Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 39
  1. #1
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default שאלה על מתלה קידמי.

    האם ישנה דרך "בריאה" להגביה קצת, אפילו אינץ' אחד או שתיים.
    מתלה IFS ?

    מדובר על המתלה הקידמי של הניבה.

    אני מצרף תמונה.

    -----
    אמנם זה פורום של ג'יפים אבל אני אסתכן בשאלה טכנית טהורה.





    תודה.
    צועניה ..

  2. #2
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default מתלה

    גיא,
    קפיצים,
    תחליף את הקפיצים ברכב,אתה יכול לשים אוקולונים אבל זה חרא של דבר-אמנם זול אבל פשוט דוחק את הקפיץ הקיים באותו המהלך ובפעם הבאה שתסגור מהלך זה יהיה ברזל על ברזל ולא על מעצור הגומי שיש שם במרכז הסליל מקדימה.
    רעיון שהשתעשית בו היה לשים ספייסרים בין תת השילדה של המתלה הקידמי ובין שילדת הרכב אבל זה חתיכת פרוייקט שדורש הרבה חישובים של עומס ומיקום מחדש של המנוע וסה"כ נראה לי בעייתי מידי.
    קפיצים של TJM עשו אצלי בזמנו שיפור גדול לאיכות הנסיעה בכל מצב ואם תרצה אוכל לפרט.

  3. #3
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default ועכשיו


  4. #4
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default

    הי דורון,

    תודה.

    סט סלילים של TJM זה 2000 לפני מע"מ אצל גיא - פרוג'יפ
    גדול עלי ...

    אני מחפש פתרונות חצי-קסם זולים יותר ...
    :wink:
    צועניה ..

  5. #5
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    גיא, פתרונות קסם אין...
    בוא ננתח את הבעייה:


    מה שיש לך שם זה מתלה קדמי מסוג 2 זרועות A. הדרך הפשוטה היחידה להגביה היא להביא את המתלה למצב סטטי שונה, והדרך היחידה לעשות את זה היא על ידי שינוי בקפיץ.
    יש שינוי מאד פשוט שאתה יכול לעשות - יש טבעות של גומי קשיח שנמכרות בדיוק למטרה זו ומושחלות בין הכריכות של הקפיץ. כל טבעת כזו מבטלת למעשה את אחת הכריכות. כרגע יש לך שם 5 כריכות פעילות, אם אתה שם טבעת בין שתי כריכות אתה תוקע אותן ולקפיץ יש 4 כריכות פעילות. יש יחס ישר בין מספר הכריכות הפעילות לקבוע הקפיץ, ויש יחס ישר בין קבוע הקפיץ לגובה של האוטו. אם תעשה את זה, תעבור מ5 ל4 כריכות, תקבל קפיץ עם קבוע גדול ב20%, תקבל שהמרחק הסטטי בין שתי תושבות הקפיץ במנוחה יגדל ב20% - ומכאן תוספת גובה משמעותית. זה משהו וודאי ופשוט שאתה יכול לעשות בקלות.

    החסרונות הם שקבוע הקפיץ גדל ב20%.... האוטו קשה הרבה יותר, הקפיץ מועמס יותר, ההתעיפות שלו מוגברת בהרבה והסיכוי שהוא יכנע/ישבר גדל בהרבה. הציריות יעבדו כל הזמן בזוית גדולה יותר וזה ישפיע על אורך החיים שלהן. מהלך המתלה שלך לא יגדל, ולמעשה אפילו יקטן.

    מה שאני מתאר פה זהה מבחינה הנדסית למתיחת מוט הפיתול שנהוג לבצע במכוניות שבהן הקפיץ הוא מוט פיתול, אותם חסרונות ואותם יתרונות. הבעייה היא שהמינימום שאתה יכול לעשות הוא ביטול כריכה אחת מתוך חמש.

  6. #6
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,430

    Default

    אני לא חושב שאוקולונים זה חרא של דבר. מה שכן, לא תמיד מי שמרכיב אותם יודע למה הוא עושה את זה ומצפה מהם לדברים שהם לא יודעים לעשות, כמו למשל שינוי מהלך המתלה.

    בהרבה רכבים, במיווחד באופנועים, גם בDR600 שבוודאי זכור לך, יש טבעת על הברגה שמשנה את נקודת הקיבוע העליונה של הסליל וכך מגביהה את האופנוע, בדיוק כמו אוקולון, כך שאם סוזוקי ורבות וטובות אחרות משתמשות בזה, זה כנראה לא סידור כל-כך גרוע.

    אוקולונים עושים דבר אחד בלבד: הם מגביהים את הרכב. לא מאריכים מהלך מתלה, לא משנים התנהגות של מתלה, רק מגביהים. והגבהה כזו צריכה להיעשות בצורה נכונה, כשהבמפ-סטופ מורד בהתאם, כדי למנוע את מה שדורון הזכיר, תושבות הבולמים משנות מקום, אולי גם תושבות המתלים, במתלים נפרדים ועוד. פשוט לקחת את כל המערכת קומפלט ולהגביה אותה, כולל אם צריך את הדיפרנציאל, כדי שלא לגרום לציריות ולתפוחים לעבוד בזוויות לא בריאות.
    וכל זה לא בהכרח עולה הרבה כסף, אבל הוא בהכרח דורש הרבה חשיבה ועוד יותר עבודה ואת זה לא כולם אוהבים ויודעים לעשות, ומה שיוצא מזה, זה שאנשים חושבים שאוקולון זה סידור גרוע.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  7. #7
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    חנן, בניגוד לDR600 שלך, במתלה זרועות A כמו של גיא כל שינוי בקפיץ שמשנה את זויות המתלה משנה את התנהגות המתלה.

  8. #8
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,430

    Default

    בגלל זה בסיפא של דבריי מדובר על שינוי מיקום תושבות המתלה ועוד שינויים.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  9. #9

    Default

    גיא - פעם גם לי היתה ניבה :roll:
    ואז כדי להגביה הכנסתי אוקולונים.
    הוסיף כ 5 סנטים בדיוק כמו שרציתי.
    הרכב היה קצת יותר קשה, אבל זהו.
    נדרש הורדת הבמפ סטופ. במיוחד אם אתה אוהב לנסוע מהר בשטח.
    מהלך מתךה נוסך כמובן שלא תקבל מזה.
    הבעיה היא בציריות הקדמיות.
    שני חצאי הצריה כבר לא באותו גובה וזה אומר שהגוינט עובד שעות נוספות.
    וזה אומר בלי מואץ. היות וההנעה מקדימה בניבה תמיד עובדת.
    עם אתה לא הגזמת עם ההגבהה, ואתה לא נוסע הרבה עם הרכב, לדעתי זה לא נורא.
    בכל מקרה אותה בעיה תהיה לך עם קפצים יותר ארוכים.

  10. #10
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default

    כלומר,

    אם אני קונה את הTJM בהמווון כסף, כל הצרות שאתם אומרים לי פה גם יבואו לי ?

    וזה יחד עם בולמים אחרים ( ארוכים יותר ?) וצינורות ברקס ארוכים יותר ובמפ=סטופ ארוכים יותר ?

    בגדול, אין שיטה להגביה את האוטו קצת בלי לאכול את העוגה ?
    צועניה ..

  11. #11
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    הרבה יותר קשה להגביה מתלה קדמי נפרד. הציריות הן בעייה בסיסית שאתה לא יכול לפתור בקלות, הגיאומטריה של המשולשים מוגבלת, זה מה יש. הבעייה הזאת משותפת לך בניבה ול-90% מרכבי השטח האחרים בארץ, בעלי המתלים הקדמיים הנפרדים. תהנה ממה שיש!

    ce la vie

    TANSTAAFL

  12. #12

    Default

    נמרוד,
    איך נקרא המתלה של הסןפה \ CJ, גם מתלה נפרד?
    מתגובתך לגיא, הבנתי שלא. אז איך כן?
    יש איפהשהוא מסמך המתאר ומגדיר את הסוגים השונים לגבי מתלים (נפרד ו...), סרנים (חי, צף ו...)וכדומה?

    תודה :?:
    אביגדור.

  13. #13
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    מתלה סרן חי נקרא בשפה מקצועית beam axle suspension. שני הגלגלים מחוברים אחד לשני. במתלה נפרד התנועה של כל גלגל נפרדת.

  14. #14
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,430

    Default

    זה פשוט, אביגדור.
    אם תכווץ מתלה של גלגל אחד בצד אחד של הרכב, האם הגלגל בצד השני יושפע מכך?
    אם כן, זה לא מתלה נפרד. זה סרן קשיח, סרן חי או כל מיני שמות אחרים.

    אם תעשה את הניסוי בCJ או בסופה מקדימה תגלה שהגלגל השני מקבל זויות שונות ואפילו עולה יורד במקומו בלי שהקפיץ שלו יזוז. לרכבים האלה יש סרן חי קדמי.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  15. #15

    Default

    הענין הוא, שהיה לי ויכוח עם מדריך נהיגה בצהל לגבי הענין:
    הוא טוען שלסופה יש מתלה נפרד, ואני טענתי שלא! בניגוד לג'פס הישן. רק מה, היתה חסרה לי הדוגמא של חנן (תודה!).
    בכל מקרה, אם למישהו יש את כתוב, אשמח לקבל!

    תודה,
    אביגדור

  16. #16

    Default

    גיא, אתה רוצה להיות עם ולהרגיש בלי :lol:
    אפשר להגביה עם אקולונים או קפצים במידה סבירה (עד 5 סנטים) בלי יותר מדי בעיות.
    הבמפ סטופ תצתרך להוריד, אבל זה מאוד זול. בולמים אתה לא חיב להחליף. אתה יכול להוריד גם אותם 5 סנטים או לאבד קצת מהלך מתלה כלפי מטה.
    לגבי הגוינטים מקדימה אין מה לעשות :?
    אבל שוב אם אתה לא נוסע הרבה וההגבה סבירה, עם תחזוקה נכונה הבלאי לא יהיה גדול.
    אחרי רוב הגיפים בארץ הם עם מתלים נפרדים. ולכולם יש אותה בעיה. ועדין הרבה אנשים מגבהים אותם.

    ואביגדור... אתה יכול להגיד לאותו מדריך נהיגה שהוא אדיוט :twisted:

  17. #17
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    Quote Originally Posted by מוני דיסקו
    אחרי רוב הגיפים בארץ הם עם מתלים נפרדים. ולכולם יש אותה בעיה. ועדין הרבה אנשים מגבהים אותם.

    :twisted:
    פעם מוני לא היה עושה טעויות כאלו מבישות... לצערי ארז צודק, איבדנו את מוני :cry:

  18. #18

    Default

    בגללי בגללי!!!
    אני אשם...
    בגללי מוני חצה את הנהר...

  19. #19
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רמת ישי
    Posts
    3,328

    Default

    גיא
    יש פתרון הרבה יותר טוב ואפקטיבי בניבה שאינו דורש שינויים במתלה כלל
    ישנן ניבות עם ג'נט 16 וצמיג בעל חתך גבוה 7"/16 מה שייתן לך מרווח גחון ללא תחרות (כולל רכבים עם 33") ועבירות בוץ מדהימה בייחוד במקומות שמהירות ותנופה הם לא החלק החשוב
    החסרון : אם לא תחליף יחסי העברה הקלאץ יסבול וכשהוא יילך אתה תסבול - מהאישה - שתסבול ממנהל הבנק :P

  20. #20
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    Quote Originally Posted by סוזי המשתוללת
    גיא
    יש פתרון הרבה יותר טוב ואפקטיבי בניבה שאינו דורש שינויים במתלה כלל
    ישנן ניבות עם ג'נט 16 וצמיג בעל חתך גבוה 7"/16 מה שייתן לך מרווח גחון ללא תחרות (כולל רכבים עם 33") ועבירות בוץ מדהימה בייחוד במקומות שמהירות ותנופה הם לא החלק החשוב
    החסרון : אם לא תחליף יחסי העברה הקלאץ יסבול וכשהוא יילך אתה תסבול - מהאישה - שתסבול ממנהל הבנק :P
    שמוליק, צמיג כמו שאתה מדבר עליו הוא בחתך גבוה של 100%, ולכן קוטרו 7+7+16 אינץ', שזה יוצא איפה שאני למדתי חשבון (בבאר שבע) 30 אינץ'.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. מתלה קידמי של דיפנדר - האם הוא באמת כל כך מגביל תנועת RTI
    By t_uri in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 10
    Last Post: 09-02-15, 02:01
  2. שאלה..[בנוגע לשינוי זווית קמבר עם תנועת מתלה]
    By idan_gal in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 3
    Last Post: 28-12-10, 22:46
  3. "גזירת" תושבות מתלה קידמי בפולאריסRZR
    By mate in forum פורום טרקטורונים ורכבי שטח קלים
    Replies: 27
    Last Post: 16-02-10, 23:02
  4. שאלה לגבי נקישה בפתיחת מתלה
    By zapzapzap in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 12
    Last Post: 26-12-08, 11:34
  5. כמה נחשב הרבה למהלך מתלה, פר מתלה, ברכב עם מתלים נפרדים?
    By polar bear in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 7
    Last Post: 30-11-05, 23:10

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •