Close
Results 1 to 16 of 16
  1. #1
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default איך יודעים מתי להחליף מצבר

    אני שואל את השאלה כי יש לי רעידות מעצבנות באוטו שקשורות- איך לא- להפעלת "מוצרי חשמל". אז בלי הדיון על טיב הרעידות- חשבתי אולי במצבר חלש עסקינן- ותהיתי איך יודעים שבא יומו (אם זה קשור אז הוא כבר מצא עצמו מס' פעמים מונע בכבלים בגלל אורות שנשכחו :oops: )
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  2. #2
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    בעבודה - כל יום כל היום.
    Posts
    1,266

    Default

    אולי זה קשור דווקא ליונית העלאת טורים שהחליטה לא לעבוד ? :shock:

  3. #3

    Default

    עקרונית, יש מכשיר בדיקה אצל חשמלאים שאחרי שהמצבר טעון, מעמיס אותו בזרם גבוה ובודק האם הוא תקין או לא.

    פריקה עצמית של המצבר במשך הלילה כשהוא לא מחובר לצרכני חשמל גם מעידה על סיום חייו.

    אני משתדל להחליף את המצבר עוד לפני שהוא מתחיל לעשות צרות בהתנעה, כדי לא להיתקע עם הרכב. כלומר, כשהקטבים מגדלים עליהם שכבות קורוזיה בקצב גבוה או/ו כשהנוזל של המצבר דורש מילוי לעתים תכופות מדי-ז"א, מתחיל לדרוש התעסקות בין הטיפולים השוטפים.

    תיאור הבעיה שלך לא נשמע קשור למצבר, אם כבר אז לאלטרנטור. בדוק אם יש עליו 13.5-14.5 וולט בזמן הפעלת הצרכנים הראשיים ברכב, כשהרכב מונע, ואם תראה את המתח הזה, אז זו לא הבעייה שלך.

    יכול להיות שבכלל לא מדובר בבעיה: הפעלת צרכני חשמל גדולים מעמיסה את האלטרנטור, והוא בתורו מעמיס על המנוע. אם סל"ד הסרק נמוך, אז עוד הוספת עומס כזאת עלולה לגרום למנוע לרעוד-כי קשה לו. במקרה כזה כדאי להעלות מעט את סל"ד הסרק.

  4. #4
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    עידן כתב:
    אולי זה קשור דווקא ליונית העלאת טורים שהחליטה לא לעבוד ?
    מה זה? כשהמנוע קר נגיד- אז הטורים כן יותר גבוהים- זה עונה על השאלה של תקינות היוניט הזה או לא קשור?
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  5. #5
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    הוד השרון
    Posts
    570

    Default

    לא יואב
    זה צ'וק אוטומתי - שקצת מתלהב יותר מידי - ולוקח לו זמן הרבה זמן להתחממם
    גם אצלי זה ככה
    אגב מה זה "רעידות"???

  6. #6
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    אני עומד ברמזור. ניוטרל. אורות מכובים. יופי.
    אני מדליק אורות- האוטו רועד, ההגה מרעיש (הטורים יורדים קצת) והמראות רועדות ככה שקשה לראות בהן ברור.
    מכבה אורות - שוב יופי- הטורים עולים והכל בסדר.
    יותר מוזר- בלי אורות- לוחץ על דוושת הבלם- גם יורדים הטורים :roll:
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  7. #7
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    דוושת הבלם מדליקה אורום הבלם האחוריות.. צרכן חשמל חביבי..

    יש אולי סיכוי לבריחת ואקום ממגבר הבלם או מקור אחר.

    יש סיכוי כלשהו לסתימת קרבורטור או פילטר אויר סתום, שמכבידים ומורידים את סל"ד הסרק.

    יכולות להיות תושבות מנוע/גיר שמעבירות ויברציות?

    אם יש לך זמן אתה מוזמן לקפוץ לביקור, ננסה למצוא את הבעייה.
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  8. #8
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    הוד השרון
    Posts
    570

    Default

    גם אצלי יש ירידה של 200 סל"ד פלוס מינוס
    כאשר מדליקים אורות
    בלי אורות זה עומד על 1000 סל"ד
    לגבי ברקס אני אבדוק

    אולי אתה צריך להרים טיפה את הטורים?
    כמה סלד יש לך בלי אורות ???

  9. #9
    חבר רשום
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    הוד השרון
    Posts
    570

    Default

    ערן צודק
    גם תושבת מנוע יכולה להיות בעיה
    - זה לא סיפור להחליף - תושבת תחליפית בערך 100 ש"ח

  10. #10
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    נראה לי שהתושבות זה הפתרון- כי סה"כ הטורים זהום אצל יוסי ואצלי- רק שאצלי זה מייצר ויברציות לא נעימות :cry:
    איך בודקים תושבות מנוע?
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  11. #11

    Default

    לגבי ירידת הסל"ד עקב הדלקת האורות-הרם מעט את סל"ד הסרק.

    לגבי ירידת הסל"ד עקב הפעלת בלם, שתי אפשרויות:

    או שהדלקת אורות הבלימה גורמים לאותה תופעה כמו בסעיף הראשון.
    או שדליפת וואקום בבוסטר הבלם מאפשרת למנוע "לגנוב" אוויר דרכו-אתה יכול לסתום את הצינור שמגיע אל הבוסטר ולראות מה השפעת הבלימה.

  12. #12
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    בעבודה - כל יום כל היום.
    Posts
    1,266

    Default

    שהתושבות זה הפתרון
    אז זהו שלא.

    גם אצלך וגם אצל יוסי המגבר אורות לא פועל ויש ירידה בסל"ד. מפה ועד לתושבות מנוע ( שיחד עם כל החלקים באוטו שלי החלפתי גם אותן ) יש הרבה דרך...
    אם התושבות הלכו תאמין לי שתרגיש את זה ולא רק בירידת טורים.אולי הן פשוט התייבשו ואולי צריך להחליף אותן מתישהו אבל למה לא לטפל בשורש הבעיה ?
    תרים טלפון למי שכיוון לך את הטורים במוסך ותשאל "שאלת תם" לגבי המגבר אורות אולי יתנו לך תשובה יותר טובה.

    עשית את הבדיקה עם האורות ? מה יצא ?
    ממתי כל זה התחיל אגב ?

    לגבי טעינה ומצבר:
    למען הסר ספק - המצבר של יואב משנת 2001 כלומר זה מה שמוטבע עליו.
    4 שנים זה כבר יותר מידי לדעתי.

  13. #13
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    עידן - אחרי שהנבלה התחיל לגמגם בסרק כאילו הוא עומד למות, וראיתי שהאור דועך עם לא נותנים גז... החלפתי מצבר היום ו..:
    1. ואאללה- ואני חשבתי שהשניה רווח שהיתה בין הסוייטץ לסטרטר זה טבעי.. כבר לא :oops:
    2. האור לא מגמגם ברוך השם.
    3. הטורים אפס יותר יציבים (אולי אני "אונס את השטח"...)- אבל בטורים נמוכים הכל פשוט רועד מדי. תושבות המנוע נראות לי בסדר (זה לא אומר כלום כמובן...) אבל כשזחלתי תחת האוטו אז את הטרנספר אני יכול קצת לנענע מצד לצד בעזרת הידיים, ואחת הגומיות שעליהן הוא יושב נראית יבשה ומחורצת ורוקדת יחד איתו כשאני מנענע- אולי משם הרעידות בסל"ד נמוך?
    גם ההגה יימח שמו רועד בסלד הנמוך ונוקש נקישות מעצבנוץ שאם מחזיקים אותו חזק זה מפסיק! בינתיים העליתי את הסל"ד ל 900 בסרק ואז הכל סביל אבל אני מבין שהוא אמור להיות נמוך יותר ואני סתם שורף דלק. בטיול הקרוב נתן למומחים להכנס מתחת לולהגיד אם אלו אכן התושבות ואם מוט ההגה הרועד גם זקוק לשיפוץ קל.
    בינתיים מצבר חדש :lol: 3 שנים של שקט בגזרה הזן לפחות (400 ש"ח של שנפ 12V 46 A, אחריות לשנה , תאריך ייצור של היום 8) )
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  14. #14

    Default

    אגב חנן - דרך נוספת לבדוק את מצב המצבר הוא לבדוק את רמת החומצה עם הידרומטר.
    אני אבדוק בערב מה הם הערכים שצריכים להיות.
    בנוסף, יכול להיות גם שהמצבר מגופר וגם בזה אפשר לטפל - לפעמים.

    שחף.

  15. #15
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    דרום השרון
    Posts
    2,349

    Default

    יואב

    בדקו לך את האלטרנטור?
    המצבר צריך להיות במצב ממש רע בכדי להרעיד את המנוע או שמגבר הטורים לא תקין.

    תבדוק שמתח הטעינה של המצבר לא יורד בהדלקת אורות.

  16. #16
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    1,999

    Default

    ערן- אני עדיין בכיוון של תושבות כלשהן- כי בטורים שאצלי רועד- בסמו אחר לא...
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

Similar Threads

  1. כיצד יודעים שהגיע הזמן להחליף ממיר קטליטי?
    By Saar in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 2
    Last Post: 08-03-10, 13:11
  2. אז אני צריך להחליף מצבר או לא? (אחד שלא מבין)
    By landY in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 5
    Last Post: 21-11-09, 20:38
  3. מצבר להיילקס 95 4X4 (שאלה על מצבר והגבהה)
    By zivi in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 4
    Last Post: 21-11-08, 12:47
  4. Replies: 8
    Last Post: 12-11-08, 19:06
  5. Replies: 15
    Last Post: 08-02-07, 08:03

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •