Close
מציג תוצאות 1 עד 19 מתוך 19
  1. #1

    ברירת מחדל הגבהה לויטארה

    זקוק להצעות להגבהת ויטארה

  2. #2

    ברירת מחדל

    יש 3 סוגי הגבהות , אני אפרט לגבי כל אחת מהן , ניתן לבצע את כולן ביחד :

    1.בודי ליפט - הגבהת המרכב ע"י הכנסת ספייסרים בינו לבין השלדה , לא נותן כלום(בשלב זה) ואף מזיק , , וגם לא חוקי בעליל .

    2.החלפת צמיגים לצמיגים בעלי קוטר גדול יותר , 215.75 או 235.75 , דורש אישור ברשיון ,ככל שהמידה גדולה העסק יותר מסובך.

    3.החלפת קפיצים לקפיצים משופרים ארוכים \ הכנסת ספייסר מתחת לקפיצים + החלפת כל הבולמים לבולמים ארוכים תואמים - ישנם קיטים מוכנים , העסק יקר מאוד ...4K ש"ח עד 11K ש"ח לקיט שיתן לך משהו משמעותי

    לתשומת ליבך , לא נצבר מספיק מידע בפורום הזה על הויטרה (מנהל פורום מושחת... :twisted: ) , תבצע חיפוש בפורום סוזוקי באתר
    www.jeeptrip.co.il יש שם יותר מידע שימושי , תמצא שם הכל על הגבהה לויטרה.
    איך שלא תהפוך את זה ...

  3. #3

    ברירת מחדל

    שנאפס, תדייק - אין פה כמעט בעלי ויטארה. השחיתות שלי לא קשורה לכלום... :lol:
    וזה בטח לא מעיד על מצבור הידע כאן - רובו פשוט לא כתוב. אתה תתפלא לדעת כמה אנשים יש כאן שהתעניינו בנושא...

    בכל מקרה, השאלה הראשונה שחייבים לשאול ברגע שמתחילים לחשוב על הגבהה - או כל שיפור אחר, לדעתי - זה מה אתה מנסה להשיג, ולמה? איזו בעיה אתה מנסה לפתור?
    ברגע שתתן לנו את המידע הזה, יהיה לנו קל בהרבה לעזור לך.

  4. #4

    ברירת מחדל

    בכל מקרה, השאלה הראשונה שחייבים לשאול ברגע שמתחילים לחשוב על הגבהה - או כל שיפור אחר, לדעתי - זה מה אתה מנסה להשיג, ולמה? איזו בעיה אתה מנסה לפתור?
    ברגע שתתן לנו את המידע הזה, יהיה לנו קל בהרבה לעזור לך.
    צודק המושחת , מניסיון טרי שלי עם ויטרה לא מזמן , הציפיות היו גבוהות רשימת השיפורים התארכה והתארכה , עשיתי חושבים והבנתי שהרכב פשוט לא מתאים לצרכים שלי , וליכולות הפיננסיות שלי :roll:

    בהצלחה.
    איך שלא תהפוך את זה ...

  5. #5
    חבר רשום יקיר גרין's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2004
    מיקום
    Rochester, NY
    הודעות
    803

    ברירת מחדל

    מעלה את השרשור מהאוב ...
    אלון, יש לי תשובה! אני רוצה להגביה את מרכז הרכב, 90% מהבעיות שלי מתחילות כשאני יושב על הבטן ...
    אני יכול לוותר על תוספת מהלך מיתלה כי יש לי נעילה מאחורה.
    אני נוטה לאחרונה להוסיף אוקולונים מעל הקפיצים והבולמים (אולי להחליף בולמים מאחורה) ולהנמיך באמפ סטופ.

    רעיונות/ביקורות/המלצות יתקבלו בברכה!

  6. #6

    ברירת מחדל

    זו אכן הדרך הזולה, המהירה והגרועה לפתור את הבעיה שלך. במתלים אין ארוחות חינם למרבה הצער, אבל עוד יותר מצער שאין לי שום דבר שפוי להציע לך שיפתור את הבעיה וגם יהיה זול (יחסית).

    מה שאני כן הייתי מתחיל לשקול ברצינות זה חיבור בטור של עוד קפיץ בעל קבוע גדול יותר. אם אתה ממילא הולך להחליף בולמים אז אין שם עלות נוספת (בולם 6 אינץ' עולה אותו דבר כמו בולם 8 אינץ'), הבעיה היחידה העומדת בפניך היא מציאת קפיץ מתאים. אני הייתי שוקל ברצינות קיצור של סט קפיצי ויטארה ישנים והוספתם בטור, כך שיתקבל קפיץ פרוגרסיבי. כמה לקצר בשני הקפיצים (הסט הישן והחדש), איך חורטים אוקולון לזה, איזה אורך קפיץ אפשרי לפני קריסתו לצדדים ובעיות אחרות עם גיאומטריית מתלים אלו כולם נושאים שנשמח להרחיב עליהם אם האופציה הזו נשמעת לך מעניינת. יתרונותיה: עלות זהה להגבהת אוקולונים רגילה. קביעת קבוע רצוי ומדוייק לקפיץ שלך, לא לפי קיט אפטרמרקט קיים אלא לפי דרישותיך בלבד. מהלך מתלה ארוך באמת, יעיל לכל אורכו. קפיץ פרוגרסיבי יותר.
    חסרונות: מסובך יותר. ייקח יותר זמן לתכנון ולביצוע. יהיה דיבאגינג קל, בעיקר בקבוע הרצוי, דהיינו הרבה נסיעות מבחן וכמה אכזבות.

  7. #7

    ברירת מחדל

    אלון, אני חשב שאתה מפספס משהו.
    חיבור של שני קפיצים אחד על השני- כמו בקויל-אובר- קבוע הקפיץ המשולב יהיה קטן מקבוע של כל אחד מהקפיצים.
    חיבור של שני קפיצים אחד ליד השני- כמו קפיץ סליל בין קפיץ עלה לשלדה, או חיבור של סליל בתוך סליל- כלומר ששני הקפיצים מחוברים הן לשלדה והן למתלה- אז מתקבל קבוע גדול יותר, שהוא קומבינציה של שני הקפיצים.

    לעניין הויטרע- אם אתה רוצה להגדיל את מרווח הקרקע של האוטו, אתה צריך, אכן, קפיצים ובולמים ארוכים יותר. נכון- ספייסרים בין הקפיץ לשלדה הם הדרך הזולה לקבל את זה, אבל כיוון שאתה ממילא צריך בולמים חדשים, הנמכת באמפסטופים ועוד כל מיני.. אני חושב שכדאי, מראש, גם לספוג עוד קצת עלות ולהחליף קפיצים לארוכים. 4 ספייסרים יעלו לך כמה מאות שקלים (לכל ה4). מחיר של קפיץ (ויטרע, גראנד ויטרע, ג'ימני) הוא בסביבות ה650 ש"ח. נכון, יש תוספת, אבל לדעתי היא לא משמעותית אם מסתכלים על זה כדבר שמחליפים ממילא אחת לכמה שנים.
    (עוד סיבה שבגינה אני אמליץ לך כן להחליף קפיצים- גם לקפיצים יש אורך חיים, שהוא בין שנהוחצי לחמש שנים (תלוי כמה ואיך הרכב עובד). ככה שאם אתה קונה קפיצים חדשים- אתה יכול לתרץ לעצמך את ההשקעה כהחלפה יזומה של משהו שממילאתצטרך להחליף. ואגב... יכול מאוד להיות שהויטרע נמוכה לך מדי- כי הקפיצים כבר עייפים.)
    יכול להיות שיש פתרון זול- אני לא שולט בנתוני הקפיצים המקוריים של משפחת סוזוקי, אבל שווה בדיקה- אולי יש קפיץ מקורי של אחד הדגמים ארוך מהמקורי שלך, ועם קבוע קפיץ דומה למקורי? אם כן- יכול להיות שתוכל למצוא משומש או מפירוק, בזול יותר מקפיצים חדשים.


    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  8. #8

    ברירת מחדל

    דווקא לא פיספסתי, אסף. אני יודע שקבוע של שני קפיצים בטור תמיד יהיה נמוך מכל קבוע של כל אחד מהם לחוד, אבל אתה יוצא מנקודת הנחה שאני התכוונתי לקחת שני קפיצים שלמים.
    מה שאני כן הייתי מתחיל לשקול ברצינות זה חיבור בטור של עוד קפיץ בעל קבוע גדול יותר
    והכוונה הייתה לשני קפיצים של GV, שהם בעלי קבוע גדול יותר. נניח קפיץ ורבע. לא טוב? קפיץ של ל"ר + קפיץ של ויטארה רגילה משום שK=k1k2/(k1+k2) בוודאי שיש איפה שהוא קפיצים בעלי קבוע מתאים, כך שk1 יהיה גדול מספיק.

    דוגמא מופרכת: נניח שקפיץ רגיל של GV הוא בעל קבוע של 1.5K, כאשר K הוא קבוע של ויטארה רגילה. חבר שני שליש שלו לחצי קפיץ של ויטארה וקיבלת קבוע כמעט זהה (5% יותר חזק) אבל עם אורך נוסף של 1/6 קפיץ. המספרים לא מתאימים? שחק איתם עד שיתאימו.

  9. #9
    חבר רשום יקיר גרין's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2004
    מיקום
    Rochester, NY
    הודעות
    803

    ברירת מחדל

    אלון, אני מאוד מעוניין ללכת בכיוון של קפיץ של GV. אני גם דיי בטוח שהקפיצים של הרכב שלי עייפים (יש סיכוי שהם מקוריים?? 12 שנה??)
    יש למישהו קפיצים של GV חופשיים? תשלום סימלי?
    אלון, יש לך עניין להכנס איתי להרפתקאה הזו? (אני אזדקק לעזרה!)
    אסף, אני אשמח להגיע אלכם לקבל חוות דעת ולבדוק אופציות ... קיבלתי בזמנו הצעה ממשהו ב6000 ש"ח לקפיצים ובולמים שאמורים להגביהה את הרכב ב-5 ס"מ ... זה נשמע לי מאוד יקר ...
    בולמים אני כנראה אאלץ להחליף בכל מקרה. (איזה מזל שהאישה לא קוראת בפורום הזה ...)

  10. #10

    ברירת מחדל

    אני אשמח לעזור, אבל אני מתחיל ללמוד ב30 לחודש וזה לא ישאיר לי הרבה זמן לכלום. מבחינתי זה יהיה הישג למצוא שעה שתיים לאינטרנט ביום...

    אבל כן, לי יש הרבה מאוד עניין להכנס לכזו הרפתקאה. אחרי הכל, אתה משלם/שובר/הורס ואני רק לומד... :lol:

    לפני שאתה רץ על קפיצים של GV, תברר מה הקבוע שלך ומה הקבוע שלהם. מה אורך הקפיץ שלך ומה שלהם. יש מגוון עצום של קפיצי סליל בשוק (אל תפסול גם פריווטים, בהחלט ייתכן שלרכב פרטי או לוואן קטן יהיה בדיוק את חצי הקפיץ שחסר לך), אם אתה רוצה לשקול את זה ברצינות זה הזמן לעשות עבודת רגליים ולהתחיל לבדוק נתוני קפיצים כדי למצוא תורם פוטנציאלי.
    קיבלתי בזמנו הצעה ממשהו ב6000 ש"ח
    אלו סדרי הגודל של המחירים, גם אם זה נשמע לי קצת בסקאלה העליונה. סט בולמים יעלה בין 1500-3000 ש"ח (סמוראים, לא לקפוץ עלי - הבולם הקדמי שלהם ייחודי, מעצבן ויקר. אני יודע שלנו זה יותר זול), סט קפיצים עוד כ-2500 וזה לפני עבודה, בוקסות אקסנטריות (אם צריך) וכד'.

  11. #11
    חבר רשום יקיר גרין's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2004
    מיקום
    Rochester, NY
    הודעות
    803

    ברירת מחדל

    איך אני מוצא אצ קבוע הקפיץ? יש קטלוג? אני צריך לפרק למדוד ולחשב?
    איפה אני יכול למדוד קבועי קפיצים של פרטיות? במגרשי פירוק יתנו לי לפרק ולבדוק?

    אף אחד עוד לא עשה את זה?

  12. #12

    ברירת מחדל

    יש חברות שבקטלוג שלהן רשומים הנתונים של הקפיצים. לפעמים (בד"כ) צריך למדוד (אורך פתוח, עובי חוט, מספר סלילים), ולחשב. כשהקפיץ מורכב על הרכב- אפשר גם למדוד (משקל על הסרן, אורך קפיץ כשהרכב באוויר, אורך קפיץ כשהרכב על הקפיץ) ולחשב.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  13. #13
    חבר רשום raanan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2005
    מיקום
    בוואדי ...
    הודעות
    6,675

    ברירת מחדל רוצה עוד הגבהה ...

    ויטרה ארוכה מוגבהת 3" ע"י סט (קפיצים, בולמים וכו ..) של קלמיני.
    מעוניין להוסיף עוד 1.5" עם ספייסרים לקפיצים והבולמים (יודע שאצטרך להחליף צינורות בלמים).

    בפרום ZUKI נשאלה שאלה זהה והתשובות היו "צוננות" :
    http://www.zukiworld.com/forum/index.php?topic=8883.0

    יש סיבה (טכנית) למה לא להוסיף הגבהה ?
    כמו כן בסט 3" אין הורדת הבאמפ סטופים, האם גם לתוספת הספייסרים לא תדרש הנמכה ?

    תודה מראש למגיבים
    רענן

  14. #14

    ברירת מחדל

    יש סיבה (טכנית) למה לא להוסיף הגבהה ?
    כן, יש. אין לך שום צורך בזה. אתה גם ככה לא הולך אפילו על 31 וזה לבדו כבר נכנס אצלך, אז למה לך להוסיף ספייסר?
    כמו כן בסט 3" אין הורדת הבאמפ סטופים, האם גם לתוספת הספייסרים לא תדרש הנמכה ?
    צריך למדוד ולבדוק.

  15. #15
    חבר רשום raanan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2005
    מיקום
    בוואדי ...
    הודעות
    6,675

    ברירת מחדל אלון, צריך או לא צריך זה כבר שייך לתחום הפסיכולוגיה ...

    חוץ מזה, אני מכיר בחור צעיר ומוכשר שמעוניין להוסיף לסמו שלו , הגה כוח וגיר אוטומטי !
    האם הוא צריך את זה ? , מעריך שלא, אבל הוא רוצה .....

    בקיצור, אני אקפוץ בהזדמנות קרובה לארז (מקווה שגם אתה תהיה) לבחינת הנושא !

    יום טוב
    רענן

  16. #16
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Oct 2005
    מיקום
    חולון
    הודעות
    8

    ברירת מחדל

    אני קצת חולק על דעתו של אלון.
    הגבהה בעזרת ספייסרים נעשית כבר המון שנים כמעט בכל רכבי השטח .
    מתלים זה לא משחק ילדים ויש להתיעץ עם אנשים מקצועיים לגבי הגבהה שכזו אבל בויטרה לפחות שזה רכב מאד פשוט אין בעיה להגביה עם ספייסרים .
    אני אישית מוגבה עם ספיסרים והייתי ממליץ להגביה רק מקדימה ככה .
    ניתן לקנות 2 קפיצים אחוריים +בולמים ב1700 ש"ח את ההגבהה מקדימה צריך לעשות לבד על מנת לחסוך בהוצאות .
    יש מישהו בחולון שמוכר ספייסרים לויטרה ואני אישית מכיר שני מכוני פרונטים שמגביהים ויטרות .

  17. #17

    ברירת מחדל

    אברהם, ברוך הבא לג'יפולוג. אנא ספר לנו על איזה חלק מדעתי אתה חולק לפני שאתה חולק עליה...
    הגבהה בעזרת ספייסרים נעשית כבר המון שנים כמעט בכל רכבי השטח
    אז זה טוב? ידוע לי על אנשים ששמים גומי בין כריכות הקפיץ כדי לקבל הגבהה ולא רק טוענים שזה לא מזיז לקפיץ, הם גם טוענים שהאוטו נהיה יותר רך. במתלי עלים אנשים מערגלים כדי לקבל גובה, כולם יודעים להרכיב בודי-ליפט... אז מה אפ הפתרון קיים? הוא לא בהכרח טוב. זה שאתה (ועוד רבים אחרים) בחרו בו רק אומר שעבורך הוא היה טוב.

    אבל בויטרה לפחות שזה רכב מאד פשוט אין בעיה להגביה עם ספייסרים .
    אנא הסבר לנו מה פשוט במתלה של הויטארה ושונה בו ממתלה של GV, פאג'רו או H2.

    מתלים זה לא משחק ילדים ויש להתיעץ עם אנשים מקצועיים
    לא שמשהו לא נכון במשפט הזה, אבל מה מונע ממך לקבל הסבר על מערכת מתלים כאן? אני מבטיח לך שאם מישהו יטעה הוא יועמד על טעותו. זהאחד העקרונות המנחים כאן...

  18. #18
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Oct 2005
    מיקום
    חולון
    הודעות
    8

    ברירת מחדל

    אוקי - הסברים
    1 . אני חולק על דעתך שהגבהה עם ספיסרים זה דבר רע .
    אני רואה בכבישים גיפים מוגבההים בצורות מפגרות שאין לי מושג איך הם הגיעו לזה .
    הגבהה של ויטרה עם ספייסרים של 4 ס"מ תורמת רבות לביצועים בשטח ( ואני עומד על המילה שלי מנסיון אישי ! ) כמובן עם החלפת בולמים מאחורה .
    2. עניין הגומיה כבר נדוש תפסיק עם זה ! למרות שהורדתי את הגומיות די מהר, אני המשכתי להתווכח איתם על מנת להבין כיצד אני טועה במקום שמוטי עם הקאיה צדק . הרי שנינו עשינו אותו דבר והוא נחשב לגאון הדור ואני לטיפש .
    3. אמרתי שמתלים זה לא משחק ילדים כדי שהבחור לא ילך וישים ספיסרים של 8 ס"מ מקדימה ויתחיל לגזור ציריות אחרי 10 ק"מ .
    4. המתלים של הויטרה אולי אינם פשוטים יותר בתצורתם משאר כלי הרכב אבל קל יותר להתעסק איתם . קפיץ אחורי של ויטרה ניתן לכווץ ביד ( אני לא ממליץ ) בכל אופן ענין ההחלפה של קפיץ כזה זה 10 דקות עם 2 ג'קים ומפתח 14 , בולם זה ממש שטויות .
    מתלה קדמי קצת יותר מסובך אבל עדין לא ברמה של קפיץ בתוך בולם כמו בקאיה למשל .

  19. #19

    ברירת מחדל

    טוב שאנחנו מבינים אחד את השני. הבקשה שלי אליך היא פשוטה: אם אתה מציין דעה סובייקטיבית (ספייסרים זה טוב), אנא ציין מדוע, כך שיהיה אפשר להבין למה. "ספייסרים זה טוב כי זה מגביה את הרכב" זו לא סיבה; "ספייסרים זה טוב כי זה מגביה את הרכב ללא פגיעה ב... וללא שינוי ב..." זו סיבה. רוב הנושאים שאנו עוסקים בהם אינם סובייקטיבים לגמרי, יש בהם נקודות ועובדות חד משמעיות. אנחנו שואפים גם להעשיר בידע, לא רק לחלוק אותו.

    לגבי 2, אף אחד לא אמר שאתה טיפש, רק חרא של בנאדם :twisted: . הגומיות ההן היו רעיון דבילי (וזה עובדתי, אני אשמח להסביר למה אם תרצה), אף אחד לא יקבל כאן מחמאות על רעיון כזה, גם אם הוא עשה הרבה דברים טובים אחרים ברכב שלו. תסתכל על מסכת השיפורים שלי, אתה תמצא יותר מירידה אחת ויותר מתיקון אחד שקיבלתי כאן.

    לגבי 3, יש למטה דיסקליימר. אנחנו מאוד תומכים בנושא של ביצוע עצמי ויש בפורום די והותר תמיכה מקצועית כדי לבצע גם תכנון מחדש של מערכת מתלים לרכב קיים. הפנייה לגורם מקצועי תמיד מותרת, אבל היא אופציה בנאלית. לא צריך פורום בשביל ללכת לגורם כזה. אם יש לך טענות בעד או נגד שינוי מסויים, תעלה אותן לדיון בפורום. העשרה, כאמור.

    לגבי 4, זה לא משנה כמה זה קל. מה שחשוב הוא עקרון פעולת המתלה והיא לא משתנה בין הרכבים המוזכרים לעיל (ורבים אחרים), לכן ויטארה מבחינתי איננה שונה מהם.

נושאים דומים

  1. חלקים לויטארה
    על ידי jeckyBAR בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 27-01-11, 11:15
  2. התלבטות לגבי הגבהה נוספת לויטארה ...
    על ידי נדב42 בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 24
    עדכון אחרון: 09-08-10, 07:01
  3. בדיקת שמן גיר לויטארה 90 אוט'
    על ידי דורטור מוטו בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 02-10-07, 13:13
  4. ביקיני טופ לויטארה
    על ידי nas בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 14-04-06, 12:15
  5. לוקר ידני לויטארה 94
    על ידי khalilj בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 12-01-06, 13:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •