אתה בטח יודע את זה אבל בכל זאת, תנקה טוב טוב את השמן שנשפך לך. הוא אוכל הכול. לי נשפך שמן בלמים על הסרן, עד שהגעתי הביתה החלק שעליו נשפך השמן היה ללא צבע. מתכת מבריקה.
אמנם CJ אבל אני מאמין שזה דומה.
סרן אחורי דנה 44 בלמי תוף.
בבדיקה שיגרתית גיליתי שכאשר אני מזיז את הגומי בשאבת הבלם (הגומי שמתוכו יצאת הבוכנה שלוחצת על הסנדל) יש בפנים הרבה שמן, שכאשר הזזתי את הגומייה הוא התחיל לנזול (לא על הסנדל עצמו). אני מאמין שזה אומר שהגיע הזמן להחליף את המשאבה, ואם כבר אז להחליף בשני הצדדים.
עצות לגבי ההחלפה עצמה ודברים שכדאי לעשות על הדרך. שאלה אחרונה, האם משאבת בלם של סופה (דנה 44) תתאים גם לסרן של ה-CJ?
עירא
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
אתה בטח יודע את זה אבל בכל זאת, תנקה טוב טוב את השמן שנשפך לך. הוא אוכל הכול. לי נשפך שמן בלמים על הסרן, עד שהגעתי הביתה החלק שעליו נשפך השמן היה ללא צבע. מתכת מבריקה.
סביר להניח שיש לך שמן בתוך תוף הבלם הימני. השמן מקורו במשאבת אופן לקוייה , או מחז"ש פרוץ בציריה.Originally Posted by pachul
קיד.
עדיף לפחד מאשר להיבהל
לפני 3 ימים נתפס באמצע נסיעה בכביש מהיר קליפר קדמי ימין. כנראה, פתיחת ה'ונטיל' הביאה לשחרור הקליפר, אבל הוא נתפס עוד פעם לאחר כ-20 ק"מ בכביש. שחרור נוסף - הפעם את הקליפר עצמו - סידר את העניין. מאז האוטו נוסע פיקס, כל הגלגלים משוחררים ואפילו ה'ונטיל' מטמטף שמן ולא משפריץ.
שאלותיי:
- האם יש סכנה שהקליפר ייתפס שוב? מה הסיכוי בעיניכם, ללא טיפול מיוחד?
- הערכות לשיפוץ קליפר המסופקות ע"י ינוביץ מכילות, למיטב הבנתי, בוכנות ברזל בלבד (ללא הסוג השני של בקלית). למרות הצהרות היבואן, האם הן אכן מתאימות גם במקרה שהבוכנות המקוריות אצלי הן בקלית?
- האם שווה להחזיק ערכת שיפוץ קליפר באוטו תמיד, או שניתן להיחלץ משהשטח לבד גם בלי זה?
סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
www.switch-barosh.com
כן בהחלט. היות שלא ביצעת שום פעולה מתקנת, הבעיה לא נפתרה.Originally Posted by gnaveh
בברכה,
Originally Posted by gnaveh
- זה נשמע שהבעיה אינה באה דווקא מהקליפר. קליפר תפוס אינו שומר לחץ הדראולי. זה יותר בכיוון של החלפת צנרת גמישה. בנושא בוכנות הבקליט, ההגדרה של היצרן היא חד משמעית, אסור לערבב בוכנות וקליפרים. למרות זאת השעטנז בוצע ע"י אי אלו אנשים שכנראה פשוט לא יודעים לקרוא. אני אישית נגד.
עדיף להיות עשיר ובריא מאשר עני וחולה. זה באמת מיותר להחזיק ערכת שיפוץ.Originally Posted by gnaveh
קיד.
עדיף לפחד מאשר להיבהל
תודה קיד.
אגב, ביום ו' האחרון הבחנתי בנזילה קטנה מאד במקום שבו 2 צינורות הבלמים הקשיחים נפגשים ומתחברים אל הסרן האחורי. הבטחתי לטפל בעניין בהקדם והמשכתי בנסיעה, לא לפני שוידאתי נוזל בלמים מלא ולחץ נורמלי מורגש על דוושת הבלם.
לאחר נסיעה של כ-40 ק"מ ועוד כמה ק"מ בשטח, נדלקה נורית אזהרה כללית ובפתאומיות ירד מאד הלחץ בדוושה. בדיקה מהירה העלתה אובדן של כ3/4 נוזל לבלמים האחוריים ו-1/4 לקדמיים. זחילה מאחור גילתה דליפה רצינית באותה נקודה אבל גם השפרצה של הנוזל שהגיעה עד לטרנספר. הוספה של נוזל לא שיפרה את המצב וחילצתי לאחור דרך השטח בנסיעה זהירה עם לחץ בלימה מינימלי.
האם זה קשור למה שקרה עם הקליפר הימני קידמי, או שזה נשמע צירוף מקרים בלבד? מה סדר הפעולות לבדיקה ותיקון?
תודה,
גיתי
סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
www.switch-barosh.com
שלום רב
בבלימה הג'יפ מושך חזק ימינה ולפעמים נועל ימני אחורי.
בלם חנייה עוצר קדימה ובקושי עוצר אחורה !!!!!!
סופה ארוכה 1992, גיר רגיל, צמיגי 31 חדשים, מוגבהת.
דיסקים+רפידות מקדימה - חדשים, מאחור הסנדלים נראים תקינים.
כבל רגולז' תקין בשני האחוריים, בכל אופן עשיתי גם רגולז' ידני לפי ההמלצות כאן, לרמת חיכוך קל.
ניקזתי מעט אויר - יצא נוזל נקי מכל הגלגלים.
הדוושה תקינה, לא רועשת/רועדת
אין שום רעשים או חריקות במערכת
צנרת פלדה גמישה.
מה ניתן עוד לעשות.
תודה למשיבים
bartalo
היות שמסרת פרטים חלקיים בלבד, המלצתי היא לבצע בדיקה על מתקן בלמים ממוחשב. תקבל מיד את מקום התקלה. הבדיקה אינה יקרה. אני לא מעוניין להניח הנחות על מצבה של משאבת האופן השמאלית אחורית על על מצבו של הקליפר השמאלי קדמי.
קיד.
עדיף לפחד מאשר להיבהל
זה נשמע שהצנרת הגמישה במצב קטסטרופלי.Originally Posted by gnaveh
מעבר לכך אתה מזניח את הרכב בצורה המסוכנת ביותר.
קיד.
עדיף לפחד מאשר להיבהל
קיד,
הוחלפו 2 צינורות בלם אחוריים, שם נראה בסדר גמור כרגע.
לגבי הקליפר הקדמי-ימני, לפי מה שתיארת בתחילת שרשור זה אם כאשר פותחים את ניפל הניקוז בקליפר יוצא שמן בטפטוף, משמע אין בעיה הידראולית, וזה אכן מה שקורה אצלי. מצד שני הקליפר עצמו באמת נראה פיקס, מה שמחזק את טענתך שמקור הבעיה הוא בצנרת הגמישה.
נדמה לי שאני זקוק להבהרה בקטע הזה...אם מטפטף שמן אז איך ייתכן שהבעיה בצנרת?...
תודה רבה על התשובות הרציניות,
גיתי
סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
www.switch-barosh.com
שלום רב ותודה על העצותOriginally Posted by קיד
אצלי אותה תופעה - לא מחזיק אחורה, אבל קדימה לא ניתן לנסוע גם בראשון.
בבלימת חירום במהירות 30-40 הגלגלים האחוריים לא ננעלים, הקדמיים כן.
יש משיכה קלה שמאלה.
מקדימה דיסקים ורפידות חדשים
החלפתי את השמן וניקזתי אויר לפי הסדר: ימני אחורי, שמאלי אחורי, ימני קדמי, שמאלי קדמי.
כבל רגולז' תקין ועובד (משיכה ביד לכיוון אחורי הג'יפ - מסובב את הבורג), בכל אופן כבר ניקיתי וגירזתי אותו.
רפידות אחוריות עובי בינוני כ- 5-4 מ"מ מראש המסמרות.
בנסיעת מבחן בירקון - בעלייה תלולה מאוד - הקדמיים ננעלים האחוריים לא מחזיקים וגם בלם היד לא.
האם להתחיל בשיפוץ משאבות אחוריות, או לפני כן לחרוט תוף ולהחליף רפידות מאחור?
תודה
סליחה
משיכה קלה ימינה ולא שמאלה
עדכון:Originally Posted by bartalo
הוחלפו רפידות כולל חריטה והתאמה בבלמי השרון = 250 כולל.
הוחלפו 2 משאבות בלם מיוניפרטס = 110 ש"ח כולל.
הכל הורכב, בוצע רגולז', מתיחת בלם יד ו...........
האחוריים ננעלים בבלימת חרום (אמנם פחות מהקדמיים).
בלם היד מחזיק טוב יותר - אך לא מספיק טוב אחורה.
ועדיין בבלימה רגילה קדימה יש משיכה לצד ימין - בבלימת חרום הרכב ממשיך ישר.
האם קליפר שמאלי?
תודה
קיד שלום
כאשר הסופה בשיפוע קידמי (עליה) ואני נעצר הבלמים כמעט ולא עוצרים את האוטו (תלוי בשיפוע העליה), ברור לי שהבעיה היא בבלמים אחוריים שעליהם מופעל עומס הבלימה והם לא מסוגלים לבלום. הבלמים הקידמיים פועלים היטב, ניתן אפילו להגיע לנעילה בנסיעה קדימה.
הרפידות והמשאבות מאחור הוחלפו לא מזמן,אין נזילות.
מה עושים?
תודה
מירון
קיד שלום רבOriginally Posted by bartalo
שופצו שני הקליפרים עם בוכנה פנולית (כמו שהיו הישנות).
ניקוזים וכו' ו............משיכה ימינה בבלימה רגילה.
בבלימת חירום כל הגלגלים ננעלים והרכב ממשיך ישר ללא משיכות.
מה עוד יכול להיות?
אולי כיוון פרונט?
תודה
בחורף אחרי נסיעה בבוץ או במים הברקסים האחוריים בקושי עוצרים ותהיתי אם יש אפשרות להחליף למעצורי דיסק באיזושהי דרך?
תודה
לא בצורה חוקית.
אחרי כל טיול, אם אפשר ביציאה מהשטח, אין ברירה אלא לשטוף טוב טוב עם מים ובמקרה חמור אפילו לפרק את הגלגל ואת התוף ולנקות.
לא יודע איזה סרן יש לך אבל תבדוק שמערכת הבלמים שלו תקינה. יש פלסטיקים שאפשר לקנות מיאנוביץ' שסותמים את הפתחי ריגול'ז.
מיכה- התשובה שלך (כמעט) לא קשורה לשאלה.
כן, יש דרך. אתה יכול לייצר תושבות לקליפרים, ולהרכיב דיסקים מרכב בעל אותו סידור ברגים לגלגל, מתאימים בקוטר לקליפרים אותם התאמת. הבעיה תהיה שאתה חייב למצוא קליפרים שיש בהם הפעלת כבל לבלם חניה, וזה לא משהו נפוץ במיוחד.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
טכנית אפשר הכול אבל בתכל'ס רוב הסיכויים שבטסט יפסלו לו את הרכב.
אם זה אפשרי, ועובר טסטים, זה הולך להיות אחד השיפורים שאני רוצה על הג'יפ שלי.
בלם היד לא יכול להחזיק נסיעה לאחור. הוא לא יכול לעצור כלפי אחור בגלל המבנה של רפידות הבלימה. משיכת בלם היד מפעילה כוח רק על הרפידה הקטנה, ואינה גורמת להפעלת הרפידה השניה.Originally Posted by bartalo
אי היכולת לעצור אחורה נובע משום שהרפידה הקטנה מומרצת כלפי מעלה אל פין העצר. התנועה כלפי מעלה משחררת עומס מבורג הכיוונון (רגולאז) ובעצם הרפידה הגדולה נשארת ללא שום עומס.
בירידה קדמית, הרפידה הקטנה, מומרצת קדימה, מעבירה את הלחץ דרך בורג הכיוונון (רגולאז) אל הרפידה הגדולה, ומקבלים כוח בלימה רב.
בברכה,
קיד.
עדיף לפחד מאשר להיבהל
שמרו על קשר