מה זה לא הצליחו?
מה קרה לו?
מה זה לא הצליחו?
מה קרה לו?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
מישהו יכול לחוות דיעה על המקרר שבקישור?
http://www.ebay.com/itm/Waeco-12V-24...NXF72F&vxp=mtr
האם הוא יתאים לספסל האחורי של ג'ימני?
האם יש לו מנגנון כזה של שמירה על המצבר (ושוב, מדובר על ג'ימני)?
אם אתה מתכנן ארגון מחדש, הייתי שוקל מקרר מגירה. אחרי 2 טיולים (חדש אצלי...) אני מוצא אותו הרבה יותר נוח ממקרר עומד רגיל.
תמונות אפשר לראות כאן, ואעלה בימים הקרובים תמונות חדשות עם הרצפה הכפולה ...
הרעיון של מקרר מגירה הוא מצוין מבחינת נוחות תפעול והתקנה.
המקרר שהפנית אליו נראה קטן מבחינת נפח ובעיקר מוגבל בגובה המוצרים שאפשר לקרר בו. מה הנסיון שלך אומר?
איך התמודדת עם היותו 24V?
+1 למגירה.
במקרה הזה- BUILT-IN עם המגירות.
קובץ מצורף 107854
בקבוקי שתייה גדולים נכנסים לרוחב, ואפשר להכניס הרבה מהם ...
לגבי מתח הפעלה - זה מדחס דנפוס שבמקור מתאים גם ל- 12V וגם ל- 24V. השינוי היחידי היה בהגנת המתח למצבר. קיבלתי אותו כבר מותאם מהיבואן ...
למי ש-40 ליטר קטן עבורו, הייתי לוקח 2 מקררי מגירה של 30 ליטר, כאשר לפחות אחד מהם יודע גם להקפיא 😊
ייתרון נוסף של מקררי מהגירה הוא שלרוב המדחס חיצוני, כך שיותר קל לתקן אותו אם צריך, וגם ניתן להפריד ולהרחיק אותו מגוף המקרר לטובת הסעת חטם טובה יותר, או התאמה לארגון תא המטען ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
נדב,
מה בדיוק הייתה צריך לשנות לגבי ההגנת מתח למצבר?
לגבי שני מקררים של 30, אני רואה בעיה בגישה.
המדחס שלך (BD35F ) מסוגל בלי בעיה לסחוב 50-60 ליטר.
תבדוק את היחס בין המקרר נטו לנפח שהוא טופס ברכב, ותבין שזה בזבוז רצחני לשים שני מקררים.
דרך אגב, אני ההיתי בהתלבטות הזו, בניתי מקרר לבד, והייתה לי אפשרות לעשות פרייזר , וויתרתי, פשוט לא מצאתי הצדקה לפריזר.
יש המלצות על מקרר מגירה?
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
המקרר שלי הוא היחידי שמצאתי בנפח 40 ליטר (כל היתר הם 30 ליטר), אבל הוא יקר. זה מקרר OEM של DAF.
דבר עם מאיר מחברת גלים (052-2440673), היה לו מקרר משומש כזה, אולי הוא עוד שם ...
(אם תגיד לו "מקרר מגירה כמו של נדב" הוא ידע במה מדובר ...)
יחידת הבקרה של הדנפוס מאוד חכמה (ויקרה :-) , אותה יחידה עובדת גם עם 12 וגם עם 24.
עם המתח מעל 17V היא מניחה שהיא 24V ואם זה מתחת היא מניחה שזה 12V.
מבלי שתשנה משהוא ערכי המחדל הם:
עבור 24V: כניסה 24.2V ויציאה 22.8V , עבור 12V: כניסה 11.7V ויציאה 10.4V
באמצעות הוספה של נגד חיצוני ניתן לשנות את הערכים האלו, אבל בד"כ אין הצדקה.
בנוסף, ברירת המחדל היא שהמדחס מסתובב ב 2000RPM , ניתן באמצעות נגד חיצוני לבקר, להאיץ את המדחס עד 3500RPM.
הסיבה המקורית זה היכולת להתאים את אותו מדחס לגדלים שונים של מקררים ותפוקות (בהנחה שגם הגודל של המעבה והמאייד משתנים).
אני ניצלתי את היכולת הזוף והתחכמתי מעט.
במקרר שלי יש הפעלה רגילה (save mode) ואז המקרר עובד ב 2000RPM אבל יש לי מצב טורבו שמעלה את הסלד ל 3000
קובץ מצורף 107862
זה מצריך טיפה התחכמות עם הלחצים, ויש בעיה להמשיך לעבוד על 3000 שהמקרר מגיע ל 4 מעלות ומטה (מתחיל להגיע נוזל חזרה למדחס, וזה לא בריא למדחס), אבל זה יופי של טריק להכניס את המקרר לשימוש (בבוקר שאני רוצה לצאת לטיול, אני רוצה להדליק את המקרר לשים את הדברים ולצאת....), וגם בשטח, בזמן שמכינים אוכל, ופותחים וסוגרים, זה עוזר לשמור על טמפ' נכונה.
קובץ מצורף 107864
נשמע מעניין עניין הטורבו, תוכל להפנות למדריך בעניין הזה ?
(אם כי אני הייתי מחבר את הטורבו דרך טיימר, שיחזור למצב הרגיל בלי שאצטרך לזכור להחזיר אותו ...)
לא מדריך ולא נעליים, סתם רעיון שלי, לא מכיר מישהו שעשה את זה.
באמנה שלי בבית יש כפתור עם ציור של ארנבת :-) שזה מה שהוא עושה, אז העתקתי.
למה טיימר, טרמוסטט פשוט יעשה עבודה הרבה יותר טובה, ברגע שהטמ' מגיע ל 4 מעלות לנתק את הטורבו.
ודרך אגב, יותר זול.
אני פשוט לא שם, אני עדיין לומד את הנושא.
רק סיימתי עם הבניה של המקרר, נשתמש קצת ונחליט.
זיו שאפו!
זה ציוד מחיים רכס?
כמה עולה יחידת קירור קומפלט?
חלקים (מאייד ומעבה) מחיים, הקומפרסור והבקר מגלים שיווק מאיר בראשון לציון.
מאיר שמח לעזור ולייעץ, בהחלט מקור להתיעצות בנושאי מקררים לרכב.
אני לא יודע מה מחיר השוק של יחידת קרור קומפלט, אבל זה בטוח עולה יותר ממקרר קומפלט (רק המדחס והבקר עוברים את ה 2000 (לפני מאייד ומעבה).
כן, אבל כשהמדחס יחזור לפעולה, הוא יעבוד בסל"ד גבוה.
מהיכרות עם עצמי, אני אשכח להחזיר למצב עבודה רגוע, וחבל על המדחס, לכן טיימר.
חשבתי על מכני או על אלקטרוני כזה ...
נדב, זה הרבה יותר פשוט, לא צריך לזכור כלום.
עבור 2000 סלד מגשרים בי שתי רגלים (C&P) . עבור 3000 , צריך לשים (במקום קצר) נגד של 700 אום.
כל מה שצריך לעשות זה לחבר את הנגד קבוע, ולחבר טרמוסטט נוסף (לא את זה שמפעיל את המקרר, משני צידי הנגד כך שמתחת לטמפ' נתונה, הטרמוסטט יסגר! .
אם אתה מכוון את הטרמוסטט הזה על בערך 6 מעלות ואת הטרמוסטט הראשי על 4, אתה מסודר.
שמדליקים את המקרר (או אחרי פתיחה ארוכה, הטמפ' גבוהה מ 6 מעלות, הטרמוסטט פתוח, והמדחס יעבוד ב 3000 סלד, ברגע שהטמפ תרד מתחת ל 6, הטרמוסטט יסגר ויקצר את הנגד, המהירות תרד ל 2000.
מעכשיו, הטרוסטט הראשי ישמור את המקרר כל הזמן סביב ה 4 מעלות ( שזה מתחת ל 6.....) ולכן המקרר יעבוד כל הזמן על 2000 סלד.
שמרו על קשר