Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 37
  1. #1

    Default המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    שלום

    אשמח לעצה מבעל ניסיון לגבי רכישת קפיצים לפג'רו קינג.

    הדררישות העיקריות הם נוחות נסיעה בשטח ובכיפלי קרקע קטנים,שבילים מרובי אבנים.

    מעוניין בהגבהה המינימאלית ביותר אם בכלל.

    אשמח להמלצה על קפיץ אשר ידוע ביכולת הפוגרסיבית שלו אם יש כזה.

    תודה

  2. #2
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,684

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    אם אתה לא מתכנן הגבהה, תשאיר את המקוריים אך תשקיע בבולמים איכותיים.

    רענן

  3. #3

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    רענן, הבולמים אצלי כרגע חדשים, אני מעוניין להחליף רק את הקפיצים מכיוון שהם מעט עייפים, כאשר יש שקיעה מסויימת.

    בהודעה היו דרישות די מסויימות...

  4. #4
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,684

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    Quote Originally Posted by chase View Post
    רענן, הבולמים אצלי כרגע חדשים, אני מעוניין להחליף רק את הקפיצים מכיוון שהם מעט עייפים, כאשר יש שקיעה מסויימת.

    בהודעה היו דרישות די מסויימות...
    אכן הדרישות :
    Quote Originally Posted by chase View Post
    הדררישות העיקריות הם נוחות נסיעה בשטח ובכיפלי קרקע קטנים,שבילים מרובי אבנים.
    ואת זה מקבלים מבולמים ולא מקפיצים .

    בהצלחה
    רענן

  5. #5

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    טעות בידך, לא נכון לחלק את יכולות הגיהוץ של מתלה ל2,(בולמים וקפיצים) לקפיצים יש תפקיד משמעותי מאוד ביכולות גיהוץ שבילים .
    בין 2 סטים שונים של קפיצים עם אותם בולמים תוכל לקבל סטאפ שונה לגמרי והתנהגות שונה...

    רענן תודה רבה, אך המלצתך אינה רלוונטית ואינה נכונה.

    אשמח לקבל המלצות על סוגי קפיצים או מאנשים שניסו מספר שונה של סטים.

  6. #6
    חבר רשום tzagi's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Granada Hills CA
    Posts
    6,704

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    רענן לא כזה טועה
    יש מערכת יחסים מאד ספציפית בין הקפיץ לבולם, סתם לדוגמה אנחנו רוצים לשדך בולם קשיח לקפיץ רך וההפך.
    אז בלי לדעת מה האופי של הבולמים.....כול עצה תהיה יריה בחשכה.
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  7. #7

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    הבולמים הם בילשטיין B6, שהם בולמים המכוונים על הצד הקשיח יותר לאומת "טאפ דוג", האופציות הם קפיצי קינג,TJM ו טאפ - דוג.

    הכיוון שלי הוא קפיץ מסדרות מדיום מבחינת קבוע קפיץ.
    וההגבה לא צריכה להיות גדולה אם בכלל.

    המטרה הסופית היא להעלות את יכולת ספיגת המכשולים במהירות 50- 100, ובנוסף לגרום למתלה להצליח לגהץ טוב יותר שבילים מחורצי אבנים ו"שבילי קורדורוי ".

    השאלה היא כזאת, האם על ידי אחת מהאופציות ניתן להגיע לתוצאה כזאת?

    שלושת סוגי הקפיצים הם פוגרסיביים השאלה איזה קפיץ מצטיין במיוחד ביכולת פוגרסיבית שתתאים לדרישות שלי.

  8. #8

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    פשוט תאיץ
    זו הפירמה האידאלית לסגה.

  9. #9

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    או, על זה לא חשבתי, תודה רבה, איזה פורום נהדר.

    קבלתי המלצה על קפיצי פדרס, יש למשהו מידע עליהם? כמו למשל מהיכן ניתן לרכוש כאלה חוץ מאספיר

  10. #10
    חבר רשום
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    רמת השרון
    Posts
    1,025

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    Quote Originally Posted by chase View Post
    הבולמים הם בילשטיין B6, שהם בולמים המכוונים על הצד הקשיח יותר לאומת "טאפ דוג", האופציות הם קפיצי קינג,TJM ו טאפ - דוג.

    הכיוון שלי הוא קפיץ מסדרות מדיום מבחינת קבוע קפיץ.
    וההגבה לא צריכה להיות גדולה אם בכלל.

    המטרה הסופית היא להעלות את יכולת ספיגת המכשולים במהירות 50- 100, ובנוסף לגרום למתלה להצליח לגהץ טוב יותר שבילים מחורצי אבנים ו"שבילי קורדורוי ".

    השאלה היא כזאת, האם על ידי אחת מהאופציות ניתן להגיע לתוצאה כזאת?

    שלושת סוגי הקפיצים הם פוגרסיביים השאלה איזה קפיץ מצטיין במיוחד ביכולת פוגרסיבית שתתאים לדרישות שלי.
    הבעיה היא שבילשטיין לא מייצרים בולמים לנסיעה בשטח, אלא לנסיעה ספורטיבית בכביש. תציץ באתר שלהם.
    גילוי נאות: אני עובד ב"גתוס", שמן הסתם לא משווקת מוצרים שמיובאים ע"י אספיר.

    קינג אכן מוצלחים ויותר קשיחים מ"אולד-מן" לדוגמא, אבל אני מסכים עם קודמיי שציינו שיותר חשוב אופי הבולם והשידוך שלו לקפיץ הנכון.
    קפיץ פרוגרסיבי הוא אמנם חלק מהפתרון, אבל בהחלט לא ייתן לך מענה מלא.

    למה ההתעקשות להישאר עם הבולמים הנוכחיים?
    ובאותו נושא - מה התקציב שאתה מקצה לעניין?
    "הסממן הראשון המובהק למגלומניה הינו שימוש בציטטות של עצמך" (רון נחמן)
    סלעים באמצע הדרך? מעניין לי ת'ביצה.

  11. #11
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,054

    Default

    Quote Originally Posted by רון נחמן View Post
    הבעיה היא שבילשטיין לא מייצרים בולמים לנסיעה בשטח, אלא לנסיעה ספורטיבית בכביש. תציץ באתר שלהם.
    אתה רציני ?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  12. #12

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    הבלשטיין שאצלי כרגע הם חדשים, לכן עניין ההחלפה לא על הפרק, בלשטיין אכן מייצרים בולמים המיועדים לנסיעת שטח, מרמות נמוכות ביותר כמו אצלי (B6) ועד בולמים בסכומיי עתק של 10000 דולר ויותר לטס של 4.

    הפיתרון שאותו אני מחפש הוא בהחלפת הקפיצים או בהתאמת קפיץ נכון לאותם בלומים, התקציב הוא בסדרי הגודל של כל אותם חברות שאותם ציינתי בהודעה הנ"ל.

    העניין הוא בהתמקדות בשאלה שלי ולא בהצגת החשיבות של בולם אל מול קפיץ, זה לא מעניין כרגע.

    כתבת שקינג טובים מאולד מן?, במה בגלל שהם קשיחים יותר?, אבל זה בדיוק לא מה שאני מחפש, עודף קשיחות לכן לא ברורה לי ההמלצה

  13. #13
    חבר רשום
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    רמת השרון
    Posts
    1,025

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    Quote Originally Posted by chase View Post
    הבלשטיין שאצלי כרגע הם חדשים, לכן עניין ההחלפה לא על הפרק, בלשטיין אכן מייצרים בולמים המיועדים לנסיעת שטח, מרמות נמוכות ביותר כמו אצלי (B6) ועד בולמים בסכומיי עתק של 10000 דולר ויותר לטס של 4.

    הפיתרון שאותו אני מחפש הוא בהחלפת הקפיצים או בהתאמת קפיץ נכון לאותם בלומים, התקציב הוא בסדרי הגודל של כל אותם חברות שאותם ציינתי בהודעה הנ"ל.

    העניין הוא בהתמקדות בשאלה שלי ולא בהצגת החשיבות של בולם אל מול קפיץ, זה לא מעניין כרגע.

    כתבת שקינג טובים מאולד מן?, במה בגלל שהם קשיחים יותר?, אבל זה בדיוק לא מה שאני מחפש, עודף קשיחות לכן לא ברורה לי ההמלצה
    לא כתבתי שהם טובים יותר. כתבתי שהם טובים, ושהם קשים יותר מאולד מן. לא יודע איך ההכלאה בין אולד מן לבילשטיין תצא, אולי שווה לנסות...

    אני מעדיף להימנע מהדיון לגבי בילשטיין, כי אני לא אובייקטיבי בעניין (יש סיבה שבחרתי לעבוד בחברה מתחרה, ודיי לחכימא ברמיזה...)
    "הסממן הראשון המובהק למגלומניה הינו שימוש בציטטות של עצמך" (רון נחמן)
    סלעים באמצע הדרך? מעניין לי ת'ביצה.

  14. #14
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,054

    Default

    Quote Originally Posted by רון נחמן View Post
    לא כתבתי שהם טובים יותר. כתבתי שהם טובים, ושהם קשים יותר מאולד מן. לא יודע איך ההכלאה בין אולד מן לבילשטיין תצא, אולי שווה לנסות...

    אני מעדיף להימנע מהדיון לגבי בילשטיין, כי אני לא אובייקטיבי בעניין (יש סיבה שבחרתי לעבוד בחברה מתחרה, ודיי לחכימא ברמיזה...)
    אתה לא ממש מוסיף כבוד למקום שאתה עובד בו עם האמירות האלו.

    מנסיון ברכב אחר, גם עם סט מלא של אולדמן וגם עם שילוב של אולדמן ובילשטיין, הקומבינציה עובדת מצוין.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  15. #15

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    דורון, כשאתה מדבר על שילוב של אולדמן עם הבילשטיין , האם מדובר בקפיצי אולד מן?

    תוכל לתת קצת מידע לגבי סוג הקפיץ, מאיזה סדרה ועל איזה רכב?

  16. #16
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,054

    Default

    ממש לא הרכב הנדון, אבל העקרון דומה.
    קפיצי עלים של אולדמן, ובולמי 7100 של בילשטיין, שאף אחד לא טוען שהם מהרכים שיש או שהם רחמנא לצלן מיועדים לשימוש ספורטיבי בכביש..
    שני מוצרים ותיקים ומוכרים בשוק שמיועדים לשטח.
    הבילשטיין הרבה יותר ״קשיחים״ בשיכוך שלהם מהאולדמן, אבל השילוב של קפיץ רך יחסית,עם בולם ״קשה״ עובד נהדר בשטח.
    כשהרכב ריק, הקשיחות מורגשת, אבל כשהוא מועמס לטיול או עם נוסעים, זה שילוב מעולה.

    נסעתי כמה שנים עם סט מלא של אולדמן, היה טוב מאד, והיום עם קומבינציה של אולדמן ובילשטיין, ומבחינתי זה שידוך מעולה יותר מבולמי האולדמן המותאמים לקפיצים.

    בסוף, מה שקובע זה התחת שלך, מה נוח לך.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  17. #17
    חבר רשום YoavR's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    פתחת ניצנה
    Posts
    1,503

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    Quote Originally Posted by chase View Post
    האם מדובר בקפיצי אולד מן?

    תוכל לתת קצת מידע לגבי סוג הקפיץ, מאיזה סדרה ועל איזה רכב?
    אני לא מתכוון להתערב בשרשור ברמה של מה טוב ומה לא מכוון שאני לא אוביקטיבי.
    מנסיון, התחושה בישבן היא מאוד סובייקטיבית לכן תמוהה בעיני הפניה שלך לפורום בנוסח המקורי שלה.
    לדעתי, תתחיל בלהשיג מידע אמין ואוביקטיבי על הקפיצים שנחשבים בעינך כאופציה כדי שיהיה לך נק' התחלה להשוות.

    מכוון שביקשת, הנה הנתונים, Old Man Emu, כן?:
    פג'רו קינג ארוך דיזל
    קפיץ קדמי:
    מק"ט 2915, קוטר תייל: 18ממ, אורך חופשי: 345ממ, מס' כריכות: 8.1, קבוע: 114ניוטון/ממ
    מק"ט 2924, קוטר תייל: 19ממ, אורך חופשי: 340ממ, מס' כריכות: 8.1, קבוע: 138ניוטון/ממ
    קפיץ אחורי:
    מק"ט 2917, קוטר תייל: 21ממ, אורך חופשי: 345/335ממ, מס' כריכות: 7.3, קבוע: 112/158ניוטון/ממ (מה שנקרא פרוגרסיבי)
    מק"ט 2918, קוטר תייל: 22ממ, אורך חופשי: 328/328ממ, מס' כריכות: 7.3, קבוע: 151/175ניוטון/ממ (כנ"ל)

    דרור,
    אני מאוד מעריך את הדעה שלך. כאן בשרשור הזה ובכלל בפורום אבל אמירות כמו "הבילשטיין הרבה יותר ״קשיחים״ בשיכוך שלהם מהאולדמן" גורפות מידי, לגמרי לא מדויקות ומטעות. (לטעמי). אולד מן יצאו בליין בולמים חדש (יחסית) שנקרא ספורט. יש לבולמים האלה הרבה שידרוגים על פני הניטרוצ'רג'רים הרגילים בין היתר מערכת שיסתום שונה ובהכללה הם יותר "קשיחים" ממה שאתה מכיר.
    מציע לך לנסות בהזדמנות.

    יואב
    Men don't quit playing because they grow old, They grow old because they quit playing

  18. #18
    חבר רשום
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    רמת השרון
    Posts
    1,025

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    אתה לא ממש מוסיף כבוד למקום שאתה עובד בו עם האמירות האלו.

    מנסיון ברכב אחר, גם עם סט מלא של אולדמן וגם עם שילוב של אולדמן ובילשטיין, הקומבינציה עובדת מצוין.

    קיבלתי את ההערה, ושלחתי לך ה"פ בנושא.

    chase, למען הסר ספק - אני לא סוכן של אף סדנה, אין לי אינטרס מכירה ואני לא טוען שיש לי את המקצועיות הדרושה להתאים לך את הקפיצים/בולמים המתאימים.

    את מה שכתבתי, כתבתי מניסיוני הדל - וכאדם פרטי. ואת הגילוי הנאות כתבתי כדי שתבין שלניסיוני יש נטייה מסוימת (מן הסתם יצא לי לפרק בולמי בילשטיין מרכבים יותר מאשר להרכיב אותם.. הלקוחות המרוצים שלהם לא מגיעים אלינו, ולהפך..)

    ולאחר בדיקה, נוכחתי לדעת שאכן טעיתי כשכתבתי שבילשטיין לא מייצרים בולמים לשטח. אכן יש להם כמה דגמים שמשווקים כ"offroad".
    "הסממן הראשון המובהק למגלומניה הינו שימוש בציטטות של עצמך" (רון נחמן)
    סלעים באמצע הדרך? מעניין לי ת'ביצה.

  19. #19

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    תודה על המידע לכולם ושוב ..., תודה, אפרסם תוצאות בהמשך

  20. #20
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    חולון
    Posts
    2,625

    Default תגובה: המלצה על סוגי קפיצים וחברות.

    יש חברה אוסטרלית בשם K-MAC שמייצרת קפיצים בטכנולוגיה טובה יותר (חימום חשמלי) מפדרס והאחרים,
    ושכלול של הקויל אובר הרגיל.

    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. המלצה לבולמים+קפיצים לפג'רו 2800
    By barnatan in forum פורום מיצובישי Mitsubishi
    Replies: 4
    Last Post: 16-09-11, 11:49
  2. המלצה לסט בולמים וקפיצים לדיסקו 1
    By omer_gl in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 2
    Last Post: 22-11-10, 14:16
  3. מבקש המלצה: החלפת מיתלים + קפיצים - טויוטה פראדו 1999
    By itamar1980 in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 2
    Last Post: 31-01-10, 16:34
  4. סרטון על תיקוני רכב לאחר תאונה וחברות הביטוח
    By רפי לין in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 2
    Last Post: 09-06-09, 16:37
  5. דרושה המלצה והכוונה בנושא קפיצים ובולמים...
    By enakar in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 5
    Last Post: 06-11-04, 11:36

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •