהצלחה
רענן
שמרו על קשר