
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
דרור, על החריצות הזו של השר אנחנו עוד נבכה הרבה דורות קדימה.
מסכים. אבל דברים נעשים ובמלוא המרץ. אולי זו לא הדרך הנכונה, אבל רמת התשתיות קפצה דורות קדימה. אי אפשר להתעלם מזה.
ולגבי איכות התשתיות... כן. למראית העין. צריך לעשות פעם בדיקה כל כמה זמן בממוצע משפצים כביש ראשי בארץ. ואני לא מדבר על הוספת נתיב.
איכות בנייה ככ גרועה שלפעמים כביש שנמצא בשיפוץ/הרחבה משופץ עוד פעם תוכ העבודה כי הבנייה לא החזיקה עד סוף הפרוייקט.
כביש 6? אני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שנסעתי קטע בכביש הזה מבלי שהוא היה בשיפוצים/הרחבות. ובואו לא נדבר על הבטיחות לנהגים באותן קטעי דרך שנמצאים בעבודה.
נתיבים שנגמרים ללא התראה, מדרגות שמפרקות לך את הרכב אפילו עם אתה עם ג'יפ, סימונם מוטעים/לא ברורים שממש מכניסים אותך למלכודת, מכווני תנועה שעושים שטויות, עובדים שמשחקים רולטה רוסית מול מכוניות עוברות.
דרור, ממך לא ציפיתי לגישה הזו...
הכל נכון, ועדיין, אם אני משווה לחו"ל, המצב כאן לא כזה נוראי.
אין אוטובאהן גרמני שבו אתה יכול לנסוע במהירות לא מוגבלת ללא הפרעה מדי כמה קילומטרים ספורים. תמיד יש קטע בשיפוצים והמהירות יורדת ל-120, או 100, או 80, ואפילו 60.
גם כבישי אגרה זו לא המצאה ישראלית. אירופה מלאה בהם. וכל כביש אגרה נמצא כל הזמן ואני מדגיש - כל הזמן - בשיפוצים כאלה ואחרים. כי נפח תנועה ומזג האוויר שוחקים את הכביש וכו' וכו'.
כן, בגרמניה ללא ספק סוללים טוב יותר מאצלנו. להם יש מפרצי חניה ומנוחה שאנחנו יכולים רק לחלום. מצד שני, ברוב הכבישים אצלם אין שוליים בכלל!!! גדר הבטיחות ממש נוגעת בנתיב הנסיעה. אם יש לך תקלה ברכב, הוא נעמד בתוך הנתיב ולך נשאר רק לברוח ממנו אל מעבר לגדר כי זה עניין של שניות עד שמישהו שטס 180 יתפוצץ עליו. בזה מצב הכבישים שלנו טוב לאין שיעור מהמצב אצלם.
גם אני התנגדתי פעם לכביש 6 ועד היום אני חושב שהנזק לטבע ולנוף שנגרם בגללו הוא בלתי הפיך, אבל מה לעשות, אם למדינה יש רק מרכז כובד כלכלי/תעסוקתי אחד ועדיין מעוניינת שאנשים יגורו בפריפריה, היא צריכה לתת להם אפשרויות להתנייד וכביש 6 חיבר אותם למרכז. ואם כבר כבישים טובים - כבישי הרוחב כמו 431, 471, 531, 9, 7 - הם כבר לא סתם מצויינים, הם מעולים. הם חוסכים ים של זמן.
לגבי נהגים אחרים בכביש? מסכים. אבל כמעט כל מה שנכתב כאן מחייב את מי שכתב להסתכל במראה ולחשוב מה תרומתו לתרבות הנהיגה בארץ.
אני ואתה יכולים לעשות את המינימום הנדרש.
אתה נוהג לאט? סע בימין וזהו. תאותת תמיד לפני שאתה פונה. רבאק, תחזיק את ההגה בשתי ידיים. כמה נהגים ישראלים מחזיקים הגה נכון? רק חובבי נהיגה. כל היתר עושים מיליון דברים בידיים מלבד לאחוז נכון בהגה. תנוחת נהיגה? חגורת בטיחות? אני מדריך אנשים ומזועזע ממה שאני רואה. כאן זה לא חוכמה להטיף מוסר כי אנחנו בעלי מודעות אבל לרוב המוחלט זה לא מזיז. נוהגים גרוע ומתעקשים להמשיך לנהוג גרוע. קטונתי. באמת. בחיאת, בוא נהיה כנים עם עצמנו - כמה מהמודרכים שלי היו טורחים להגיע - ולשלם - עבור הדרכה אם לא היו מקבלים אותה במתנה מיבואן סוזוקי/סובארו/ג'יפ/מיצובישי/מרצדס?........
פעם הייתי עם פתיל מאוד קצר בכביש. רציתי לחנך את כל העולם.
אישה אחת פעם נכנסה לי לנתיב וכמעט גרמה לתאונה חמורה. זה הרתיח אותי ורציתי לחנך אותה, אז עקבתי אחריה ברחבי העיר עד שהיא נעצרה באיזה רחוב צדדי ושטפתי אותה על ההתנהגות הזו.
לימים, הסתבר שזו היתה חברה של אמא שלי (שלא זיהיתי), שעשתה טעות לא בכוונה. את רגעי הפחד שהיא חוותה באותן דקות שעקבתי אחריה היא לא שוכחת לי....
אני הפסקתי עם הגישה הזו. מקסימום מעיר בנימוס. בדכ זה גם יותר אפקטיבי...
תאמין לי, ברלי עצבני זה רק מול המקלדת. במציאות אני אדיש ורגוע ובכביש אני כבר מזמן עם פתיל רטוב, כזה שלא נדלק בכלל. אני אפילו לא מעיר להם, ולא כי אני מפחד לקבל סכין ממישהו שהערתי לו. פשוט לא אכפת לי ממי שלא אכפת לו מעצמו. אני אפילו לא מפנה את תשומת ליבם שהאורות שלהם לא דולקים או שיש להם פנצ'ר. יש כאלה שנוסעים ככה ימים ושבועות, עם תקלה באורות, או עם 12-15PSI בצמיג במקום 30. מי שלא מרגיש/מתעלם שאין לו אוויר בצמיגים - מצידי שימות. שככה יהיה לי טוב. ועל מכת הטמבלפונים אני כבר לא מדבר....
יבוא מי שיאמר - ובצדק - שבדיוק בגלל זה טוב שיש ניידות של משרד התחבורע, שמורידות מהכביש כלי רכב לא תקינים.... אז אני אענה לו, בעוד יותר צדק, שמספיק זיתים אכלנו בחיים, ושלא יאכיל אותנו קקי של עיזים, כי כולנו יודעים את מי באמת מחפשים להוריד מהכביש...
אז באמת שקטונתי. זו מלחמה בטחנות רוח. תחשוב רק על עצמך. ואל תתעצבן, תהיה רגוע. ההבדל בזמנים בין נהיגה רגועה לנהיגה עצבנית מקצה כביש 6 בצפון לקצהו השני בדרום, לא יעלה על חמש דקות. בחיי. בשביל 5 דקות אני לא טורח להתעצבן.
שמרו על קשר