יפה מאוד .
15% מהרכב נגמר עכשיו נשאר עוד 85%
עידו
טוב, אז ככה..
מזה כמה זמן שאני מתלבט מה לעשות אם הרכב שלא לדבר על מכסה המנוע שהלקה השקופה התאדתה לא עם חלוף השנים.
אז האלטרנטיבות היו:
1. תיקון וצביעת מכסה המנוע בצבע הרכב. (חסרונות: הבדל גוונים, עלות של ~1000ש"ח).
2. הלבשת Carbon fiber על מכסה המנוע אחרי ליטוש הלקה מהמכסה (חסרונות: הרבה עבודה, דורש 6 ידיים).
ביררתי כמה עושים היום הלבשת קרבון על מכסה המנוע אצל אחד הספקים המוכרים באיזור ת"א (בעל שם טוב, או כך לפחות אני מתרשם).
אז מתברר שלעשות הלבשה "רק" למכסה מנוע כמו במקרה שלי יש צורך לעשות פעולת הכנה של קרצוף המכסה אצל פחח (350 ש"ח) ולאחר מכן הכנסת הרכב לביצוע הלבשה של משטח הקרבון בעלות של 600 ש"ח למטר רבוע לא כולל מע"מ (חישוב מהיר : מכסה מנוע של ZJ הוא 1.5X2 או במספרים כ1500 ש"ח לפני מע"מ).
סה"כ הצעת מחיר משוערת לקרבון על מכסה המנוע עומד על 2090 ש"ח כולל מע"מ. (וזה הרבה מאוד כסף..)
אני כישראלי (לא מצוי), ביררתי את סוגי החומרים הקיימים וקניתי מעבר לים בעלות כוללת של 400 ש"ח כולל המשלוחה גליל של 2X1.5.
קניתי בנוסף כמה חומרים לביצוע המשימה בעלות כוללת של 100 ש"ח (ניירות שיוף וחומר ניקוי).
סה"כ הושקע 500 ש"ח.
את העבודה כמובן לקחתי על עצמי ודחיתי אותה מספר חודשים בגלל שעות פנאי תפוסות, מזג האוויר ומצב החסה בשדות.
בסופו של דבר, בסופ"ש האחרון החלטתי לצאת לדרך ולהתחיל את הפרוייקטון.. מסתבר, שהכל היה נראה ורוד בהתחלה והייתי צריך לעשות קצת שיעורי בית על השיטות ועל האסטרטגיה של התהליך. (תתפלאו, אבל היה צריך אסטרטגיה).
דבר ראשון צריך מינימום 6 ידיים (רצוי ימניות), סבלנות ולקוות לטוב..
החומר שקניתי הוא קרבון וויניל שחור עם ההדפס הידוע.. חומר לא רע ברגע שאתה מבין איך לעבוד איתו.
שיטת הפעולה:
קודם כל הכנה => דע את החומר: יתרונותיו וחסרונותיו.
לקחתי חתיכה בגודל של 20 על 40 והתחלתי להתאמן איתה בהדבקה, חימום עם בלאוור, סיבוב בפינות ומתיחות של הפייבר בזוויות. היו כשלונות אבל היו גם הצלחות.
שלב א' :
קרצוף והחלקה של מכסה המנוע מהלקה.
שלב ב':
ניקוי יסודי של מכסה המנוע והאיזורים שבהם צריך להדביק.
שלב ג':
תחילת ההדבקה, ס"מ אחרי ס"מ - שלב מאוד מייגע, ארוך ומחייב הרבה ידיים עוזרות.
שלב ד':
תיעוד כל שלב ושלב ובהייה במכסה מנוע לאורך מספר רב של דקות.
התוצאה הסופית יצאה בסדר לעניות דעתי, בתור אחד שעושה את זה בפעם הראשונה.
אז חברים, אחרי שקראתם את כל זה, תהנו מהתמונות![]()
.. Jeep - Drive it like you stole it
יפה מאוד .
15% מהרכב נגמר עכשיו נשאר עוד 85%
עידו
תודה עידו.
אבל התשובה היא שלא.. הנסיון עם המכסה הייתה מספיק מאתגרת.
באופן אישי, הייתי אומר שלמרות שזה עולה לא מעט כסף לעשות דבר כזה.. יכול מאוד להיות שלפעמים שווה לשקול את העלות מול גודל כמות ההשקעה הרבה והלא כל כך פשוטה\קלה.
אני מודה - עבדנו קשה מאוד על המכסה.
אבל יש עוד הפתעה נוספת שאני אחשוף מאוחר יותר אחרי שיסתיים הייבוש שלו.
.. Jeep - Drive it like you stole it
הפגוש?
נראה יפה. מברוק.
מה איתו ?
.. Jeep - Drive it like you stole it
אני חושב ש "hitoy" רוצה לומר שזה לא ממש לטעמו, אבל הפגוש יפה.
האמת שגם אני מאוד אוהב את שילובי המדבקות קרבון האלו, אך לדעתי צריך להיות יותר זעיר בעבודה איתם.
ומכסה מנוע זה לא זעיר, אני אוהב את זה שמשלבים את זה בחלקי פנים עדינים כמו ציפיי העץ המזעזעים.
וחלקים קטנים בדשבורד.
תודה פלג על הפרשנות.
עניין של טעם.
יואב יכול לחייג אליי ולומר לי את על ליבו. אבל תודה איש.
.. Jeep - Drive it like you stole it
דני
יפה מאוד, שאלה קטנה מה הרגישות של החומר לחום, כידוע מכסה המנוע אזור חם מאוד, וגם השמש עוזרת, עד כמה זה עמיד.
נמרוד
אני חשבתי שההפתעה הנוספת היא שתצפה את הפגוש.
מעבר לזה, לפי התמונות זה נראה יפה מאוד. בקרוב נראה גם במציאות.
קודם כל סחתיין על ההוצאה לפועל, בסוף כל הכיף בעשייה העצמית נמצא שם.
לדעתי גם יצא אחלה.
אני מאוד מתעניין בחומר הזה ואפילו לאזורים נרחבים יותר של הרכב, אבל טרם מצאתי חוות דעת אמינות על העמידות שלו לאורך זמן ומאוד הייתי שמח למצוא כאלה אם מישהו מכיר או יודע להפנות -
1. עמידות בחום (מנוע) ושמש ישירה בכלל - כמה שנים ?
2. התקלפות של הקצוות/פינות
3. דהיית הצבע (הרי קרבון כנראה אין שם יותר מדי... : )
אגב - האם בתכלס זה אותו חומר כמו מדבקות רגילות על רכבים (כמו רכבי פרסומת למשל ?) - כי אז יש כנראה יותר בעלי ניסיון עם עמידות מדבקות גדולות.
מי יודע ?
It was a JEEP thing
זה ממש לא מדבקות רגילות של פירסום רכבים.
אלו מדבקות מאוד מאוד אכותיות, יש מתקינים פה בארץ שנותנים אחריות גם של 8 שנים.
אבל בזמנו בדקתי את הנושא של ציפוי רכב שלם (לא קארבון) בצבע כל שהוא בגלל שהצבע היה שרוף (כחול ככה), המחיר היה בין 8-15 אלף ש"ח לפריווט.
כמובן שמפחינתי זה לא היה כלכלי.
חברת M3 גם כן מייצרת את המדבקות באיכול מאוד גבוהה.
היום כבר אפשר לקבל את זה בהמון צבעים, משחור מט ועד לבן פנינה.
אין לי כול קשר לתחום, פשוט בדקתי בזמנו את הנושא.
מה שכן, את רוב העבודות מבצעים בעיקר על ריכבי יוקרה.
החומר ניקרה vinyl
http://www.youtube.com/watch?v=Qd3ue...feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=DpffN...eature=related
ראיתי כמה עבודות כאלו, וזה נראה הרבה יותר טוב בכל עבודת צבע כללית.
פלג_
יפה מאוד דני!
מה עם סמל הג'יפ מקדימה?
אז לא אהבת את הסקיצות שלי
חבל שלא אמרת יש לי נסיון בהדבקת מדבקות, חופשי הייתי נותן יד והיה יותר מהיר עם עוד חבר מהתחום של מדבקות לרכבים שהייתי מצרף,
בהחלט מיוחד, זול ומייגע!
נו בג'יפ אסקינן לא.
היכנסת פנימה מיתחת למיכסה את השאריות? חייב הידוק נוסף אחרי יום יומיים בשמש.
לא היו בועות?
כל הכבוד על היחודיות.
נתן
wj גראנד צ'ירוקי לימיטיד 2001 4.7 v8, רק בריאות והחיוך לא יפסיק! :-D
נראה מדהים לדעתי. קשה שלא להתפעל מהעבודה היפה, בטח למי שעבורו להדביק את המדבקה של האייפון בלי בועות , עם החורים במקום שצריך זה לא טריוויאלי...
דני זה נראה מדהים!
סחתיין עליכום! יפה!
"יש כזה באדום??" אמר רבי יוסי...
ואם כבר בנושא צבעים, אם אני מצפה רכב קומפלט (בורוד כמו שרצית למשל...) צריך לשנות ברישיון?
איל
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
נראה מדליק !!
עבודה יפה !! מאד הולם את הרכב
נראה לי שההפתעה היא עבודת הנמלים שצפויה לך בכיסוי הגריל ?
אם כן בהצלחה ...
בוקר טוב לשועל מאיפה קנית את המדבקות
תודה
דרך אגב,
איך העמידות של החומר הזה במכות/אבנים/בוץ/גרניק?
מכסה המנוע פחות בעייתי, אבל אם עושים דלתות או פאנלים בצד? ישרוד?
איל
JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..
עושה חשק לכיסוי דלת אחרוית ...
חברים,
תודות לכולם.
נמרוד\JUST DO B - אני עדיין לא יודע לומר לגבי עמידות לחום לאורך זמן.. אני מתגלח פה על הזקן שלי.. בכל אופן לגבי רגישות לחום אני יכול לומר בוודאות שהקרבון מאפשר לגעת במכסה המנוע כשהוא חם, מבדיקה שעשיתי שמתי לב שהמכסה קר (כנראה שהקרבון מבודד את החום מהמכסה).
לגבי החומר עצמו, לפחות לפי מה שכתוב, שהוא עמיד לחום מנוע ושמש. (בניסוי המקדים לעבודה חיממתי אזור עם בלאוור בטמפ' מאוד גבוהה והחומר נקרע כך שאני לא מאמין שהמנוע יגיע לעוצמות האלה). אבל הזמן יגיד..
יואב\לירן - לא טמבון או פגוש, כן גריל, לא קרבון..אני מבטיח שמה שאני אשלח לכם היום יפוצץ כמה גבות..
נתן - תודה, כל מה שציינת נכון. יש כמה בועות עדיין, שלא רואים אותם בכל זווית אבל הם בטיפול "המחט".
אורי - תודה
אייל - מכות\דפיקות מן הסתם ידפקו כמו את הדלת עצמה. לגבי אבנים, החומר נראה עמיד, הוא עבה וגמיש כך שאני מניח שהוא יגן על שפת המכסה.. (הכל בערבון מוגבל, אני מתגלח פה..).
tomerz - קניתי בEBAY, בחרתי ספק והזמנתי את החומר. באופן אישי, אני ממש לא הייתי מרוצה מההתנהלות של הספק הזה באופן ספציפי אבל החומר היה איכותי.
יש לך המון המון ספקים שם, פשוט תרשום Carbon fiber vinyl ואתה כבר תסתדר משם..
אני אשלח לכם עוד מעט תמונות של העבודה השנייה (חלק מניסוי אחר שעשיתי).
.. Jeep - Drive it like you stole it
שמרו על קשר