אפשר להשיג את אותו קבוע הקפיץ על ידי שני קפיצים במקביל, או על ידי קפיץ אחד, גדול. כנ"ל גבי בולמים- אפשר להשיג את אותו קבוע הריסון מבולם אחד גדול, או משניים במקביל.
למה ככה ולא ככה? משני שיקולים- או גיאומטריה (אין מקום לקפיץ או בולם גדול, אבל יש מקום לשניים קטנים) או מבחירה בפירמה או דגם מסויים של בולם שלא קיים קשיח מספיק (לדוגמה, בולמי המירוצים של בילשטיין כולם רכים, ובנויים מראש להתקנה בצמדים- ככה הם מרוויחים יותר כסף).
הרבה פעמים אתה תראה שני בולמים שהאחד הוא קויל-אובר, והשני לא, אלא אם מעקף. זה מאפשר לכייל את שני הבולמים כל אחד קצת אחרת, ככה שהבולם עם המעקף עושה את רוב העבודה, והשני נכנס לפעולה ממשית רק בקפיצות. אפשר לכייל גם להיפך. יש עוד דוגמאות של כיון שונה לשני בולמים כדי להשיג טווח תגוה טוב יותר של המערכת.
אסף.
שמרו על קשר