Close
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 56
  1. #1
    חבר רשום tzagi's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Granada Hills CA
    Posts
    6,704

    Default סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כללי.

    ציטוט:
    Calkins points out that in some models, you can’t simply install and connect a new power-window switch and expect it to work. You need to take it to the dealership and update the system to recognize that new component.

    וזה...העתיד(היום)
    מתנצל לכול אלה שלא קוראים בשפת הכרכרות

    http://www.thecarconnection.com/news...t-fix-yourself

    כתבה ממש קצרה ולא מסובכת,
    נחוץ לזכור למי היא כתובה, לאמריקאי המצוי שדי רגיל לטפל בעגלתו לבד, אני אישית לא מסכים עם הכתב וחושב שאדם שמסוגל לקרוא וללעבוד לפי הוראות, מסוגל לעשות המון
    אבל זה לא הסיבה לדיון, ברור שיצרני הרכב עושים מה שאפשר למנוע תיקונים. וטיפולים.."פרטיים"


    איפה נהיה תוך עשור?
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  2. #2

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    לעניות דעתי הכתב לא קורא את המפה נכון.
    את היצרנים לא מענין בכלל מי מטפל ברכב (מרבית הרווחים שלהם הם ממכירת חלקים ולא ממוסכים)
    מה שמענין אותם שתקנה נהם מכלולים שלמים שעליהם תצתרך לשלם, והרבה.
    וזו הסיבה שהחלפת פילטר אוויר במזגן הופכת להיות כל כך בעיתית.
    המהנדס שתכננן את המזגן לא בונה אותו להחלפה פשוטה של פילטר, אלא להחלפה של כל המודול של המזגן.
    כנ"ל כל מערכת של הרכב.
    כאשר המנוע מתחמם והולך ראש מנוע, יותר זול להחליף מנוע מאשר לשפץ אותו.
    דווקא מציאת התקלות נעשית יותר ויותר פשוטה, המחשב מתריע על התקלות.
    הבעיה שכדי לתקן, אתה לא יכול להחליף משהו קטן או לאלתר אלא להחליף את כול המודול.
    וכל זה נועד כדי להפוך את המכונית לאביזר חד פעמי, השתמש וזרוק.
    סע 3 שנים או 100K קילומטר, זרוק לפח וקנה חדש.
    העתיד כבר כאן, ידידי. ראו ערך מכונית הספארק או I10 וכו..

  3. #3
    חבר רשום shachar's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    תשע 052-858209 ליד מודיעין
    Posts
    5,484

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    אני מסכים עם מוני,
    יום אחד אתה תגיע לחניה ולא תמצא את הרכב,
    תסתכל בתאריך ותבין שהוא פשוט התכלה לפני שהספקת להזמין חדש.
    הדגם לאחריה כבר ידע להזמין חדש ולחייב את חשבונך באופן אוטומטי.
    110TD5
    Festina lente

  4. #4

    Default

    Quote Originally Posted by shachar View Post
    אני מסכים עם מוני,
    יום אחד אתה תגיע לחניה ולא תמצא את הרכב,
    תסתכל בתאריך ותבין שהוא פשוט התכלה לפני שהספקת להזמין חדש.
    הדגם לאחריה כבר ידע להזמין חדש ולחייב את חשבונך באופן אוטומטי.
    הפלסטינאים חזק בקטע הזה.
    הם דואגים שלא תמצא את הרכב בחנייה

  5. #5

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    לפני 15 שנה בערך התחלף היבואן של הרלי דיוידסון בארץ. היבואן הנכנס [הנוכחי] הביא בתור מכונאי ראשי בחור ישראלי שלמד מכונאות אצל הרלי בארה"ב.
    הבחור הביא איתו שיטות עבודה ומיכשור מיוחד והיה די חריג בנוף המכונאים אז בארץ.
    באחת השיחות שלי איתו הוא אמר לי שהחלום שלו הוא - לא עוד מכונאי עם גריז מתחת לציפורניים [הוא היה אחד הראשונים בארץ שעבד עם כפפות חד-פעמיות ואז עוד צחקו עליו...] אלא מכונאי שמסתובב עם חלוק לבן ורק מחליף את המודולים שהמחשב הראה כפגומים.
    אז צחקתי בליבי עליו אבל אני נזכר מדי פעם בשיחה הזאת כי אנחנו בדיוק שם - הכל ממוחשב, הכל מסובך בכוונה וחד פעמי. זה כבר לא חזון של מכונאי מוזר אלא סיוט מתגשם יום יום.
    הם עושים הכל כדי שלא תוכל לתקן לבד, שלא תוכל להחליף חלק פשוט בלי להחליף חצי אופנוע, ומילא אם כל הסיבוך הזה היה עובד כהלכה. אבל לא, זה מסובך מדי ומכיל יותר מדי חיישנים ומחשבים וחשמל ואז יוצאים לטיול הרלים ובמקרה עומדים מתחת לקווי מתח וכל ההרלים החדשים פתאום מקבלים תזזת באזעקות, מוציאים הודעות על בעיה במערכת ומסרבים להניע.

    אני מרים את מכסה המנוע בסופה ורואה הכל, מזהה הכל.
    מרים מכסה מנוע ברנגלר 2012 ורואה ערימה מסודרת של מכסים ופלסטיקים, לא מבין כלום ושואל את עצמי - מה יהיה איתו עוד 15 שנה?
    מוני ושחר צודקים - יפה ומוצלח ככל שיהיה - הוא לא יהיה פה עוד 15 שנה. הוא כניראה יתכלה מעצמו.
    חבל.
    כדי לחלום רנגלר אחד,
    צריכים מאות שעות חלום

  6. #6

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    פעם לפני באמת הרבה שנים עבדתי כנער במוסך לקומפרסורים בדרום תל אביב במטרה ללמוד קצת מכונאות פרקטית
    היה שם זרוק אופנוע BMW שניים וחצי כח סוס עם ידית גיר מצד ימין של האופנוע באמצע האופנוע-זהב היה אופנוע יעודי עם סירה שהיתה עליה עדיים חצובת מיקלע
    במקום כסף תמורת עבודתי קיבלתי את הזכות לתקן אותו בהדרכת בעל המוסך(אחרי שעות העבודה)
    האיש הזה אז עוד אמר-יום אחד יעשו רכבים שאני לא אדע לתקן יהיו כאלה פטנטים שזה לא יהיה שווה להתעסק איתם-מי חשב אז על חיישנים ותוכנות ניהול מנוע?
    וזה מה שכתבתי באחד השרשורים--אותי מתסכל שאני לא יכול לתקן לבד את הג'מוס-חכם מידי עלי
    יוסי

  7. #7
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,686

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    הבעיה העיקרית היא לא בלתחזק/לתקן בגראז' הביתי.
    אני רואה את הבעיה העיקרית כשאתה נתקע בצד הדרך ואין לך שום "כלי" להבנה מה קרה ובהתאם מה לנסות לתקן כדיי להמשיך.

    נכון שהמערכות התקדמו ומתוחכמות יותר. אבל,
    אם רוכשים ספרות יצרן מלאה (כמו משוגע כמוני שיש לו לקוואליר ולטרופר) אין בעיה להבין ולתחזק.
    הצרה שבמקרים רבים נדרשים כלים יעודיים או מכשירי דאגנוסטיקה שמאוד יקרים (אני מנטר קבוע את איביי למציאת הזדמנות של TECH2 ).
    בקיצור, לא צריך להיבהל ולפחד מהטכנולוגיה. לדוגמה,
    בעבר פירקתי ושיפצתי (גם ללא ספרות) את מחשב ניהול המנוע של הויטארה בעלות של 30 ש"ח במקום 3000 ש"ח של רכישת משומש בפירוקיה.

    לעומת זאת, אם נתקעת בדרך, אתה ממש אובד עצות .
    גם אם נניח שהינך יודע בוודאות איזה חיישן משבית הרכב, לא נראה לי שמישהו מסתובב עם ערכת חלקי חילוף מלאה.
    בעבר "העסק" היה פשוט, רכב כבה/לא מניע ,
    או דלק (סתימה, משאבת דלק ואפשר היה לאלתר או לנקות קרבורטור בצד הדרך) או הצתה (ניקוי פלטינות חוגת דיסטרבוטור או החלפת פלגים וכבלים).
    מזכיר לי, לפני כשנה לערך, השאלתי את הפורד פוקוס החדשה (ליסינג) של אחותי .
    פעמיים נתקעתי אתה,
    פעם אחת בכביש החוף (סיוט של אין שוליים) ופעם שניה באילת ברגע סיום הנופש.
    כמובן שלא היה הרבה מה לעשות חוץ מלחכות לגרר עם הרכב החלופי ...
    אגב, עודכנתי שזאת הייתה תקלת חיישן מצערת שהכניס הרכב למוד חירום.

    רענן

  8. #8
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,502

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    ומוד חירום של ריינג' שמוריד לך את כל האויר מהכריות באמצע השטח והופך אותו למזדה .MX5 ? זה גם לא חדש כל כך...

    בסופו של יום, כל המחשבים האלה מתחברים עם כבל למחשב עם תוכנה שאפשר יהיה לפרוץ / כבר יש פריצה ואז עוקפים את כל החיישנים וממשיכים לנסוע. רק צריך לדעת מה עושים.

    פשוט זה לא, אבל זה יותר נקי
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  9. #9

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    זה נכון ואתם צודקים-גם לי יש קוראי תקלות-את כל הספרות של הביואיק הג'מוס והמליבו(של הבת)הורדתי ויש לי אותם במחשב נייד ייעודי לרכבים
    וכבר עקפתי תקלה או שתיים אבל זה עדיין מסובך
    וכפי שרענן כתב זה יותר מסובך מפעם
    ארגז הכלים שלי עם כל האילתורים כבר לא שווה כמעט כלום
    הוא טוב היום רק לשברים מכניים וכמה מעקפים
    פעם הייתי נוהג לעצור ולעזור לרכבים תקועים-היום?מראש אין לי סיכוי אז אני מציע מים או גרירה קלה באם הם חונים במקום מסכן חיים ותו לא
    אמיר אתה מבין מה הגעגועים הקשים לג'יפ מודל 1942?
    כמעט כל דבר שהתקלקל תיקנו בחצר-במדבר-איפה לא?
    נטחן הגיר?מפרקים בחצר ומרכיבים מחדש -הלך הדינמו?מלפפפים חדש?
    הלך הסטרטר?או מנועלה או מרימים צד אחד מלפפים חבל סביב הגלגל (משלבים לגיר)ומושכים(כמו במנועי הסירות או מכסחות הדשא)
    איפה היום?צריך להיות חצי גאון(וזה אני לא הייתי אני לא וגם לא אהיה)
    וואוו איזה כיף לקטר==פתאום תפשתי את עצמי(בגלל זה העריכה)אני נהיה כמו אבא שלי שהייתי מקטר לו בזמן שנאלצתי לתקן נזק כזה או אחר בג'יפ
    "מה אתה מקטר ?אני במדבר מול הגרמנים החלפתי את הפנצ'וק של המולטר בקרקשת של" --וככה כל מיני מילים לא מובנות מפני שהוא לא הוציא את המקטרת מהפה--

    יוסי
    Last edited by yes1952; 23-06-12 at 15:53. Reason: מתחיל להיות כמו אבא שלי

  10. #10
    חבר רשום nirs's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    מרכז
    Posts
    3,903

    Default

    היה דיון ברוח דומה בזמנו באתר מקביל:

    http://jeepim.net/forum/viewtopic.php?t=85
    When your options low, I lift you from below
    תגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...

  11. #11
    חבר רשום tzagi's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Granada Hills CA
    Posts
    6,704

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    אתם לא בכיוון
    ב10 שנה האחרונות יש ליצרני הרכב נטייה ליצר מכלולים שהם:
    1. לא ניתנים לתיקון, כשמנסים לפרק אותם משהו נשבר שלא ניתן להחלפה או תיקון.
    2.מכלולים שלא ניתנים להחפה (בחלק לא מקורי או דומה) או לעקיפה. ורואים שמהנדס עבד קשה לוודא שזה כך
    3.אותם מכלולים לא נמכרים לבד אלא כ ASSEMBLY
    4. מצריכים כלים מיוחדים לפרוק וברכבה(שרק היצרן מוכר)

    הכיוון הכללי היום...חלקים כמו מפסקים ומנועים שמחייבית תקשורת וזיהוי ע'י המחשב, כלומר רק מוסך עם מחשב היצרן יכול לגרום לחלק חדש לעבוד.
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  12. #12
    חבר רשום zviki's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,455

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    זה רק בתעשית הרכב? זה עוטף אותנו מכל הכיוונים.בכל התחומים. בשנות השבעים עת יצאו הקלקולטורים הראשונים....תוך מס' שנים הילדים שכחו את לוח הכפל בע"פ.
    only in a jeep

  13. #13
    חבר רשום tzagi's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Granada Hills CA
    Posts
    6,704

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    צביקה,
    זה חדשות ישנות, אבל פה מעניינות מכוניות ולא מכונות כביסה.
    אה רענן,
    כשאתה כותב"פירקתי ושיפצתי (גם ללא ספרות) את מחשב ניהול המנוע" תוסיף ליד "אני מהנדס אלקטרוניקה שמסוגל לעשות דיאגנוסטיקה בCOMPONENT LEVEL"
    כי ....רוב האוכלוסיה קצת מרוחקים מהיכולת הזאת.
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  14. #14
    חבר רשום razzamataz's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    over the rainbow
    Posts
    525

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    +1
    פעם חלק בעלות X שנשחק\נשבר\התעייף גרם לנזק של X
    היום חיישן או צ'יפ בעלות של מספר שקלים גורם לנזק (תלוי במוסך) של מאות ואלפי שקלים , עקב השבתה של הרכב, גרירה, חיבור למחשב ושעות מוסך.
    ובסופו של דבר החלפת הרכיב במחיר מופקע...וזו בדיוק הכיוון שאליו מכוונת תעשיית הרכב! ככה שיתחילו להחליף רכבים כל מספר שנים כמו טלפונים.

    ולדוגמא, לאחרונה התעניינתי במספר עסקים העוסקים בחידוש מחשבי רכב וגיר למטרת הסבה מקצועיתת
    כל אחד מהם בנפרד טען שאשנה כיוון ולא אכנס לתחום מאחר ותעשיית הרכב ממציאה משנה לשנה פטנטים כדי להילחם בהם וליצור להם בעיות בשיפוץ והגעה למכלולים שנועדו להירכש כ assembly

    זה הכיוון, ויום אחד יעמדו עשר אנשים סביב אחד שמסובב מברג וימחאו לו כפיים על המיומנות שנעלמה מהעולם
    drugs will lead you nowhere....but at least it would be a scenic ride
    גיפים יקחו אותך לשום מקום...אבל בדיוק לשם אתה רוצה להגיע

  15. #15
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,072

    Default

    Quote Originally Posted by nirs View Post
    היה דיון ברוח דומה בזמנו באתר מקביל:

    http://jeepim.net/forum/viewtopic.php?t=85
    עזבו את הדיון הזה, מצאתי לאן רכס הלך!
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  16. #16
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,696

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    תוציאו את הראש מהת*ת ותסתכלו קצת על העובדות.

    אני, למעט בג'יפים, לא פתחתי מכסה מנוע ב10 השנים האחרונות במכוניות היומיומיות. לא כי הן ברובן ליסינג (לא כולן) - אלא כי לא צריך. סתם מכונית חדשה, נכון להיום, נוסעת את הכמה שנים הראשונות שלה בלי תקלות. תמיד יש יוצאים מהכלל, אבל זה הכלל.

    ג'יפ/אופנוע/רכב ספורט/אספנות... זה תחביב. במה שנוגע לתחבורה יומיומית - המכונית החדשה היום שקופה למשתמש כמו מקרר.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  17. #17
    חבר רשום tzagi's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Granada Hills CA
    Posts
    6,704

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    לא מדובר על רכיבים מתחת למכסה מנוע
    בא ניקח לדוגמה כמה חלקים פשוטים כמו מתג חלונות, מנוע הרמת חלון ו מנוע נעילה חשמלי
    בעבר: כשהמתג הפסיק לעבוד פירקת אותו, ניקית את הג'יפה והחזרת...סוף הסיפור
    היום: כשמתג מפסיק לעבוד יש לקנות את כול היחידה עם שאר המתגים בדלת, בנוי בצורה שלא מאפשרת פרוק.
    בעבר:כשהמנוע מת היה אפשר לנסות לתקן אותו או להחליף באחר
    היום: המנוע מגיע כיחי'דה עם שאר המסילות, כבלים מנופים ומה לא. אומנם התיקון יותר קל מבעבר, אבל גם הרבה יותר יקר.
    בעבר: מנוע נעילה היה ליניארי, בעלות אפסית ובדקות ספורות היה ניתן להרכיב אחד אוניברסלי
    היום: המנוע בנוי לתוך המנעול וחלק אינטגרלי ממנו, המנוע לא ניתן לרכישה בנפרד אלא רק עם המנעול עצמו, המנוע לא ניתן לפתיחה, יש בו לוח שנשבר ברגע שמנסים לפתוח אותו...ממש מתוכנן ככה, אפשר לשכוח מלהרכיב מנוע אוניברסלי כי אין לאן לחבר אותו...המהנדסים חשבו על הכול ולא השאירו שום פירצה..
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  18. #18

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    נמרוד, בדיוק לאנשים כמוך תעשית הרכב מכוונת!
    להפוך את הרכב למוצר עם אורך חיים של 3 שנים.
    אחרי זה לזרוק ולקנות חדש.
    ועל הדרך לעשות עליך קופה.
    מקרר הוא דוגמא מצוינת לתהליך הזה.
    פעם המקרר היא מחזיק 30 שנה ויותר.
    ואם התקלקל, לא היתה בעיה לתקן ובזול.
    היום מקרר הוא מוצר ל 3 שנים (או פחות)
    ואז ואתה קונה חדש (עם הוצאות בהתאם).
    זה התהליך ולשם מכוונת התעשיה וחיבים לחיות עם זה.
    אבל להנות ואפילו לקבל את זה באהבה?!

  19. #19
    חבר רשום barak4*4's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    בנבצרות
    Posts
    1,069

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    התופעה ידועה ואת שורשיה ניתן לאתר מייד לאחר מלחמת העולם הראשונה והיא התעצמה בשטף מתגבר מאז סיום מלחמת העולם השניה, שמה Planned obsolescence או בעברית "השבתה מתוכננת".
    לא רק שלא ניתן לתקן את החלק התקול, לא רק שחייבים להחליף מכלול שלם, אלה גם העובדה כי המכלול תוכנן מראש להכשל לאחר X זמן או X מחזורי עבודה.

    לפני מספר שנים, היה דיון בפורום על רכיבים שנועדו להיכשל ואחד המנהלים פה השיב משהו בסגנון הזה (הציטוט אינו מדוייק, אבל מתמצת את שנאמר): "...נראה לך שייצרן רכב באמת מתכנן חלק שיכשל ברכב שלו? אתה חושב שמישהו מספיק משוגע לעשות את זה?...."
    אז היום אני אומר בוודאות, כן.

    היצרנים היום, צריכים ליצור מוצר שיכשל לאחר X זמן או X מחזורים, אבל לא מהר מידי, ד"א שלא תהיה מספיק מריר בשביל לא לרכוש מהם שוב.
    המטרה - שהרוכש יחשוב שעבר פרק זמן סביר והוא קיבל את "התמורה שלו לכסף" מהמוצר.

    אגב, רוב ה-Made in China הוא זבל, לא כי הסינים מייצרים זבל, הוא זבל כי מהנדסי המערב דורשים זבל במפרט המוצר המוזמן.
    יש סרט ממש מעניין בנושא, אמנם אורכו כ-50 דקות, אבל הוא מרתק. למי שאין סבלנות, ישנו סרטון קצת יותר שיטחי וקצר (כ-3 דקות) המסביר את הנושא:

    הסרטון הקצר:



    הסרטון הארוך:

    Statistics mean nothing to the individual

  20. #20

    Default תגובה: סוף עידן הDIY? או תעשיית הרכב הגיעה לאותה מסקנה שמדינת ישראל ידעה תמיד? דיון כ

    ג'ו
    אתה כיום חי בשוק שונה מהשוק אצלנו
    ארצות הברית ואירופה שונים מאיתנו מבחינת העלות
    רכב בארץ הוא יקר בכל קנה מידה-ברצות הברית פורד האנטישמי הבטיח רכב לכל פועל-וכך היה
    מה שאתה כותב זה נכון ומאפיין את תרבות השפע-לא את ארץ ישראל
    כאשר רכב יוקרה ברשות הפלסטינית מתקלקל מיד יש להם חילופי מכאן-להם זה זול ושתי דקות פחד
    אנחנו לא הרוב ולא כולם נוסעים עם רכב על "חשבון העבודה"(מי שנוהג בליסינג משלם שווי ערך)
    ולכן געגועי לפשטות-כאשר מברגה נטענת מתקלקלת זה זניח קונים אחר
    הציעו לי לקנות במחיר אפסי טוארג(הזדמנות מפשיטת רגל)לא לקחתי-אין את הכיף הזה של רכב מקרקש-הכל יותר מידי אלקטרוני בשבילי
    אז אולי אני כבר מיושן וחריג רק ברכב שאני נוהג בו --לו הייתי יכול פיזית להרשות לעצמי cj ולעשות הכל לבד הייתי מעיף את ה-GMC לכל הרוחות
    אבל זה אני--האבל זה רק אני גם מוצא עצמו מתקן לחברים את התקע של מצלמת הדשבורד שמקצר להם אחרי חודשייים שימוש
    או נהנה מ HTC שמישהו רצה לזרוק מפני שהתנפחה לו הסוללה והוא לא אנדרואיד
    נו סוללה באיביי עלתה 5 דולר והמכשיר החליף את ה mio (מחשבון כף היד) וכך גם מברגות ומה לא
    כבר ציינתי בעבר שהיתה לי מעבדת מחשבים ולןח אם היה יקר רצח-אז תיקנו לוחות אם, והיום?
    וכך זה נמשך בכל תחומי החיים-זה רע?לא יודע
    זה נוח?בהחלט למי שיש לו כסף פנוי
    אבל ואחזור להתחלה-ברכבים למיניהם?עובדים על כולנו-ראו את המפרט הצבאי לכלי רכב-כמה שיותר פשטות--יש קווי ייצור שלא משתנים ביצור טנדרים לעולם השלישי
    עם מינימום אלקטרוניקה ומינימום חיישנים ,למה?כי זה משתלם ליצרן-קונים אלפי רכבים כאלה
    העולם המערבי?שאנחנו בצילו?פשוט דפוק שמעשיר את קופות היצרנים
    יוסי

Page 1 of 3 123 LastLast

Similar Threads

  1. תעשיית הרכב הישראלית - ג'יפים שלא הכרנו
    By Israel Motor Industry in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 0
    Last Post: 02-08-11, 17:38
  2. הרכב שליד הגיפ...
    By מוני אורבך in forum אוף-טופיק
    Replies: 6
    Last Post: 30-12-08, 00:30
  3. Replies: 10
    Last Post: 01-11-06, 21:59
  4. Replies: 14
    Last Post: 23-12-05, 19:06

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •