יוני, הרי כתבתי במפורש:
וטלי שילמה לפני שהיא הכירה אותי...אוהו, כמה שהיא שילמה, ובכתה...שילמה, ובכתה...ואם לא מתאימה לכם השיטה הזו-תשלמו את המחיר.
חנן וניר, אני חולק עליכם.
הדרישה לסכם הכל מראש בסוג כזה של תקלה היא בלתי הגיונית.
אל תחשבו עלינו, תחשבו על הנשים שלנו (שרון + טלי x2). מילא טיפול, אבל "רעש מקדימה"? הן יודעות מה זה דריישפט שצריך לפרק? ואם כן, האם הן יודעות מה המשמעות וכמה אמור לעלות פו"ה שלו?
תשאל אותן, והן יגידו לך שנראה להן הגיוני שהחלפת ממיר מומנט והחלפת ממסר משאבת הזרקה יעלו אותו הדבר (סביבות 700 ש"ח).
עכשיו יגיד להן איציק שהממסר זה 130 ש"ח - ירגישו אחלה, חסכו כסף (ומשם ירוצו לקנות בגדים, כי הן חסכו! ) ועל החלפת ממיר מומנט כשהוא ידרוש 3000 ש"ח, לא יעזור לאמא שלו שהוא יסביר שהוא צריך לפרק את הגיר וכיו"ב - הן ירגישו מרומות.
ואלה הלקוחות שאתם מצפים שינחו את המוסך לגבי פירוק ,או לא, של 20 חלקים (או לא) והחלפת דברים על הדרך (או לא) ש99% מהם הן אפילו לא יודעות שזה קיים?
בקיצור, הפתרון שנתתם מתאים לחנן, ניר ויוני, אבל לא לשרון, טלי 2X.
יוני5
LandRover makes me feel like God - full of mercy
היילקס 95, "31, נעול כפול
מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.
יוני, הרי כתבתי במפורש:
וטלי שילמה לפני שהיא הכירה אותי...אוהו, כמה שהיא שילמה, ובכתה...שילמה, ובכתה...ואם לא מתאימה לכם השיטה הזו-תשלמו את המחיר.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אתה לא יודע מה התקלה כי זה לא צויין בשאלה.הדרישה לסכם הכל מראש בסוג כזה של תקלה היא בלתי הגיונית.
כשבעל מקצוע מקבל רכב עם תקלה מסויימת אז או שהוא יודע לזהות מיד במה מדובר, או שאין לו מושג ירוק ואז הוא לוקח בחשבון שהוא עלול לפרק את הרכב לגורמים לפני שהוא מאתר אותה - בשני המקרים הוא יכול לתמחר או לתת טווח מחירים. הלקוח יכול לקבל את הצעות המחיר ולהחליט אם הוא ממשיך הלאה או הולך למקום אחר.
הפלגתם למחוזות רחוקים....
לטעמי השאלה היא פשוטה, וכך גם התשובה לה.
ניתן היה להגיע לאבחון התקלה בדרך אחרת? אם התשובה היא לא, הסתיים הדיון.
אם התשובה היא כן, אז השאלה היא האם הדרך שבה איבחן המוסך את התקלה, קרי באמצעות פרוק כל אותם חלקים ורכיבים שאותם פירק, היא דרך אבחון סבירה. אם כן - שוב, הסתיים הדיון.
אם לא - אל תשלם, או תבע חזרה את מה ששילמת כבר על האבחון.
כל זאת בהנחה שאכן ביקשת ממנו לאתר את התקלה, ולא הגבלת אותו מראש בהיקף העבודה או בעלותה.
לעניין החלקים שהוחלפו "על הדרך" - אם מדובר בחלקים מתבלים, שהרכבתם חזרה אינה מעשית או אינה הגיונית בעליל ועלותם זניחה, אין לטעמי כל פסול בהחלפת אותם חלקים וחיובך בעלותם. אם מדובר בחלקים שאין חובה או צורך להחליף אותם ועלותם אינה זניחה, היה על המוסך לקבל את הסכמתך מראש.
עמי
סבורני כי הגזמתם לגמרי
טוב אני לא מכונאי ולא רופא ,
יש לך בעיה ,נכנסת מתחת לרכב לא מצאת ,
הלכת למוסך, מה הוא אמור לדעת הכל במכה ראשונה?
אתן לכם דוגמא מהחיים ואחרי זה תמשיכו לדבר אחד עם השני כמה שתרצו,
לקוח:
חולה סרטן,הולך לרופא 900ש"ח רץ לרופא ב 1000 ש"ח הולך לרופא ג 1500 ש"ח
זה רק להבחנות מה הוא רץ לרופא א ולרופא ב תחזירו לי את הכסף??
שלב ב במחלה , הנ"ל לא במצב לאחר יאוש אומרים לו
צ'מע נא יש תרופה שלא בסל הבריאות שככל הנראה תציל את חייך היא עולה רק 12.000נ ש"ח בחודש (תאמינו לי זה עוד זול) לוקי את התרופה אחרי חודש בא לרופא ומתלונן על תופעות לוואי מחליפים לו את התרופה באחת שעולה 20.000 ש"ח לחודש ,והוא מתפלל עכשיו שבעוד חודש לא יחליפו לו שוב אתץ התרופה וזאת רק שהטיפול יתחיל,עד עכשיו מנסים ,מנסים זוכרים את זה
שאלת טריוויה
האם הוא רץ לרופא ואומר לו תחזיר לי את השלושים ארסעים אלף שקל שביזבזתי והתרופה לא עזרה??
סליחה על הציניות
מה ההבדל??
אין רק במחיר
מתנצל שוב אבל אלו סיפורים מהחיים
סוכנות הבטוח הגדולה והוותיקה בארץ לתרבות הפנאי
טל 09-7676728 www.rotberg.co.il
האם הוא רץ לרופא ואומר לו תחזיר לי את השלושים ארסעים אלף שקל שביזבזתי והתרופה לא עזרה??
לא, כי אם יש לו פוליסה טובה אז ממילא הביטוח משלם.
אני רוצה לנסח מחדש את השאלה :
הרכב נכנס למוסך בשעה 0800 כתוצאה מהופעת רעש מסויים, בשעה 1700 מגיע הבעלים לאסוף את הרכב, במעמד זה נאמר לו כי הבעיה לא נפתרה והרעש עדיין קיים.
האם הוא אמור לשלם עבור הנסיונות הכושלים של המוסך לאתר את הבעיה שכאמור לא טופלה ?
ניר ל יקירי
לא רוצה להפחיד אותך אבל יש חברה בארץ שנותנת ביטוח לתרופות שלא בסל הבריאות רק אם יש "התוויה" ואם השימוש מעל 3 חודשים
לידיעתך
סוכנות הבטוח הגדולה והוותיקה בארץ לתרבות הפנאי
טל 09-7676728 www.rotberg.co.il
במידה ולא דיברו איתו במהלך כל היום . ולא סיכמו איתו בקבלת הרכב על עלות כל שהיא
ולא נמצא מקור התקלה .
אבל עבדו על הרכב .
סביר לבקש תשלום הגיוני ביחס לשעות העבודה וסוג העבודה שנעשה על הרכב .
***********
אז מה זה תשלום הגיוני ?
פה כבר צריך להפעיל הרבה מחשבה ושיקול דעת .
לפעמים גם שקל זה הרבה .
***********
איציק
במידה ולא דיברו איתו במהלך כל היום . ולא סיכמו איתו בקבלת הרכב על עלות כל שהיא
ולא נמצא מקור התקלה .
אבל עבדו על הרכב .
סביר לבקש תשלום הגיוני ביחס לשעות העבודה וסוג העבודה שנעשה על הרכב .
אתם פציינטים קשים...
ננסה לנסח שוב את השאלה, הפעם מתחום אחר (נקווה שכאן לא יהיו סנטימנטים):
פניתי למתווך דירות במטרה למכור נכס, המתווך פרסם מודעות בעיתונים במשך חצי שנה, שרף ימים שלמים בפגישות עם מתעניינים וקונים פוטנציאלים. בסופו של דבר לא מצא קונה. מגיע לו תשלום בעבור הטרחה ?
אני מבקש מפקיד הבנק לקנות לי מניות של חברה ציבורית בשם כים- ניר, הפקיד מקיש הוראות קניה למערכת המסחר, מבזבז שלוש שעות בטלפונים לגופים מוסדיים במטרה להשיג סחורה, בסופו של יום הוא לא מצליח למצוא מוכרים ועל כן הרכישה לא מתבצעת. האם מגיעה לבנק עמלת טרחה ? או לפחות כיסוי על שיחות הטלפון המבוזבזות?
אני חושב שעמי ענה וסיכם בצורה מושלמת.
8)
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
אם לא סיכמת מראש שהמוסך יהא זכאי לתשלום רק אם הצליח לפתור את התקלה - אתה חייב בתשלום שכר ראוי בגין העבודה שהושקעה, ובתנאי שפעולות המוסך (העבודה) נעשו בתום לב.Originally Posted by ניר ל
אותו כנ"ל, אם לא סיכמת שהקבלן/נותן השרותים יהא זכאי לתשלום רק עם השגת המטרה - אתה חייב בתשלום שכר ראוי עבור העבודה שהשקיע לבקשתך.Originally Posted by ניר ל
עמי
מצד שני גם לא סיכמתי מראש שאם התקלה לא תתוקן אאלץ לשלם בכל זאת,אם לא סיכמת מראש שהמוסך יהא זכאי לתשלום רק אם הצליח לפתור את התקלה - אתה חייב בתשלום שכר ראוי בגין העבודה שהושקעה, ובתנאי שפעולות המוסך (העבודה) נעשו בתום לב.
בעולם שאני חי בו אין תגמול על כישלון, אם עסקה נכשלת אף אחד מהצדדים לא מתגמל אותי על המאמץ והכסף שהושקעו בה, אם עסקה מצליחה אזי אני בתור מתווך מקבל תגמול. עכשיו אני מניח שאתה מדבר בתור עו"ד ומצטט איזה חוק כתוב או פס"ד תקדימי ונניח שעפ"י חוק אני זכאי בכל זאת לתגמול על כישלון בגין העבודה שהושקעה - אני לא אעלה על דעתי לדרוש אותו לא רק משום שזו תהיה בדיחת השנה, אלא בגלל שזו תהיה כנראה הפעם האחרונה שמישהו יעבוד איתי.
מתווך הדירות שמקבל ממני ומהקונה סכום של 6000$ על עבודה שהושקעו בה בסה"כ 500 ש"ח, 10 שיחות טלפון שלוש נסיעות של 5 ק"מ ושלוש שעות מזמנו כל זה בשלושה ימים, לא היה מקבל אגורה שחוקה (וגם לא היה מבקש) אם לא היה סוגר עסקה. העובדה שאני מראש מוכן לשלם לו כזה סכום נובעת בעיקר מהסיכון שהוא לוקח על עצמו שטרחתו תהיה לשווא.
לא צריך לרחם, לא עלי, לא על מתווך הדירות ולא על המכונאי האומלל, כל אחד מאיתנו יכול להרים ידיים ברגע שהעסקה מסתמנת כלא משתלמת, אף אחד לא מחוייב להביא תוצאה ומצד שני לאף אחד לא מגיע תשלום על זה שנכנס עם הראש בקיר ובסופו של דבר לא הביא שום תועלת ללקוח.
כמו שאמרתי בתגובתי הראשונה - מי שחכם צריך לעדכן את הלקוח בכל שלב ולקבל את הסכמתו (גם אם לא תמיד הלקוח מסוגל להבין על מה מדובר), מי שרוצה להיות צודק אבל רעב - שימשיך להוציא תחת ידיו לקוחות ממורמרים שלא יחזרו.
הוא לא השקיע עבודה לבקשתי, אני ביקשתי תוצאה, אין לי תועלת בעבודה שלא מביאה לתוצאה, אל התוצאה הוא יכול להגיע בדרך הקלה או הקשה הרווח/ הפסד כולו שלו.אם לא סיכמת שהקבלן/נותן השרותים יהא זכאי לתשלום רק עם השגת המטרה - אתה חייב בתשלום שכר ראוי עבור העבודה שהשקיע לבקשתך.
עו"ד למשל מקבל כסף בעבור העבודה/ השקעה שלו בהגדרה, כשאני מגיע לעו"ד אני משלם עפ"י תעריף המשרד עבור שעת יעוץ, כתיבת מכתב , עריכת הסכם , יצוג משפטי וכו' לא עפ"י תוצאת המשפט. זכייה במשפט אמנם תביא לי תועלת והפסד לא אבל לא תשפיע באופן ישיר על שכר העו"ד, ככה נהוג בענף זה ואולי מכאן השקפתך. אם כי היה אפשר גם אחרת - אם הלקוח היה משלם רק עבור הצלחה, מדובר היה בסכום גבוה הרבה יותר מהסכום שהוא מוכן לשלם מראש במצב של חוסר וודאות. עורכי דין מצליחים היו מתעשרים מאד ואילו הפחות מצליחים היו נשארים רעבים. לקוחות היו פונים ללא היסוס למצליחים למרות הסכום הגבוה כי הם מעוניינים רק בהצלחה. התוצאה הסופית היתה דומה בדיוק למה שיש היום למרות התמחור השונה.
מה לעשות, זו אינה ברירת המחדל.Originally Posted by ניר ל
Originally Posted by ניר ל
Originally Posted by ניר ל
הסכם תיווך הוא דוגמא קלאסית להסכם שבו ברך כלל מובנית הסכמה לפיה תשלום יעשה אך ורק כנגד תוצאה.
זה שיקול מסחרי, בטח לא מסקנה משפטית ולא תשובה לשאלה כמו: "האם אני צריך לשלם?".Originally Posted by ניר ל
כמו שאמרתי, על נסיון הוגן להביא תוצאה, אפילו אם הוא לא מוצלח, כן מגיע. על להיכנס עם הראש בקיר - כנראה שלא.Originally Posted by ניר ל
אני מכיר כמה עורכי דין שעוסקים במשפט פלילי (שם אסור להתנות את שכר הטרחה בהצלחה) שממש, אבל ממש, לא רעבים ללחם. אני משוכנע שאם נחפש קצת, נמצא עוד כמה בעלי מקצועות כאלה, למשל, רופאים.Originally Posted by ניר ל
אגב, זה עדיין פורום ג'יפים?
עמי
אוף, היתרונות של חברי "ההנהלה" :twisted: (זה בשבילך, אורי)
Originally Posted by עמי
אנחנו אומרים למעשה אותו הדבר.Originally Posted by ניר ל
הכל תלוי בהסכמה אליה הגיעו הצדדים מראש. לא הגיעו מראש להסכמה לפיה התגמול תלוי אך ורק בתוצאה, ברירת המחדל היא שאדם זכאי לשכר ראוי עבור עבודה שהשקיע.
אגב, אני משוכנע שלא כל (לשון המעטה) המכונאים / בעלי המוסך יסכימו מראש לתשלום בעד תוצאה בלבד. ממילא, קשה לומר שזו ברירת המחדל כאשר אתה מוסר את כלי הרכב שלך למוסך, על מנת שיבדקו "מה זה הרעש הזה". לא זה המצב כאשר אתה נכנס למוסך ומבקש שיחליפו לך את הסטרטר. אז המצב ברור: החליפו - מגיעה תמורה, לא החליפו - לא מגיעה תמורה.
ודי - נראה לי שהדיון הזה מיצה את עצמו.
:P מגיבים יקרים
תודה על תגובותיכם
לשם חידוד העניין נבהיר כי עקב הרעשים ברכב פורקו : 1) סרן קדמי (סרן חי)
2) סרן אחורי, 3) טרנספר, 4) גיר + קלאטצ'.
נבדקו בנוסף גם ציריות, פורקו לוקרים לגורמים
לכן קבלו קנה מידה על היקף העבודה.
על הדרך הוחלפו: מחזירי שמן באקס האחורי וכן בקידמי, מיסבים בטרנספר ועוד
בכוונה לא ציינתי את דעתי בתחילת הדיון מכיוון שהוא עקרוני בלבד.
שאלת מקצועיות המוסך אינה עומדת על הפרק (הרכב כבר עבר
שלושה מוסכים כולל של זיו :lol: ) למרות כל אלה הבעיה עדיין לא נפתרה והרעשים אף התחזקו
:?: :?: :?:
עכשיו כל אחד שיעשה לעצמו את חישוב הפעולות הנ"ל ויבין את גודל הבעיה.
לדעתי לאור הנ"ל אין ויכוח שהתקלה אינה "שגרתית" או "פשוטה" אבל ישנה בעיה לממן פעולות נרחבות מסוג אלה ולא מדובר ב-BMW X5 ואפילו לא בטויוטה היילקס
אני מניח שתסכימו איתי שלא בעל המוסך צריך לממן פעולות אלה אבל האם בעל הרכב
צריך/יכול לממן את כולם :?: :?: :?: :oops:
ברוב המקרים לוגיקה של איתור תקלות לא מחייבת החלפה של חלקים. ברוב המקרים אפשר למצוא תקלה על ידי בידוד חלקים (ניתוק צינור אוויר ממצמד מניפה פניאומטי שלא עובד, יאמר לנו מייד אם הבעיה היא במצמד, או בשסתום שאמור לשלב אותו). בידוד החלקים החשודים אכן דורש עבודה, אבל היא קטנה משמעותית מאיתור תקלה על ידי החלפת כל האוטו עד שמוצאים את התקלה.
איתור תקלה על ידי החלפת כל החלקים בדרך, הוא רשלנות וחוסר מקצועיות. אתה לא משלם למוסך כדי שילמד על חשבונך איך מפרקים ומרכיבים חלקים באוטו. אתה משלם למוסך מתוך הנחה שהוא יותר מקצועי ממך באיתור תקלות. ומה שאתה מתאר הוא חוסר מקצועיות נטו.
על זה- אני לא הייתי משלם. שיחזיר כל מה שהוא פירק והרכיב, כמו שצריך, ושלא יהיו תקלות- הוא יקבל תשלום על חלק מהעבודה שהוא השקיע לחינם, כי אולי גם בדרך יותר נכונה של איתור תקלה הוא היה משקיע חלק מהעבודה.
אתמול לא בא לי להזיז את הדיפנדר מהחניה. ככה זה כשגרים במרכז ת"א. הייתי צריך להגיע לצהלה לסדר משהו. נכנסתי למונית, וביקשתי מהנהג שיקח אותי לצהלה. הייתי נורא עייף מזה שחצי לילה הייתי ער בסיבובי חיפוש חניה, אז נרדמתי מייד כשהנסיעה התחילה. כשהנהג העיר אותי, ראיתי שעברו שעתיים, ושהמונה מראה סכום של 673 ש"ח. הכיצד? התרעמתי. סה"כ מהיכל התרבות לצהלה... שעתיים? 673 ש"ח? כן... הנהג ענה לי... לא ידעתי את הדרך, אז קפצתי לאח שלי שפעם היה נהג מונית בתל אביב, כי חשבתי שהוא יוכל לעזור לי.. הוא גר בראשון, נו.. סיבוב קטן... אבל הוא לא היה בבית, אז נסעתי לחפש אותו אצל הפילגש שלו בקריית אונו... לא היה שם. ואז נזכרתי שהיום יש מבצע על אטלסים ב'סטימצקי' בנתניה, אז נסעתי, קניתי אטלס רחובות של תל אביב... והנה אנחנו- בדיוק איפה שרצית! וחץ מזה, היה פה אתמול עורך דין שגם הוא לא מזיז את הדיפנדר שלו כשהוא כבר מוצא חניה בתל אביב, והוא אמר לי שצריך לשלם גם על המאמץ, לא רק על התוצאה..
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף אתה מוכן בבקשה לספר לנו את המעשיה הזאת אבל הפעם עם רכב חדיש יותר
ולא סופה מתקופת האבן או לנד רובר מתקופת הרומאים .
****
עד שנהג המונית ימצא את הכתובת
אני בינתיים מחבר שעון קומפרסיה ( לכל הצלינדרים בבקשה ) ולא לגרום נזק לחוטי הפלגים !!
בדרך אני בודק כיוון חגורת טימינג אולי קפץ שן
אבל קשה לי לראות את סימני הטימניג ( כי יש נזילת שמן ) אז רחצתי את המנוע והחלפתי מחזיר שמן ( כי הייתי שם הוא היה לי ביד ) .
אבל המנוע ממשיך לזייף ( אולי נוריד משאבת הזרקה לבדיקה ...... )
****
וכל זה בחינם כי המנוע ממשיך לזייף !!
*****
אתה יודע מה דופק לי המנוע בסופה נשמע כמו שסתום ( אתה יודע מרים הדראולי )
איך בדיוק אתה בודק תקלה כזאת ועוד כאשר הדפיקה אינה קבועה ויותר מסתום אחד .
ובסוף מתברר שמי שהוא השחיז ראש והוציא את כל המערכת מאיפוס שמו שיבות שיהיה
מרווח גדול יותר
על הדרך הרכב נמכר ואכשיו הוא הביא אותו רק לבדיקת דפיקה
*****
איציק
איזה נודניקים - תפנימו, אין פתרונות בית ספר.
ואסף,
העו"ד ההוא, גם אני מכיר אותו, ואין לו בעיה עם חניה בת"א - הלקוחות משלמים את הנסיעות במוניות.
איציק, תקרא טוב מה שכתבתי. מגיע לו תשלום על העבודה- לא על החלקים שהחליף ללא סיבה. אני בטוח שגם ברכב מודרני לא חייבים להחליף חלקים בשביל לאתר תקלה. גם בדוגמאות שנתת לא ציינת החלפת חלקים. אני בטוח שאצלך במוסך מחייבים על העבודה שנעשית באיתור התקלה, כחלק מתיקון התקלה- וזה בסדר גמור... אבל אני בטוח שאתה לא מחייב אף לקוח על החלפות חלקים מיותרות כחלק מאיתור התקלה- כי אתה לא עושה כאלה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר