Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 27
  1. #1

    Default עלות רכב מהעבודה, חיתוך משרשור אחר

    אמנם לא ממש רלוונטי לג'יפולוג, אבל מכיוון שזה נחתך משרשור אחר, יותר רלוונטי, וכדי שלא יישאר באוויר, אז אני שם את זה כאן:

    אני כתבתי:

    לא ממש הבנתי את מה שכתבת. הקנגו מהעבודה עולה לי כולל הפסד תוספת הברוטו שיכלתי לקבל אם לא הייתי לוקח אותו, כולל הפסד תנאים סוציאלים, כולל שווי רכב והכול בסביבות 2400 ש"ח נטו כך שאין שום דרך לומר שזה לא נחשב כרכב שאני "מחזיק" מבחינת הוצ' כספיות. כל החרטא סביב ה"רכב צמוד" שאנשים חושבים שאנחנו "מקבלים" זה אכן חרטא. למעשה, זה הרכב הכי יקר לאחזקה אצלי בבית.
    אביגדור כתב:

    לא הבנתי איך הגעת לסכום כל כך גבוה. אצלי עד היום זה לא היה כך. בכל מקרה זה לא הדיון בעניין, לכן נשאיר את זה לדיון אחר, או לשבוע הבא.

    אתה בטוח שלא הגעת לסכום כ"כ גבוה?

    אם לא הייתי לוקח את הקנגו הייתי מקבל 2200 ש"ח יותר בברוטו.

    אז העלות של זה בנטו, בחישוב של 55 אחוז מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות היא 45 אחוז- 990 ש"ח.

    מחשבים לי שווי למס של 980 ש"ח, אז עוד 55 אחוז מזה, זה 539 ש"ח .

    אם הייתי מקבל עוד 2200 ש"ח ברוטו אז הייתי מקבל עליהם פנסיה, קרן השתלמות ופיצויים שזה עוד 28.833 אחוז ? עוד 623 ש"ח.
    סה"כ : 2250 ש"ח, הגזמתי מעט עם ה2400 .

    זה על רכב עם גיר ידני. על רכב עם גיר אוטומטי זה עוד 500 ש"ח והסכומים עוד יותר גבוהים.


  2. #2

    Default

    קודם כל אתה לקחת רכב מליסינג או שאתה משלם שווי רכב?
    מקרה ראשון, לקחת רכב מליסינג, אזי הסכום מתאים.
    מקרה שני, לקחת רכב חברה ואתה משלם מס על ההטבה (נקרא גם שווי רכב) אז אני לא נתקלתי עד היום בחברות שנותנות קנגו, אני מכיר במקרה זה רק רכבי פרטים (כאשר יונדאי מככבים בזמן האחרון).
    קיים מקרה שלישי בו הרכב משמש כרכב עבודה (למשל סוכנים, נהגים וכדומה, וקנגו מתאים בהגדרה), בד"כ (תלוי בהסכם שלך עם המעסיק), אתה לא משלם כלום, ונוסע עם הרכב גם בשבתות וחגים.

    לדעתי אתה נכלל במקרה השלישי, אך בחלק ה"יקר" שבו.

    אביגדור

  3. #3

    Default

    עכשיו אני אענה על ההודעה שלך:
    אם לא הייתי לוקח את הקנגו הייתי מקבל 2200 ש"ח יותר בברוטו.
    אז העלות של זה בנטו, בחישוב של 55 אחוז מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות היא 45 אחוז- 990 ש"ח.
    55 אחוז מס זה מעבר לתקרה!!! היום מדרגת המס הגבוהה ביותר היא 49 אחוז (אם אני זוכר נכון), ולכן 55 אחוז לא ברור לי. בנוסך, המס הוא מדורג לכן החישוב של 55% מתוך 2200 הוא לא לינארי.

    אם הייתי מקבל עוד 2200 ש"ח ברוטו אז הייתי מקבל עליהם פנסיה, קרן השתלמות ופיצויים שזה עוד 28.833 אחוז ? עוד 623 ש"ח.
    אני מעריך ש 2200 ש"ח זוהי אחזקת רכב שאתה מקבל, אם לא לקחת רכב.
    ככל הידוע לי, אחזקת רכב לא נכללת בפיצויים, פנסיה, קרן השתלמות וכדומה.

    בכל מקרה, כנס ללינק המצורף, תמלא את הנתונים הרלוונטים ותראה את ההבדלים:
    http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-901,00.html

    אני חייב לציין שאני לא יועץ מס, רואה חשבון או מנהל חשבונות.
    כל מה שכתבתי זהו ידע אישי ונסיון מתקופתי כעצמאי, שכיר בחברות שעבדתי, ואני עובד כיום.

    אביגדור

  4. #4

    Default

    כשאתה מקבל רכב מהעבודה, הוא נחשב הטבה בדרך כלל.
    מזה קורים שני דברים-
    1. אתה משלם עליו מס הכנסה. אם שווי שימוש ברכב לפי הטבלאות הוא 2500 ש"ח, אתה משלם תוספת למס הכנסה כאילו היתה לך הכנסה נוספת בסכום כזה.
    2. הברוטו שלך ממנו יש כל מיני הפרשות, מחושב בדרך כלל כברוטו המקורי פחות שווי הרכב. זה, כמובן, תלוי בחוזה שלך- אפשר שההפרשות יחושבו מהברוטו כולל שווי הרכב.

    למרות זה, אפשר שהרכב יהיה "מגולם" על ידי המעסיק- כלומר- אתה לא משלם עליו מס, אלא המעביד. שוב- זה תלוי בחוזה. במקרה כזה הרכב לא עולה לך כלום. יש גם שיטה בה אתה כן משלם מס, ומקבל עוד תוספת הוצאות רכב- זה בשביל שהרכב לא יעלה לך מבחינת תשלום מס, אבל ההפרשות יהיו בלי שווי הרכב.

    (גם אני לא רואה חשבון, אבל במסגרת זה שאני מחפש עבודה, ביררתי כל מה שאפשר על חוזי עבודה, תשלומים והטבות, בשביל לא להיות מופתע)

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #5
    מנהל בוזי's Avatar
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    Posts
    3,241

    Default

    לי הציעו לקחת פרייבט מהעבודה (לנסר, הונדה סיביק או יונדאי), והעלות היתה בסביבות 2200 ש"ח ברוטו. זה כולל דלק ל-20K ק"מ בשנה. בנוסף על זה הייתי צריך לשלם מס על ההטבה בשווי 990 ש"ח.
    כלומר, סביבות 2200 ש"ח חודשי בנטו על רכב חדש, כולל טיפולים, תיקונים, דלק ירידת ערך ומה לא.
    החלטתי שהקורנדו וה-BX של אשתי עולים ביחד פחות, ונותנים יותר, אבל אני לא מבין, ואשמח אם מישהו יוכל לענות, למה אני צריך לשלם מס על "הטבה", כאשר אני משלם את הליסינג?

  6. #6
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default

    Quote Originally Posted by AvigdorAharon
    55 אחוז מס זה מעבר לתקרה!!! היום מדרגת המס הגבוהה ביותר היא 49 אחוז (אם אני זוכר נכון), ולכן 55 אחוז לא ברור לי.
    המדרגה הגבוהה ביותר היא 49% מס הכנסה !!!!
    +5% ביטוח לאומי + 5% מס בריאות = 59% מס כולל.
    (השנה זה ירד ל-53% ? משהו כזה).

    מנסיון בדוק,
    ההבדל בנטו, לרכב ליסינג בעלות של 2600 ש"ח,
    הוא ~1750 ש"ח (כמה ש"ח לכאן או לכאן).
    בזמנו ביקשתי מהנהלת חשבונות שלנו להוציא לי תלוש משכורת פיקטיבי בלי הרכב,
    זה היה ההפרש (אני משער שבכל חברה יכולים להוציא תלוש פיקטיבי, עם/בלי הרכב).
    זה לא כולל את ההפרשות הסוציאליות.
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  7. #7

    Default

    גם אני לא איש כספים, אולם יש לי הרגשה שבילבלו פה כמה תחומים.

    אני מקבל רכב מהעבודה השייך לקבוצה II .
    שווי למס הוא 980 או 990 שח' - לא זוכר במדוייק.

    את המס אני משלם לפי מדרגת המס שאני נמצא בה לפי ה"תוספת" סך השכר ברוטו + השווי של הרכב כפי שמס הכנסה מכיר בו.

    לדוגמא - שכר ברוטו 7000 שח' + 980 שח' שווי הרכב.
    מתוך זה מנכים מס הכנסה, ביטוח לאומי, מס בריאות.

    מה יכולתי (אם בכלל) לקבל מהמעסיק שלי לולא קיבלתי את הרכב זה נתון שמשתנה לדעתי ממקום עבודה אחד למשנהו.

    נראה לי שאיך שלא אחשב - תמיד יהיה לי יותר זול לנסוע ברכב החברה כשכל ההוצאות כולל הדלק משולמות על חשבון המעסיק.

  8. #8

    Default

    55 אחוז מס זה מעבר לתקרה!!! היום מדרגת המס הגבוהה ביותר היא 49 אחוז (אם אני זוכר נכון), ולכן 55 אחוז לא ברור לי. בנוסך, המס הוא מדורג לכן החישוב של 55% מתוך 2200 הוא לא לינארי.
    יתכן שאתה צודק, אני לא בקיא במדרגות המס החדשות.
    המס על הכסף הזה הוא לא מדורג מכיוון שמדובר בעלות שהיא נוספת על המשכורת וממנה מורד המס המקסימלי.

    אני מעריך ש 2200 ש"ח זוהי אחזקת רכב שאתה מקבל, אם לא לקחת רכב.
    ככל הידוע לי, אחזקת רכב לא נכללת בפיצויים, פנסיה, קרן השתלמות וכדומה.
    אתה מעריך לא נכון. אם לא הייתי לוקח את הרכב היו נוספים לי 2200 ש"ח לברוטו. לא כהוצאות רכב אלא פשוט עוד כסף לברוטו.

  9. #9

    Default

    חנן, לא הבנתי את החישוב שלך:
    אם לא היית לוקח רכב, היית מקבל 2200 ש"ח בברוטו.
    אם אתה לוקח רכב, אתה משלם מכיסך 2400 ש"ח.
    הרכב הפרטי שלנו הוא מגאן דיזל, 48000 ק"מ בשנה. הרכב עלה בשנה האחרונה, כולל הלוואה לרכישה, דלק, אגרות וכו', 2000 ש"ח בחודש (הסכומים רשומים בטבלת אקסל, ניתן להוכחה). כמו כן חשוב לציין שהטיפולים נעשים במוסך מורשה רנו, וזה יקר!!!

    אם כך, לא הבנתי למה אתה צריך רכב מהעבודה?

    אני מקבל רכב מהעבודה השייך לקבוצה II .
    שווי למס הוא 980 או 990 שח' - לא זוכר במדוייק.
    את המס אני משלם לפי מדרגת המס שאני נמצא בה לפי ה"תוספת" סך השכר ברוטו + השווי של הרכב כפי שמס הכנסה מכיר בו.
    לדוגמא - שכר ברוטו 7000 שח' + 980 שח' שווי הרכב.
    מתוך זה מנכים מס הכנסה, ביטוח לאומי, מס בריאות.
    זה בדיוק מה שאני מכיר, ולכן החלטתי לבקש רכב מהעבודה, ולוותר על המגאן.

    אביגדור

  10. #10

    Default

    ההבדל בנטו, לרכב ליסינג בעלות של 2600 ש"ח,
    הוא ~1750 ש"ח (כמה ש"ח לכאן או לכאן).
    זאביק, זהו המקרה הראשון שכתבתי בתגובתי לחנן.
    גם אני חושב שלקחת רכב בליסינג הוא ממש לא כדאי כלכלית.
    עד היום כל רכבי העבודה ש"קיבלתי" היו במתכונת של "שווי רכב למס" או שקיבלתי רכב עבודה (פיאט דוקאטו) ולא שילמתי תוספת במשכורת, למרות שהרכב שימש אותי גם לנסיעות פרטיות.

    אביגדור

  11. #11

    Default

    כי בציטוט הזה לא נכתב ולא חושב מה היה קורה אם הוא לא היה לוקח רכב. בכמה הברוטו שלו היה גדל? אז החישוב הוא חצי חישוב.

    למה אני לוקח רכב מהעבודה?
    כי אני עושה איתו 50K ק"מ בשנה ואין שום מצב שהייתי מגיע לפחות מ2250 ש"ח באחזקת רכב חדש זהה לקנגו.

    הרכב שלך לא עלה לך עם 48000 ק"מ בשנה 2000 שקל בחודש בהנחה שהוא חדש, אני רוצה לראות את טבלת האקסל שלך. רק ירידת הערך השנתית היא כמעט 1000 ש"ח בחודש-אולי יותר עם קילומטרז' כזה . ביטוחים עוד לפחות 400 , טסט 100-200 ש"ח .
    עלות הכסף ל100K ש"ח עוד לפחות 5000 ש"ח בשנה שזה עוד 400 ש"ח לחודש .


    אתה מוציא 0 שקלים בחודש על דלק? טיפולים אין? צמיגים פעם בשנה וחצי אין?

  12. #12

    Default

    אביגדור, התעלמת ממשפט מאוד מאוד חשוב שזאביק כתב:

    זה לא כולל את ההפרשות הסוציאליות.
    שזה עוד 28.33 אחוז מה2600 שהוא דיבר עליהם, וזה 860 ש"ח, וביחד עם ה1750 זה 2610 ש"ח .

  13. #13

    Default

    אגב, יש למישהו הערכה בכמה ניתן למכור קנגו או מגאן בן שלוש שנים עם 150K ק"מ ?

  14. #14
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רמת ישי
    Posts
    3,328

    Default

    יש טבלאות חישוב עלויות לק"מ
    ולרכב 1300 בנזין העלות היא בערך כ 60 סנט לקילומטר והיא כוללת הכל החל מעלויות רכישה /מימון וכלה בדלק דרך כל השאר (ביטוחים טיפולים צמיגים בלאי ירידת ערך וכו')
    אם תעשו את החישוב הנ"ל בכמות הק"מ שאתם נוסעים רק לעבודה וחזרה זה כבר משתלם
    לדוגמא 50 ק"מ הלוך ושוב (וזה לא הרבה) כפול 3 ש"ח לערך שווה ל150 ש"ח ביום כפול 20 ימי עבודה בחודש שווה ל3000 ש"ח ולכן רכב מעבודה נחשב הטבה כי גם אם תוריד מה3000 ש"ח את הסכום שאתה משלם עדיין "הרווחת" כ800 ש"ח וזה עוד לפני שהתחלת עם נסיעות פרטיות
    תאמין לי שכשאתה תוציא 2500 ש"ח נקי בחודש רק על דלק אתה תדע מאד להעריך כלכלית את הרכב של העבודה

  15. #15

    Default

    הרכב שלך לא עלה לך עם 48000 ק"מ בשנה 2000 שקל בחודש בהנחה שהוא חדש, אני רוצה לראות את טבלת האקסל שלך. רק ירידת הערך השנתית היא כמעט 1000 ש"ח בחודש-אולי יותר עם קילומטרז' כזה . ביטוחים עוד לפחות 400 , טסט 100-200 ש"ח .
    עלות הכסף ל100K ש"ח עוד לפחות 5000 ש"ח בשנה שזה עוד 400 ש"ח לחודש .

    אתה מוציא 0 שקלים בחודש על דלק? טיפולים אין? צמיגים פעם בשנה וחצי אין?
    אז ככה, ירידת ערך לא חושבה, אתה צודק.
    לגבי פרוט החשבון, נעשה זאת בהזדמנות אחרת. אם תוסיף לחשבון את ירידת הערך, עדיין אני לא מפסיד כסף.
    היכן השקט הנפשי? היכן הריצות למוסך וחזרה (רכב חברה באים לקחת מהחניה בבנין). עוד כשנה איבוד ההכנסה שלי יקטן בכ 400 ש"ח, וזה הופך את העניין לכדאי הרבה יותר.

    ציטוט:
    זה לא כולל את ההפרשות הסוציאליות.
    אצלי אחזקת הרכב לא נכללת בהפרשות הסוציאליות, לכן אני לא מפסיד את האחוזים המדוברים.

    אביגדור

  16. #16
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default

    ההבדל בנטו, לרכב ליסינג בעלות של 2600 ש"ח,
    הוא ~1750 ש"ח (כמה ש"ח לכאן או לכאן).
    Quote Originally Posted by חנן א.
    כי בציטוט הזה לא נכתב ולא חושב מה היה קורה אם הוא לא היה לוקח רכב. בכמה הברוטו שלו היה גדל? אז החישוב הוא חצי חישוב.
    חנן,
    אם אתה מדבר על הציטוט הנ"ל,
    אז הכל חושב, חוץ מהפרשות סוציאליות.
    הלכתי להנהלת חשבונות וביקשתי:
    1) תלוש משכורת עם הורדות לרכב (2600 ש"ח לחודש, קבוצה II)
    2) תלוש משכורת ללא הורדות לרכב בכלל.

    ההפרש בריבוע מצד שמאל למטה (נטו לבנק) היה ~1750 ש"ח.
    לא חישבתי את עניין ההפרשות הסוציאליות.

    וההפרשות הסיציאליות זה לא 28.333 אחוז,
    אלא 20.8333 אחוז, כי בדר"כ המעביד משלם 5% קופת גמל (או ביטוח מנהלים), ו-7.5% קרן השתלמות, ו-8.33333 פיצויי פיטורין.
    5% קופת גמל (או ביטוח מנהלים) ו-2.5% ק"ה באים מכיסך בכל מקרה (ותמיד אתה יכול להוסיף אותם לבדך.).
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  17. #17

    Default

    זאביק, קודם כל במשפט האחרון שלך, זה נכון שהאחוזים באים מכיסך אבל הם באים מהברוטו, אז בנטו זה הרבה הרבה פחות, ושנית, כשדיברתי על הציטוט דיברתי על הציטוט מבועז אברהמי ולא ממך.

  18. #18

    Default

    תלוש משכורת עם הורדות לרכב (2600 ש"ח לחודש, קבוצה II)
    למה הסכומים הבגבוהים הללו? האם אצלך בעבודה רכב חברה, ז"א רכב מחברת ליסינג?
    אם כן, אז זה מאוד לא כדאי.
    אני התיחסתי בחישובים שלי לרכב חברה, שאני אמור לשלם את המס על ההטבה.
    קבוצה II ז"א מוסיפים לך למשכורת כ 1000 ש"ח, ואתה משלם מס כרגיל, כאילו באמת קיבלת 1000 ש"ח. בפועל, אתה מקטין את הנטו בכ 400 עד 500 ש"ח.
    כמובן, שאם המשכורת שלך כוללת רכיב של אחזקת רכב, אז במצב שתארתי לא תקבל סכום זה.

    אביגדור

  19. #19

    Default

    אביגדור, זה הסטנדרט בחברות הייטק. בחברה הקודמת שעבדתי בה ירד לי 3000 ש"ח מהברוטו עבור מגאן אוטומטית.
    וזה לא קשור להאם הרכב שייך לחברה או שהוא בליסינג. בחברה הנוכחית שלי חלק מהרכבים שייכים לחברה, חלק בליסיניג וכולם משלמים את אותם סכומים פחות או יותר.

    זה לא שאתה משלם כסף או שזה מוזכר בדרך כלשהי בתלוש, זה פשוט שאם לא היית לוקח את הרכב הברוטו שלך היה גדל.





    ולגבי זה שזה לא כדאי, כבר הוכחתי לך שאתה על המגאן הפרטית משלם הרבה הרבה הרבה יותר מה2250 ש"ח שיורד לי מהנטו. זה תלוי כמובן בקילומטרז' .

    בקילומטרז' שאני עושה, רק על סולר החברה משלמת מעל 1200 ש"ח בחודש.

  20. #20

    Default

    וזה לא קשור להאם הרכב שייך לחברה או שהוא בליסינג.
    אני חושב שכאן יש ביננו איזושהיא אי הבנה.
    קיים הבדל מהותי בין המס שאני משלם על ההטבה הנקראת רכב חברה, לבין רכב מחברת ליסינג.
    שכן שלי עובד בחברת הייטק גדולה שבה הוא משלם כ 2500 ש"ח כי הוא משלם לחברת הליסינג (כמובן בעקיפין דרך תלוש המשכורת) לעומתי שאני משלם רק עבור ההטבה (כ 400 עד 500 ש"ח).

    לגבי רכב בבעלות פרטית מול רכב חברה, ישנו שיקול נוסף שקשה מאוד להעריך כלכלית:
    ברכב פרטי, הזמן שאני צריך לנסוע למוסך, המונית \ אוטובוס שאני צריך לקחת, שיחות הטלפון וכדומה, קשה מאוד להעריך כלכלית.
    השקט הנפשי, הזמן שנאלצתי לחכות עד שיגיע שגריר במקרה של תקלה, ועוד אי אלו דברים קטנים שקצת קשה לי להזכר בהם כיום.

    לדעתי, 2400 ש"ח זה ה מ ו ן כסף להטבה שנקראת רכב חברה. בסכום כזה, לא הייתי בכלל חושב על האפשרות הזו.

    ...My Two Cents
    אביגדור

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. בהמשך לשרשור המאבק...
    By dingo1st in forum אוף-טופיק
    Replies: 0
    Last Post: 21-02-11, 09:36
  2. שלום, המשך לשרשור על צינורות לבנייה מפורום אחר.
    By Erez. in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 26
    Last Post: 10-03-07, 11:18
  3. תמונות מהעבודה....
    By ארז in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 12
    Last Post: 01-08-04, 00:04

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •